blondie schreef:
Het gaat denk ik niet om ontkent worden, maar wat ik denk is dat er nu ineens toch wel heel veel mensen omdat ze de honden zo mooi vinden de engelse staffies zijn ook nog eens van een leuk formaat, maar als ze niet de moeite nemen aan gehoorzaamheid en gedrag (geldt voor alle honden) en de honden blijken boven ze uit te groeien en een eigen intuitie volgen dan worden het voor die gezinnen al snel probleemhonden.. omdat je dan moet gaan uitkijken.. en dat wordt lastig als je en op de kinderen moet letten en op je hond etc..
Maar dan neem ik dus aan dat degene waar ze die hond vandaan hebben niet echt goed aan ze verteld heeft dat de kans erin zit dat het later echt goed opletten wordt met andere honden
Ik kom hier bijvoorbeeld ook weleens een man tegen met een Engelse Stafford, teefje. Onwijs leuk ding om te zien. Die is nu echt volwassen, ik denk een jaar of 2.5 nu, en begint nu andere honden flink te domineren en valt ook behoorlijk uit. Dan loopt hij met die hond op zondagmiddag door het drukste losloopgebied, en maar roepen "nou je moet wel lief doen hoor!!", terwijl bijvoorbeeld Vera grommend op de grond gehouden wordt. Dan denk ik dus, ergens is daar iets fout gelopen in de voorlichting.
Uiteraard zou het net zo belachelijk zijn als hij zo stond met een Cavalier, maar dan denk ik niet zozeer dat er bij de aanschaf en de voorlichting al iets niet helemaal goed is gegaan
En als ik zo hier lees van mensen op het Stafford forum die hoogstverbaasd zijn als hun volwassen Staff niet heel gezellig meer is met vreemde honden, dan denk ik dat deze meneer ook niet echt een enorme uitzondering is?
En dat vind ik ontzettend jammer, voor het ras zelf ook.