Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:
malinois schreef:
smoekie schreef:Jij vindt de kwaliteit van voer voor honden geen klap te maken hebben met wat wij wel of niet eten, maar ik vindt van wel, er zit in hondenvoer zat verwerkt wat wij als mens niet eten. En zo is er weer een punt bijgekomen waarover wij het niet eens zijn :D en gelukkig kan en mag dat in ons oh zo mooi Nederland :cheer:
een hond is toch geen mens.... :19: een wolf eet in de natuur ook 'afval' van dode dieren die wij mensen niet zouden eten, maar geen chemische rotzooi lijkt me toch?
Een hond is inderdaad geen mens, al lijkt dat voor sommige hier op het forum niet op te gaan :smile: :smile:

Wat dat eten betreft, ik weet niet wat jij eet, maar ik denk dat iedereen wel chemische troep eet, mens en dier in het wild of in het "gevang"

alles wat de mens eet is bespoten, bewerkt weet ik veel wat nog meer, beesten krijgen hormonen injecties-vaccinaties etc etc toegediend, wat later allemaal lekker nadat het nog een paar keer bewerkt is op jouw bordje terecht komt, met dat heerlijk bespoten kropje sla waar ze alle ongedierte uit verwerkt hebben dmv chemische shit. Die groente vers of uit pot? Idem dito.

Misschien ben je vegetariër (dat zou een hoop verklaren) maar indien jij dat niet bent en wel eens een heerlijk warm balletje bij de slager haalt wil ik jou dat plezier toch echt niet ontnemen door jou te vertellen wat er doorgaans in die ballen verwerkt zitten waardoor ze soms zo verschrikkelijk lekker zijn, net zo min als dat jij zou willen weten hoe en waarvan gehakt af en toe van gemaakt wordt, of hoe het eten in de keuken van die lekker chinees klaar gemaakt wordt.
:smile: :smile:

Allemaal eten we afval, mens en dier
ehm... ik ben geen idioot hoor, ik weet wat ik eet...
maar als mn hond het beter kan krijgen, krijgt hij dat... hij kiest er niet voor om iets te eten hij krijgt het voorgeschoteld.
Wij kunnen wel kiezen.
Maar ik vind wel een verschil tussen een wolf die een hert eet en jouw hond die chemisch voer eet waar hij zelfs lichtgevend van gaat poepen.
Zodra ik lichtgevend ga poepen gaat er bij mij toch wel een alarmbelletje rinkelen dat dit niet goed is.. en bij de hond maakt dat blijkbaar geen hol uit want hij eet anders niet...
Ik heb hier ook een hele moeilijke eter gehad hoor, was zo over toen er een hond bijkwam. Toen moest ie wel want anders at zij het wel op en had hij geen eten. En ik hou dat heel lang vol hoor, niet na 2 dagen al toegeven... en ja hij viel ook behoorlijk af maar hij eet nu als de beste. De rest heeft er nooit problemen mee gehad, die eten zo goed als alles.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

bernersennenfan schreef:
We kunnen het ook ondanks goed lezen, gewoon niet met je eens zijn, dus je kunt wel blijven uitleggen en je ergeren aan onze berichten, maar dan moet je het gewoon niet plaatsen als je er last van hebt :klaar:
Oh, maar je vergist je hoor, ik erger me er niet aan, ik vermaak me kostelijk moet ik zeggen. :smile: :smile:

tekkel schreef:
smoekie schreef:Het kan onmogelijk zo zijn dat zij de dunne ontlasting van Syll (druipshit) niet opgemerkt heeft, een hond heeft niet zomaar diarree, dat krijg je als je ziek bent, of als je niet genoeg eet. En in de ren waren de drollen van de andere 2 te zien, en ja ook die dunne troep van Syll waardoor haar achterkant helemaal onder zat. En geloof me, ook dat was echt niet van 1 dag.
Drie honden?
Ik denk al pagina's lang dat het om twee honden gaat: Syll & Nell :denken:
De ene eet cesar en frolic, de andere frolic en cesar. Of zoiets :mrgreen:
Om hoeveel honden gaat het nou??
Ehm :scratch: als je mijn jack optelt bij die 2 jack van mijn moeder zoals ik in het aaaaaaaaaaaallereerste berichtje aangaf, zijn dat er voor mij nog steeeds 3. :wink:

En laat dat nou precies datgene zijn wat voor sommige ietwat ongunstig lijkt te zijn :smile: 1+1 bij elkaar optellen laat staan 1+2 :smile:
smoekie schreef:Mijn Jack kreeg op dat moment geen AB meer, maar in de ochtend een bakje cesar met daarin de Metacam. 1 van de 2 Jacks van mijn moeder krijgt ook cesar
:lol:

Nuyvilaq schreef:Ik heb echt me best gedaan er een trui van te breien, 4 pagina's lang het is me niet gelukt :ugh:

Sterkte met uhhh 1 van de hondjes iig :ok:
:F: :E:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:ehm... ik ben geen idioot hoor, ik weet wat ik eet...
maar als mn hond het beter kan krijgen, krijgt hij dat... hij kiest er niet voor om iets te eten hij krijgt het voorgeschoteld.
Wij kunnen wel kiezen.
Maar ik vind wel een verschil tussen een wolf die een hert eet en jouw hond die chemisch voer eet waar hij zelfs lichtgevend van gaat poepen.
Zodra ik lichtgevend ga poepen gaat er bij mij toch wel een alarmbelletje rinkelen dat dit niet goed is.. en bij de hond maakt dat blijkbaar geen hol uit want hij eet anders niet...
Ik heb hier ook een hele moeilijke eter gehad hoor, was zo over toen er een hond bijkwam. Toen moest ie wel want anders at zij het wel op en had hij geen eten. En ik hou dat heel lang vol hoor, niet na 2 dagen al toegeven... en ja hij viel ook behoorlijk af maar hij eet nu als de beste. De rest heeft er nooit problemen mee gehad, die eten zo goed als alles.
Oh, maar ik plaats jou ook echt niet onder het kopje idioot hoor.

En wat betreft dat eten, laten we het er maar gewoon op houden dat we het eens zijn over het oneens zijn, lijkt je dat niet veel makkelijker? :ok:

Niet dat het mij verder wat uitmaakt, ik blijf gewoon netjes zoals het mij geleerd is antwoord geven, daar niet van, maar ik kan me zo voorstellen dat het misschien wat saai word. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

smoekie schreef:
tekkel schreef:Drie honden?
Ik denk al pagina's lang dat het om twee honden gaat: Syll & Nell :denken:
De ene eet cesar en frolic, de andere frolic en cesar. Of zoiets :mrgreen:
Om hoeveel honden gaat het nou??
Ehm :scratch: als je mijn jack optelt bij die 2 jack van mijn moeder zoals ik in het aaaaaaaaaaaallereerste berichtje aangaf, zijn dat er voor mij nog steeeds 3. :wink:
Mijn Jack kreeg op dat moment geen AB meer, maar in de ochtend een bakje cesar met daarin de Metacam. 1 van de 2 Jacks van mijn moeder krijgt ook cesar
Ik kan/kon nergens uit opmaken dat die tweede hond ook in dat pension zat :neenee: Verder werd hij nooit meer genoemd.
Maar met hem gaat het gelukkig goed, begrijp ik? Normale eter, zeker :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Smoekie kan het wel pratende houden evenzogoed.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
smoekie
Zeer actief

tekkel schreef:
Ik kan/kon nergens uit opmaken dat die tweede hond ook in dat pension zat :neenee: Verder werd hij nooit meer genoemd.
Maar met hem gaat het gelukkig goed, begrijp ik? Normale eter, zeker :wink:

Oh, maar zij werd op de 1e pagina nog meerdere malen genoemd hoor :wink:
smoekie schreef:Tis al een volwassen Jack, maar iedereen denkt dat het een pup is van een paar maanden oud. Die andere 2 redden zich wel, maar zij niet, en dat is juist het lullige ervan, juist degene die het minste kan hebben
smoekie schreef: Nee de honden zijn gezamenlijk opgegroeid, en komen wekelijks bij elkaar, en ook in het pension zitten ze met zijn 3en in dezelfde kennel.
smoekie schreef:Misschien dat bovenstaand niet voor alle honden opgaat, maar voor onze honden werkt het in ieder geval prima. En daarbij eten ze ook niet uit 1 bak eten. Er staan altijd 2 soorten voer. 1 soort voor Bell, 1 soort voor Nell (gewoon wat ze thuis gewend zijn) van die van Nell en Bell wil Syll heel sporadisch nog wel eens een brokje pakken, vandaar ook dat zij als enige normaal gesproken een bakje cesar krijgt, die de andere 2 dus gelukkig ook weer niet lusten.

smoekie schreef:Wij gaan 1x per jaar op vakantie, en dan gingen de honden (1 van mij en 2 van moeders) naar het betreffende hondenhotel.

:lol:

Maarre met alle 3 gaat het goed hoor, dankjewel. Met Nell en Bell is er niets aan de hand geweest gelukkig, tis alleen een heel grote domper voor Syll geweest.

En ja, goed bekeken is Bell inderdaad degene die wat voer betreft inderdaad het makkelijkste is :wink:

Jaap* schreef:Smoekie kan het wel pratende houden evenzogoed.

:E: met gemak :F:

maarre ik zeg hastalavista, tis mooi geweest, ik ga de bovenverdieping opzoeken. :slaap:

thanks voor jullie inbreng in ieder geval in deze lange en voor mij toch wel interessante discussie :smile:
zo leer je je medeforummers het snelst kennen :smile: :smile: :smile:
Presley
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Presley »

Smoekie, jij opent hier een topic over je hond, dan kan je verwachten dat je commentaar krijgt, ieder heeft zijn eigen mening, feit.
Je had zelf gewoon meer verantwoording moeten nemen over je honden. Je zag zelf al dat de pensionhouder er niet helemaal bij was, en wist dat ze geen personeel meer had en priveproblemen ivm relatiebreuk.
Dan hadden je belletjes al moeten gaan rinkelen.
Je had duidelijker moeten zijn wbt voeding en medicijnen.

Ipv dat je hier iedereen af blijft zeiken omdat andere commentaar leven, kun je beter die aandacht aan je hondje besteden.
Ga naar de dierenarts toe, laat het zwart op wit zetten en stap naar de pensionhouder toe.
Wat wil je eigenlijk nog bereiken met dit topic..
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Smoekie, als je je een beetje inleest, dan kun je zien dat het absoluut ongebruikelijk is om met zulke lange berichten te werken, laat staan dat je iedereen in 1 lap gaat beantwoorden. Maar zelfs als het je niet vanzelf was opgevallen, dan is het je in dit topic door een boel medeforummers (en een modje) duidelijk gemaakt. Het is aardig om daar wat mee te doen :wink:
Laatst gewijzigd door Frenk op 09 jul 2009 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

over dat pension hou ik mijn mening voor me
omdat ik het alleen van jouw kant hoor

maar over de voeding
mn haren gaan overeind staan
frolic, bonzo, cesar pfffffff
ff je duidelijk proberen te maken
ik heb dus idd honden geziend die op bonzo stonden en flinke nierproblemen kregen al naar 2 jaar
ik heb honden voorbij zien komen die op frolic zaten en echt stonken
en dan niet als ze gepoept hadden
ze krijgen het hier niet eens als snoepje

dat je zegt dat honden overblijfselen troep krijgen die overblijft van de mens blijkt dat je je niet goed genoeg hebt ingelezen
sterker nog
op de meeste vers voedingen worden zelfs ingredienten geprobeerd die later ook voor mensen worden gebruikt (niet dat ik hier zo blij mee ben altijd)
Ben toevallig pas bij een lezing geweest over voeding

ik wil je niks opdringen
maar probeer eens een tijdje rodi of smuldier
durf te wedden dat ze dat ook goed eten
en kijk dan naar je hondje
kijk naar de ontlasting
kijk naar heel zijn doen en laten
en zeg dan hier nog eens gemeend dat we ongelijk hebben
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ps
als je tegen me terug reageerd, graag in een afzonderlijk bericht
dan hoef ik niet alles uit te pluizen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef: <knip> ik denk dat iedereen wel chemische troep eet <knip>
Deze tekst (ik heb even de zin eruit gelicht, maar gaat over het hele stuk) bewijst wel dat je echt geen idee hebt waar je over praat. Ik zou je willen adviseren om je in te lezen over het onderwerp. Dat kan in het subforum voeding, maar ook op andere fora die aan dit onderwerp gewijd zijn, zoals bijvoorbeeld barfplaats. Veel succes :ok:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Sinds ons Smoekie in een ander topic heeft gesnoeft dat haar familie een kat heeft laten verdwijnen heb ik zo mijn maatregelen genomen. Het enige wat ik dus zie in dit topic is:

"Dit bericht is geplaatst door smoekie, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht."

Zo heerlijk rustig lol :F:

Oh, en dank iedereen voor het inkorten van haar quotes, zo kan ik het allemaal zonder moeite en ergernis volgen. :ok: :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

christo schreef:Sinds ons Smoekie in een ander topic heeft gesnoeft dat haar familie een kat heeft laten verdwijnen heb ik zo mijn maatregelen genomen. Het enige wat ik dus zie in dit topic is:

"Dit bericht is geplaatst door smoekie, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht."

Oh, en dank iedereen voor het inkorten van haar quotes, zo kan ik het allemaal zonder moeite en ergernis volgen. :ok: :mrgreen:
Serieus? Waar schrijft ze dat dan?
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Geen familie, maar de buren van haar ouders:
Feit is dan wel, dat als jouw kat bij andere in de tuin komt, de vissen uit de vijvers probeert te halen, de vogels uit hun kooitjes probeert te slaan omdat het raampje lekker openstaat omdat het heerlijk weer is, je niet moet piepen als men je kat een rotschop geeft (om het maar even oneerbieding te zeggen) en je kat jankend en krom thuis komt. Soms weet je niet waar een kat vandaan komt, en komt eenzelfde kat vaker terug in een bepaalde tuin en kunnen de bewoners het ook wel eens zat zijn. Ik zal je niet vertellen wat de buren van mijn ouders op een gegeven moment bedacht hadden, want dan slaap jij vanavond niet lekker, maar fijn was het niet. Zij hadden een dergelijke vijver, met daarin schitterend mooie en dure vissen, en hebben de kat eerst netjes zelf proberen te vangen (wisten ook niet waar die vandaan kwam) en ja ook zij hadden een net over hun vijver heen gespannen door de ervaring met andere katten. Maar daar wisten ze telkens toch weer doorheen of onder te komen. De eigenaren van de betreffende kat waar ik het hier over heb, zullen ongetwijfeld tot de dag van vandaag niet weten wat er met hun kat gebeurt is, en waarom deze nooit meer thuis gekomen is. Dat zijn allemaal dingen die je als eigenaar van kat toch niet moet vergeten. Niet iedereen is zo diervriendelijk of zit met smart op jouw kat in hun tuin te wachten om deze vriendelijk te verzoeken te vertekken
Voor mij voldoende om die 'negeer-functie' eens uit te proberen. :kotz:
Frenk
Zeer actief

Oh, is zij dat :oohja: Die had ik al wel voorbij zien komen ooit. :N: :roll:
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Goed..duidelijk was het al en dit voegt nog een heel stuk toe. :scratch: :sst:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Misschien kunnen jullie nog wat oude postings van ts opzoeken en verkeerd uitleggen, kunnen jullie vast nog wel 50 pagina's toe.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

smoekie schreef:
malinois schreef:
smoekie schreef:Jij vindt de kwaliteit van voer voor honden geen klap te maken hebben met wat wij wel of niet eten, maar ik vindt van wel, er zit in hondenvoer zat verwerkt wat wij als mens niet eten. En zo is er weer een punt bijgekomen waarover wij het niet eens zijn :D en gelukkig kan en mag dat in ons oh zo mooi Nederland :cheer:
een hond is toch geen mens.... :19: een wolf eet in de natuur ook 'afval' van dode dieren die wij mensen niet zouden eten, maar geen chemische rotzooi lijkt me toch?
Een hond is inderdaad geen mens, al lijkt dat voor sommige hier op het forum niet op te gaan :smile: :smile:

Wat dat eten betreft, ik weet niet wat jij eet, maar ik denk dat iedereen wel chemische troep eet, mens en dier in het wild of in het "gevang"

alles wat de mens eet is bespoten, bewerkt weet ik veel wat nog meer, beesten krijgen hormonen injecties-vaccinaties etc etc toegediend, wat later allemaal lekker nadat het nog een paar keer bewerkt is op jouw bordje terecht komt, met dat heerlijk bespoten kropje sla waar ze alle ongedierte uit verwerkt hebben dmv chemische shit. Die groente vers of uit pot? Idem dito.

Misschien ben je vegetariër (dat zou een hoop verklaren) maar indien jij dat niet bent en wel eens een heerlijk warm balletje bij de slager haalt wil ik jou dat plezier toch echt niet ontnemen door jou te vertellen wat er doorgaans in die ballen verwerkt zitten waardoor ze soms zo verschrikkelijk lekker zijn, net zo min als dat jij zou willen weten hoe en waarvan gehakt af en toe van gemaakt wordt, of hoe het eten in de keuken van die lekker chinees klaar gemaakt wordt.

Daar kan en mens wel degelijk iets aan doen
Wij eten groenten uit de tuin van mijn ouders die zijn onbespoten
En als alle groente tegelijk rijp is voor de pluk vriezen ze het in
Ow meid ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ik varkenskoppen uit moest benen
En weet natuurlijk ook waar dat vlees terecht kwam
Vlees kan je ook biologisch eten wat al een stuk beter is
Deze dieren hebben rond kunnen scharrelen
Dus geen budget vlees
Oke je betaald wat meer
Maar nu over het voer van de hondjes
Het is echt waar dat frolic heel erg verkeerd is
Het werkt wel goed als beloning voer dat komt juist door al die smaak geur en reuk stoffen
Ik voer een brok wat net paarden voer is zo ziet het eruit
Maar daar zitten dus ook geen kankerverwekkende stoffen in
Geen BHA en BHT ik zou voorstellen ga een zoeken op deze stoffen op google
Kom je echt tegen dat het kankerverwekkende stoffen zijn voor een hond
Maar goed ik heb makkelijk lullen Gizmo vreet alles
Appel peer meloen mandarijn sinaasappel noem het en hij vreet het
Maar jij wilt toch ook het beste voor je hond
Dus waarom niet een volwaardige brok
Gizmo krijgt ook sinds kort regelmatig een kippenkluif rauw
Vond het ook altijd gek maar op een forum weekend ben ik er achter gekomen dat hij het heel erg lekker vind
Kijk eens verder dan je neus lang is
Verdiep je eens goed in voeding voor de hond
Maar dat de hond van je moeder zoveel is afgevallen is niet normaal
Kan best zijn dat haar hond bij hun al bloed met slijm poepte maar dat er niet op is gelet
En ook raar de bakjes waar een naam op stond zijn opgegaan
De rest toch niet terwijl dat pate was en geen brokjes
Er is toch ernstig iets misgegaan
Gewoon volgende keer een ander pension zoeken
Maar AUB verdiep je eens op het internet over hondenvoer :roos:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

smoekie schreef:
malinois schreef:

Nog een tip
Zoek bij de slager een mager stuk rundvlees uit die maakt dan ter plekke daar gehakt van
Doe ik ook en dan ook nog biologisch het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn
Scheutje olijfolie erdoor en is het geen droge meuk gehakt :cheer:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

@Presley,
Iedereen heeft inderdaad zijn eigen mening dat is een vaststaand feit, en gelukkig maar.

Wat betreft het openen van een topic over mijn hond en dat ik dan kan verwachten dat ik commentaar krijg, prima, magt mig kein flaus aus.

Maar als je een dergelijk topic opent zoals ik gedaan heb, en daar vraagt wat andere zouden doen, is het wel heel frappant te zien dat mensen op een hondenforum :80: volledig voorbij gaan aan hoe het beest is terug gekomen, volledig voorbij gaan dat je je verschrikkelijk klote voelt als je een uitgemergelde hond ophaalt, dit afdoet, als ach, ze zal heus wel 1 of 2 brokjes hebben meegepikt van de andere, dus ze had toch nog wel iets :kotz:

Je kan lang en kort blijven lullen over wel of geen papier achterlaten bij een pension doe je honden al jarenlang te logeren krijgt, je kan lang en kort blijven lullen of ik ze een timer om de nek had moeten doen zodat zij wist dat het dinnertime was voor de kleine, kom zeg. Dat is toch verder helemaal niet de issue. Issue is wat andere zouden doen, maar in plaats daarvan (sommige welwillende uitgezonderd) vindt men het hier veel leuker om je van de zogenaamd “slachtoffer’ naar “dader’ te plaatsen, want dat is toch veel leuker, wat kan het een ander schelen wat er met de hond aan de hand is, belangrijker is natuurlijk de eigenaar(nou ja ik ben feitelijk niet de eigenaar maar voel het wel zo) een paar schoppen te verkopen die hond doet er niet toe, die pensionhoudster pfff boeien, daar ben je zo over uitgeluld.

Ik ben duidelijk genoeg geweest wbt eten en medicijnen,

En als jij wat beter had gelezen, want dat blijft hier een terugkomend probleem voor velen(dat zie je zo ook hieronder wel weer terug) had je kunnen lezen dat het niet mijn hond was, maar die van mijn moeder,die het overigens mocht het je interesseren (wat ik ten zeerste betwijfel) zeer goed doet gelukkig.

Dan had je kunnen lezen dat ik van het pension al bericht terug had gehad waarin aangegeven dat ze beter had moeten luisteren, waarin excuses, en waarin aangeboden het geld voor het verblijf van syll te restitueren.

Dus wat ik verder wil bereiken met dit topic? Weet ik veel, vraag het de andere, kheb meerdere keren aangegeven dat ik er klaar mee ben hoor, maar ja als andere hierover doorblijven gaan, tja wie ben ik dan om ze niet van antwoord te voorzien. Zo netjes ben ik wel hoor. En in tegenstelling tot andere, geef ik iedereen op alles afzonderlijk antwoord dus tja, gooi die vraag eens in de (vaste) groep zou ik zeggen. :D

@Frenk,
Ik kan me heel snel aanpassen hoor, dusse doe ik het toch op deze manier, no problemo hoor, alleen wordt het voor sommige dan wel heel erg moeilijk, gewoon lezen is al moeilijk, laat staan als men hun eigen berichten nog eens terug moeten gaan lezen om te snappen waar ik antwoord op geef, maar nogmaals geen probleem.

@Pammetje,
Goed dat je je mening over dat pension voor je houd :ok: dat is natuurlijk ook wel heel uitzonderlijk om op een forum iets alleen maar van 1 kant te horen. :oohja:

Wbt die voeding, ik weet niet wat voor kapper je hebt, maar als ik jou was zou ik daar dan een afspraak bij gaan maken om je haren weer wat plat op je hoofd te laten zetten.

Ieder zijn eigen mening over voer, maar wat mij vooral opvalt hier is hoe men een ander zijn mening over iets door de strot wil duwen., Geef je mening, geef je advies en klaar ermee. Wie ben jij (of andere) om andere te zeggen wat ze moeten doen of hoe ze hun honden moeten voeren. Helemaal niks.

Als jij zegt dat er in hondenvoer geen overblijfselen zitten wat de mens niet eet, prima, jij jouw idee/mening, ik de mijne daarover.

Wat jij voorbij hebt zien komen aan honden die nierproblemen hadden of stonken dmv frolic, ja dat kan, net zo goed als dat kan met welk ander voer dan ook, ik heb ze niet voorbij zien komen mijn ouders die zelf een kennel hebben gehad, hebben nog nooit problemen van dien aard met de honden gehad, en de meeste zijn ze gezonden heel oud geworden.

Iedereen leest zijn eigen dingen,onderzoeken etc. doe waar jij je goed bij voelt, dan doe ik hetzelfde zonder jou daarbij te veroordelen of jou mijn mening op te dringen.

Om op je onderstaand stukje terug te komen, ik kijk altijd naar mijn hondje, ik kijk naar heel zijn doen en laten, zijn ontlasting etc etc en daarna kijkend kan ik gewoon zeggen dat mijn hond niks mankeert, die van mijn moeder niks mankeren etc. en aangezien de DA dat nog steeds met ons eens is zie ik niet in waarom ik zijn voeding waar hij het goed op doet zou moeten veranderen, en daarbij heeft ook dit nog steeds niet met het geopende topic te maken maar goed, men was al heel snel offtopic wat dat betreft, dat is hier meer standaard dan uitzondering heb ik al opgemerkt. :D

Oh, enne heb ik zo goed op je terug gereageerd? Nu hoef je het niet meer uit te pluizen. :wink:

@Frenk, dat iedereen wel een chemische troep eet (hond en mens) daarmee bedoel ik dat nagenoeg alles wat jij op je bord krijgt, of je hond in zijn bak doet op dusdanige manier bewerkt is dat er altijd wel iets van chemische troep in zit. Om 1 voorbeeld te noemen, hoe denk je dat het komt dat dergelijke soorten voedingen zo lang houdbaar zijn? Niet uit zichzelf hoor. Ik heb niks met rauwe natuurlijke voeding, dat andere daar wel iets mee hebben, en dat aan de honden geven prima. Ik zie er het nut in ieder geval niet van in, maar bedankt dat je me op dat forum hebt willen wijzen. :ok:

@Cristo, (presley, zie hier onder wat ik bedoel met niet goed lezen)
Lezen is voor jou ook blijkbaar niet echt met de paplepel ingegoten, als je wel goed had gelezen, had je over die kat waar jij het over hebt, kunnen zien dat het over de kat van de buren ging, en dat zij die kat (toen ik nog heel heel klein was) hebben laten verdwijnen. Ben jij altijd al zo ingesteld geweest? Iemand veroordelen op iets waar hij part noch deel aan heeft? Goeie instelling in het leven hoor. Met mensen als jou redden we het dan wel in de wereld :E: :E: :E: dus ouders van, buren van, vrienden van iemand kortom iedereen die bekend is met iemand die ooit iets heeft gedaan veroordeel jij omdat ze iemand kenne???? :smile: :smile: typerend wel eigenlijk.
christo schreef:Sinds ons Smoekie in een ander topic heeft gesnoeft dat haar familie een kat heeft laten verdwijnen heb ik zo mijn maatregelen genomen. Het enige wat ik dus zie in dit topic is:

Trouwens,zit niet te liegen zeg.

Dat gedoe over dat katten gebeuren is al even geleden, en daar had ik zelf trouwens niets mee van doen gehad. Maarre niet zeggen dat "jullie smoekie" sinds dat topic bij jou in de vijandenlijst staat, als je dat pas gisteren hebt gedaan. Soms vergeten, dat je vandeweek zelf ook nog gereageerd had??? :D

Maar ja, staat natuurlijk wel very interesting :smile: :smile: doe wat je niet laten kunt hoor boeie. :cheer:

@Gizmo,

Natuurlijk kan een mens daar wel degelijk wat aan doen, maar diegene die dat doen zijn sterk in de minderheid

Jij geeft zelf al aan, dat jullie onbespoten groente uit de tuin van jouw ouders eten, prima toch :N: niks mis mee hoor, maar dat gaan nou eenmaal niet op voor de meeste inwoners van Nederland, die kopen hun producten nog steeds bij een super de boer-Hoogvliet etc etc etc en dan niet vanuit dat kleine gereserveerde stukje waar biologische produkten liggen, vandaar dat ik zeg dat het meeste wat men op het bord krijgt dusdanig bewerkt is dat er nagenoeg altijd wel iets van chemische troep inzit.

Wbt dat gebeuren over Frolic, daar zijn de meningen nou eenmaal over verdeeld. En ik deel jullie mening daarover gewoon niet, ik snap niet wat daar zo wereldvreemd aan is hoor.Dat jullie fel tegen frolic zijn is mij wel duidelijk, maar dat neemt nog niet weg dat jullie je mening daarover een ander door de strot moeten proberen te duwen ongeacht wat.

Ik blijf het gewoon frappant vinden hoe de meeste hier in dit topic volledig voorbij gaan aan wat er met de hond gebeurt is, en dat men maar blijft hameren over die A4 die ik klaarblijkelijk had moeten achterlaten wbt die bakjes voor Syll.

De hond was in goed gezondheid toen ze erheen ging en doordat ze haar bakjes cesar niet heeft gehad is ze dus zoveel afgevallen (1100gr vd 5100 gr wat ze woog) dat die andere wel zijn opgegaan is dan ook niet vreemd, want zoals al meerdere keren uitgelegd, dacht de pensionhoudster dat het reservebakjes waren voor de hond van mij. Maar ja daar was ik allang al klaar mee hoor, ik heb daar antwoord op gehad, excuses, en vergoeding van het bedrag wat betaald is dus finito wat dat betreft. Wij gaan op zoek naar een ander pension, en sorry maar zolang mijn hond het goed doet op het voer die ze nu krijgt (pedigree met afwisselend frolic of bonzo “erbij” ) zie ik geen reden om dat te veranderen omdat zij het hier hartstikke goed op doet. Maar toch bedankt dat jij als 1 van de weinige op dusdanige manier je mening overbrengt zonder daarbij neerbuigend, denigrerend of beledigend over te komen :ok:

Oh en wbt die tip van jou, ik neem aan dat je het dan ook over een slager hebt die biologisch vlees verkoopt? Daar kom ik eerlijk gezegd nooit, dus dat gaat niet op. Heb je het over een gewone slager? Dan gaat dat biologische ook niet op, want wat ik met chemisch bedoel is dat de beesten in de tijd dat ze leven al zoveel chemische troep naar binnen werken of ingespoten krijgen dat ook dat vlees echt niet biologisch is. Wat denk je wat een slager doet om ervoor te zorgen dat het vlees dat jij in de toonbank ziet zo mooi rood blijft? :wink: vlees wat niet bewerkt zou zijn en wat je als slager dan in je toonbank gooit, ziet er binnen 3 uur onverkoopbaar uit. Tis wel heel vers, maar niet verkoopbaar, ik ken maar weinig mensen wdb die “bruin” vers vlees kopen :wink: het oog wil ook wat he :D
Laatst gewijzigd door smoekie op 09 jul 2009 09:41, 2 keer totaal gewijzigd.
smoekie
Zeer actief

sjef schreef:Misschien kunnen jullie nog wat oude postings van ts opzoeken en verkeerd uitleggen, kunnen jullie vast nog wel 50 pagina's toe.

Sjef, het zijn er gelukkig maar 5 dus daar zijn ze zo doorheen :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Beetje sneu dat Sjef maar één regeltje krijgt :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Jeetje wat een topic zeg! Er is gewoon niet doorheen te komen! :(

Maar goed het enige wat ik wil zeggen is het volgende:

je zegt je te hebben ingelezen in de voeding van de hond :scratch: onzin dat je alles over 1 kam scheert en het troep noemt! Voor de mensen die hun hond vers geven, dit zijn vaak ook gewoon dingen die we zelf kunnen eten! dus wat nou troep? En buiten dat zijn honden niet kieskeurig als ze ECHTE honger hebben, denk jij dat ze in een roedel wolven gaan denken, gadver dat ziet er niet uit dat eet ik niet?! honden kunnen zelfs rottend vlees eten zonder daar ziek van te worden!
Nee frolic, bonzo, en die cesar dat is lekker! buiten kan je gewoon de frolic drollen onderscheiden van de andere..sorry hoor maar frolic is lekker als snoepje mijn hond is er dol op maar niet als volwaardige voeding...
en dan zeg je nog dat je moeder een kennel heeft gehad, dus die heeft overal wel verstand van... :denken: behlave van voeren dan...
Groetjes Lianne
smoekie
Zeer actief

:neenee: de andere kregen ook geen quotes meer :neenee:

En ach, dat ene regeltje van Sjef kan best wel :D
fietsje
Actief
Mijn ras(sen): langhaar kaninchen en dwerg teckels
Contacteer:

Ongelezen bericht door fietsje »

:smile: ik ga ook eens een vijandenlijst opmaken.
Man wat een agressie komt er hier naar boven van TS.Tegen iedereen die niet zegt dat het vreselijk is dat het hondje van haar moeder zo mager is teruggekomen, die haar wijzen op informatie aangeven bij het pension.. o nee het was wel een hotel hoor.Die haar wijzen op de voeding, die in mijn ogen echt veel en veel beter kan dan deze troep.Je zal toch op deze manier moeten leven zeg.En dan die zelfingenomenheid van schrijven hoe de buren een kat wegmaken, heel erg stoer!
Toedeloe ik kan er zometeen niets meer van lezen Smoekie
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:@Frenk,
Ik kan me heel snel aanpassen hoor, dusse doe ik het toch op deze manier, no problemo hoor, alleen wordt het voor sommige dan wel heel erg moeilijk, gewoon lezen is al moeilijk, laat staan als men hun eigen berichten nog eens terug moeten gaan lezen om te snappen waar ik antwoord op geef, maar nogmaals geen probleem.
Nee, de bedoeling is dat je een (1) bericht waar je op wilt reageren quote (het liefste zelfs inkort) en daaronder reageert. Dus niet al je reacties in 1 posting, want daar wordt 'ie te lang van.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jaap* schreef:Beetje sneu dat Sjef maar één regeltje krijgt :ugh:
:zweep: :smile:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Jaap* schreef:Beetje sneu dat Sjef maar één regeltje krijgt :ugh:

:smile:
smoekie
Zeer actief

@lianne05

Ik zeg nergens dat ik me heb ingelezen in de voeding van de hond. Ik zeg dat we zelf meerdere soorten hebben geprobeerd, en uiteindelijk hierop uitgekomen zijn niks meer niks minder.

En wat ik zeg over troep is dat in nagenoeg alles wat zowel de mens als hond eet troep zit.Als jij dat anders ziet prima, dan zou ik eens wat vaker de etiketten uit de schappen nakijken zowel voor jezelf als voor hetgeen je (in het algemeen genomen) voor de hond koopt.

En we hebben het hier niet over honden(wolven) die in de vrije natuur leven en geen keuze hebben. Jullie schreeuwen maar dat honden alles kunnen eten tot rottend vlees aan toe zonder daar zelfs ziek van te worden, maar jullie draaien helemaal gek bij het woordje frolic en bonzo wat zo slecht zou zijn :smile:

Die van ons poepen nog steeds geen licht hoor, dus het zal reuze meevallen, en als jij je had ingelezen voor je deze reactie plaatste had je ook gelezen dat Frolic niet als volwaardige voeding gegeven werd :oohja: Maar tis je al vergeven hoor, begin er al te wennen dat het gros hier in dit topic wat moeite heeft met lezen. :D

Enne nog even terugkomend op die kennel van mijn moeder. Die heeft tientallen jaren geleden met mijn vader jarenlang een kennel gehad ja, en toen had je niet zo heel veel keuze als er tegenwoordig is, en zoals men heden ten dage aan het doordraaien is wat voeding voor zuigelingen en volwassenen, zo is men ook aan het doordraaien wat voeding voor de hond, dat wil ik er mee aangeven. Nu is ineens datgene van vroeger niet meer goed, terwijl de honden vroeger toch wel vaker verdomd ouder leken te worden dan tegenwoordig. Ik ken er niet veel meer hoor die honden hebben ouder dan pakweg 11-12 echt uitzonderingen daargelaten. Onze honden zaten vaak tegen de 16-17 aan en ook de honden in onze omgeving werden makkelijk oud in tegenstelling tot tegenwoordig.

Jij hebt jouw ding wat voeren betreft, maar ook voor jou schijnt het zo verdomd moeilijk te zijn om een ander zijn eigen keuze te laten bepalen. Ik snap dat echt niet hoor, schiet mij maar lek :scratch: Doe lekker je ding, geef je hond lekker gezond biologische rauw vlees of rottend vlees van mijn part, mij zal je daar niet over horen, probeer dat andersom ook eens, scheelt je een heleboel ergernis.
smoekie
Zeer actief

fietsje schreef::smile: ik ga ook eens een vijandenlijst opmaken.
Man wat een agressie komt er hier naar boven van TS.Tegen iedereen die niet zegt dat het vreselijk is dat het hondje van haar moeder zo mager is teruggekomen, die haar wijzen op informatie aangeven bij het pension.. o nee het was wel een hotel hoor.Die haar wijzen op de voeding, die in mijn ogen echt veel en veel beter kan dan deze troep.Je zal toch op deze manier moeten leven zeg.En dan die zelfingenomenheid van schrijven hoe de buren een kat wegmaken, heel erg stoer!
Toedeloe ik kan er zometeen niets meer van lezen Smoekie
:piew:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”