Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hart zat in mijn keel...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Mijn hart zat in mijn keel...

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn!

Hoe is het nu met Saar??

Wbt , " de staff " Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat je tegenwoordig vòòral niet mag zeggen dat de Staff over het algemeen niet goed met andere honden kan opschieten. ( uitzonderingen daargelaten )
Daar zijn ze immers op gefokt en de stafford fokkers waar ik vroeger veel bij op bezoek kwam waren daar ook heel open over. Zij raadden hun pupkopers aan om heel voorzichtig te zijn met andere honden . :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:Ik hoop dat Saar vandaag weer een beetje lekker haar wandeling kan maken , en geen last heeft van stijve spieren en de wondjes enzo :lol1: ze heeft toch een flinke spurt getrokken, en wat beschadigingen opgelopen :roos:
Ze hobbelt weer lekker mee, en de wondjes zien er alweer beter uit dan gisteren (en toen zagen ze er ook al goed uit :mrgreen: :wink: ). Alleen 1 plekje op haar lies 'zeurt' een beetje, ook omdat ze er steeds zelf aan wil likken merkte ik vannacht. Maar dat komt ook wel goed, het is een heel klein plekje :wink:
die hele staf discussie komt iedereen zo ongeveer de neus uit, en een beetje realistische voorlichting voor mensen die overwegen zo'n schattige pup aan te schaffen kan een hele hoop leed en teleurstelling voorkomen :lol1:
Ben ik het helemaal mee eens ook. En wat Brigitte meen ik ook al zei; het probleem zit 'm eigenlijk altijd in de baas. Bij elke hond-agressieve hond natuurlijk. Als de baas gewoon op let (en de hond niet los bij de tuin laat scharrelen) is er helemaal geen probleem :wink:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik hoop dat het al wat beter gaat met je kleine meisje.
Ik geloof ook niet dat deze hond wilde spelen dan zou de hond jou hond wel anders benaderd hebben.
Ik zou toch ook met klotsende oksels rennen als er een stafford achter mijn puk aan zou zitten.

Sowieso moet je er zorg voor dragen dat je hond niet zomaar los de straat op kan schieten vanuit de voortuin.
Mijn mening over de stafford is toch wel wat gewijzigd de laatste tijd, ik denk dat ik nu een wat realistischer beeld heb.
Moos
Zeer actief

Nanna schreef: Ik denk ook dat niemand ontkent dat het probleem bij de baas zit ;-)
Nee, maar ik denk, ik meld het zelf ook nog maar even :mrgreen:
Dat is altijd het geval, bij iedere hond die zich in het openbaar misdraagt. Of de baas kan de hond niet opvoeden of heeft geen zin om maatregelen te nemen (aanlijnen, in de tuin houden, muilkorven, noem maar op).
De hond kun je er eigenlijk nooit op aankijken; die is maar het produkt van de baas. En sommige mensen zit het helaas allemaal wel gescheten....
Product van de baas in die zin dat de hond dus kan grijpen (in dit geval) omdat de baas niet genoeg oplet. Maar dat de Staff-teef mijn teefje die ook nog eens rond het territorium loopt wil grijpen is niet iets waar de baas wat aan kan doen opzich. Die moet alleen dan wel voorkomen dat het gebeurt :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:
Product van de baas in die zin dat de hond dus kan grijpen (in dit geval) omdat de baas niet genoeg oplet. Maar dat de Staff-teef mijn teefje die ook nog eens rond het territorium loopt wil grijpen is niet iets waar de baas wat aan kan doen opzich.
Ja, met produkt van de baas bedoel ik dus ook dat die baas rekening moet houden met ingefokte raseigenschappen. Dat je poedel een keer van het erf afhupt is al lastig genoeg, maar zéker bij honden die sterk territoriaal zijn ingesteld en op eigen houtje maatregelen menen te moeten nemen moet je er álles aan doen om dat te voorkomen en niet alleen maar stom kijken en lachen van "ja, het riempie brak" of "hij glipte zo de tuin uit". Dat mag NOOIT een excuus zijn. Dan zet je maar een twee meter hoog hek neer met 220 erop, voor mijn part.
Uiteraard mee eens :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:
Moos schreef:
Product van de baas in die zin dat de hond dus kan grijpen (in dit geval) omdat de baas niet genoeg oplet. Maar dat de Staff-teef mijn teefje die ook nog eens rond het territorium loopt wil grijpen is niet iets waar de baas wat aan kan doen opzich.
Ja, met produkt van de baas bedoel ik dus ook dat die baas rekening moet houden met ingefokte raseigenschappen. Dat je poedel een keer van het erf afhupt is al lastig genoeg, maar zéker bij honden die sterk territoriaal zijn ingesteld en op eigen houtje maatregelen menen te moeten nemen moet je er álles aan doen om dat te voorkomen en niet alleen maar stom kijken en lachen van "ja, het riempie brak" of "hij glipte zo de tuin uit". Dat mag NOOIT een excuus zijn. Dan zet je maar een twee meter hoog hek neer met 220 erop, voor mijn part.
Ga op vakantie joh :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Caro. schreef: Ga op vakantie joh :mrgreen:
Je bent zó van me af ;-)
Fijne vakantie dan :ok: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Jeetje Marloes ik lees het nu pas.
Wat erg.
Hoop dat de schade mee valt en hun mee betalen aan de kosten.
Wat ik nog meer hoop is dat Saar er niets aan over gaat houden :jank:
Geef d'r maar een knuffel.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Moos schreef:
Het is de bedoeling dat het hek hem tegenhoudt, niet dat je de hond roostert :F:
Moos
Zeer actief

Mirri schreef:Jeetje Marloes ik lees het nu pas.
Wat erg.
Hoop dat de schade mee valt en hun mee betalen aan de kosten.
Wat ik nog meer hoop is dat Saar er niets aan over gaat houden :jank:
Geef d'r maar een knuffel.
Er zijn gelukkig geen DA kosten verder, dus dat scheelt :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
Moos schreef:
Het is de bedoeling dat het hek hem tegenhoudt, niet dat je de hond roostert :F:
Ach, detail :F:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gelukkig dat het allemaal met een sisser afgelopen lijkt.

Voor de rest van dit topic ben ik een beetje misselijk....!!
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd.

Ik heb alleen de 1ste en laatste pagina gedeeltelijk gelezen en begreep daaruit dat er weer 1 of andere discussie gaande is over de staff.
Persoonlijk vind ik het prettige honden. Haakon is ook de grootste vrienden met een staff teef hier uit de buurt. :D
Ik denk dat de mensen over het algemeen gewoon de schrik ervan hebben om de schade die zo'n ras kan aanrichten als er iets gebeurd.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Mireillevdw schreef:Ik heb alleen de 1ste en laatste pagina gedeeltelijk gelezen en begreep daaruit dat er weer 1 of andere discussie gaande is over de staff.
Persoonlijk vind ik het prettige honden. Haakon is ook de grootste vrienden met een staff teef hier uit de buurt. :D
Ik denk dat de mensen over het algemeen gewoon de schrik ervan hebben om de schade die zo'n ras kan aanrichten als er iets gebeurd.
Misschien moet je het dan wel even lezen, als je er iets over wilt zeggen :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bunker is al behoorlijk hondagressief. Hij heeft al een muilkorf die hij evt kan dragen op shows en bij de dierenarts. Ruimte's waar je met veel honden dicht op elkaar kan zitten. Bunker waarschuwt niet maar hangt gelijk als hij de kans krijgt. Ik zorg voor een goede kwaliteit halsband en lijn en zoek niet de drukte van honden op. Ik vind het (nog) niet nodig om hem op straat te muilkorven.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

S@ndr@ schreef:Ik hoop dat Saar vandaag weer een beetje lekker haar wandeling kan maken , en geen last heeft van stijve spieren en de wondjes enzo :lol1: ze heeft toch een flinke spurt getrokken, en wat beschadigingen opgelopen :roos:

die hele staf discussie komt iedereen zo ongeveer de neus uit, en een beetje realistische voorlichting voor mensen die overwegen zo'n schattige pup aan te schaffen kan een hele hoop leed en teleurstelling voorkomen :lol1:
Ga af van het topic.. maar na afschaffing van de rad... ik zie echt in mijn omgeving een behoorlijk aantal staf´s-kruisingen of niet lopen, pups en jonge honden.. bij mensen die lang leve de lol en met kinderwagens ed lekker met de nu nog speelse overenthousiaste stuiterballen lopen..mijn hond is leuk, lief en sociaal...
Begrijp me niet verkeerd.. ik vind de honden prachtig en mooi en lief en in mijn omgeving zijn er ook zat leuke sociale staffies, meestal teven.. maar ik vraag me wel af of alles wat ik rond me heen nu zie wel beseffen wat voor karakter ze kunnen ontwikkelen.. en beter nog.. of ze daar mee om kunnen gaan.. als ze straks als ze ouder worden en inene wat minder leuk met sexe genoten om kunnen gaan..
Brigitte
Zeer actief

blondie schreef: bij mensen die lang leve de lol en met kinderwagens ed lekker met de nu nog speelse overenthousiaste stuiterballen lopen..mijn hond is leuk, lief en sociaal...
Begrijp me niet verkeerd.. ik vind de honden prachtig en mooi en lief en in mijn omgeving zijn er ook zat leuke sociale staffies, meestal teven.. maar ik vraag me wel af of alles wat ik rond me heen nu zie wel beseffen wat voor karakter ze kunnen ontwikkelen.. en beter nog.. of ze daar mee om kunnen gaan.. als ze straks als ze ouder worden en inene wat minder leuk met sexe genoten om kunnen gaan..
Idd en dat hebben ze vaak niet. Bij de AmBull zie je dit net zo. En in mijn ogen zijn dit ook vaak de mensen die het ras kapot maken want ze weten niet ermee om te gaan met alle gevolgen van dien.
Moos
Zeer actief

blondie schreef:
Ga af van het topic.. maar na afschaffing van de rad... ik zie echt in mijn omgeving een behoorlijk aantal staf´s-kruisingen of niet lopen, pups en jonge honden.. bij mensen die lang leve de lol en met kinderwagens ed lekker met de nu nog speelse overenthousiaste stuiterballen lopen..mijn hond is leuk, lief en sociaal...
Nu we toch nog meer off topic gaan :mrgreen: :wink:
Ik vraag me steeds af waarom het zo'n heet hangijzer is dat jouw (bij die mensen dan he?) Stafford "zooo lief met andere honden" zou moeten zijn?
Als men het nou gewoon zou zien als een neutraal onderdeel van het ras, zonder oordeel eraan vast, gewoon neutraal raskenmerk wat ook bij jouw hond mogelijk tot uiting kan komen, dan is er toch niks aan de hand? :denken: Behalve dan dat de bazen er dan dus rekening mee kunnen houden. Net zoals ik Vera niet los gooi op een veld met konijnen bijvoorbeeld (Saar overigens ook niet :mrgreen:, en de dames samen al helemaaaal niet :N: ).
Ik begrijp die 'ontkenning' nooit zo. Volgens mij maken mensen er daardoor juist een veel zwaarder punt van dan het zou hoeven zijn anders.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Het dominante gedrag ten opzichte van andere honden (vaak van dezelfde sexe) en het niet uit de weg zullen gaan van een gevecht is toch echt wel een kenmerk van een staff, dus is dat ook niet raar. Dat hoort bij het ras. :wink:
Er zullen vast weleens wat makkelijke staffies tussenzitten, maar het is wel zeker iets waar een baas mee om moet kunnen gaan en hij/zij moet weten waaraan hij/zij begint.
Opvoeding zal daar zeker in meespelen, maar het is wel een eigenschap die er oorspronkelijk ingefokt is.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Moos
Zeer actief

Mireillevdw schreef:Het dominante gedrag ten opzichte van andere honden (vaak van dezelfde sexe) en het niet uit de weg zullen gaan van een gevecht is toch echt wel een kenmerk van een staff, dus is dat ook niet raar. Dat hoort bij het ras. :wink:
Er zullen vast weleens wat makkelijke staffies tussenzitten, maar het is wel zeker iets waar een baas mee om moet kunnen gaan en hij/zij moet weten waaraan hij/zij begint.
Opvoeding zal daar zeker in meespelen, maar het is wel een eigenschap die er oorspronkelijk ingefokt is.
Ja, dat zeg ik dus ook. En dat ik niet snap waarom dat door bepaalde mensen 'ontkent' moet worden. Volgens mij maken ze er op die manier namelijk veel meer een punt van.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Moos schreef:
Mireillevdw schreef:Het dominante gedrag ten opzichte van andere honden (vaak van dezelfde sexe) en het niet uit de weg zullen gaan van een gevecht is toch echt wel een kenmerk van een staff, dus is dat ook niet raar. Dat hoort bij het ras. :wink:
Ja, dat zeg ik dus ook. En dat ik niet snap waarom dat door bepaalde mensen 'ontkent' moet worden. Volgens mij maken ze er op die manier namelijk veel meer een punt van.
Het gaat denk ik niet om ontkent worden, maar wat ik denk is dat er nu ineens toch wel heel veel mensen omdat ze de honden zo mooi vinden de engelse staffies zijn ook nog eens van een leuk formaat, maar als ze niet de moeite nemen aan gehoorzaamheid en gedrag (geldt voor alle honden) en de honden blijken boven ze uit te groeien en een eigen intuitie volgen dan worden het voor die gezinnen al snel probleemhonden.. omdat je dan moet gaan uitkijken.. en dat wordt lastig als je en op de kinderen moet letten en op je hond etc..

Overigens ben ik eind van de morgen met puber dh reu Cliff en Bluffie naar het veld geweest.. een meneer die mij aan zag komen en met een JR liep draaide pardoes om.. even later zag ik de JR met nog een hond spelen.. een Engelse Staff reu (gecastreerd en 6 jaar.. heel mooi beest) .. die vervolgens ook besloot om mee te rennen met Bluf en Cliff.. waarop Bluf zoiets had van eh... wie ben jij dan wel niet.. maar netjes honds.. en met Cliff was hij ook leuk.. en toen hij wat te druk deed tegen Cliff stond Bluf even neus aan neus met ´m :hmmm: beiden even een borstel in de nek maar toen was het over en vervolgde ieder zijn weg.. was wel blij dat op zo´n moment ik Finn niet bij me heb :tong:
Brigitte
Zeer actief

Moos schreef:
Ik snap dat ook niet echt. Voor mij is het ook geen nadeel als ze niet met andere honden overweg kunnen. Zijn ze sociaal is het leuk maar het is voor mij geen must omdat ik heel erg op mezelf ben met wandelen en mijn honden aan elkaar ook wel genoeg hebben.
Moos
Zeer actief

blondie schreef:
Het gaat denk ik niet om ontkent worden, maar wat ik denk is dat er nu ineens toch wel heel veel mensen omdat ze de honden zo mooi vinden de engelse staffies zijn ook nog eens van een leuk formaat, maar als ze niet de moeite nemen aan gehoorzaamheid en gedrag (geldt voor alle honden) en de honden blijken boven ze uit te groeien en een eigen intuitie volgen dan worden het voor die gezinnen al snel probleemhonden.. omdat je dan moet gaan uitkijken.. en dat wordt lastig als je en op de kinderen moet letten en op je hond etc..
Maar dan neem ik dus aan dat degene waar ze die hond vandaan hebben niet echt goed aan ze verteld heeft dat de kans erin zit dat het later echt goed opletten wordt met andere honden :wink:
Ik kom hier bijvoorbeeld ook weleens een man tegen met een Engelse Stafford, teefje. Onwijs leuk ding om te zien. Die is nu echt volwassen, ik denk een jaar of 2.5 nu, en begint nu andere honden flink te domineren en valt ook behoorlijk uit. Dan loopt hij met die hond op zondagmiddag door het drukste losloopgebied, en maar roepen "nou je moet wel lief doen hoor!!", terwijl bijvoorbeeld Vera grommend op de grond gehouden wordt. Dan denk ik dus, ergens is daar iets fout gelopen in de voorlichting.
Uiteraard zou het net zo belachelijk zijn als hij zo stond met een Cavalier, maar dan denk ik niet zozeer dat er bij de aanschaf en de voorlichting al iets niet helemaal goed is gegaan :wink:

En als ik zo hier lees van mensen op het Stafford forum die hoogstverbaasd zijn als hun volwassen Staff niet heel gezellig meer is met vreemde honden, dan denk ik dat deze meneer ook niet echt een enorme uitzondering is?
En dat vind ik ontzettend jammer, voor het ras zelf ook.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Brigitte schreef:Ik snap dat ook niet echt. Voor mij is het ook geen nadeel als ze niet met andere honden overweg kunnen. Zijn ze sociaal is het leuk maar het is voor mij geen must omdat ik heel erg op mezelf ben met wandelen en mijn honden aan elkaar ook wel genoeg hebben.
maar ben jij niet bang voor onderlinge agressie?
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Frenk schreef:
Brigitte schreef:Ik snap dat ook niet echt. Voor mij is het ook geen nadeel als ze niet met andere honden overweg kunnen. Zijn ze sociaal is het leuk maar het is voor mij geen must omdat ik heel erg op mezelf ben met wandelen en mijn honden aan elkaar ook wel genoeg hebben.
Nee :wink:
Frenk
Zeer actief

Brigitte schreef:
Frenk schreef:
Maar dat zou bij staffs toch wel een risico zijn? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Brigitte schreef:
Frenk schreef:
haha kort maar krachtig.. denk achteraf als ik hier een pup reutje duitser had genomen dat mijn reu dat wel had geaccepteerd omdat het gewoon bij de roedel hoort.. en dat ze onderling duidelijkheid aan elkaar geven.. en als de baas de controle heeft..
Brigitte
Zeer actief

Frenk schreef: Maar dat zou bij staffs toch wel een risico zijn? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat dat klopt ja, daarom heb ik ze niet :mrgreen: haha nee hoor, Elektra is de enigste Terrier in huis dat scheelt denk ik ook maar denk dat het er dus ook wel mee te maken heb hoe je er in huis mee om gaat. De honden kunnen hier alle 4 heel goed met elkaar overweg, alles kan met elkaar spelen enz maar ik heb wel wat dingen waar ik gewoon mee vooruit denk en voor de zekerheid bep. dingen doe en laat en dat werkt blijkbaar al 15 jaar prima :wink:
Brigitte
Zeer actief

blondie schreef: haha kort maar krachtig.. denk achteraf als ik hier een pup reutje duitser had genomen dat mijn reu dat wel had geaccepteerd omdat het gewoon bij de roedel hoort.. en dat ze onderling duidelijkheid aan elkaar geven.. en als de baas de controle heeft..
Ja, ik kan er niets meer van maken haha. Maar ik houd er natuurlijk wel altijd rekening mee, b.v zoals ik bij het aanhouden van Buffel heb gezocht naar een plek dat hij evt mocht het met Bunker niet meer gaan hij daar heen kan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”