@Presley,
Iedereen heeft inderdaad zijn eigen mening dat is een vaststaand feit, en gelukkig maar.
Wat betreft het openen van een topic over mijn hond en dat ik dan kan verwachten dat ik commentaar krijg, prima, magt mig kein flaus aus.
Maar als je een dergelijk topic opent zoals ik gedaan heb, en daar vraagt wat andere zouden doen, is het wel heel frappant te zien dat mensen op een hondenforum

volledig voorbij gaan aan hoe het beest is terug gekomen, volledig voorbij gaan dat je je verschrikkelijk klote voelt als je een uitgemergelde hond ophaalt, dit afdoet, als ach, ze zal heus wel 1 of 2 brokjes hebben meegepikt van de andere, dus ze had toch nog wel iets
Je kan lang en kort blijven lullen over wel of geen papier achterlaten bij een pension doe je honden al jarenlang te logeren krijgt, je kan lang en kort blijven lullen of ik ze een timer om de nek had moeten doen zodat zij wist dat het dinnertime was voor de kleine, kom zeg. Dat is toch verder helemaal niet de issue. Issue is wat andere zouden doen, maar in plaats daarvan (sommige welwillende uitgezonderd) vindt men het hier veel leuker om je van de zogenaamd “slachtoffer’ naar “dader’ te plaatsen, want dat is toch veel leuker, wat kan het een ander schelen wat er met de hond aan de hand is, belangrijker is natuurlijk de eigenaar(nou ja ik ben feitelijk niet de eigenaar maar voel het wel zo) een paar schoppen te verkopen die hond doet er niet toe, die pensionhoudster pfff boeien, daar ben je zo over uitgeluld.
Ik ben duidelijk genoeg geweest wbt eten en medicijnen,
En als jij wat beter had gelezen, want dat blijft hier een terugkomend probleem voor velen(dat zie je zo ook hieronder wel weer terug) had je kunnen lezen dat het niet mijn hond was, maar die van mijn moeder,die het overigens mocht het je interesseren (wat ik ten zeerste betwijfel) zeer goed doet gelukkig.
Dan had je kunnen lezen dat ik van het pension al bericht terug had gehad waarin aangegeven dat ze beter had moeten luisteren, waarin excuses, en waarin aangeboden het geld voor het verblijf van syll te restitueren.
Dus wat ik verder wil bereiken met dit topic? Weet ik veel, vraag het de andere, kheb meerdere keren aangegeven dat ik er klaar mee ben hoor, maar ja als andere hierover doorblijven gaan, tja wie ben ik dan om ze niet van antwoord te voorzien. Zo netjes ben ik wel hoor. En in tegenstelling tot andere, geef ik iedereen op alles afzonderlijk antwoord dus tja, gooi die vraag eens in de (vaste) groep zou ik zeggen.
@Frenk,
Ik kan me heel snel aanpassen hoor, dusse doe ik het toch op deze manier, no problemo hoor, alleen wordt het voor sommige dan wel heel erg moeilijk, gewoon lezen is al moeilijk, laat staan als men hun eigen berichten nog eens terug moeten gaan lezen om te snappen waar ik antwoord op geef, maar nogmaals geen probleem.
@Pammetje,
Goed dat je je mening over dat pension voor je houd

dat is natuurlijk ook wel heel uitzonderlijk om op een forum iets alleen maar van 1 kant te horen.
Wbt die voeding, ik weet niet wat voor kapper je hebt, maar als ik jou was zou ik daar dan een afspraak bij gaan maken om je haren weer wat plat op je hoofd te laten zetten.
Ieder zijn eigen mening over voer, maar wat mij vooral opvalt hier is hoe men een ander zijn mening over iets door de strot wil duwen., Geef je mening, geef je advies en klaar ermee. Wie ben jij (of andere) om andere te zeggen wat ze moeten doen of hoe ze hun honden moeten voeren. Helemaal niks.
Als jij zegt dat er in hondenvoer geen overblijfselen zitten wat de mens niet eet, prima, jij jouw idee/mening, ik de mijne daarover.
Wat jij voorbij hebt zien komen aan honden die nierproblemen hadden of stonken dmv frolic, ja dat kan, net zo goed als dat kan met welk ander voer dan ook, ik heb ze niet voorbij zien komen mijn ouders die zelf een kennel hebben gehad, hebben nog nooit problemen van dien aard met de honden gehad, en de meeste zijn ze gezonden heel oud geworden.
Iedereen leest zijn eigen dingen,onderzoeken etc. doe waar jij je goed bij voelt, dan doe ik hetzelfde zonder jou daarbij te veroordelen of jou mijn mening op te dringen.
Om op je onderstaand stukje terug te komen, ik kijk altijd naar mijn hondje, ik kijk naar heel zijn doen en laten, zijn ontlasting etc etc en daarna kijkend kan ik gewoon zeggen dat mijn hond niks mankeert, die van mijn moeder niks mankeren etc. en aangezien de DA dat nog steeds met ons eens is zie ik niet in waarom ik zijn voeding waar hij het goed op doet zou moeten veranderen, en daarbij heeft ook dit nog steeds niet met het geopende topic te maken maar goed, men was al heel snel offtopic wat dat betreft, dat is hier meer standaard dan uitzondering heb ik al opgemerkt.
Oh, enne heb ik zo goed op je terug gereageerd? Nu hoef je het niet meer uit te pluizen.
@Frenk, dat iedereen wel een chemische troep eet (hond en mens) daarmee bedoel ik dat nagenoeg alles wat jij op je bord krijgt, of je hond in zijn bak doet op dusdanige manier bewerkt is dat er altijd wel iets van chemische troep in zit. Om 1 voorbeeld te noemen, hoe denk je dat het komt dat dergelijke soorten voedingen zo lang houdbaar zijn? Niet uit zichzelf hoor. Ik heb niks met rauwe natuurlijke voeding, dat andere daar wel iets mee hebben, en dat aan de honden geven prima. Ik zie er het nut in ieder geval niet van in, maar bedankt dat je me op dat forum hebt willen wijzen.
@Cristo, (presley, zie hier onder wat ik bedoel met niet goed lezen)
Lezen is voor jou ook blijkbaar niet echt met de paplepel ingegoten, als je wel goed had gelezen, had je over die kat waar jij het over hebt, kunnen zien dat het over de kat van de buren ging, en dat zij die kat (toen ik nog heel heel klein was) hebben laten verdwijnen. Ben jij altijd al zo ingesteld geweest? Iemand veroordelen op iets waar hij part noch deel aan heeft? Goeie instelling in het leven hoor. Met mensen als jou redden we het dan wel in de wereld

dus ouders van, buren van, vrienden van iemand kortom iedereen die bekend is met iemand die ooit iets heeft gedaan veroordeel jij omdat ze iemand kenne????

typerend wel eigenlijk.
christo schreef:Sinds ons Smoekie in een ander topic heeft gesnoeft dat haar familie een kat heeft laten verdwijnen heb ik zo mijn maatregelen genomen. Het enige wat ik dus zie in dit topic is:
"Dit bericht is geplaatst door smoekie, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht."
Zo heerlijk rustig lol
Oh, en dank iedereen voor het inkorten van haar quotes, zo kan ik het allemaal zonder moeite en ergernis volgen.

Trouwens,zit niet te liegen zeg.
Dat gedoe over dat katten gebeuren is al even geleden, en daar had ik zelf trouwens niets mee van doen gehad. Maarre niet zeggen dat "jullie smoekie" sinds dat topic bij jou in de vijandenlijst staat, als je dat pas gisteren hebt gedaan. Soms vergeten, dat je vandeweek zelf ook nog gereageerd had???
Maar ja, staat natuurlijk wel very interesting

doe wat je niet laten kunt hoor boeie.
@Gizmo,
Natuurlijk kan een mens daar wel degelijk wat aan doen, maar diegene die dat doen zijn sterk in de minderheid
Jij geeft zelf al aan, dat jullie onbespoten groente uit de tuin van jouw ouders eten, prima toch :N: niks mis mee hoor, maar dat gaan nou eenmaal niet op voor de meeste inwoners van Nederland, die kopen hun producten nog steeds bij een super de boer-Hoogvliet etc etc etc en dan niet vanuit dat kleine gereserveerde stukje waar biologische produkten liggen, vandaar dat ik zeg dat het meeste wat men op het bord krijgt dusdanig bewerkt is dat er nagenoeg altijd wel iets van chemische troep inzit.
Wbt dat gebeuren over Frolic, daar zijn de meningen nou eenmaal over verdeeld. En ik deel jullie mening daarover gewoon niet, ik snap niet wat daar zo wereldvreemd aan is hoor.Dat jullie fel tegen frolic zijn is mij wel duidelijk, maar dat neemt nog niet weg dat jullie je mening daarover een ander door de strot moeten proberen te duwen ongeacht wat.
Ik blijf het gewoon frappant vinden hoe de meeste hier in dit topic volledig voorbij gaan aan wat er met de hond gebeurt is, en dat men maar blijft hameren over die A4 die ik klaarblijkelijk had moeten achterlaten wbt die bakjes voor Syll.
De hond was in goed gezondheid toen ze erheen ging en doordat ze haar bakjes cesar niet heeft gehad is ze dus zoveel afgevallen (1100gr vd 5100 gr wat ze woog) dat die andere wel zijn opgegaan is dan ook niet vreemd, want zoals al meerdere keren uitgelegd, dacht de pensionhoudster dat het reservebakjes waren voor de hond van mij. Maar ja daar was ik allang al klaar mee hoor, ik heb daar antwoord op gehad, excuses, en vergoeding van het bedrag wat betaald is dus finito wat dat betreft. Wij gaan op zoek naar een ander pension, en sorry maar zolang mijn hond het goed doet op het voer die ze nu krijgt (pedigree met afwisselend frolic of bonzo “erbij” ) zie ik geen reden om dat te veranderen omdat zij het hier hartstikke goed op doet. Maar toch bedankt dat jij als 1 van de weinige op dusdanige manier je mening overbrengt zonder daarbij neerbuigend, denigrerend of beledigend over te komen
Oh en wbt die tip van jou, ik neem aan dat je het dan ook over een slager hebt die biologisch vlees verkoopt? Daar kom ik eerlijk gezegd nooit, dus dat gaat niet op. Heb je het over een gewone slager? Dan gaat dat biologische ook niet op, want wat ik met chemisch bedoel is dat de beesten in de tijd dat ze leven al zoveel chemische troep naar binnen werken of ingespoten krijgen dat ook dat vlees echt niet biologisch is. Wat denk je wat een slager doet om ervoor te zorgen dat het vlees dat jij in de toonbank ziet zo mooi rood blijft?

vlees wat niet bewerkt zou zijn en wat je als slager dan in je toonbank gooit, ziet er binnen 3 uur onverkoopbaar uit. Tis wel heel vers, maar niet verkoopbaar, ik ken maar weinig mensen wdb die “bruin” vers vlees kopen

het oog wil ook wat he