Brigitte schreef:Hebben ze niet met het pension mee gegeten? Mss hebben die hun eigen bakjes Cesar gegeven.
Nee, zij geeft de honden nooit hun eigen eten, dat van ons staat altijd op het aanrecht, en die vult ze in de ochtend bij, en soms moet ze die later op de dag nog eens bijvullen. Ze heeft telefonisch ook aangegeven, dat zij dacht dat het ondanks dat het er wel heel veel waren, die andere bakjes reservebakjes van Nell waren.
Maar ja op dat moment dringt alles nog niet zo tot je door, tot je ziet hoe de hond strompeld en gewoon echt helemaal uitgehongerd is. Ze viel haar bakje aan alsof ze letterlijk en figuurlijk uitgestorven was van de honger.
Brigitte schreef:
Scheiden ze de honden dan niet met eten? Wij hebben vaak honden die bij elkaar horen maar die worden of even gescheiden dmv een schot of we blijven erbij zitten zodat we zien wie wat eet.
Nee de honden zijn gezamenlijk opgegroeid, en komen wekelijks bij elkaar, en ook in het pension zitten ze met zijn 3en in dezelfde kennel. Dus nee het eten wordt nooit afzonderlijk gegeven, omdat het standaard voer wat ze krijgen gewoon de hele dag in de bakken staat, zodat als ze willen ze kunnen eten, zoals ze dat thuis ook gewend zijn.Enkel de 2 bakjes cesar worden extra in de ochtend aan 2 Jacks gegeven. En beide lusten ze elkaars cesar gelukkig niet.
christo schreef:Ik zou navraag doen. Maar ze zal vast wel te eten gekregen hebben, alleen als ze niet happy zijn eten ze gewoon niet of veel minder.
Tijdens het telefonisch gesprek had ze dus al aangegeven dat ze Syll inderdaad geen cesar had gegeven omdat ze dus dacht dat het reserve bakjes voor nell waren

en nogmaals, het is ze komen daar al jaren, dus ze moet nu toch onderhand wel een klein beetje van de hoed en de rand weten, zeker nadat het 2x uitgelegd is hoe en wat (zowel door mij, als door moeders)
Vorig jaar ging het ook niet helemaal goed met de bakjes voor Syll en was ze ook al afgevallen, maar nu was ze bijna 1100 gr afgevallen. Wetende dat ze net 5 kg weegt, is dat voor 11 dgn natuurlijk wel heel erg veel.
Pablo schreef:Ik snap dat je het rottig vind...
Ze had het op zijn minst even kunnen noteren hoe het allemaal zat, en dat het reserve bakjes waren vind ik nogal raar aangezien de naam van de hond van je moeder erop staat...
Elke hond heeft zo zijn eigen gebruiksaanwijzing en ik vind het toch wel zaak van een pension om dit allemaal goed in de gaten te houden, en als ze zulke dingen niet kunnen onthouden gewoon noteren.
Het had ook zomaar andersom kunnen zijn, dat de andere hond zijn medicijnen niet had gekregen, nu is dit dan wel niet gebeurd, maar ik vind het wel een beetje zorgwekkend.
Rottig is nog zachtjes uitgedrukt. Dat zij dacht dat het reservebakjes waren vind ik zelf ook raar want het is haar duidelijk uitgelegd. Ik heb haar tijdens de vakantie nog gebeld en bij geen contact een sms gestuurd, waarna ik een sms terug kreeg dat Nell het goed deed, goed at, en dat ook de andere 2 het goed deden.

als je dan thuiskomt en je krijgt een uitgemergelde hond mee, waarvan zij nog zegt dat ze wel spierpijn zal hebben van het springen

is het des te raarder dat zij geen vraagtekens heeft gezet bij de gezondheid van de hond.
gyanty schreef:Tja daarom ben ik ook niet zo voor pensions. Het kan prima zijn voor 'gewone' honden, maar voor honden met extra zorg is dat gewoon niet handig. Als ik de zorg van mijn dieren door iemand anders laat doen, doe ik behalve een mondelinge overdracht ook een schriftelijke overdracht. Zeker bij een pension waar meerdere honden zijn is dat denk ik essentieel. Mondelinge overdracht wordt vergeten, of bij welke hond was dat nou en hoe zat het nou? Niet handig dus. En dan is het nog de vraag of degene die jullie de uitleg hebben gegeven, ook degene is die de daadwerkelijk zorg uitvoert? Alleen stickertjes op voer is ook niet afdoende, er moet een hele brief aan uitleg bij, zodat iedereen precies weet hoe het moet. Toch zou ik voor honden waarbij een hele handleiding nodig is niet in een standaard pension stoppen. Maar bij iemand thuis waar de zorg nog persoonlijk is.
Ik heb hier ook regelmatig honden met medicijnen te logeren. Ik vind dat geen probleem, maar ik wil het dus zwart op wit hebben: de hoeveelheid, hoe vaak, wanneer en hoe. Daarbij hadden ze niet kunnen bellen als ze het niet meer wisten??? (ik wil altijd een telefoonnummer hebben voor noodgevallen)
Feit blijft dat het pension fout zit hoor. Maar zulke moeilijke dingen moet je niet via mail gaan doen. Dat is wel de weg van de minste weerstand kiezen. Gewoon bellen of langsgaan en om uitleg vragen. Schrijf desnoods voor je zelf op wat je wilt zeggen en weten als je bang bent dat je omver gelult wordt.
Ik heb verder niets tegen pension mits ze in onze ogen voldoen wbt hygiëne en verzorging. Aandacht geven vind ik nog niet eens het belangrijkste want ze geven elkaar meer dan genoeg aandacht tijdens het verblijf.
Is het voor het eerst dat het mis gaat, dan is het kl*te en dan ligt het er ook maar net aan bij welke hond, want wat dat betreft kunnen de andere wel tegen een stootje, maar die kleine is gewoon echt een zielig humpie dumpie als je die ziet, en die heeft die bakjes in de ochtend gewoon echt nodig.
Dus ja wat betreft de zorg is er ook niet zo heel veel nodig. Ze hoeft alleen maar te zorgen dat de voerbakken met voer gevuld blijven en dat Syll (dit keer toevallig ook Nell) in de ochtend haar cesar krijgt. Niets meer niets minder. Ze zitten in 1 hok, dus ipv dat ze er 3 moet verzorgen wbt eten, hoeft ze het maar 1x te doen, ze hoeven geen 3x per dag te eten hebben, 1x per dag de 2 bakken vullen is meer dan genoeg. Ze hoeven van ons echt geen 3x uitgelaten te worden op de buitenspeelplaats, ze hebben voldoende ruimte in hun verblijf en hun aangesloten ren. Dus ook daar gaat niet veel aandacht in zitten. Dus ja wat kan er in godsnaam misgaan zou je denken.
Voorheen zagen wel nog wel eens personeel lopen, maar nu kijkend naar vorig jaar, en ook weer dit jaar, hebben we totaal niemand behalve zij zelf zien lopen of de honden zien verzorgen, haar vriend zien we niet meer, en ook het huis dat ze hebben laten bouwen staat sinds dit jaar te koop. Dus zelf hebben we het vermoeden dat er misschien een relatiebreuk is of wat dan ook waardoor het haar gewoon te veel is om zelf te doen, wat heel menselijk zou zijn, maar dan moet ze geen honden aannemen, of personeel erbij inhuren want ze verdient meer dan genoeg.
Dus nee, een hele brief met uitleg is bij de honden gewoonweg niet nodig, ook niet omdat zij de enige is die de verzorging van de honden doet. En zoals ik al zei, echt een speciale handleiding voor de honden is niet nodig omdat ze behalve eten verder niets nodig hebben, en daar is waar het wbt Syll volledig is misgegaan.
Op Nell haar medicijndoosje stond ook gewoon aangegeven 1x per dag voor 15 kg. En oordruppels voor Bell, en Oogdruppels voor Syll geven we ze altijd uit voorzorg mee en ook dat is terug te zien in het computersysteem want dat staat er allemaal netjes in, dus als ze iets al even niet weet is het zo terug te vinden.
In hun computer staat ook aangegeven welke DA we hebben, en ze weet ook dat mocht er wat met de honden zijn, ze daar terecht kunnen en hij desnoods/desgewenst de honden kan onderzoeken om achteraf de rekening te sturen.