Jij hebt een werk-mechelaar. Dat is iets totaal anders dan een Sheltie of wat eerder genoemd werd een York. Zeker ook qua alleen laten (in de tuin!).Sonnie1983 schreef:
volgens mij zijn er ontzettend veel mensen die werken en honden hebben. En die hebben het echt niet allemaal slecht hoor.
en als je kijkt naar mensen die politiehonden trainen die honden zitten vaak dag en nacht buiten in een kennel.
Ik heb zoiets, het is maar net wat de hond gewoon is. En als je buiten je werk je vrije tijd aan je hond besteed zodat die echt niks te kort komt in de behoeftes dat de hond heeft.....
Diego is overdag als we werken buiten maar savonds en snachts altijd binnen. Hij slaapt op de kamer langs ons met nu vort het deurtje van de bench open. en het is echt zijn plekkie (gaat er zelf in als hij moe is savonds) en dicht bij ons.
Ik vind Shelties vaak ook heel erg gevoelig, en persoonlijk vind ik dat dan weer niet direct passen in een drukke levensstijl, met vrij veel alleen zijn. En hoe meer de hond alleen is, hoe meer hij zichzelf overmatig blaffen aan kan leren (niet ondenkbaar bij een Sheltie, en erg lastig met de buren).

Allway's in my heart