Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe is jullie hond bij de dierenarts?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Arline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: hoe is jullie hond bij de dierenarts?

Ongelezen bericht door Arline »

malinois schreef: ja precies, dan ben je al een stap te laat als je dit gaat doen. Hij pakt ze vast, hup spuit er in en klaar... ook niets op tafel oid gewoon op de grond. Ik hou de kop vast, hij doet de rest.
Hahahaha... ik denk dat je me op had kunnen vegen na zo'n opmerking... :piew:
Mijn eigen da was er niet en ik dacht even een spuit kan wel. Niet dus. Ik ben gelijk daarna naar de balie gegaan en heb aangegeven dat ik alleen door mijn eigen da geholpen wil worden (uiterste noodgevallen daargelaten natuurlijk)
Maar zoals jij het beschrijft doet mijn da het ook. Hup klaar, voor je met je ogen kan knipperen is het gebeurt en ik hou Fenja vast.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Één groot feest. Hoe meer mensen er aan 'm lopen te frutten hoe beter, we moeten 'm altijd goed vasthouden omdat hij anders alleen maar de dierenarts probeert te fleppen :sst: . En aan het eind krijgt hij een koekje, dat maakt het helemaal compleet.

De hond van m'n vader (waar ik mee opgegroeid ben) vindt de DA ook leuk, eveneens wegens de koekjes gok ik zo. Als je langs de DA liep dan trok ze je bijkans naar binnen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Paco vindt de dierenarts geweldig wnat de dierenars heeft koekiesssssssssssssssssss :cheer: Eerst een koekje erin en dan mag ze alles bij hem doen. en als afsluiting nog een koekje en zijn dag kan niet meer stuk :D

Joepie vindt het minder. Hij gaat niet blij naar binnen, ondergaat alles als ene bikkel en wil daarna zo snel mogelijk weer wg. Koekjes neemt hij niet aan van mensen die hij stom vindt :pffff:
Gisteren was hij er nog voor de rontgenfoto. Hij moest wachten op zijn slaapprikje en mocht nog even door de praktijk heen wandelen.Heeft die slimmerik de deur open gekregen tussn de balie en de wachtkamer. De buitendeur zat gelukkig dicht! Maar hij stond dus al in de wacht kamer en als het aan hem lag ging hij zelfstandig weer richting huis. De dierenarts was geschrokken maar vond hem wel heel erg slim
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kira vind het maar niks. De wachtkamer niet, de behandelkamer niet en de koekjes op het eind ook niet. Die neemt ze echt niet aan en zodra ze wegkan gaat ze ook. Ze houd alle deuren in de gaten.

Kali vind het helemaal geweldig bij de dierenarts. Pas waren we er, madam kreeg toen ik moest afrekenen niet direct aandacht van de assistente aan de andere kant van de balie. Dus toen sprong ze OP de balie, schoof door naar beneden en belandde op het bureau wat tegen de balie aanstaat aan de andere kant. Alles kletterde op de grond wat op het bureau stond, ik wist even niet wat ik moest zeggen :oeps:
Achteraf moest ik er wel erg om lachen, het was werkelijk geen gezicht, die kop van haar terwijl ze op dat bureau aan de andere kant van de balie zat. Gelukkig moest de assistente er wel om lachen en de da die kwam kijken wat die herrie nou toch was ook :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk vindt de dierenarts zelf erg aardig. Daar knuffelt hij ook erg graag mee, maar de wachtkamer vindt hij wel spannend. Maar het valt mij reuze mee voor een hondje wat op jonge leeftijd al een paar flinke ingrepen en bijbehorende behandelingen heeft gehad.
Afbeelding
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Bobby, vind het maar niets .. blaffen, grommen ... Dino gaat wel, die vind het niet heel erg. Amber ook niet ze heeft een keer de dierenarts geslikt dus voor Amber niet zo'n probleem volgensmij.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik word naar binnen gesleurd :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer vind het allemaal niet zo super..

In de wachtkamer is er niets aan de hand. Lopen we richting de spreekkamer probeert hij of we niet toevallig op weg naar buiten waren 'niet naar buiten vrouwtje? Okay, ga ik toch met jou mee..'.
Eenmaal in de spreekkamer gaat hij standaard maar gelijk op de weegschaal zitten, heeft hij dat weer gehad. Zodra zn gewicht opgelezen is, staat hij op en gaat bij de deur zitten, alsof hij echt verstaat dat ik doorgeef hoe zwaar hij is.. :scratch:

Als hij op tafel moet, vind hij het niet zo leuk, laat zich er wel optillen of springt er soms zelf wel zelf op.
Onderzoeken is maar zozo, staart omlaag en tegen mij aanleunen.

Laatste keer bij de DA, hij was in zn knie gebeten en ik wilde dat goed onderzocht hebben. HIj laat alles toe, eenmaal op de grond bedenk ik dat hij ook diarree had en is hij daar verder onderzocht. Ook moest hij zn enting, bedacht ik me ook te laat, dus die is op de grond gegeven. Super relaxed, hij (en ik ook niet, dat scheelt ook een eind, weet ik zeker) had niet eens door dat die spuit er al in zat..Bij de vorige DA deed dat enten zo verschrikkelijk pijn, hij hapte zo naar de DA.. :boos:

Benny is als de dood bij de DA, maakt niet uit of we binnen of buiten zijn..
Die klimt gewoon in mn nek, letterlijk.
Hij is aps 2x geweest in zn 3,5 jaar.
Puma
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door Puma »

Puma vind het doodeng...

Als we naar binnen gaan gaat het nog wel, omdat we ook weleens voer halen en dan weer weggaan. Maar als we dan de behandelkamer in moeten, gaat ze in de stilstand. En dan wilt ze niet mee. En ze wilt al helemaal niet op de tafel, daar springt ze vanaf. Als ik haar dan vasthou klimt ze desnoods over me hoofd om daarna van de tafel af te springen.

Echt heel zielig, vooral als ze daar tegen de muur gedrukt staat met staart ver tussen haar benen :(
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz vindt alles best bij de da. Bloed afnemen, prikken, APK, huidschraapsels, ECG (daarvoor moet hij op zijn zij worden gelegd), röntgenfoto's, alles vindt hij wel best. Wel zo makkelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”