Nanna schreef:Maryanne schreef:Verder zie ik wèl dat sommigen het wel lekker vinden om meteen bovenop iemand te duiken die argeloos meldt dat ze haar hussel door de maltezer van de buren heeft laten dekken. Rugdekking is immers verzekerd.
Nou, lekker... het heeft dan meer met irritatie te maken en met mijn humeur. Ik zou dan maar liever op mijn handen moeten gaan zitten of oohh en aahh gaan roepen, maar dat vind ik ook weer zo hypocriet want ik vind het helemaal niet oohhhh en aahhhh

Niemand vindt dat je oooh en aaahhh moet roepen, integendeel. Maar het acute geschreeuw dat bij dergelijke meldingen los pleegt te breken vind ik persoonlijk zwaar overtrokken.
En dat jaagt idd mensen weg.
Ik zit op een ander heel laagdrempelig forum waar nieuwe gasten geregeld, zowat dagelijks, arriveren en blijven hangen. Vinden ze heel leuk. Is op zich ook heel leuk want er komen ook hele leuke hondenmensen bij. Het geeft alleen vaak een desillusionerend beeld van hoe er in het algemeen daadwerkelijk met honden omgegaan wordt.

Gelukkig kunnen we daar wat tegenwicht aan bieden door als moderators op te treden tegen hardhandige adviezen - hoe vaak we al niet opvoedkundige pareltjes als 'sla hem op zijn neus', 'leg hem op z'n rug', en de gouwe ouwe: 'bijt hem in z'n oor' hebben moeten verwijderen

Censúúr wordt er dan steevast gebruld.
Het is voor één ding de moeite waard, geregeld weet je toch mensen te bereiken en hoeft dat pupje niet nachtenlang te janken 'omdat het anders verwend raakt'. Maar jeetje, wat ben ik vaak blij dat ik kan uitwijken naar dit forum. En laten de nieuwelingen dan maar wat moeite moeten doen om erbij te horen, dat is mij dan wel best.