Moderator: moderatorteam
Ik heb me ronduit gestoord aan het promopraatje, dat meer dan de helft van de workshoptijd in beslag nam. Ongepast.Carma schreef:Als jullie het onverantwoord vinden neem ik gelijk aan dat het dat dus ook is en lijkt het mij alleen maar verstandig dat er niet echt gebeten werd.malinois schreef:Hier ook een bedankje namens Dave, Vincent en mijzelf... wij vonden het leuk ook eens mensen te zien die nooit iets met IPO deden maar toch interesse hadden. Helaas was het onmogelijk om in 6 min. per persoon iets uit te leggen en tevens te doen wat je normaal in 4 jaar doet maar we hebben een poging gedaan. Waarschijnlijk zullen een aantal het jammer gevonden hebben niet te mogen bijten, maar wij vonden het onverantwoord om honden te laten bijten die wij niet kenden. Aanplagen prima, kun je ook eens zien hoe bepaalde rassen reageren, soms heel anders dan verwacht (zie Jamie bijv.) maar bijten niet.
Vandaar dat wij voor deze opzet hebben gekozen, met het beladen TT onderwerp, een mouwtje aantrekken voor de geinteresseerden en aanplagen door een 'echte' pakwerker compleet in pak van wat honden. Veel appel oefeningen doen wordt al snel weer een GG cursusje dus dat had ook weinig zin. Daarvoor in de plaats kijken waar sommige honden 'problemen' mee hadden en een mogelijke oplossing hiervoor aanbieden.
Ik vond het interessant om de TT eens te voelen, maar ik vond het ergens wel jammer dat het verhaal er omheen leek op een promopraatje voor de TT. Ik krijg een beetje het gevoel dat je dus IPO kennelijk niet kunt doen zonder TT en dat vind ik jammer. Neemt niet weg dat ik het erg leuk vond om nader kennis te maken met de IPO, al zou het mijn manier van trainen niet zijn
Maar waarom meedoen aan de IPO workshop als je er eigenlijk niet voor openstaat? Die TT werd toch op een heel laag volume ingezet bij honden die daar aan gewend waren? Aidan had ws de workshop keigaaf gevonden, en misschien doe ik hem er een volgende keer toch maar eens een pleziertje mee. Maar ik weet van te voren dat er dan dingen gezegd gaan worden waar ik het niet eens mee ben. Prima, ben ik altijd nog zelf bij.Bas Rouge schreef:Ik heb me ronduit gestoord aan het promopraatje, dat meer dan de helft van de workshoptijd in beslag nam. Ongepast.
Dat vind ik een beetje onaardig eerlijk gezegd. Die man staat er wel vrijwillig en dat ik het niet eens ben met zijn verhaal en manier van trainen wil niet zeggen dat ik de workshop dan niet af kan maken, ookal is dat dan niet wat ik me er bij voor heb gesteld.Zoek stok! schreef: Bij de TT uitleg was ik persoonlijk weggelopen, ik vind een workshop over de sport voor absolute beginners niet de plek om uitgebreide uitleg over zo'n middel te geven. Maar voor anderen waarschijnlijk juist heel interessant om te zien en te voelen. Dat maakt de dag veelzijdig, voor ieder wat wils toch![]()
Ik had dat toch anders ingeschat blijkbaar. Alsof je geen IPO kunt trainen zonder TTchristo schreef:Maar ik weet van te voren dat er dan dingen gezegd gaan worden waar ik het niet eens mee ben.
Helemaal mee eens Carma.Carma schreef:Als jullie het onverantwoord vinden neem ik gelijk aan dat het dat dus ook is en lijkt het mij alleen maar verstandig dat er niet echt gebeten werd.malinois schreef:Hier ook een bedankje namens Dave, Vincent en mijzelf... wij vonden het leuk ook eens mensen te zien die nooit iets met IPO deden maar toch interesse hadden. Helaas was het onmogelijk om in 6 min. per persoon iets uit te leggen en tevens te doen wat je normaal in 4 jaar doet maar we hebben een poging gedaan. Waarschijnlijk zullen een aantal het jammer gevonden hebben niet te mogen bijten, maar wij vonden het onverantwoord om honden te laten bijten die wij niet kenden. Aanplagen prima, kun je ook eens zien hoe bepaalde rassen reageren, soms heel anders dan verwacht (zie Jamie bijv.) maar bijten niet.
Vandaar dat wij voor deze opzet hebben gekozen, met het beladen TT onderwerp, een mouwtje aantrekken voor de geinteresseerden en aanplagen door een 'echte' pakwerker compleet in pak van wat honden. Veel appel oefeningen doen wordt al snel weer een GG cursusje dus dat had ook weinig zin. Daarvoor in de plaats kijken waar sommige honden 'problemen' mee hadden en een mogelijke oplossing hiervoor aanbieden.
Ik vond het interessant om de TT eens te voelen, maar ik vond het ergens wel jammer dat het verhaal er omheen leek op een promopraatje voor de TT. Ik krijg een beetje het gevoel dat je dus IPO kennelijk niet kunt doen zonder TT en dat vind ik jammer. Neemt niet weg dat ik het erg leuk vond om nader kennis te maken met de IPO, al zou het mijn manier van trainen niet zijn
Het zegt dus wel iets over mijn mening over het middelCarma schreef:Dat vind ik een beetje onaardig eerlijk gezegd. Die man staat er wel vrijwillig en dat ik het niet eens ben met zijn verhaal en manier van trainen wil niet zeggen dat ik de workshop dan niet af kan maken, ookal is dat dan niet wat ik me er bij voor heb gesteld.Zoek stok! schreef: Bij de TT uitleg was ik persoonlijk weggelopen, ik vind een workshop over de sport voor absolute beginners niet de plek om uitgebreide uitleg over zo'n middel te geven. Maar voor anderen waarschijnlijk juist heel interessant om te zien en te voelen. Dat maakt de dag veelzijdig, voor ieder wat wils toch![]()
De hele discussie over dat middel is al zo vaak op het forum gevoerd en dit topic is daar niet de plek voor.Zoek stok! schreef:
Het zegt dus wel iets over mijn mening over het middelMaar vergeet maar wat ik daar zei. Ik denk dat het beter was geweest als mensen ter plekke iets hadden gezegd in plaats van aan het einde van de dag tegen mij. Voor mij was dit niet zo leuk. En ik stop er nu ook mee
massam schreef:cloris schreef:De BBQ was redelijk verspreid over het hele veld, je kon halen en dan gewoon bij je zitje de boel enigzins redelijk naar binnen werken, wat vrij lastig was met sommige honden
dat naar binnen werken ging volgens tapas erg goed toen mama suzanne de stapel bijna lege bordjes even neerzette en dat precies voor haar neus deed
Dat is dan wel weer heel resoluut en jammer.Zoek stok! schreef:Voor mij was dit niet zo leuk. En ik stop er nu ook mee
Ik heb zelf geen IPO-workshop gedaan dus ik heb geen idee of het al dan niet een promopraatje geweest is.Carma schreef: Ik vond het interessant om de TT eens te voelen, maar ik vond het ergens wel jammer dat het verhaal er omheen leek op een promopraatje voor de TT. Ik krijg een beetje het gevoel dat je dus IPO kennelijk niet kunt doen zonder TT en dat vind ik jammer. Neemt niet weg dat ik het erg leuk vond om nader kennis te maken met de IPO, al zou het mijn manier van trainen niet zijn
Ik vind dat niemand iets te verwijten valt en dat het de geweldige sfeer en dag die het had en was extreem te kort zou doen als hier nou opeens gedoe over ontstaat.Charles vd B schreef:De hele discussie over dat middel is al zo vaak op het forum gevoerd en dit topic is daar niet de plek voor.Zoek stok! schreef:
Het zegt dus wel iets over mijn mening over het middelMaar vergeet maar wat ik daar zei. Ik denk dat het beter was geweest als mensen ter plekke iets hadden gezegd in plaats van aan het einde van de dag tegen mij. Voor mij was dit niet zo leuk. En ik stop er nu ook mee
Linda heeft alles perfect georganiseerd en met de inhoud van de workshops heeft zij zich niet bemoeid.
Het heeft dus ook geen enkele zin haar daar verwijten over te maken - gisteren niet en ook nu niet
O maar kritiek mag hoor. Ik heb bijv. al gezegd dat het geluid anders had gemoeten. Maar ik wil hier geen TT discussie, dat bedoelde ik. Fennella heeft haar best gedaan om een workshop neer te zetten. Het leerpunt dat ik er uit haal is dat ik het had moeten vragen, dan was het duidelijk geweest.Lars schreef:Dat is dan wel weer heel resoluut en jammer.Zoek stok! schreef:Voor mij was dit niet zo leuk. En ik stop er nu ook mee![]()
Vervelend dat jij erop aangesproken wordt maar iets organiseren zonder dat er kritiek op wat dan ook komt (terecht of onterecht doet niet ter zake) is volgens mij onmogelijk.
Trek het je niet (persoonlijk) aan, het was een mooie dag en je/jullie hebben het prima geregeld.
Je bedoelt met de discussie toch, mag ik hopen?Zoek stok! schreef:
Job schreef:kan iemand mij een link geven waar ik meer info over TT kan vinden?
Ben benieuwd wat dat is......
Niet eensTamara. schreef:nee, nee, ik was het echt en fien is echt geen oppashondchrico schreef: Tamara heb ik vooral over na lopen denken of zij Fien niet gewoon als oppashond had want daar had ik mij echt een ander beeld van voorgesteld.Hoezo dacht je dat eigenlijk?
Omdat ze zo eigenwijs was en niet naar me luisterde?
Lijkt mij ook niet op zijn plaats hier. Ik vond het klasse georganiseerdZoek stok! schreef:
O maar kritiek mag hoor. Ik heb bijv. al gezegd dat het geluid anders had gemoeten. Maar ik wil hier geen TT discussie, dat bedoelde ik. Fennella heeft haar best gedaan om een workshop neer te zetten. Het leerpunt dat ik er uit haal is dat ik het had moeten vragen, dan was het duidelijk geweest.
jij was toch diegene die weg liep ineens uit het praatje? Je had ook gewoon de reden kunnen geven. Ik weet niet of Dave het zelf gezien heeft, die stond nl mensen iets uit te leggen die wat specifieke vragen hadden maar ik zag het wel...Bas Rouge schreef:Ik heb me ronduit gestoord aan het promopraatje, dat meer dan de helft van de workshoptijd in beslag nam. Ongepast.
Goed punt maar is zoiets wel "rendabel" op betrekkelijk weinig mensen?chrico schreef:Ik miste een EHBO punt
De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen: TTLongFields schreef:Job schreef:kan iemand mij een link geven waar ik meer info over TT kan vinden?
Alsjeblieft zeg...![]()
Wel eens van de zoekfunctie gehoord?
begin eens in de sectie africhtingJob schreef:De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen: TTLongFields schreef:Job schreef:kan iemand mij een link geven waar ik meer info over TT kan vinden?
Alsjeblieft zeg...![]()
Je moet minstens 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minstens 4 tekens en maximum 84 tekens lang zijn, exclusief jokertekens.
Misschien zijn er wel HF'ers met een EHBO diploma? Die zouden daar misschien wel een steentje aan bij willen dragen door een soort van BHV'er te zijn, maar dan op z'n Doedags. En een EHBO koffer hebben ze toch op zo'n vereniging wel?Lars schreef:Goed punt maar is zoiets wel "rendabel" op betrekkelijk weinig mensen?chrico schreef:Ik miste een EHBO punt
Groot gelijkZoek stok! schreef:Het zegt dus wel iets over mijn mening over het middelCarma schreef:Dat vind ik een beetje onaardig eerlijk gezegd. Die man staat er wel vrijwillig en dat ik het niet eens ben met zijn verhaal en manier van trainen wil niet zeggen dat ik de workshop dan niet af kan maken, ookal is dat dan niet wat ik me er bij voor heb gesteld.Zoek stok! schreef: Bij de TT uitleg was ik persoonlijk weggelopen, ik vind een workshop over de sport voor absolute beginners niet de plek om uitgebreide uitleg over zo'n middel te geven. Maar voor anderen waarschijnlijk juist heel interessant om te zien en te voelen. Dat maakt de dag veelzijdig, voor ieder wat wils toch![]()
Maar vergeet maar wat ik daar zei. Ik denk dat het beter was geweest als mensen ter plekke iets hadden gezegd in plaats van aan het einde van de dag tegen mij. Voor mij was dit niet zo leuk. En ik stop er nu ook mee
Job schreef:De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen: TTLongFields schreef:Job schreef:kan iemand mij een link geven waar ik meer info over TT kan vinden?
Alsjeblieft zeg...![]()
Je moet minstens 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minstens 4 tekens en maximum 84 tekens lang zijn, exclusief jokertekens.