Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Innerlijk en Uiterlijk ???
Moderator: moderatorteam
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Re: Innerlijk en Uiterlijk ???
Uiterlijk Am Akita en Innerlijk Am Akita & Am staff

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Ik hou van (middel)grote gesoierde atletische honden met een korte vacht en evt. een lichte onderbijt
Qua karakter vind ik ze ook ideaal, buiten dat ze wat moeilijker gaan met sexegenoten dat mag er van mij wel af. Maar er is geen andere hond denk ik die ik idealer vind, hoewel een bouvier misschien?
Qua karakter vind ik ze ook ideaal, buiten dat ze wat moeilijker gaan met sexegenoten dat mag er van mij wel af. Maar er is geen andere hond denk ik die ik idealer vind, hoewel een bouvier misschien?-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Qua uiterlijk: kortharige, goedgebouwde herderrassen op normale hoge poten.
Hoewel ik een Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder ook mooi vind, ook al hebben die niet de kortharige vacht die ik voor ogen heb.
Qua innerlijk: absoluut mijn eigen honden.
Hoewel ik een Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder ook mooi vind, ook al hebben die niet de kortharige vacht die ik voor ogen heb.
Qua innerlijk: absoluut mijn eigen honden.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
Brigitte
- Zeer actief
Kwa uiterlijk absoluut de Barzoi
kwa karakter gaat er niets boven een Amerikaanse Bulldog.
-
Angelique.
De husky en de american akita, van innerlijk is de husky stukken makkelijker als de akita....en toch kan ik met beide lezen en schrijven.
Moet ook wel anders zou het niet goed komen hier
Moet ook wel anders zou het niet goed komen hier
-
Gerdi
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pinscher, Mixen uit Moskou
- Aantal honden: 3
Kwa uiterlijk de brede honden met vierkante koppen (staffs, bullen, molossers) en de Belgische Griffonnetjes & affenpinschers.
Kwa karakter ga ik voor jachthonden, windhonden en kortbenige veedrijvers; honden die het prettig vinden in een groep te leven en waarmee je wel op cursus kan gaan maar waarmee het niet persé moet.
Kwa karakter ga ik voor jachthonden, windhonden en kortbenige veedrijvers; honden die het prettig vinden in een groep te leven en waarmee je wel op cursus kan gaan maar waarmee het niet persé moet.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Qua uiterlijk de Afghaan. Qua innerlijk toch "mijn eigen ras" de Japanse Chin.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Qua uiterlijk de Harzer Fuchs.
Qua innerlijk mijn eigen honden
Als ik een ras moet noemen, zeg ik Kelpie. Dit omdat ik lang niet alle Aussies en Kooikerhondjes een prettig karakter vind hebben. Het percentage Kelpies dat ik leuk vind, is hoger.
Qua innerlijk mijn eigen honden

Linda, Izzie en Bram
- Jackira
- Zeer actief
Uiterlijk vooral herders, en dan met name de Duitse herder ( met een rechte rug) en Mechelse herder. Maar andere herders vind ik ook altijd erg mooi.
Wat karakter betreft hou ik van baasgerichte honden, goed trainbaar en actief.
Wat karakter betreft hou ik van baasgerichte honden, goed trainbaar en actief.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Uiterlijk: Siberische husky (vind ik echt schitterend om te zien)
Innerlijk: Caja
Innerlijk: Caja

-
Gerdi
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pinscher, Mixen uit Moskou
Waar zit de neus van dit hondje?Jinx schreef:Qua uiterlijk de Afghaan. Qua innerlijk toch "mijn eigen ras" de Japanse Chin.
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
Uiterlijk, de podenco ( en kruisingen die op de podenco lijken ) ook andere windhonden, naast hun atletische verschijning vind ik hun ontwapende blik het liefst en het mooist. Ik smelt altijd weer. Ik zou ook nooit meer zonder willen.
Ook het karakter van de podenco vind ik geweldig, het lieve, zelfstandige, intelligente en eigenwijs karakter. Soms zou ik wel meer willen dat ze een beetje op een herder leek die buiten graag iets meer bij ons in de buurt blijft en iets meer "the will to please" heeft.
Ook het karakter van de podenco vind ik geweldig, het lieve, zelfstandige, intelligente en eigenwijs karakter. Soms zou ik wel meer willen dat ze een beetje op een herder leek die buiten graag iets meer bij ons in de buurt blijft en iets meer "the will to please" heeft.

-
blondie
- Zeer actief
Zat even na te denken over uiterlijk..
Maar als ik dan een Afghaanse windhond zie lopen op straat.. dan draaide en draai ik toch mijn hoofd om.. ik vind dat zulke elegante honden.. niet te verwijfd maar gewoon mooi.. ook voor een ongetrimde koningspoedel draai ik mijn kop om... een mooie langhaar teckel.. zwart bruin dan.. vind ik ook mooi, herders spot ik zowiezo wel maar als ik die andere bovengenoemde rassen zie lopen.. dan denk ik wow.. wat mooi..
Innerlijk... ik denk dat ik het niet weet.. kan het ook niet vergelijken.. ik heb zelf duitse herders.. ik kan er lekker mee overweg het past wel bij me.. denk ik...
Maar de karakters van de engelse bullen spreekt me aan...staffen eigenlijk ook, en teckels vind ik ook leuk...
Maar als ik dan een Afghaanse windhond zie lopen op straat.. dan draaide en draai ik toch mijn hoofd om.. ik vind dat zulke elegante honden.. niet te verwijfd maar gewoon mooi.. ook voor een ongetrimde koningspoedel draai ik mijn kop om... een mooie langhaar teckel.. zwart bruin dan.. vind ik ook mooi, herders spot ik zowiezo wel maar als ik die andere bovengenoemde rassen zie lopen.. dan denk ik wow.. wat mooi..
Innerlijk... ik denk dat ik het niet weet.. kan het ook niet vergelijken.. ik heb zelf duitse herders.. ik kan er lekker mee overweg het past wel bij me.. denk ik...
Maar de karakters van de engelse bullen spreekt me aan...staffen eigenlijk ook, en teckels vind ik ook leuk...
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Qua uiterlijk een border collie, hoewel ik ze lang niet allemaal even mooi vindt.
Qua innerlijk wint de poedel het, meer omdat ik heel veel border helemaal niet leuk vindt en ook omdat een border toch net wat zelfstandiger is (wel werklustiger).
Qua innerlijk wint de poedel het, meer omdat ik heel veel border helemaal niet leuk vindt en ook omdat een border toch net wat zelfstandiger is (wel werklustiger).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Mit
- Zeer actief
Pardon?!?!Gerdi schreef:Waar zit de neus van dit hondje?Jinx schreef:Qua uiterlijk de Afghaan. Qua innerlijk toch "mijn eigen ras" de Japanse Chin.Hoe haalt dit adem?
Ze is geen "dit".
Ze kan gewoon ademhalen. Je kan het ook wel normaal vragen
Net nieuw hier....Doe anders moeite om een hondje te leren kennen en er iets over te lezen??
- CKS
- Zeer actief
Ach ze zegt toch niets waar je het zelf niet mee eens bent?Jinx schreef:Pardon?!?!Gerdi schreef:Waar zit de neus van dit hondje?Jinx schreef:Qua uiterlijk de Afghaan. Qua innerlijk toch "mijn eigen ras" de Japanse Chin.Hoe haalt dit adem?
Ze is geen "dit".
Ze kan gewoon ademhalen. Je kan het ook wel normaal vragen
Net nieuw hier....Doe anders moeite om een hondje te leren kennen en er iets over te lezen??
KeesJinx schreef:Ik heb er roest aan, ik vind het ook misfoksels maar heb wel mijn hart eraan verpand.
- Mit
- Zeer actief
Ja. Dat zeg ik, over mijn eigen hond. Deze mevrouw ken ik niet en heeft het over een "dit".Casey schreef:
Ach ze zegt toch niets waar je het zelf niet mee eens bent?
KeesJinx schreef:Ik heb er roest aan, ik vind het ook misfoksels maar heb wel mijn hart eraan verpand.
Die "dit" is wél mijn hond. En ik wil best eea uitleggen maar niet op zo'n manier. Bovendien kan "dit" ook gerust 3 uur achter elkaar wandelen.
- Mit
- Zeer actief
Dit is overigens de Affenpinscher die Gerdi mooi vindt. Waar is daar de neus te bekennen dan?
Geloof me, ik vind het ras zelf ook niet gezond maar ik ben wel verknocht aan mijn hondje. Dan vind ik persoonlijk dat als mensen moeite hebben met haar bekkie en ze kennen haar niet, het gewoon normaal gevraagd kan worden. Wat ze wel en niet kan bijvoorbeeld.

Geloof me, ik vind het ras zelf ook niet gezond maar ik ben wel verknocht aan mijn hondje. Dan vind ik persoonlijk dat als mensen moeite hebben met haar bekkie en ze kennen haar niet, het gewoon normaal gevraagd kan worden. Wat ze wel en niet kan bijvoorbeeld.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Je hebt groot gelijk.Jinx schreef:Ja. Dat zeg ik, over mijn eigen hond. Deze mevrouw ken ik niet en heeft het over een "dit".Casey schreef:
Die "dit" is wél mijn hond. En ik wil best eea uitleggen maar niet op zo'n manier. Bovendien kan "dit" ook gerust 3 uur achter elkaar wandelen.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ach kom nou, je hoeft haar niet te kennen, ze mag dit best vragen, ze heeft het over dit, omdat ze dat bedoelt, jou hondje, dit hondje ... ze zegt niet: dit geval, gedrocht oid.Jinx schreef:Ja. Dat zeg ik, over mijn eigen hond. Deze mevrouw ken ik niet en heeft het over een "dit".Casey schreef:
als ik een foto plaats, word er ook wel eens gevraagd, hoe heet dit hondje? of welk ras is dit hondje? die dit is toch niet zooo beledigend?
daarbij, wat kees ook zegt, je weet toch zelf hoe en wat. mag iemand zich dan iets afvragen?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik denk als ze geschreven had DIT hondje, dat Merit er geen punt van had gemaakt.
Dat had ook iets vriendelijker gestaan dan alleen ' hoe ademt dit'

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar zit de neus van dit hondje?thom schreef:Ik denk als ze geschreven had DIT hondje, dat Merit er geen punt van had gemaakt.
- CKS
- Zeer actief
Het neusje zit gewoon tussen het haar. Kijk maar:Jinx schreef:Dit is overigens de Affenpinscher die Gerdi mooi vindt. Waar is daar de neus te bekennen dan?

Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk verschrikkelijk lelijke hondjes vind hoor, daar niet van, maar de anatomie van deze hondjes maakt het niet onmogelijk dat ze normaal adem kunnen halen. Iets waar ik bij jouw ras toch wat meer mijn twijfel over heb (bijzonder voorzichtig uitgedrukt).
Jij zegt dat ze 3 uur kan wandelen. Kan ze dat ook bij warm weer? En zo ja, kunnen haar broertjes en zusjes dat ook, of had jouw hondje gewoon bijzonder veel geluk? Dat je valt voor een ongezond type hondje daar kan ik inkomen. Mijn vriendin is helemaal weg van Westies, ondanks hun huidproblemen. Maar die huidproblemen zijn er niet doelbewust ingefokt, en dat is dat (niet bestaandeGeloof me, ik vind het ras zelf ook niet gezond maar ik ben wel verknocht aan mijn hondje. Dan vind ik persoonlijk dat als mensen moeite hebben met haar bekkie en ze kennen haar niet, het gewoon normaal gevraagd kan worden. Wat ze wel en niet kan bijvoorbeeld.
De tweede keer 'dit' is inderdaad een beetje aanmatigend, ik had er de eerste keer overheen gelezen. Maar de overtrokken reactie van Jinx ligt denk ik niet zozeer aan het 'dit' als wel aan het feit dat ze weet dat Gerdi eigenlijk gewoon gelijk heeftyamie schreef:Waar zit de neus van dit hondje?thom schreef:Ik denk als ze geschreven had DIT hondje, dat Merit er geen punt van had gemaakt.
Dat had ook iets vriendelijker gestaan dan alleen ' hoe ademt dit'Hoe haalt dit adem?
Kees
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee oke, ze had beter kunnen schrijven "waar zit de neus van dit hondje, hoe haalt dat adem" ...Casey schreef:Het neusje zit gewoon tussen het haar. Kijk maar:Jinx schreef:Dit is overigens de Affenpinscher die Gerdi mooi vindt. Waar is daar de neus te bekennen dan?
Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk verschrikkelijk lelijke hondjes vind hoor, daar niet van, maar de anatomie van deze hondjes maakt het niet onmogelijk dat ze normaal adem kunnen halen. Iets waar ik bij jouw ras toch wat meer mijn twijfel over heb (bijzonder voorzichtig uitgedrukt).
Jij zegt dat ze 3 uur kan wandelen. Kan ze dat ook bij warm weer? En zo ja, kunnen haar broertjes en zusjes dat ook, of had jouw hondje gewoon bijzonder veel geluk? Dat je valt voor een ongezond type hondje daar kan ik inkomen. Mijn vriendin is helemaal weg van Westies, ondanks hun huidproblemen. Maar die huidproblemen zijn er niet doelbewust ingefokt, en dat is dat (niet bestaandeGeloof me, ik vind het ras zelf ook niet gezond maar ik ben wel verknocht aan mijn hondje. Dan vind ik persoonlijk dat als mensen moeite hebben met haar bekkie en ze kennen haar niet, het gewoon normaal gevraagd kan worden. Wat ze wel en niet kan bijvoorbeeld.) neusje van jouw hondje wél. Net als bij de mopshond en ga maar door. En ik kan het toch gewoon amper geloven dat mensen doelbewust honden fokken die bijna wel problemen moéten krijgen met hun lichaam. En dat andere mensen daar nog geld voor betalen en het zo in stand houden ook! Dat vind ik, met alle respect, gewoon pervers en nog erger dan bijvoorbeeld de broodfok.... Kijk als jouw hondje gewoon een écht aangeboren foutje was geweest, dat jij met alle liefde tóch opgevoed had, dan had daar alle respect voor gehad. Maar nee, het is gewoon de bedoeling dat ze er zo uitziet! het spijt me maar daar kan ik dus echt niet inkomen.
De tweede keer 'dit' is inderdaad een beetje aanmatigend, ik had er de eerste keer overheen gelezen. Maar de overtrokken reactie van Jinx ligt denk ik niet zozeer aan het 'dit' als wel aan het feit dat ze weet dat Gerdi eigenlijk gewoon gelijk heeftyamie schreef:Waar zit de neus van dit hondje?thom schreef:Ik denk als ze geschreven had DIT hondje, dat Merit er geen punt van had gemaakt.
Dat had ook iets vriendelijker gestaan dan alleen ' hoe ademt dit'Hoe haalt dit adem?
![]()
Kees
en Jinx.. je hebt toch zelf ook wel vaker geschreven, dat 3 uur wandelen niet zomaar gaat? dat ze wel degelijk last heeft van haar gefokte smoeltje?:
En tuurlijk vind ik het vervelend dat ik, zeker nu ik vakantie heb, geen lange einden kan lopen met het meiske.
Net terug met Tsuki. Nu was het tenminste nog enigszins koel en te doen voor haar. De rest van de dag mag ze in de tuin hobbelen, het wordt alweer veel te benauwd. Stiekem hoop ik de zon nog even te zien maar de lucht is zo dichtgetrokken ...
op bijv. een beetje mooie dag in de volle zon kun je met een hondje als Tsuki gewoon aan niks meedoen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik kan me heel goed voorstellen dat Merit geen zin heeft om er zo op te antwoorden. Het kon ook anders gevraagd worden. Het is toch niet zo moeilijk voor te stellen dat iemand van zijn hondje houdt en het niet fijn vindt dat iemand zo over zijn/haar hondje praat ?
Ik weet zeker dat als het anders gevraagd was, dat Merit gewoon antwoord had gegeven.
Ik weet zeker dat als het anders gevraagd was, dat Merit gewoon antwoord had gegeven.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Merit wil vooral uiten dat ze schijt heeft aan wat mensen denken en vinden, er is 1 iemand die dit nu zegt ( en er is wel vaker wat gezegd)en ze voelt zich ineens aangevallen? kom op zeg, hoevaak word er op een forum niet een hond of ras te kakken gezet? foto's gebruikt van andere om aan te geven hoe lelijk iets wel niet is, en nu schijft iemand " waar zit de neus van dit hondje, hoe haalt dit adem" en is Merit ineens de aangevallen persoon en haar tsuki ook? laat me niet lachen zeg .sirene schreef:Nou ik kan me heel goed voorstellen dat Merit geen zin heeft om er zo op te antwoorden. Het kon ook anders gevraagd worden. Het is toch niet zo moeilijk voor te stellen dat iemand van zijn hondje houdt en het niet fijn vindt dat iemand zo over zijn/haar hondje praat ?
- Mit
- Zeer actief
Nou Noor....Merit gaat nu gewoon even rustig antwoorden. Het schoot Merit gister gewoon in het verkeerde keelgat hoe het er stond. Als men gewoon vraagt hoe of wat dan geeft Merit gewoon rustig antwoord
Tuurlijk is de Chin een gedrocht en tuurlijk is het een ongezond ras. Ik heb zelf een herplaatser, ben op het hondje gevallen in eerste instantie en daarna pas op het ras. Wandelingen van 3 uur kan ze als het koel is, niet als het warm is nee.
Zoals al eerder gezegd is het een ongezond ras wat snel last heeft van de warmte. Tsuki heeft daar ook last van. Ze snurkt echter niet standaard, snurken met dit weer gebeurt na ongeveer 10 minuten lopen. Snurken als het koel is gebeurt vaak gewoon niet, maakt niet uit hoelang de wandelingen zijn.
Geen hond dus om in de warmte lang mee te lopen, wel een hond die in de winter een prima conditie heeft.
Vooralsnog is het ongezondste aan Tsuki niet haar luchtwegen maar de PL.
Het schoot mij verkeerd hoe het er stond. En ja, de manier waarop het er staat vind ik nog steeds behoorlijk storend. Daarom reageer ik fel. Maar omdat ik blijkbaar (?) wil uitdragen dat ik schijt heb aan het forum (ik post gewoon wat ik leuk vind en als ik schijt aan iedereen had dan had ik hier niet zoveel tips gevraagd, maargoed) mag ik ineens niet meer fel reageren als mijn hondje, waar ik gek op ben, neergezet wordt als een "dit"?
Kom nou.
Tuurlijk is de Chin een gedrocht en tuurlijk is het een ongezond ras. Ik heb zelf een herplaatser, ben op het hondje gevallen in eerste instantie en daarna pas op het ras. Wandelingen van 3 uur kan ze als het koel is, niet als het warm is nee.
Zoals al eerder gezegd is het een ongezond ras wat snel last heeft van de warmte. Tsuki heeft daar ook last van. Ze snurkt echter niet standaard, snurken met dit weer gebeurt na ongeveer 10 minuten lopen. Snurken als het koel is gebeurt vaak gewoon niet, maakt niet uit hoelang de wandelingen zijn.
Geen hond dus om in de warmte lang mee te lopen, wel een hond die in de winter een prima conditie heeft.
Vooralsnog is het ongezondste aan Tsuki niet haar luchtwegen maar de PL.
Het schoot mij verkeerd hoe het er stond. En ja, de manier waarop het er staat vind ik nog steeds behoorlijk storend. Daarom reageer ik fel. Maar omdat ik blijkbaar (?) wil uitdragen dat ik schijt heb aan het forum (ik post gewoon wat ik leuk vind en als ik schijt aan iedereen had dan had ik hier niet zoveel tips gevraagd, maargoed) mag ik ineens niet meer fel reageren als mijn hondje, waar ik gek op ben, neergezet wordt als een "dit"?
Kom nou.
- Mit
- Zeer actief
Nog even voor de duidelijkheid; Ik vind het ras dus ook echt ongezond, ik praat het niet goed. Tsuki en ik hebben mazzel (vooralsnog).
Vind het karakter van de hondjes geweldig maar ik weet niet of ik er nog 1 zou nemen. Maargoed, ik weet niet eens of ik hierna uberhaupt nog wel honden wil dus daar is toch geen antwoord op te geven.
Ik ben het dus inderdaad, zoals Kees al even zeer subtiel opmerkte, eens met Gerdi. Ik vond en vind de manier waarop alleen beledigend.
Vind het karakter van de hondjes geweldig maar ik weet niet of ik er nog 1 zou nemen. Maargoed, ik weet niet eens of ik hierna uberhaupt nog wel honden wil dus daar is toch geen antwoord op te geven.
Ik ben het dus inderdaad, zoals Kees al even zeer subtiel opmerkte, eens met Gerdi. Ik vond en vind de manier waarop alleen beledigend.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik vis even dit citaat eruit omdat ik met dit weer ook echt niet met mijn honden overdag 3 uur kan wandelen. Zelfs al hebben ze een beste neusZoals al eerder gezegd is het een ongezond ras wat snel last heeft van de warmte. Tsuki heeft daar ook last van. Ze snurkt echter niet standaard, snurken met dit weer gebeurt na ongeveer 10 minuten lopen. Snurken als het koel is gebeurt vaak gewoon niet, maakt niet uit hoelang de wandelingen zijn.
's Morgens loop ik een uur met ze en nu pas ná 9 uur 's avonds kan ik uitgebreid met ze wandelen. Overdag alleen een plasrondje, want ik ben bang dat ze van oververhitting neervallen :N: . (En nee, ik scheer ze niet kaal!)
Overigens, vond ik het ook niet zo'n vriendelijke posting. Je kan normaal vragen naar de beperkingen van bepaalde rassen. Dit kwam wel zeer persoonlijk over en zou ik ook pissig over worden.