Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Top 5 namen
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Top 5 namen
Ik dacht dat Max nou wel 's klaar was, maar nee 
- ceciel
- Zeer actief
Haha ze kopieren deze namenlijst gewoon ieder jaar weer 
-
Job
- Zeer actief
jee staat Zoë er niet in?
Die hoor ik aan alle kanten.
Die hoor ik aan alle kanten.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Volgens mij zijn er ook behoorlijk wat Indy's tegenwoordig. Luna vond ik ook een hele mooie naam, maar je hoort het zó vaak.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Meisjes: Emma Sophie Julia Lieke Lisa
Jongens: Daan Sem Ruben Lars Thomas
Geen Rataplan, Socrates
Jongens: Daan Sem Ruben Lars Thomas
Geen Rataplan, Socrates
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik denk dat DJ (Deejay?) en Spike dan op 6 en 7 staan. Die namen kom ik best veel tegen.
-
Muk
Of Bo.Nanna schreef:Volgens mij had Diesel op de 1e plaats moeten staan, ik ken legio honden die zo heten.
Veel mensen zijn niet echt origineel met het bedenken van een hondennaam, jammer genoeg.
Al moet ik zeggen dat ons eerste konijn (jaren geleden) ook gewoon Snuf heette. En als wij dan bij de dierenarts waren met dat konijn en er werd omgeroepen dat Snuf naar binnen mocht gaan, dan stonden er vaak meerdere mensen met een konijn op. Kortom, dat is daarna nooit meer gebeurd.
-
estelle
ja en alle duitseherders Rex... 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Verrassend 
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Muk schreef:Of Bo.Nanna schreef:Volgens mij had Diesel op de 1e plaats moeten staan, ik ken legio honden die zo heten.
Veel mensen zijn niet echt origineel met het bedenken van een hondennaam, jammer genoeg.
Al moet ik zeggen dat ons eerste konijn (jaren geleden) ook gewoon Snuf heette. En als wij dan bij de dierenarts waren met dat konijn en er werd omgeroepen dat Snuf naar binnen mocht gaan, dan stonden er vaak meerdere mensen met een konijn op. Kortom, dat is daarna nooit meer gebeurd.
ik heb een Bo, ik had een Sam... ik ben verder best origineel met namen hoor, maar soms kun je iets, wat niet bijster origineel is, toch gewoon mooi/leuk vinden
-
estelle
Vind ik ook hoor.yamie schreef:Muk schreef:Of Bo.Nanna schreef:Volgens mij had Diesel op de 1e plaats moeten staan, ik ken legio honden die zo heten.
ik heb een Bo, ik had een Sam... ik ben verder best origineel met namen hoor, maar soms kun je iets, wat niet bijster origineel is, toch gewoon mooi/leuk vinden
Zo was Ghaya ook gewoon Ghaya en dat komt ook heel veel voor maar ik vond het gewoon een mooie naam.
Ik hoor ook vaak zat namen die dan wel origineel zijn maar waarvan ik dan ook denk 'hoe kun je het in godsnaam verzinnen'.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dus als je een keer Max staan er nog steeds 10 honden voor je neus die zo heten
handig
er verandert niet zoveel aan die lijst aan het zien
handig
er verandert niet zoveel aan die lijst aan het zien
-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
En toch blijft Bo een mooie naam
.
Ik had Roos er toch wel bij verwacht. Hoor ik ook erg veel.
Ik had Roos er toch wel bij verwacht. Hoor ik ook erg veel.
- Hutsje
- Zeer actief
dat moet iedereen ook helemaal voor zichzelf weten, ik hou niet van namen die je vaak hoort, ik hou van namen die je het liefst nooit hoort. lijfje en kiefer en huts heb ik nog nooit gehoord. wat een ander daarvan vindt, lelijk of leuk, zal mij echt helemaal worst wezen. ik vind het mooi. en als mensen hun hond een veel voorkomende naam geven, helemaal prima natuurlijk, iedereen moet dat voor zich weten. maar je mag er toch wel je mening over geven?estelle schreef:Vind ik ook hoor.yamie schreef: ik heb een Bo, ik had een Sam... ik ben verder best origineel met namen hoor, maar soms kun je iets, wat niet bijster origineel is, toch gewoon mooi/leuk vinden
Zo was Ghaya ook gewoon Ghaya en dat komt ook heel veel voor maar ik vond het gewoon een mooie naam.
Ik hoor ook vaak zat namen die dan wel origineel zijn maar waarvan ik dan ook denk 'hoe kun je het in godsnaam verzinnen'.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Gelukkig denkt iedereen anders over namen.
17 jaar geleden had ik bijvoorbeeld de naam Bente nog nooit gehoord. Nu hoor je die zeer regelmatig. Als je over een kevertreffen loopt, dan is Beetle ook niet echt origineel
. En toen ik laatst het blad De Hondenwereld los had gekocht ivm een stuk over de Nederlandse rassen, bleek er ineens een Witte Herder te zijn die ook Lumi heet. Verder houd ik ook wel van namen die je niet te veel hoort.
17 jaar geleden had ik bijvoorbeeld de naam Bente nog nooit gehoord. Nu hoor je die zeer regelmatig. Als je over een kevertreffen loopt, dan is Beetle ook niet echt origineel
-
estelle
Tuurlijk net als dat jij je mening mag geven over veel voorkomende namen, toch?Hutsje schreef:dat moet iedereen ook helemaal voor zichzelf weten, ik hou niet van namen die je vaak hoort, ik hou van namen die je het liefst nooit hoort. lijfje en kiefer en huts heb ik nog nooit gehoord. wat een ander daarvan vindt, lelijk of leuk, zal mij echt helemaal worst wezen. ik vind het mooi. en als mensen hun hond een veel voorkomende naam geven, helemaal prima natuurlijk, iedereen moet dat voor zich weten. maar je mag er toch wel je mening over geven?estelle schreef:Vind ik ook hoor.yamie schreef: ik heb een Bo, ik had een Sam... ik ben verder best origineel met namen hoor, maar soms kun je iets, wat niet bijster origineel is, toch gewoon mooi/leuk vinden
Een naam die je op elke hoek van de straat hoort vind ik ook niks maar zo origineel als sommigen zijn ben ik gewoon niet. Ik vind Lijfje dus echt super gaaf maar zelf zou ik daar nooit opgekomen zijn.
-
*Ellen*
Het maakt toch geen zak uit voor de hond.
Al noem je een hele stoere grote herder Fikkie, zal hem/haar bammen.
Al noem je een hele stoere grote herder Fikkie, zal hem/haar bammen.
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Vroeger had ik trimklanten met een Yorkie en een Bouvier...Bouvier heette Fifi, de York Tarzan.Niet erg origineel maar wel lachen...

- Hutsje
- Zeer actief
nee, het is ook vaak lastig om een mooie originele naam te verzinnen hoor. ik had met pien nog nooit van een hond gehoord die zo heette, daarna hoorde je het steeds vaker.estelle schreef:
Tuurlijk net als dat jij je mening mag geven over veel voorkomende namen, toch?
Een naam die je op elke hoek van de straat hoort vind ik ook niks maar zo origineel als sommigen zijn ben ik gewoon niet. Ik vind Lijfje dus echt super gaaf maar zelf zou ik daar nooit opgekomen zijn.
een volgende naam voor een teefje staat alweer een hele tijd vastr, trouwens

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Ik probeer meestal een naam te zoeken die niet zoveel voorkomt. Mijn Cavalier heet Jaron want het moest met een J beginnen
Mijn Shiloh heet Shima, dat betekent moeder. Het is de bedoeling dat ze volgend jaar een nestje krijgt en dan haar naam eer aan doet
Mijn Shiloh heet Shima, dat betekent moeder. Het is de bedoeling dat ze volgend jaar een nestje krijgt en dan haar naam eer aan doet
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wij zijn tot nu toe ook niet echt orgineel geweest, maar zijn nog steeds blij met hoe ze heten hoor. (Kelly hebben we niet zelf verzonnen... moest ik erg aan wennen)
Vind het ook moeilijk hoor. Zit nu wel eens te bedenken voor namen voor volgende honden. Moeilijk, erg moeilijk. Vind ik iets leuk, vind Leon dat weer niet te pruimen, en zo andersom.
Vind het ook moeilijk hoor. Zit nu wel eens te bedenken voor namen voor volgende honden. Moeilijk, erg moeilijk. Vind ik iets leuk, vind Leon dat weer niet te pruimen, en zo andersom.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk als je terplekke een naam gaat verzinnen dat ie ook niet origineel zal zijn in het eerste geval, maar als je een leuke bedenkt en je schrijft het even op, dan heb je ze voor het uitkiezen als het zover mocht zijn.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
De hond bij m'n vader heet Samba, maar dat wordt meestal afgekort tot Sam of Sammetje. Samba zelf hoor ik eigenlijk nooit. Ik had vroeger een spierwit konijntje die Mohammed heette, dat heb ik ook nooit weer gehoord
.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
Wat ook hip is is honden mensen namen te geven, dat hoor ik steeds vaker... Hier is dat ook heel normaal.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Uit die top 5 van hondennamen is er maar 1 niet-mensen-naam: Diesel (hoewel ik me zomaar voor kan stellen dat er zelfs mensen zijn die hun kind Diesel gaan noemen :N: )wiek schreef:Wat ook hip is is honden mensen namen te geven, dat hoor ik steeds vaker... Hier is dat ook heel normaal.
Een kind met een hondennaam daarentegen??? Rakker of fikkie..

-
estelle
Bij een volgende hond roep ik jouw hulp in!Hutsje schreef:nee, het is ook vaak lastig om een mooie originele naam te verzinnen hoor. ik had met pien nog nooit van een hond gehoord die zo heette, daarna hoorde je het steeds vaker.estelle schreef:
Tuurlijk net als dat jij je mening mag geven over veel voorkomende namen, toch?
een volgende naam voor een teefje staat alweer een hele tijd vastr, trouwens.
Ach ja en Woopy had zijn naam al, net als Bikkel en Chello.
Alleen Hera en Ghaya hebben wij zelf bedacht. En Hera moest ook snel, s'middags wisten we dat we s'avonds een pup zouden krijgen. Ter plekke bij de fokker moesten we dus gelijk de naam verzinnen ivm de stamboom. Fokker had toen een lijst namen die begonnen met de H en daar hebben we Hera uitgepikt.
Ghaya vond ik dus mooi. Je hoorde toen veel Kaya.... ik heb er toen dus wel Ghaya van gemaakt. Iets andere uitspraak.
-
Marion.
Ik ga niet voor orginaliteitsprijzen
Maar de namen hebben voor ons wel betekenis. Behalve Miep. Maar dat is gewoon een Miep.
Maar de namen hebben voor ons wel betekenis. Behalve Miep. Maar dat is gewoon een Miep.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Toch schijnen er heel veel duitse herders Nanni te heten
Die kom ik nooit tegen. Noah heette al zo, die hoor ik ook ergggg vaak helaas. Noa of Noah met de H. Tuana hoor je nooit
Rocky hoor je ook erg vaak trouwens
Rocky hoor je ook erg vaak trouwens