Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Ongelezen bericht door smoekie »

Of het topic in Algemeen goed staat weet ik niet, maar wist even niet waar anders te plaatsen.

Kortgeleden heb ik mij hier aangemeld, omdat mijn eigen Jack ziek was, en ze ontzettend veel pijn had waardoor onze geplande vakantie van 20-06 bijna niet door zou gaan. DMV Ab en Metacam heb ik haar toch naar het pension kunnen brengen, en heb de pensionhoudster duidelijk uitgelegd hoe en wat.

Mijn Jack kreeg op dat moment geen AB meer, maar in de ochtend een bakje cesar met daarin de Metacam. 1 van de 2 Jacks van mijn moeder krijgt ook cesar, maar dan de pate ervan. Op die van Nell heb ik haar naamsticker geplakt, en haar verteld dat de andere van Syll waren en dat ze die dan apart moest geven. Ook mijn moeder heeft nog duidelijk gezegd dat die bakjes zo belangrijk zijn voor Syll.

Nu haalde ik afgelopen woensdag de honden samen met de vriend van mijn moeder op, en omdat ik verder niet echt op SYll lette en meer op mijn eigen Jack hoe zij nu was heb ik totaal geen acht geslagen op hoe Syll liep. De vriend van mijn moeder zei wel gelijk toen hij haar optilde dat ze zo afgevallen was, en de pensionhoudster vertelde direct dat ze wel last zou hebben van spierpijn van het springen :80: Dit terwijl Syll verre van een standaard Jack is. Ziet eruit als een pup ondanks dat ze inmiddels al 4 is, springt niet niets. Tis geen felle Jack zoals ze doorgaans zijn.

Bij thuiskomst schrok mijn moeder van hoe Syll in de rondte liep, ze waggelde echt, leek niet meer normaal op haar poten te kunnen staan-lopen en we schrokken nog meer toen we zagen dat ze bloed-slijm poepte.

De schok was compleet toen later bij het uitpakken van de spullen van de honden bleek dat ALLE cesar bakjes van Syll nog in de tas zaten en dat Syll dus alle dagen geen eten heeft gehad. Aangezien zij van het andere voer ook nagenoeg niets eet, kun je eigenlijk wel stellen dat ze gewoon helemaal uitgehongerd was, en bijna niet meer verder kon. Alleen het idee al dat als we 14-15 dgn weg zouden zijn geweest dat we dan gewoon waarschijnlijk geen Syll meer zouden hebben gehad is toch onverteerbaar.

Zowel mijn moeder als haar vriend als ik liggen er gewoon wakker van, en krijgen er gewoon een raar en naar gevoel bij als we er aan denken dat ze al die tijd niets te eten heeft gehad.

Nu had ik haar wel al gebeld en zij vertelde dat ze het verkeerd begrepen had, maar omdat het toch bleef hangen heb ik haar een brief geschreven dat ik vond dat dit gewoonweg niet kon, en dat wat zij aan spierpijn weet van het springen (wat ze gewoon echt niet doet en kan) niks meer en minder is dan dat de hond gewoon meer dood dan levend was en bijna niet meer op zijn poten kon lopen zo verzwakt was zij al in het pension.

Ik vraag me nu toch echt af wat we hier nu mee moeten? Ik heb nog geen antwoord gekregen van haar, en ben wel benieuwd hoe andere in een situatie als deze zouden reageren.
Groetjes smoekie
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik snap het geloof ik niet helemaal. Heeft de hond die Metacam in de Cesar had de bakjes wel gekregen? En de hond zonder Metacam niet?

Er kan natuurlijk sprake zijn van miscommunicatie (je hond heeft dan de brokken die het pension normaal gesproken voert gekregen), maar dat verklaart niet waarom ze niet opgemerkt hebben dat de hond er zo slecht uitzag en bloed poepte. Zijn je honden vaker in dat pension geweest?

Ik zou zeker verhaal halen en het niet via mail doen maar face to face.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik zou ook zeker even langs gaan om uitleg te vragen :wink:
smoekie
Zeer actief

Mijn hond Nell, heeft gelukkig wel haar bakje cesar gekregen met daarin de metacam. En Syll die dus nagenoeg niets anders eet dan de cesar heeft gewoon alle dagen geen enkel bakje gehad.

Het is niet voor het eerst dat we de honden naar het hotel brengen, daar brengen we ze al heen vanaf het moment dat wij ze hebben.

Zowel ik als mijn moeder hebben haar duidelijk uitgelegd hoe en wat, ik heb haar duidelijk uitgelegd dat de bakjes met de naamstickers van nell erop van haar zijn zodat ze die uit elkaar kan houden want Nell heeft die vers vlees ervan zeg maar, en Syll die pate vorm van cesar.

Wij hebben altijd de dekens en mand van de honden mee zodat ze in en op hun eigen ding kunnen slapen, en ook hebben ze hun eigen voer die ze thuis ook altijd krijgen. De brokken en frolic gewoon de hele dag door gevuld houden, in de ochtend het bakje van Syll (cesar) erbij neerzetten, en het verschil dit keer was dat ook Nell een bakje cesar moest hebben omdat ik dan verzekerd was dat ze goed zou eten. En aangezien zij de metacam niet in haar bekje kon spuiten, heeft ze het dus door de cesar gedaan.

Zij wijt het ook aan miscommunicatie, al kan ik me daar weinig bij voorstellen, omdat het niet voor het eerst is dat ze de honden heeft, die heeft ze al meerdere keren gehad, en zowel mijn moeder als ik hebben haar precies uitgelegd hoe en wat, en voor wie welk bakje bestemd was. Geen probleem zei ze ook nog.

Ik heb haar in ieder geval nu via mail de kans gegeven om hier een reactie op te geven, want het minste wat ik wil is gewoonweg gemeende excuses, en dat heb ik haar ook gezegd in de mail, jammer dat ze er tot nu toe nog niet op gereageerd heeft. Hopelijk komt dat nog. Zo niet, dan denk ik dat we inderdaad deze week toch een ritje naar het hotel brengen om persoonlijk met haar in gesprek te gaan hoe het allemaal gelopen is, en dat dit gewoon echt niet kan.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou dat toch ook graag hebben , uitleg van wat is er nu aan de hand, en waar zit hem de miscommunicatie :(:
wel heel lullig thuis komen zo :oeps:
Brigitte
Zeer actief

Hebben ze niet met het pension mee gegeten? Mss hebben die hun eigen bakjes Cesar gegeven.
smoekie
Zeer actief

Waar de miscommunicatie zit weet ik ook niet, telefonisch zei ze dat ze dacht dat het reservebakjes voor Nell waren :80:

Normaal gesproken doen we echt niet zo gauw moeilijk over iets, maar dit voelt gewoon niet goed, dit vreet gewoon echt aan je, en misschien ook wel voornamelijk door wat ik al vertelde, dat Syll niet echt een standaard jack is. Tis meer een sultie zeg maar. Tis al een volwassen Jack, maar iedereen denkt dat het een pup is van een paar maanden oud. Die andere 2 redden zich wel, maar zij niet, en dat is juist het lullige ervan, juist degene die het minste kan hebben, heeft gewoon niets gehad, zij komt niet voor zichzelf op al zou ze wel het voer eten dat de andere krijgen.

Dus ja, inderdaad heel lullig thuiskomen zo :(
Brigitte
Zeer actief

smoekie schreef:Waar de miscommunicatie zit weet ik ook niet, telefonisch zei ze dat ze dacht dat het reservebakjes voor Nell waren :80:

Normaal gesproken doen we echt niet zo gauw moeilijk over iets, maar dit voelt gewoon niet goed, dit vreet gewoon echt aan je, en misschien ook wel voornamelijk door wat ik al vertelde, dat Syll niet echt een standaard jack is. Tis meer een sultie zeg maar. Tis al een volwassen Jack, maar iedereen denkt dat het een pup is van een paar maanden oud. Die andere 2 redden zich wel, maar zij niet, en dat is juist het lullige ervan, juist degene die het minste kan hebben, heeft gewoon niets gehad, zij komt niet voor zichzelf op al zou ze wel het voer eten dat de andere krijgen.

Dus ja, inderdaad heel lullig thuiskomen zo :(
Scheiden ze de honden dan niet met eten? Wij hebben vaak honden die bij elkaar horen maar die worden of even gescheiden dmv een schot of we blijven erbij zitten zodat we zien wie wat eet.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou navraag doen. Maar ze zal vast wel te eten gekregen hebben, alleen als ze niet happy zijn eten ze gewoon niet of veel minder.
Laatst gewijzigd door Fin op 07 jul 2009 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik snap dat je het rottig vind...
Ze had het op zijn minst even kunnen noteren hoe het allemaal zat, en dat het reserve bakjes waren vind ik nogal raar aangezien de naam van de hond van je moeder erop staat...
Elke hond heeft zo zijn eigen gebruiksaanwijzing en ik vind het toch wel zaak van een pension om dit allemaal goed in de gaten te houden, en als ze zulke dingen niet kunnen onthouden gewoon noteren.
Het had ook zomaar andersom kunnen zijn, dat de andere hond zijn medicijnen niet had gekregen, nu is dit dan wel niet gebeurd, maar ik vind het wel een beetje zorgwekkend.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja daarom ben ik ook niet zo voor pensions. Het kan prima zijn voor 'gewone' honden, maar voor honden met extra zorg is dat gewoon niet handig. Als ik de zorg van mijn dieren door iemand anders laat doen, doe ik behalve een mondelinge overdracht ook een schriftelijke overdracht. Zeker bij een pension waar meerdere honden zijn is dat denk ik essentieel. Mondelinge overdracht wordt vergeten, of bij welke hond was dat nou en hoe zat het nou? Niet handig dus. En dan is het nog de vraag of degene die jullie de uitleg hebben gegeven, ook degene is die de daadwerkelijk zorg uitvoert? Alleen stickertjes op voer is ook niet afdoende, er moet een hele brief aan uitleg bij, zodat iedereen precies weet hoe het moet. Toch zou ik voor honden waarbij een hele handleiding nodig is niet in een standaard pension stoppen. Maar bij iemand thuis waar de zorg nog persoonlijk is.

Ik heb hier ook regelmatig honden met medicijnen te logeren. Ik vind dat geen probleem, maar ik wil het dus zwart op wit hebben: de hoeveelheid, hoe vaak, wanneer en hoe. Daarbij hadden ze niet kunnen bellen als ze het niet meer wisten??? (ik wil altijd een telefoonnummer hebben voor noodgevallen)

Feit blijft dat het pension fout zit hoor. Maar zulke moeilijke dingen moet je niet via mail gaan doen. Dat is wel de weg van de minste weerstand kiezen. Gewoon bellen of langsgaan en om uitleg vragen. Schrijf desnoods voor je zelf op wat je wilt zeggen en weten als je bang bent dat je omver gelult wordt.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

gyanty schreef:Tja daarom ben ik ook niet zo voor pensions. Het kan prima zijn voor 'gewone' honden, maar voor honden met extra zorg is dat gewoon niet handig. Als ik de zorg van mijn dieren door iemand anders laat doen, doe ik behalve een mondelinge overdracht ook een schriftelijke overdracht. Zeker bij een pension waar meerdere honden zijn is dat denk ik essentieel. Mondelinge overdracht wordt vergeten, of bij welke hond was dat nou en hoe zat het nou? Niet handig dus. En dan is het nog de vraag of degene die jullie de uitleg hebben gegeven, ook degene is die de daadwerkelijk zorg uitvoert? Alleen stickertjes op voer is ook niet afdoende, er moet een hele brief aan uitleg bij, zodat iedereen precies weet hoe het moet. Toch zou ik voor honden waarbij een hele handleiding nodig is niet in een standaard pension stoppen. Maar bij iemand thuis waar de zorg nog persoonlijk is.

Ik heb hier ook regelmatig honden met medicijnen te logeren. Ik vind dat geen probleem, maar ik wil het dus zwart op wit hebben: de hoeveelheid, hoe vaak, wanneer en hoe. Daarbij hadden ze niet kunnen bellen als ze het niet meer wisten??? (ik wil altijd een telefoonnummer hebben voor noodgevallen)

Feit blijft dat het pension fout zit hoor. Maar zulke moeilijke dingen moet je niet via mail gaan doen. Dat is wel de weg van de minste weerstand kiezen. Gewoon bellen of langsgaan en om uitleg vragen. Schrijf desnoods voor je zelf op wat je wilt zeggen en weten als je bang bent dat je omver gelult wordt.
Wij hebben hele makkelijke kennelkaartjes waarop alles maar dan ook alles op staat, van gegevens eigenaar tot dierenarts tot alternatieve nummers. Van wat ze eten en weet ik het hele levensverhaal mag erop als mensen dat willen. Wij willen dat er altijd een alternatief nr is dat gebeld kan worden. Die de hond kan halen als het niet meer gaat (in 9 jaar dat ik er werk 2 keer voorgekomen)
Ook de hele waslijst aan medicijnen komt erop te staan, wij horen juist vaak dat mensen blij zijn dat hun hond met vele medicijnen gewoon kan komen die worden nl bij andere pensions blijkbaar gewijgerd. Mij maakt het niet uit of er nou 1 pil in moet of er moeten er 10 in :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

smoekie schreef:Kortgeleden heb ik mij hier aangemeld, omdat mijn eigen Jack ziek was, en ze ontzettend veel pijn had waardoor onze geplande vakantie van 20-06 bijna niet door zou gaan. DMV Ab en Metacam heb ik haar toch naar het pension kunnen brengen, en heb de pensionhoudster duidelijk uitgelegd hoe en wat.
ik snap eigenlijk maar 1 ding niet, en dat is dat je een zieke hond die ontzettend veel pijn heeft naar het pension hebt gedaan en zelf vrolijk op vakantie bent gegaan :19: .
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Brigitte schreef:Hebben ze niet met het pension mee gegeten? Mss hebben die hun eigen bakjes Cesar gegeven.

Nee, zij geeft de honden nooit hun eigen eten, dat van ons staat altijd op het aanrecht, en die vult ze in de ochtend bij, en soms moet ze die later op de dag nog eens bijvullen. Ze heeft telefonisch ook aangegeven, dat zij dacht dat het ondanks dat het er wel heel veel waren, die andere bakjes reservebakjes van Nell waren.

Maar ja op dat moment dringt alles nog niet zo tot je door, tot je ziet hoe de hond strompeld en gewoon echt helemaal uitgehongerd is. Ze viel haar bakje aan alsof ze letterlijk en figuurlijk uitgestorven was van de honger.
Brigitte schreef: Scheiden ze de honden dan niet met eten? Wij hebben vaak honden die bij elkaar horen maar die worden of even gescheiden dmv een schot of we blijven erbij zitten zodat we zien wie wat eet.
Nee de honden zijn gezamenlijk opgegroeid, en komen wekelijks bij elkaar, en ook in het pension zitten ze met zijn 3en in dezelfde kennel. Dus nee het eten wordt nooit afzonderlijk gegeven, omdat het standaard voer wat ze krijgen gewoon de hele dag in de bakken staat, zodat als ze willen ze kunnen eten, zoals ze dat thuis ook gewend zijn.Enkel de 2 bakjes cesar worden extra in de ochtend aan 2 Jacks gegeven. En beide lusten ze elkaars cesar gelukkig niet.

christo schreef:Ik zou navraag doen. Maar ze zal vast wel te eten gekregen hebben, alleen als ze niet happy zijn eten ze gewoon niet of veel minder.
Tijdens het telefonisch gesprek had ze dus al aangegeven dat ze Syll inderdaad geen cesar had gegeven omdat ze dus dacht dat het reserve bakjes voor nell waren :80: en nogmaals, het is ze komen daar al jaren, dus ze moet nu toch onderhand wel een klein beetje van de hoed en de rand weten, zeker nadat het 2x uitgelegd is hoe en wat (zowel door mij, als door moeders)

Vorig jaar ging het ook niet helemaal goed met de bakjes voor Syll en was ze ook al afgevallen, maar nu was ze bijna 1100 gr afgevallen. Wetende dat ze net 5 kg weegt, is dat voor 11 dgn natuurlijk wel heel erg veel.
Pablo schreef:Ik snap dat je het rottig vind...
Ze had het op zijn minst even kunnen noteren hoe het allemaal zat, en dat het reserve bakjes waren vind ik nogal raar aangezien de naam van de hond van je moeder erop staat...
Elke hond heeft zo zijn eigen gebruiksaanwijzing en ik vind het toch wel zaak van een pension om dit allemaal goed in de gaten te houden, en als ze zulke dingen niet kunnen onthouden gewoon noteren.
Het had ook zomaar andersom kunnen zijn, dat de andere hond zijn medicijnen niet had gekregen, nu is dit dan wel niet gebeurd, maar ik vind het wel een beetje zorgwekkend.
Rottig is nog zachtjes uitgedrukt. Dat zij dacht dat het reservebakjes waren vind ik zelf ook raar want het is haar duidelijk uitgelegd. Ik heb haar tijdens de vakantie nog gebeld en bij geen contact een sms gestuurd, waarna ik een sms terug kreeg dat Nell het goed deed, goed at, en dat ook de andere 2 het goed deden. :( als je dan thuiskomt en je krijgt een uitgemergelde hond mee, waarvan zij nog zegt dat ze wel spierpijn zal hebben van het springen :80: is het des te raarder dat zij geen vraagtekens heeft gezet bij de gezondheid van de hond.
gyanty schreef:Tja daarom ben ik ook niet zo voor pensions. Het kan prima zijn voor 'gewone' honden, maar voor honden met extra zorg is dat gewoon niet handig. Als ik de zorg van mijn dieren door iemand anders laat doen, doe ik behalve een mondelinge overdracht ook een schriftelijke overdracht. Zeker bij een pension waar meerdere honden zijn is dat denk ik essentieel. Mondelinge overdracht wordt vergeten, of bij welke hond was dat nou en hoe zat het nou? Niet handig dus. En dan is het nog de vraag of degene die jullie de uitleg hebben gegeven, ook degene is die de daadwerkelijk zorg uitvoert? Alleen stickertjes op voer is ook niet afdoende, er moet een hele brief aan uitleg bij, zodat iedereen precies weet hoe het moet. Toch zou ik voor honden waarbij een hele handleiding nodig is niet in een standaard pension stoppen. Maar bij iemand thuis waar de zorg nog persoonlijk is.

Ik heb verder niets tegen pension mits ze in onze ogen voldoen wbt hygiëne en verzorging. Aandacht geven vind ik nog niet eens het belangrijkste want ze geven elkaar meer dan genoeg aandacht tijdens het verblijf.

Is het voor het eerst dat het mis gaat, dan is het kl*te en dan ligt het er ook maar net aan bij welke hond, want wat dat betreft kunnen de andere wel tegen een stootje, maar die kleine is gewoon echt een zielig humpie dumpie als je die ziet, en die heeft die bakjes in de ochtend gewoon echt nodig.

Dus ja wat betreft de zorg is er ook niet zo heel veel nodig. Ze hoeft alleen maar te zorgen dat de voerbakken met voer gevuld blijven en dat Syll (dit keer toevallig ook Nell) in de ochtend haar cesar krijgt. Niets meer niets minder. Ze zitten in 1 hok, dus ipv dat ze er 3 moet verzorgen wbt eten, hoeft ze het maar 1x te doen, ze hoeven geen 3x per dag te eten hebben, 1x per dag de 2 bakken vullen is meer dan genoeg. Ze hoeven van ons echt geen 3x uitgelaten te worden op de buitenspeelplaats, ze hebben voldoende ruimte in hun verblijf en hun aangesloten ren. Dus ook daar gaat niet veel aandacht in zitten. Dus ja wat kan er in godsnaam misgaan zou je denken.

Voorheen zagen wel nog wel eens personeel lopen, maar nu kijkend naar vorig jaar, en ook weer dit jaar, hebben we totaal niemand behalve zij zelf zien lopen of de honden zien verzorgen, haar vriend zien we niet meer, en ook het huis dat ze hebben laten bouwen staat sinds dit jaar te koop. Dus zelf hebben we het vermoeden dat er misschien een relatiebreuk is of wat dan ook waardoor het haar gewoon te veel is om zelf te doen, wat heel menselijk zou zijn, maar dan moet ze geen honden aannemen, of personeel erbij inhuren want ze verdient meer dan genoeg.

Dus nee, een hele brief met uitleg is bij de honden gewoonweg niet nodig, ook niet omdat zij de enige is die de verzorging van de honden doet. En zoals ik al zei, echt een speciale handleiding voor de honden is niet nodig omdat ze behalve eten verder niets nodig hebben, en daar is waar het wbt Syll volledig is misgegaan.

Op Nell haar medicijndoosje stond ook gewoon aangegeven 1x per dag voor 15 kg. En oordruppels voor Bell, en Oogdruppels voor Syll geven we ze altijd uit voorzorg mee en ook dat is terug te zien in het computersysteem want dat staat er allemaal netjes in, dus als ze iets al even niet weet is het zo terug te vinden.

In hun computer staat ook aangegeven welke DA we hebben, en ze weet ook dat mocht er wat met de honden zijn, ze daar terecht kunnen en hij desnoods/desgewenst de honden kan onderzoeken om achteraf de rekening te sturen.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

Als het mijn hond was, dan zou ik even langs de DA gaan en laten nakijken wat de oorzaak is. Heb je op papier dat het ook effectief door gebrek aan voedsel is of een andere reden waar het pension verantwoordelijk is, dan kun je al meer he. Zou dan ook eerst zelf langs het pension gaan, het bewijs (desnoods een kopie) voorleggen en uitleg vragen. Op z'n minst gemeende excuses en eventueel vergoeding voor dierenartskosten. Doen ze moeilijk, dan ging ik met datzelfde papier naar de dierenbescherming. Het gaat hier anders wel om een leven en niet een of andere kamerplant die ze vergeten zijn he.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
smoekie
Zeer actief

Hutsje schreef:
smoekie schreef:Kortgeleden heb ik mij hier aangemeld, omdat mijn eigen Jack ziek was, en ze ontzettend veel pijn had waardoor onze geplande vakantie van 20-06 bijna niet door zou gaan. DMV Ab en Metacam heb ik haar toch naar het pension kunnen brengen, en heb de pensionhoudster duidelijk uitgelegd hoe en wat.
ik snap eigenlijk maar 1 ding niet, en dat is dat je een zieke hond die ontzettend veel pijn heeft naar het pension hebt gedaan en zelf vrolijk op vakantie bent gegaan :19: .

Als je bij medisch kijkt zie je van mij een topic staat wbt mijn hond, en ook het verloop ervan, en dat als zij inderdaad zoveel pijn zou hebben, wij inderdaad niet op vakantie zouden zijn gegaan. Maar omdat de AB goed aansloeg, en zij heel heel goed opknapte ook mede door de metacam, wij met een gerust hart weg konden gaan,en ook met die verstande, dat mocht er toch onverhoopt iets zijn (met welke hond dan ook trouwens) zij met de betreffende hond naar de DA zou gaan, of deze langs zou laten komen.

Dus nee, je hebt het dus iets verkeerd begrepen, en dat is dat wij zeker niet vrolijk op vakantie zijn gegaan terwijl de hond ontzettend veel pijn had. Mede door de AB ging het in de loop van de week al heel erg goed met haar. En zoals je ongetwijfeld weet, werkt het bij honden toch vaak anders bij mensen. Daar waar jij misschien 3-4 dgn nodig hebt om op te knappen, knappen honden zienderoog op. Wat gelukkig ook met Nell het geval was. Op het moment van brengen had ze dus alleen nog maar de metacam, en was ze al dusdanig opgeknapt, alleen durfde ik het niet aan haar geen metacam te laten geven en uit voorzorg heb ik in overleg met de DA besloten haar de standaard hoeveelheid te laten geven, en pas af te bouwen na de vakantie.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja allemaal leuk een aardig, maar een stukje voeding geven vind ik toch wel essentieel in een pension. Ik had het nod niet over uitlaten, op speelweide of iets dergelijks. Puur gewoon naslagwerk wat overzichtelijk is waar dingen opstaan, zoals het medicijn gebruik.

En tja er kan een relatiebreuk zijn en wat nog meer. Het gaat hier nog wel om levende wezen die jij daar in alle vertrouwen hebt achter gelaten. Je hebt er voor betaald. Ik zou toch zeker mijn hond door dierenarts laten nakijken en een deel van wat je betaald heb voor de logeerparty terug eisen. Je betaald voor kwaliteit en die heeft ze niet geleverd. Als ik betaald word, dan is dat voor mij zeker een trigger om de zorg extra hoog in het vaandel te houden. Betaald worden schept namelijk verplichtingen terug naar jou en je dieren. (zegt niet dat onbetaald geen verplichtingen schept)
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

kimmeke schreef:Als het mijn hond was, dan zou ik even langs de DA gaan en laten nakijken wat de oorzaak is. Heb je op papier dat het ook effectief door gebrek aan voedsel is of een andere reden waar het pension verantwoordelijk is, dan kun je al meer he. Zou dan ook eerst zelf langs het pension gaan, het bewijs (desnoods een kopie) voorleggen en uitleg vragen. Op z'n minst gemeende excuses en eventueel vergoeding voor dierenartskosten. Doen ze moeilijk, dan ging ik met datzelfde papier naar de dierenbescherming. Het gaat hier anders wel om een leven en niet een of andere kamerplant die ze vergeten zijn he.

Aangezien mijn moeder vroeger zelf een kennel heeft gehad, en doorgaans in de loop der jaren 9 van de 10 wist wat er met een hond aan de hand was (wat later bevestigd werd door de DA) was het voor haar niet nodig om met Syll naar de DA te gaan, het was duidelijk genoeg wat de oorzaak is van het afvallen van Syll. en het uitpoepen van slijm met bloed. Puur gebrek aan eten. Ze is haar vanaf dag 1 van terugkomst ook extra gaan bijvoeden en na 3dgn was ze alweer nagenoeg de oude en heeft ze nadat ze gegeten had ook geen bloed meer gepoept.

Het is ook niet zozeer zo dat ik haar wil aanklagen, naar de dierenbescherming wil ofzo, ik ben benieuwd wat andere zouden doen in dit geval als het hun hond betrof, en wat ik het belangrijkste vind, en hopelijk krijgen we dat ook, is voornamelijk welgemeende excuses.

Hoe dan ook, al krijgen we die excuses van haar, dit is wel de laatste keer geweest dat we de honden daar gebracht hebben. Ook al is het alle jaren ervoor (op de voorlaatste paar dagen en deze vakantie na) altijd goed gegaan, en hebben we verder nooit iets aan de honden opgemerkt dat ze het daar niet naar de zin zouden hebben gehad, of niet goed verzorgd zouden zijn.
smoekie
Zeer actief

gyanty schreef:Tja allemaal leuk een aardig, maar een stukje voeding geven vind ik toch wel essentieel in een pension. Ik had het nod niet over uitlaten, op speelweide of iets dergelijks. Puur gewoon naslagwerk wat overzichtelijk is waar dingen opstaan, zoals het medicijn gebruik.

En tja er kan een relatiebreuk zijn en wat nog meer. Het gaat hier nog wel om levende wezen die jij daar in alle vertrouwen hebt achter gelaten. Je hebt er voor betaald. Ik zou toch zeker mijn hond door dierenarts laten nakijken en een deel van wat je betaald heb voor de logeerparty terug eisen. Je betaald voor kwaliteit en die heeft ze niet geleverd. Als ik betaald word, dan is dat voor mij zeker een trigger om de zorg extra hoog in het vaandel te houden. Betaald worden schept namelijk verplichtingen terug naar jou en je dieren. (zegt niet dat onbetaald geen verplichtingen schept)

Klopt, voeding is het allerbelangrijkste, en precies wat ik al zei. Zo veel zorg hebben die van ons niet nodig, 1x per dag hun bakken vullen en dat bakje cesar erbij en thats it in feite.

Ik heb haar in de mail die ik heb gestuurd ook aangegeven dat ik ook even niet weet wat ik van haar verwacht in deze, en of dat er andere stappen ondernomen gaan worden, maar wel dat we toch een soort van genoegdoening verwachten ten eerste in de zin van een oprecht excuus van haar, en liefst ook tezamen met het restitueren van het (een deel van) bedrag die wij betaald hebben om haar voor Syll te laten zorgen
smoekie
Zeer actief

Brigitte schreef:Wij hebben hele makkelijke kennelkaartjes waarop alles maar dan ook alles op staat, van gegevens eigenaar tot dierenarts tot alternatieve nummers. Van wat ze eten en weet ik het hele levensverhaal mag erop als mensen dat willen. Wij willen dat er altijd een alternatief nr is dat gebeld kan worden. Die de hond kan halen als het niet meer gaat (in 9 jaar dat ik er werk 2 keer voorgekomen)
Ook de hele waslijst aan medicijnen komt erop te staan, wij horen juist vaak dat mensen blij zijn dat hun hond met vele medicijnen gewoon kan komen die worden nl bij andere pensions blijkbaar gewijgerd. Mij maakt het niet uit of er nou 1 pil in moet of er moeten er 10 in :mrgreen:
Tja, en zij hebben een pc waar ze alles op invullen bij het brengen van de honden als er bijzonderheden zijn, dus hoe moeilijk kan het zijn zou je denken. Een alternatief telefoonnr hebben ze ook (2 zelfs) evenals de gegevens van de DA etc etc etc
Brigitte
Zeer actief

smoekie schreef:
Brigitte schreef:Wij hebben hele makkelijke kennelkaartjes waarop alles maar dan ook alles op staat, van gegevens eigenaar tot dierenarts tot alternatieve nummers. Van wat ze eten en weet ik het hele levensverhaal mag erop als mensen dat willen. Wij willen dat er altijd een alternatief nr is dat gebeld kan worden. Die de hond kan halen als het niet meer gaat (in 9 jaar dat ik er werk 2 keer voorgekomen)
Tja, en zij hebben een pc waar ze alles op invullen bij het brengen van de honden als er bijzonderheden zijn, dus hoe moeilijk kan het zijn zou je denken. Een alternatief telefoonnr hebben ze ook (2 zelfs) evenals de gegevens van de DA etc etc etc
Ja, maar het lijkt me wel handiger om de gegevens van de hond ook bij de hond te hebben en niet op de pc :wink:
Brigitte
Zeer actief

smoekie schreef:
Brigitte schreef: Scheiden ze de honden dan niet met eten? Wij hebben vaak honden die bij elkaar horen maar die worden of even gescheiden dmv een schot of we blijven erbij zitten zodat we zien wie wat eet.
Nee de honden zijn gezamenlijk opgegroeid, en komen wekelijks bij elkaar, en ook in het pension zitten ze met zijn 3en in dezelfde kennel. Dus nee het eten wordt nooit afzonderlijk gegeven, omdat het standaard voer wat ze krijgen gewoon de hele dag in de bakken staat, zodat als ze willen ze kunnen eten, zoals ze dat thuis ook gewend zijn.Enkel de 2 bakjes cesar worden extra in de ochtend aan 2 Jacks gegeven. En beide lusten ze elkaars cesar gelukkig niet.
Maar je kan zoals blijkt een pension niet vergelijken met thuis. Het is leuk als ze thuis uit 1 bak eten maar in pension doen ze dat vaak echt niet en zo kan je dus ook niet bij houden welke hond wel en niet eet. Ik vind dat onverantwoord. Zelfs de beste (vr)eters kunnen in pension niet eten. Honden zitten bij ons ook samen maar met eten worden ze of gescheiden of we blijven erbij zodat we zien wie wat eet :wink:
smoekie
Zeer actief

Brigitte schreef: Ja, maar het lijkt me wel handiger om de gegevens van de hond ook bij de hond te hebben en niet op de pc :wink:
Er waren nooit veel gegevens nodig. Medicijnen hield ze bij het voer en op de doosjes daarvan stond altijd precies hoe te handelen als ze nodig waren. Dus kom je simpelweg gewoon uit op het feit dat ze normaliter behalve hun voer, niets nodig hebben. Alle andere nodige gegevens als telefoonnummer-dierenarts e.d. staan zowel in hun paspoort als in haar pc.
Brigitte schreef: Nee de honden zijn gezamenlijk opgegroeid, en komen wekelijks bij elkaar, en ook in het pension zitten ze met zijn 3en in dezelfde kennel. Dus nee het eten wordt nooit afzonderlijk gegeven, omdat het standaard voer wat ze krijgen gewoon de hele dag in de bakken staat, zodat als ze willen ze kunnen eten, zoals ze dat thuis ook gewend zijn.Enkel de 2 bakjes cesar worden extra in de ochtend aan 2 Jacks gegeven. En beide lusten ze elkaars cesar gelukkig niet.
Brigitte schreef:Maar je kan zoals blijkt een pension niet vergelijken met thuis. Het is leuk als ze thuis uit 1 bak eten maar in pension doen ze dat vaak echt niet en zo kan je dus ook niet bij houden welke hond wel en niet eet. Ik vind dat onverantwoord. Zelfs de beste (vr)eters kunnen in pension niet eten. Honden zitten bij ons ook samen maar met eten worden ze of gescheiden of we blijven erbij zodat we zien wie wat eet :wink:
Misschien dat bovenstaand niet voor alle honden opgaat, maar voor onze honden werkt het in ieder geval prima. En daarbij eten ze ook niet uit 1 bak eten. Er staan altijd 2 soorten voer. 1 soort voor Bell, 1 soort voor Nell (gewoon wat ze thuis gewend zijn) van die van Nell en Bell wil Syll heel sporadisch nog wel eens een brokje pakken, vandaar ook dat zij als enige normaal gesproken een bakje cesar krijgt, die de andere 2 dus gelukkig ook weer niet lusten.

Dus feitelijk heeft elke Jack haar eigen voer, waar de ander niet aankomt omdat ze dat niet moeten. En de keren dat ze wel (thuis) iets te eten krijgen wat ze beide of alle 3 lusten (worst-kaas o.i.d.)staan Bell en Nell gewoon met zijn 2en uit de hand/bak te eten en Syll wachtte altijd rustig haar beurt af als er iets in een bak gezet werd voor ze.

Dus onverantwoord is het zeker niet. Niet waar het deze Jacks aangaat in ieder geval.Het zal ongetwijfeld ook verschil uitmaken, of honden 3x per dag eten voorgeschoteld krijgen, of dat ze gewend zijn dat er de hele dag voer staat. Op die manier krijg je dus ook geen concurrentiestrijd onderling dat ze als eerste willen eten.

Feit blijft natuurlijk dat de pensionhoudster haar hoofd tijdens het brengen van de honden er simpelweg niet bij had, anders had ze wel degelijk onthouden dat ik geen 11 reserve bakjes voor Nell mee had gegeven, en had ze ook wel onthouden dat ik haar duidelijk vertelde dat die pate voor Syll was omdat Nell die niet eet, en andersom.
Laatst gewijzigd door smoekie op 07 jul 2009 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

......en daarom neem ik mijn knaapje altijd mee op vakantie.

Kan dat niet, gaat ie naar vrienden en anders ga ik maar niet.

Gedoe met eten komt vaker voor dan niet, is snel miscommunicatie. Als een hond een tijd minder of slecht eet lijkt me dat nog het ergste niet. Heeft vast pensionbrokken gekregen, lijkt me. Een hond kan lang vasten....

Maar als ie bloed en slijm poept en ze merken dat niet op dan vind ik toch dat ze ernstig in gebreke zijn gebleven. Ik zou direct naar de dierenarts gaan, hem/haar een verklaring laten opstellen en hen aansprakelijk stellen.
smoekie
Zeer actief

AnneMarie schreef:......en daarom neem ik mijn knaapje altijd mee op vakantie.

Kan dat niet, gaat ie naar vrienden en anders ga ik maar niet.

Gedoe met eten komt vaker voor dan niet, is snel miscommunicatie. Als een hond een tijd minder of slecht eet lijkt me dat nog het ergste niet. Heeft vast pensionbrokken gekregen, lijkt me. Een hond kan lang vasten....

Maar als ie bloed en slijm poept en ze merken dat niet op dan vind ik toch dat ze ernstig in gebreke zijn gebleven. Ik zou direct naar de dierenarts gaan, hem/haar een verklaring laten opstellen en hen aansprakelijk stellen.
Tja ik zie het niet zitten om met 3 drukke kinderen die de nodige aandacht nodig hebben ook nog eens 3 drukke honden mee op vakantie te nemen :lol1: Juist omdat je wil dat ze goed verzorgd worden zijn er hondenhotels. En je neemt niet niet de 1e de beste, tenminste dat deden wij niet. Er zijn er in de omgeving genoeg, maar zij sprongen er toch echt wel uit wbt hygiëne e.d. toen we daar gingen kijken.

Tuurlijk hebben ook onze honden wel eens dat ze wat slechter eten, zo ook met mooi (lees warm) weer. Dan eten ze ook niet de hoeveelheden die ze normaal gesproken eten. Maar als jouw hond 11 dagen nagenoeg echt niets eet, geloof me dan vallen ze heel snel af hoor, dat hebben we nu wel gezien. En pensionbrokken is heel mooi als je hond niet kieskeurig is, maar die van ons krijgen juist het voer van huis uit mee, omdat ze dus ontzettend kieskeurig zijn en voor veel dingen hun neus echt ophalen. Zo ook voor pensionbrokken.

Of Syll daar al slijm-bloed gepoept heeft weet ik niet, ik vermoed van niet, omdat toen Piet haar optilde en voor me uit liep ik zag dat ze een heel bruine achterkant had van dunne ontlasting.Ik kreeg toen een natte vaatdoek en droge stukken tork rol om haar schoon te maken, en thuis hebben we haar ook weer schoon moeten maken. De deur van het balkon stond open en daar gooide ze dus dat slijm met bloed eruit. De 2e x dat ze poepte had ze nog wel iets van bloederig slijm erbij zitten maar niet zoals de 1e keer. Waarschijnlijk omdat ze toen al haar bakje cesar helemaal opgegeten had.

Hoe dan ook had ze op moeten merken dat ze geen last had van spierpijn maar dat ze gewoon verzwakt was door gebrek aan voeding.

Tja en haar aansprakelijk stellen. Voor wat? Ik weet het niet.Het minste wat ik wil (wij) is gewoon welgemeende excuses en liefst nog met teruggave van het geld of een deel dat mijn moeder heeft moeten betalen voor het verblijf van Syll.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:
Hutsje schreef:

Als je bij medisch kijkt zie je van mij een topic staat wbt mijn hond, en ook het verloop ervan, en dat als zij inderdaad zoveel pijn zou hebben, wij inderdaad niet op vakantie zouden zijn gegaan. Maar omdat de AB goed aansloeg, en zij heel heel goed opknapte ook mede door de metacam, wij met een gerust hart weg konden gaan,en ook met die verstande, dat mocht er toch onverhoopt iets zijn (met welke hond dan ook trouwens) zij met de betreffende hond naar de DA zou gaan, of deze langs zou laten komen.

Dus nee, je hebt het dus iets verkeerd begrepen, en dat is dat wij zeker niet vrolijk op vakantie zijn gegaan terwijl de hond ontzettend veel pijn had. Mede door de AB ging het in de loop van de week al heel erg goed met haar. En zoals je ongetwijfeld weet, werkt het bij honden toch vaak anders bij mensen. Daar waar jij misschien 3-4 dgn nodig hebt om op te knappen, knappen honden zienderoog op. Wat gelukkig ook met Nell het geval was. Op het moment van brengen had ze dus alleen nog maar de metacam, en was ze al dusdanig opgeknapt, alleen durfde ik het niet aan haar geen metacam te laten geven en uit voorzorg heb ik in overleg met de DA besloten haar de standaard hoeveelheid te laten geven, en pas af te bouwen na de vakantie.
zolang mijn hond op (niet langdurige) medicijnen zit ga ik niet op vakantie of ze gaan mee...
ze krijgen simpelweg niet de aandacht hiervoor die ze nodig hebben in mijn ogen.
Ik heb ze hier 1 x in een pension gehad, prima geregeld.. hun eigen voer mee netjes op de kennel stond dat ze hun eigen voer hadden, hoeveel voer (maatbeker ook meegegeven), hun eventuele problemen etc. En zeker apart voeren... anders weet ik zeker dat er hier maar 1 hond eten had gehad en de rest niks...
En dan kun je het nog zo mooi in boekjes hebben staan of in de pc, je bent op dat moment in de kennel als je ze moet voeren en dan moet je het ter plekke direct kunnen nakijken of het klopt in mijn ogen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Tja ik zie het niet zitten om met 3 drukke kinderen die de nodige aandacht nodig hebben ook nog eens 3 drukke honden ------mee op vakantie----- te nemen

Hoe doe je dat dan in het dagelijkse leven? Ik zou er niet aan moeten denken maar dat terzijde.

Ik begrijp dat je zonder honden op vakantie wil. Dat snap ik met drie drukke kinderen....

Ik denk ook dat het pension duidelijk ter plekke een berichtje/kaartje moet hebben, bij de honden, als je wil dat zoiets goed gaat. Praktischer lijkt me. Zouden ze zelf ook moeten kunnen bedenken.

Een hond aan de pillen of met medische klachten die niet chronisch en heel stabiel zijn, zou ik ook niet snel durven achterlaten in een pension.

Gelukkig is het uiteindelijk goed afgelopen?!
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Hutsje schreef:
ik snap eigenlijk maar 1 ding niet, en dat is dat je een zieke hond die ontzettend veel pijn heeft naar het pension hebt gedaan en zelf vrolijk op vakantie bent gegaan .

Jij zegt het maar dat dacht ik dus ook. :19: Hoewel of mijn honden gaan mee of we gaan gewoon niet op vakantie het bij ons heel simpel. Wij hebben voor de honden gekozen en niet anders om.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:zolang mijn hond op (niet langdurige) medicijnen zit ga ik niet op vakantie of ze gaan mee...
ze krijgen simpelweg niet de aandacht hiervoor die ze nodig hebben in mijn ogen.
Ik heb ze hier 1 x in een pension gehad, prima geregeld.. hun eigen voer mee netjes op de kennel stond dat ze hun eigen voer hadden, hoeveel voer (maatbeker ook meegegeven), hun eventuele problemen etc. En zeker apart voeren... anders weet ik zeker dat er hier maar 1 hond eten had gehad en de rest niks...
En dan kun je het nog zo mooi in boekjes hebben staan of in de pc, je bent op dat moment in de kennel als je ze moet voeren en dan moet je het ter plekke direct kunnen nakijken of het klopt in mijn ogen.

Tja, de 1 is de ander niet, dat blijkt wel weer. Als de hond zo veel pijn zou hebben zoals ze de maandag voor vertrek had, denk ik ook inderdaad niet dat we dan op vakantie zouden zijn gegaan, of ik had toch geprobeerd een andere oplossing te bedenken die voor iedereen gunstig zou zijn geweest. Hoe dan ook, knapte ze in de week voorafgaand aan de vakantie al zo goed en zo snel op dat ik er niet aan twijfelde dat zij niet goed verzorgd zou worden en haar medicijnen niet zou krijgen.

Hoe je het went of keert, de Nell had behalve dat ze haar metacam en cesar nodig had, geen andere zorg nodig. En het gaat hier dan ook sowieso niet over Nell. Die heeft het goed gedaan en is weer volledig de oude. Dus wat haar betreft geen enkel probleem.
AnneMarie schreef:Tja ik zie het niet zitten om met 3 drukke kinderen die de nodige aandacht nodig hebben ook nog eens 3 drukke honden ------mee op vakantie----- te nemen

Hoe doe je dat dan in het dagelijkse leven? Ik zou er niet aan moeten denken maar dat terzijde.

Ik begrijp dat je zonder honden op vakantie wil. Dat snap ik met drie drukke kinderen....

Ik denk ook dat het pension duidelijk ter plekke een berichtje/kaartje moet hebben, bij de honden, als je wil dat zoiets goed gaat. Praktischer lijkt me. Zouden ze zelf ook moeten kunnen bedenken.

Een hond aan de pillen of met medische klachten die niet chronisch en heel stabiel zijn, zou ik ook niet snel durven achterlaten in een pension.

Gelukkig is het uiteindelijk goed afgelopen?!
Ehm hoe doe ik wat in het dagelijkse leven? Wij gaan 1x per jaar op vakantie, en dan gingen de honden (1 van mij en 2 van moeders) naar het betreffende hondenhotel. Dus ik begrijp even niet wat je met die vraag bedoelt en of wat je bedoelt dat je er niet aan moet denken?

Alles van onze honden staat bij haar op het aanrecht aangezien 9 van de 10 honden die daar verblijven geen eigen voer of manden e.d. bij zich hebben en gewoon het voer e.d. krijgen zoals daar de regel is.

Maltezers schreef:
Hutsje schreef:
ik snap eigenlijk maar 1 ding niet, en dat is dat je een zieke hond die ontzettend veel pijn heeft naar het pension hebt gedaan en zelf vrolijk op vakantie bent gegaan .

Jij zegt het maar dat dacht ik dus ook. :19: Hoewel of mijn honden gaan mee of we gaan gewoon niet op vakantie het bij ons heel simpel. Wij hebben voor de honden gekozen en niet anders om.
Ik krijg met bovenstaande opmerking eigenlijk een beetje een nare bijsmaak. Nog even en ik wordt hier veroordeeld terwijl ik in dit topic vraag hoe andere hiermee om zouden gaan als het hen zou overkomen, en in het medische gebeuren wat mijn hond betrof vroeg ik of andere wisten wat het zou kunnen zijn aangezien de DA dit ook niet wist.

Zoals je in het betreffende topic hebt kunnen lezen was Nell tegen de tijd dat wij op vakantie zouden gaan zo goed opgeknapt dat ik niet twijfelde dat zijn verblijf daar slecht zou zijn voor zijn lichamelijke gezondheid. Ik denk ook dat je dergelijke uitspraken pas kunt doen als je er zelf voor staat, en dat je niet zo 1-2-3 kunt oordelen dat ik maar thuis had moeten blijven omdat ik voor de hond gekozen heb en niet andersom.

Naar mijn weten en mijn gevoel heb ik goed gehandeld en vindt het eigenlijk wel frappant hoe snel andere kunnen zeggen of we nemen de hond mee op vakantie (spanje-turkije etc) of we gaan helemaal niet. Prima dat jij dan thuis blijft hoor, maar ik heb niet alleen rekening te houden met de hond, ook met een man die als zzp’er werkt en die alleen maar deze dagen vrij heeft van het hele jaar, en daarbij de kids die zich maandenlang op de vakantie hebben verheugd, daarbij opgeteld mijn moeder en haar vriend die ook geen leggende gelden hebben dat je kunt zeggen, ach joh gooi die 3000 euro maar aan de kant hoor, want we gaan niet, want Nell is nog niet helemaal de oude.

Ik maak verschillende afwegingen. Ik kijk in de eerste plaats hoe de hond is vlak voor we op vakantie gaan, en of het verantwoord is om op vakantie te gaan. En ja dat was het zeer zeker. Zou het onverantwoord zijn geweest om op vakantie te gaan omdat de hond op het moment van vertek zoveel pijn zou hebben gehad of wat dan ook zou het heel anders zijn geweest. Maar dat is niet aan de orde. Zo simpel is het. Een hond die ziek is eet niet, en behalve dat dat ze toen ze net ziek werd 2x gespuugd had, heeft ze dat daarna niet meer gedaan. Ze heeft gewoon gegeten op de momenten dat de Pijnstilling begon te werken, en na een paar dagen AB begon ze al helemaal op te knappen. Alles wees erop dat ze zich tijdens het springen op de een of andere manier had bezeerd waardoor ze last had van haar spieren.

Hoe dan ook zoals ik al eerder zei, krijg ik nu een beetje het gevoel ergens voor veroordeeld te worden wat in mijn ogen nergens op slaat. Maar goed dat is ieder voor zich. Dat is puur mijn gevoel wat ik krijg door bovenstaande opmerkingen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:en vindt het eigenlijk wel frappant hoe snel andere kunnen zeggen of we nemen de hond mee op vakantie (spanje-turkije etc) of we gaan helemaal niet. Prima dat jij dan thuis blijft hoor, maar ik heb niet alleen rekening te houden met de hond, ook met een man die als zzp’er werkt en die alleen maar deze dagen vrij heeft van het hele jaar, en daarbij de kids die zich maandenlang op de vakantie hebben verheugd, daarbij opgeteld mijn moeder en haar vriend die ook geen leggende gelden hebben dat je kunt zeggen, ach joh gooi die 3000 euro maar aan de kant hoor, want we gaan niet, want Nell is nog niet helemaal de oude.
tja daarom ga ik al ruim 16 jaar naar Oostenrijk op vakantie en niet naar een of ander exotisch land,.... Oostenrijk is qua klimaat en qua omgeving perfect voor mijn honden dus dan ga ik daarheen... leuke bijkomstigheid dat ik het zelf ook een heel mooi land vind dus zeker geen straf om er heen te mogen (sterker nog, ik zou er morgen nog gaan wonen als dat zou kunnen)
Het ene jaar dat ze naar een pension zijn gegaan was met de WK africhting 2 jaar geleden. Deze was in hartje Turijn in hartje zomer... A. heeft een hond het daar bar slecht op dat moment (bloedheet, geen grassprietje te vinden etc.) B. vond ik de reis te lang voor ze (ook wat betreft de hitte onderweg).
De honden die meededen (iig van het NL team) zaten een heel eind buiten Turijn waar nog net wat groen te vinden was, maar dat zat dus al helemaal vol met deelnemers en zodoende niet meer beschikbaar voor ons supporters.
Dus ja mocht er op dat moment wat met 1 van mn honden geweest zijn, ga ik niet op vakantie.. helaas pindakaas...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”