Ik liep vanavond met Luna en vriendje Bayko (2 ridgebacks) op de hei (officieel losloopgebied).
Wij liepen de 'toeristenroute' een stukje van het pad af en horen ineens een eindje verderop enorm gegrom en gepiep.
Zien we twee kleine zwarte hondjes bovenop een labrador duiken. Het ging er vrij heftig aan toe, want ook het baasje van de labrador sprong ertussen om in te grijpen.
Het baasje van de hondjes echter, wandelde verder.
Even later zijn wij verder aan het wandelen en komen uit het niets, de twee zwarte hondjes van achteren (!) op Luna gedoken. Ze grepen haar van achteren in de staart/billen en Luna raakte totaal in paniek. Ik heb de hondjes zelf van haar af moeten smijten en alweer was het baasje nergens te bekennen (liep in de verte door).
Ik heb geschreeuwd dat ze haar honden moest komen halen, maar gelukkig renden die toen terug.
Toen we bijna terug bij de parkeerplaats waren, zag ik mevrouw lopen en ben er naar toe gegaan.
Ik vroeg me af waarom haar honden in vredesnaam losliepen in een losloopgebied als ze zo agressief zijn en zeker nadat ze al een hond hebben aangevallen.
Ze zei dat ze MEESTAL de honden wel op tijd vast kon doen.
Terugroepen kon dan weer niet, dus dan was het maar jammer voor de slachtoffers (dat zei ze niet hoor).
Ik heb me nog aardig ingehouden, maar ik was zooo boos!
Nu was het een ridgeback, maar er lopen daar ook puppies e.d. belachelijk gewoon.
Edit: Ik snap trouwens dat jullie heel weinig kunnen met dit verhaal, maar ik moet even mijn enorme frustratie kwijt!