Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een lef!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Wat een lef!

Ongelezen bericht door Irisz »

Van zowel hondjes als baasje.

Ik liep vanavond met Luna en vriendje Bayko (2 ridgebacks) op de hei (officieel losloopgebied).
Wij liepen de 'toeristenroute' een stukje van het pad af en horen ineens een eindje verderop enorm gegrom en gepiep.
Zien we twee kleine zwarte hondjes bovenop een labrador duiken. Het ging er vrij heftig aan toe, want ook het baasje van de labrador sprong ertussen om in te grijpen.
Het baasje van de hondjes echter, wandelde verder.

Even later zijn wij verder aan het wandelen en komen uit het niets, de twee zwarte hondjes van achteren (!) op Luna gedoken. Ze grepen haar van achteren in de staart/billen en Luna raakte totaal in paniek. Ik heb de hondjes zelf van haar af moeten smijten en alweer was het baasje nergens te bekennen (liep in de verte door).
Ik heb geschreeuwd dat ze haar honden moest komen halen, maar gelukkig renden die toen terug.

Toen we bijna terug bij de parkeerplaats waren, zag ik mevrouw lopen en ben er naar toe gegaan.
Ik vroeg me af waarom haar honden in vredesnaam losliepen in een losloopgebied als ze zo agressief zijn en zeker nadat ze al een hond hebben aangevallen.
Ze zei dat ze MEESTAL de honden wel op tijd vast kon doen. :oeps: Dus nu was dat toevallig (2x) niet gelukt.
Terugroepen kon dan weer niet, dus dan was het maar jammer voor de slachtoffers (dat zei ze niet hoor).
Ik heb me nog aardig ingehouden, maar ik was zooo boos!
Nu was het een ridgeback, maar er lopen daar ook puppies e.d. belachelijk gewoon.

Edit: Ik snap trouwens dat jullie heel weinig kunnen met dit verhaal, maar ik moet even mijn enorme frustratie kwijt! :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Re: Wat een lef!

Ongelezen bericht door Madison »

Pff, zulk soort mensen zul je helaas blijven houden, vrees ik. Ik vind het niet alleen lef hebben, het is gewoon vreselijk asociaal. En dan komen huilen als een hond een keer terugbijt. Dan hebben ze nog geluk gehad dat jouw hond niets terug deed. Stomme mensen!
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ja, okee voor er nog meer opmerkingen komen, ik was die mevrouw.
de honden doken niet beide op een labrador. de ene had ik aan de lijn en de andere gromde inderdaad maar viel niet aan. ik ken het baasje van die hond en stond met haar te praten.
ik weet dat het niet kan zo en heb me de rest van de avond lopen afvragen wat ik er mee aan moet.
ik heb mijn excuses aangeboden en dat meen ik oprecht.
het is pas sinds kort dat ze dit gedrag vertonen met zijn tweeen en ik heb een inschattingsfout gemaakt door Ragyo niet op tijd aan te lijnen.
nu goed verder weet ik even niks meer te zeggen, snap het best dat je boos bent, zou ik ook zijn geweest.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ragyo schreef:ja, okee voor er nog meer opmerkingen komen, ik was die mevrouw.
de honden doken niet beide op een labrador. de ene had ik aan de lijn en de andere gromde inderdaad maar viel niet aan. ik ken het baasje van die hond en stond met haar te praten.
ik weet dat het niet kan zo en heb me de rest van de avond lopen afvragen wat ik er mee aan moet.
ik heb mijn excuses aangeboden en dat meen ik oprecht.
het is pas sinds kort dat ze dit gedrag vertonen met zijn tweeen en ik heb een inschattingsfout gemaakt door Ragyo niet op tijd aan te lijnen.
nu goed verder weet ik even niks meer te zeggen, snap het best dat je boos bent, zou ik ook zijn geweest.
Tja, een inschattingsfout kan gebeuren. Je hebt je excuses aangeboden, toont begrip en je neemt je verantwoordelijkheid. :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mm, wel eens "mooi"dat het in dit geval 2 Hf'ers betreft, zo kun je duidelijk beide kanten van een verhaal horen.

ze verschillen nog al een beetje ;)
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Ook altijd interessant om te lezen dat het er 'heftig aan toe gaat" maar dat een omstander de "aanvallende" honden wel kan "wegsmijten".
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

yamie schreef:mm, wel eens "mooi"dat het in dit geval 2 Hf'ers betreft, zo kun je duidelijk beide kanten van een verhaal horen.
Interessant inderdaad :ok:

Aan Irisz en Ragyo, ik snap iets niet :scratch: Ragyo, hoe konden jouw honden beiden los op de hond van Irisz duiken als jij een van beiden aan de lijn had? :19: met andere woorden, wat gebeurde er nu eigenlijk?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een toeval dat het 2 hondenforummers betrof!Tsja,en dan lees je iets van 2 kanten en (b)lijkt e.e.a iets anders in elkaar te steken dan eerst gezegd werd.Hopelijk zijn jullie er uit gekomen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ragyo top dat je uitspreekt dat jij de bewuste persoon was..
vervelend dat je het herkent en terugleest en je moet beseffen dat jij dat was..
En inschattingsfouten... die maakt iedereen wel eens denk.. en zo maakt iedereen met zijn honden continue wat mee...
ik liep net een afwijkende route door de omgeving hier.. en bluf aan de lijn en finn heeft een lijn hangen maar loopt los mee. Achter me zie ik een lab aan een flex dus ik nam finn met me stem mee.. zie ik voor me een grote zwarte hond.. die in allert modus stond.. finn die dat allemaal niet doorhad bij de losse lijn genomen.. en met een kom jongens overkant.. de straat over gestoken naar de andere stoep..
toen werd er al gegromd door de zwarte.. waarop beiden van mij allert werden..ik liep verder door maar zag dus in mijn ooghoek de zwarte reu die ik toen wel herkende... en zijn teef... beiden de straat overkomen in een rechte lijn op finn en bluf af.. die ik beiden toen aan de lijn had.. bazen verschrikt inene erachteraan.. maar toen stonden ze al achter en naast me...
Finn en Bluf wilden wel reageren.. maar ik was iets sneller met omdraaien een een grove nee en een nog grauwender klaar....!! :evil: dat zowel mijn honden niets deden en die andere twee toch maar besloten om te keren naar de baas die erachter stond..
Ben verder ook doorgelopen hoor, geen discussie of wat ook.. er gebeurde verders niets... en we komen elkaar wel vaker tegen.. bluf is door de teef toen ook eens minder leuk behandeld en de reuen... die laat ik zowiezo maar niet gezellig kennis maken..
Het was hun straat waar ik door liep.. en voor de volledigheid reu een langhaar hollandse herder en teef is een groenendaeler
In het park passeren we elkaar echt niet met ons roedeltje.. en ik denk ook niet dat eigenaren nu hadden verwacht dat hun honden zo achter die van mij aan zouden komen..

Om alles maar te nuanceren.. het blijven dieren... en soms verwacht je bepaalde gedragingen niet van je hond.. ik kan altijd blijven zeggen dat mijn reu niet vanuit zichzelf aanvalt.. maar het zal maar net wel een keer gebeuren... :19:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Frenk schreef:
yamie schreef:mm, wel eens "mooi"dat het in dit geval 2 Hf'ers betreft, zo kun je duidelijk beide kanten van een verhaal horen.
Interessant inderdaad :ok:

Aan Irisz en Ragyo, ik snap iets niet :scratch: Ragyo, hoe konden jouw honden beiden los op de hond van Irisz duiken als jij een van beiden aan de lijn had? :19: met andere woorden, wat gebeurde er nu eigenlijk?
ik had Ragyo aan de lijn gedaan toen ik die andere hond tegenkwam. daarna heb ik hem weer losgemaakt. de honden van irisz liepen een heel eind voor me uit, ik had niet voorzien dat ze daar over die afstand heen zouden rennen. voor de zekerheid had ik Ragyo en Kiba het commando "naast" gegeven. dat ging in 1e instantie goed, heb Ragyo nog kaasjes in zijn bek lopen douwen omdat ie zo keurig naar me bleef kijken. dan ineens peerde ie hem alsnog, wat ik dus niet aan zag komen, ik riep hem achterna maar hij luisterde idd niet. ik heb naar Kiba's tuig gegrepen zodat hij er niet achteraan kon maar ik greep net mis. op dat moment was er niet veel meer wat ik kon bedenken en ben ik een ander pad ingeslagen, omdat dat de snelste manier is om ze weer bij me te krijgen, hoe extreem lullig het ook overkomt. ik hoorde ze wel blaffen en roepen en ik geloof best dat het heftig was.
ja ik weet het verder ook nog niet, wegblijven uit het gebied of wat ik ermee ga doen. ik liep al niet meer op de drukke tijden en had al mijn voorzorgsmaatregelen, is niet genoeg blijkbaar. ik ga me erop beraden in ieder geval.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Frenk
Zeer actief

Ragyo schreef:ik had Ragyo aan de lijn gedaan toen ik die andere hond tegenkwam. daarna heb ik hem weer losgemaakt. de honden van irisz liepen een heel eind voor me uit, ik had niet voorzien dat ze daar over die afstand heen zouden rennen. voor de zekerheid had ik Ragyo en Kiba het commando "naast" gegeven. dat ging in 1e instantie goed, heb Ragyo nog kaasjes in zijn bek lopen douwen omdat ie zo keurig naar me bleef kijken. dan ineens peerde ie hem alsnog, wat ik dus niet aan zag komen, ik riep hem achterna maar hij luisterde idd niet. ik heb naar Kiba's tuig gegrepen zodat hij er niet achteraan kon maar ik greep net mis. op dat moment was er niet veel meer wat ik kon bedenken en ben ik een ander pad ingeslagen, omdat dat de snelste manier is om ze weer bij me te krijgen, hoe extreem lullig het ook overkomt. ik hoorde ze wel blaffen en roepen en ik geloof best dat het heftig was.
ja ik weet het verder ook nog niet, wegblijven uit het gebied of wat ik ermee ga doen. ik liep al niet meer op de drukke tijden en had al mijn voorzorgsmaatregelen, is niet genoeg blijkbaar. ik ga me erop beraden in ieder geval.
Dat kan ik me best voorstellen. Erachteraan rennen jut de boel misschien nog wel meer op :19: en teruglopen om de boel alsnog uit te leggen is ook een hele toestand, zeker als de andere baas behoorlijk geschrokken en boos is :19: Wat blondie ook zegt: dapper dat je het gewoon zegt hier op het forum. Wel een lastige situatie dat je beide mannen zich zo sterk voelen samen.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het inderdaad ook knap dat je hier durft te zeggen dat het jouw honden waren. Dat moet ik je sowieso meegeven.
Mijn frustraties van gisteren zijn ook al weer iets gezakt, dus dat scheelt.

Desondanks vind ik nog steeds dat het echt een risico is om je hond na zo'n "voorval" weer los te laten.
Ze zijn niet erg kieskeurig met wat ze 'grijpen' en voor je het weet richten ze echt een keer schade aan.
Is het niet d.m.v. wondjes o.i.d., dan wel door angstige honden.
Toen ik je vlakbij de parkeerplaats sprak, zei je ook "Meestal kan ik ze wel op tijd aanlijnen". Dat getuigt er bij mij ook gewoon van dat je ze hier niet los moet laten.
Het is in Rozendaal vrij druk met allerlei honden en als jouw hond(en) daar (nog) niet aan toe zijn, moet je ze er uberhaupt niet loslaten vind ik.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Ragyo schreef: ja ik weet het verder ook nog niet, wegblijven uit het gebied of wat ik ermee ga doen. ik liep al niet meer op de drukke tijden en had al mijn voorzorgsmaatregelen, is niet genoeg blijkbaar. ik ga me erop beraden in ieder geval.
Misschien een tip voor een volgende keer.
Missschien kan je ze eens apart meenemen naar Rozendaal, dan zullen ze zich wat minder sterk voelen.
Ik zou een lange lijn kopen en daarmee gaan oefenen.
Dan geef je ze wel de ruimte om 'foutjes' te maken, maar kan het niet meer op deze manier misgaan.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:Ik vind het inderdaad ook knap dat je hier durft te zeggen dat het jouw honden waren. Dat moet ik je sowieso meegeven.
Mijn frustraties van gisteren zijn ook al weer iets gezakt, dus dat scheelt.

Desondanks vind ik nog steeds dat het echt een risico is om je hond na zo'n "voorval" weer los te laten.
Ze zijn niet erg kieskeurig met wat ze 'grijpen' en voor je het weet richten ze echt een keer schade aan.
Is het niet d.m.v. wondjes o.i.d., dan wel door angstige honden.
Toen ik je vlakbij de parkeerplaats sprak, zei je ook "Meestal kan ik ze wel op tijd aanlijnen". Dat getuigt er bij mij ook gewoon van dat je ze hier niet los moet laten.
Het is in Rozendaal vrij druk met allerlei honden en als jouw hond(en) daar (nog) niet aan toe zijn, moet je ze er uberhaupt niet loslaten vind ik.
iig niet met twee tegelijk...

@ ragyo: als je mij tegen was gekomen, was je "ik loop door en ze komen dan wel plan" aardig in het water gevallen, dan was er nl echt een gevecht geweest, en had ik je vervloekt van hier tot ginder als ik dat alleen op mocht lossen.
doorlopen is vaak idd beter bij honden die stoer doen, patsen ed, maar als ze echt gaan snappen, bijten enz, dan kan dat niet, dan hoor je ze niet los te hebben.

ik ben ook wel eens net te laat geweest met aanlijnen, maar dan "ren" ik er wel achter aan, laat iig heel duidelijk merken dat ik wat doe om mijn hond bij me te krijgen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Frenk schreef:
Ragyo schreef:ik had Ragyo aan de lijn gedaan toen ik die andere hond tegenkwam. daarna heb ik hem weer losgemaakt. de honden van irisz liepen een heel eind voor me uit, ik had niet voorzien dat ze daar over die afstand heen zouden rennen. voor de zekerheid had ik Ragyo en Kiba het commando "naast" gegeven. dat ging in 1e instantie goed, heb Ragyo nog kaasjes in zijn bek lopen douwen omdat ie zo keurig naar me bleef kijken. dan ineens peerde ie hem alsnog, wat ik dus niet aan zag komen, ik riep hem achterna maar hij luisterde idd niet. ik heb naar Kiba's tuig gegrepen zodat hij er niet achteraan kon maar ik greep net mis. op dat moment was er niet veel meer wat ik kon bedenken en ben ik een ander pad ingeslagen, omdat dat de snelste manier is om ze weer bij me te krijgen, hoe extreem lullig het ook overkomt. ik hoorde ze wel blaffen en roepen en ik geloof best dat het heftig was.
Dat kan ik me best voorstellen. Erachteraan rennen jut de boel misschien nog wel meer op :19: en teruglopen om de boel alsnog uit te leggen is ook een hele toestand, zeker als de andere baas behoorlijk geschrokken en boos is :19: Wat blondie ook zegt: dapper dat je het gewoon zegt hier op het forum. Wel een lastige situatie dat je beide mannen zich zo sterk voelen samen.
tja maar op deze manier zadel je de andere eigenaar met jouw problemen op...
Ik zou er op zn zachts gezegd helemaal niet blij mee geweest zijn, en dan heb je nog geluk dat de ridge niets terugdeed... dat zou hier een enorme knokpartij geworden zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:
ik ben ook wel eens net te laat geweest met aanlijnen, maar dan "ren" ik er wel achter aan, laat iig heel duidelijk merken dat ik wat doe om mijn hond bij me te krijgen.
precies :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ragyo schreef: ja ik weet het verder ook nog niet, wegblijven uit het gebied of wat ik ermee ga doen. ik liep al niet meer op de drukke tijden en had al mijn voorzorgsmaatregelen, is niet genoeg blijkbaar. ik ga me erop beraden in ieder geval.
Ik zou denk ik ook veel meer apart met ze gaan doen :wink: Als ze samen mee zijn altijd 1 aan de lijn, tenzij je volledig overzicht hebt om 6 uur 's ochtends ofzo, en ook op die manier dus meer 1 op 1 trainen. Als ze samen gaan snap ik heel goed dat terugroepen niet meer lukt, dus ik denk dat je het dan moet gaan gooien op beiden honden apart van elkaar heel gehoorzaam krijgen zodat ze wel gaan luisteren ook als ze samen los lopen :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Frenk schreef:
tja maar op deze manier zadel je de andere eigenaar met jouw problemen op...
Ik zou er op zn zachts gezegd helemaal niet blij mee geweest zijn, en dan heb je nog geluk dat de ridge niets terugdeed... dat zou hier een enorme knokpartij geworden zijn.
Nee, dat snap ik wel, maar ze moest een beslissing maken en ze koos voor weglopen omdat ze dacht dat haar honden daarvan het snelste achter haar aan zouden komen. Het is gewoon een rotsituatie :19:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef: Nee, dat snap ik wel, maar ze moest een beslissing maken en ze koos voor weglopen omdat ze dacht dat haar honden daarvan het snelste achter haar aan zouden komen. Het is gewoon een rotsituatie :19:
ja frenk, dat snappen we wel, ook de reden, maar er word nu ook gezegd, dat dat niet altijd even fijn is, ook die kant mag belicht worden, en dat lijkt me dan meer een gesprek tussen haar en de mensen die het anders zien.

je hoeft niet steeds iets te herhalen, niet iets voor te kauwen wat we heus wel begrijpen.
Frenk
Zeer actief

yamie schreef:
Frenk schreef: Nee, dat snap ik wel, maar ze moest een beslissing maken en ze koos voor weglopen omdat ze dacht dat haar honden daarvan het snelste achter haar aan zouden komen. Het is gewoon een rotsituatie :19:
ja frenk, dat snappen we wel, ook de reden, maar er word nu ook gezegd, dat dat niet altijd even fijn is, ook die kant mag belicht worden, en dat lijkt me dan meer een gesprek tussen haar en de mensen die het anders zien.

je hoeft niet steeds iets te herhalen, niet iets voor te kauwen wat we heus wel begrijpen.
Ten eerste reageerde ik op de opmerking van Malinois en ten tweede deed ik dat om mijn reden voor mijn reactie te geven.
Met je verkeerde been uit bed gestapt?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
yamie schreef:

Ten eerste reageerde ik op de opmerking van Malinois en ten tweede deed ik dat om mijn reden voor mijn reactie te geven.
Met je verkeerde been uit bed gestapt?
pffff, laat maar frenk
Frenk
Zeer actief

yamie schreef:pffff, laat maar frenk
Wat jij wilt :D
Jij begon erover :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

De situatie waar het om gaat is niet grappig maar wat een bak dat het net om 2 mensen van het hf gaat.
Respect voor Ragyo dat ze meteen toegeeft dat zij het betrof.

Als je weet dat je hond(en) echt niet leuk gaan doen bij een andere hond zou ik absoluut niet weglopen. Ook al komen de honden op die manier eerder terug, je geeft een verkeerd signaal af naar de andere baas maar je zadelt de andere baas ook met een probleem op. Jij weet misschien dat jouw honden vervelend maar niet al te heftig reageren maar de andere hond hoeft niet altijd passief te reageren. Die kan daar dubbel zo heftig op reageren en dan zijn opeens de rollen omgedraaid en zijn jouw honden de dupe. Sta je daar als andere baas tussen een gevecht van je eigen hond en 1 of 2 vreemde honden. :N:
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Gelukkig dat de RR niks terug deed, voor hetzelfde geldt kom je een hond tegen die daar vol op in gaat en dan ben je nog niet jarig. Volgende keer aangelijnd houden misschien..
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

als ik je tegen was gekomen had je toch een probleem gehad. Bo kan prima los lopen en is ook goed door te sturen, ook bij volle reuen. maar ze moeten niet in hem gaan hangen.
dus idd of apart lopen of niet in een losloopgebied, er zijn heus meerdere honden die reageren zoals Bo
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

We laten Benthor en Iarik een intacte reu (of hond waarvan we het geslacht niet weten) nooit samen benaderen. Ik hou er sowieso niet van dat twee grote honden samen een hond gaan "inspecteren". Iarik is makkelijk terug te roepen dus die houden we dan even vast.
Mocht het onverhoopt mislukken om Iarik terug te roepen dan ga ik ze achterna. Iarik is makkelijk uit zo'n situatie te halen dus hij is weer het haasje. :engel:

In de wijk gaat Benthor bijna nooit los (ivm katten en tuinen) en Iarik is erg makkelijk met andere honden, incl. intacte reuen (zolang Benthor zich er niet mee bemoeit :F: )
We laten de jongens altijd samen loslopen in rustige gebieden waar we veel overzicht hebben.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wat een toeval, 2 HF-ers.

mijn honden gaan in sommige situaties ook niet altijd samen los. door de woonwijken wil de JH achter katten aan gaan. dus dan gaat Buster soms alleen los.

op andere plekken waar veel troep ligt gaat Buster vast en kan Luna wel los. omdat buster ,als ik even niet oplet, alweer wat eet.

heel andere situatie, dat snap ik. maar soms is het veel handiger om er maar 1 los te hebben. beetje afwisselen kan in jou geval misschien ook werken??

verder heel moedig dat je op het topic reageerde.

en heel veel mensen maken weleens een foutje of handelen voor hun goed, maar kan op een ander verkeerd overkomen. heb ik ook wel eens gehad.

ach leer je ook weer van :wink:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: ik ben ook wel eens net te laat geweest met aanlijnen, maar dan "ren" ik er wel achter aan, laat iig heel duidelijk merken dat ik wat doe om mijn hond bij me te krijgen.
Dat zou ik inderdaad ook hebben gedaan en als je al hoort dat het "vrij heftig klinkt", zou ik ook even willen checken of de andere hond niks mankeert.
Luna mankeert op een ieniemieniegaatje na (die ik gisteren op de hei niet eens had gezien) verder niks, maar je weet nooit hoe zoiets afloopt.

Het gaat ook om het idee dat mensen er bij hebben. Toevallig betreft het nu iemand van het HF die uitlegt dat ze doorliep zodat de honden achter haar aan kwamen, maar op mij kwam het gisteren heel onverschillig over. Zeker omdat ik dit 5 minuten daarvoor met dezelfde hond(en) had zien gebeuren.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou inderdaad dat doorlopen ook niet doen, en ook absoluut niet fijn gevonden hebben als Saar of Vera zo belaagd waren en de baas loopt gewoon door. Ik snap wel weer waarom Ragyo dacht dat dat het beste was, en dat je dan ook maar handelt naar wat jou het handigst lijkt op het moment, alleen als je daar staat als 'andere baas' krijg je dat natuurlijk nooit mee :wink:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Ik zou inderdaad dat doorlopen ook niet doen, en ook absoluut niet fijn gevonden hebben als Saar of Vera zo belaagd waren en de baas loopt gewoon door. Ik snap wel weer waarom Ragyo dacht dat dat het beste was, alleen als je daar staat als 'andere baas' krijg je dat natuurlijk nooit mee :wink:
Precies. Ik snap nu ook wel waarom ze het deed en dat het geen onverschilligheid was, maar ik vind het persoonlijk niet de beste oplossing t.o.v. de andere hond + eigenaar.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”