Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme Heidewachtel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Arme Heidewachtel

Ongelezen bericht door ranetje »

SandraH schreef:
ranetje schreef:Hier kom je alleen maar achter door op de trainingsgroepen te gaan kijken denk ik.

Dat is een van de redenen dat ik de site bekijk (vooral ook de foto's!), op grond daarvan een eerste indruk krijg en dan moet kijken (of adviseren om te gaan kijken) of de praktijk klopt met de site.
Want dat laatste is wel vaak, maar niet altijd het geval. :?
Bij vaagheden op de site de hond niet meenemen zelfs als zou dat mogen als je vraagt of je mag kijken :mrgreen:

Ik neem aan dat jij positieve berichten hoorde van mensen die je kende en waarvan je wist hoe ze met hun hond omgaan? :wink:
Ja, het zijn trainers die ook bij die andere groepen op wedstrijdbasis trainen, maar die ik ook ken uit het KC trainen. Ik was op zoek naar een leuke trainingsgroep, maar niet met het idee om eens lekker te gaan presteren, zeg maar. Want ik had al vernomen dat er trainingsgroepen bij ons zijn, die daar een andere gedachtengang als ik op nahouden, dus die vielen bij voorbaat al af. Ik zou met een volgende hond wel wat verder willen. Dan zou ik bij 1 van die groepen moeten zijn volgens insiders, maar wil wel graag een eerlijke band blijven houden met mijn hond. Ik weet dat ze met veel pressie werken en daar kan ik heel slecht tegen, dus wellicht ben ik zelf wel geheel ongeschikt voor zo'n groep. :F:
Dat kan heel goed meespelen :wink:

Als een van de trainers vraagt waarom Ita nou nòg niet gaat zitten met het wildapport zeg ik doodgemoedereerd dat dat wel komt als ze er aan toe is :mrgreen:
(ik train dat apart en laat de hond op een gegeven moment zelf combineren)
Een paar jaar geleden was ik zenuwachtig geworden van zo'n vraag.
Dat heb ik gelukkig aardig kunnen afleren. :D

Het hangt ook nog een beetje af van het doel van de trainer van een groep.
Is "zelftraining" de bedoeling zoals bij de KNJV groepen (de beslissing blijft bij de baas liggen) of moet je de manier van de trainer volgen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”