Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Top 5 namen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Top 5 namen

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik dacht dat Max nou wel 's klaar was, maar nee :jank:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Haha ze kopieren deze namenlijst gewoon ieder jaar weer :mrgreen:
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

jee staat Zoë er niet in?
Die hoor ik aan alle kanten.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

:lekkerpuh: fjoe, Rinne Roos staat er niet bij, anders had ik haar op slag moeten omdopen! :mann:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Volgens mij zijn er ook behoorlijk wat Indy's tegenwoordig. Luna vond ik ook een hele mooie naam, maar je hoort het zó vaak.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Meisjes: Emma Sophie Julia Lieke Lisa
Jongens: Daan Sem Ruben Lars Thomas
Geen Rataplan, Socrates :denken:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik denk dat DJ (Deejay?) en Spike dan op 6 en 7 staan. Die namen kom ik best veel tegen.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:Volgens mij had Diesel op de 1e plaats moeten staan, ik ken legio honden die zo heten.
Of Bo.

Veel mensen zijn niet echt origineel met het bedenken van een hondennaam, jammer genoeg.
Al moet ik zeggen dat ons eerste konijn (jaren geleden) ook gewoon Snuf heette. En als wij dan bij de dierenarts waren met dat konijn en er werd omgeroepen dat Snuf naar binnen mocht gaan, dan stonden er vaak meerdere mensen met een konijn op. Kortom, dat is daarna nooit meer gebeurd.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ja en alle duitseherders Rex... :ugh:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Verrassend :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

he, gelukkig staan de namen van mijn honden er niet tussen :roll:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Muk schreef:
Nanna schreef:Volgens mij had Diesel op de 1e plaats moeten staan, ik ken legio honden die zo heten.
Of Bo.

Veel mensen zijn niet echt origineel met het bedenken van een hondennaam, jammer genoeg.
Al moet ik zeggen dat ons eerste konijn (jaren geleden) ook gewoon Snuf heette. En als wij dan bij de dierenarts waren met dat konijn en er werd omgeroepen dat Snuf naar binnen mocht gaan, dan stonden er vaak meerdere mensen met een konijn op. Kortom, dat is daarna nooit meer gebeurd.

ik heb een Bo, ik had een Sam... ik ben verder best origineel met namen hoor, maar soms kun je iets, wat niet bijster origineel is, toch gewoon mooi/leuk vinden :19:
estelle

yamie schreef:
Muk schreef:
Of Bo.

ik heb een Bo, ik had een Sam... ik ben verder best origineel met namen hoor, maar soms kun je iets, wat niet bijster origineel is, toch gewoon mooi/leuk vinden :19:
Vind ik ook hoor.
Zo was Ghaya ook gewoon Ghaya en dat komt ook heel veel voor maar ik vond het gewoon een mooie naam.

Ik hoor ook vaak zat namen die dan wel origineel zijn maar waarvan ik dan ook denk 'hoe kun je het in godsnaam verzinnen'.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dus als je een keer Max staan er nog steeds 10 honden voor je neus die zo heten :mrgreen:
handig
er verandert niet zoveel aan die lijst aan het zien
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marloes* »

En toch blijft Bo een mooie naam :lol1:.
Ik had Roos er toch wel bij verwacht. Hoor ik ook erg veel.
Hutsje
Zeer actief

estelle schreef:
yamie schreef: ik heb een Bo, ik had een Sam... ik ben verder best origineel met namen hoor, maar soms kun je iets, wat niet bijster origineel is, toch gewoon mooi/leuk vinden :19:
Vind ik ook hoor.
Zo was Ghaya ook gewoon Ghaya en dat komt ook heel veel voor maar ik vond het gewoon een mooie naam.

Ik hoor ook vaak zat namen die dan wel origineel zijn maar waarvan ik dan ook denk 'hoe kun je het in godsnaam verzinnen'.
dat moet iedereen ook helemaal voor zichzelf weten, ik hou niet van namen die je vaak hoort, ik hou van namen die je het liefst nooit hoort. lijfje en kiefer en huts heb ik nog nooit gehoord. wat een ander daarvan vindt, lelijk of leuk, zal mij echt helemaal worst wezen. ik vind het mooi. en als mensen hun hond een veel voorkomende naam geven, helemaal prima natuurlijk, iedereen moet dat voor zich weten. maar je mag er toch wel je mening over geven?
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Gelukkig denkt iedereen anders over namen.
17 jaar geleden had ik bijvoorbeeld de naam Bente nog nooit gehoord. Nu hoor je die zeer regelmatig. Als je over een kevertreffen loopt, dan is Beetle ook niet echt origineel :mrgreen:. En toen ik laatst het blad De Hondenwereld los had gekocht ivm een stuk over de Nederlandse rassen, bleek er ineens een Witte Herder te zijn die ook Lumi heet. Verder houd ik ook wel van namen die je niet te veel hoort.
estelle

Hutsje schreef:
estelle schreef:
yamie schreef: ik heb een Bo, ik had een Sam... ik ben verder best origineel met namen hoor, maar soms kun je iets, wat niet bijster origineel is, toch gewoon mooi/leuk vinden :19:
Vind ik ook hoor.

dat moet iedereen ook helemaal voor zichzelf weten, ik hou niet van namen die je vaak hoort, ik hou van namen die je het liefst nooit hoort. lijfje en kiefer en huts heb ik nog nooit gehoord. wat een ander daarvan vindt, lelijk of leuk, zal mij echt helemaal worst wezen. ik vind het mooi. en als mensen hun hond een veel voorkomende naam geven, helemaal prima natuurlijk, iedereen moet dat voor zich weten. maar je mag er toch wel je mening over geven?
Tuurlijk net als dat jij je mening mag geven over veel voorkomende namen, toch?

Een naam die je op elke hoek van de straat hoort vind ik ook niks maar zo origineel als sommigen zijn ben ik gewoon niet. Ik vind Lijfje dus echt super gaaf maar zelf zou ik daar nooit opgekomen zijn.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Het maakt toch geen zak uit voor de hond.
Al noem je een hele stoere grote herder Fikkie, zal hem/haar bammen.
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Vroeger had ik trimklanten met een Yorkie en een Bouvier...Bouvier heette Fifi, de York Tarzan.Niet erg origineel maar wel lachen...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

estelle schreef:

Een naam die je op elke hoek van de straat hoort vind ik ook niks maar zo origineel als sommigen zijn ben ik gewoon niet. Ik vind Lijfje dus echt super gaaf maar zelf zou ik daar nooit opgekomen zijn.
nee, het is ook vaak lastig om een mooie originele naam te verzinnen hoor. ik had met pien nog nooit van een hond gehoord die zo heette, daarna hoorde je het steeds vaker.
een volgende naam voor een teefje staat alweer een hele tijd vastr, trouwens ;).
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Ik probeer meestal een naam te zoeken die niet zoveel voorkomt. Mijn Cavalier heet Jaron want het moest met een J beginnen :19:
Mijn Shiloh heet Shima, dat betekent moeder. Het is de bedoeling dat ze volgend jaar een nestje krijgt en dan haar naam eer aan doet :wink:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wij zijn tot nu toe ook niet echt orgineel geweest, maar zijn nog steeds blij met hoe ze heten hoor. (Kelly hebben we niet zelf verzonnen... moest ik erg aan wennen)

Vind het ook moeilijk hoor. Zit nu wel eens te bedenken voor namen voor volgende honden. Moeilijk, erg moeilijk. Vind ik iets leuk, vind Leon dat weer niet te pruimen, en zo andersom. :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk als je terplekke een naam gaat verzinnen dat ie ook niet origineel zal zijn in het eerste geval, maar als je een leuke bedenkt en je schrijft het even op, dan heb je ze voor het uitkiezen als het zover mocht zijn.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

De hond bij m'n vader heet Samba, maar dat wordt meestal afgekort tot Sam of Sammetje. Samba zelf hoor ik eigenlijk nooit. Ik had vroeger een spierwit konijntje die Mohammed heette, dat heb ik ook nooit weer gehoord :mrgreen: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Wat ook hip is is honden mensen namen te geven, dat hoor ik steeds vaker... Hier is dat ook heel normaal.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

wiek schreef:Wat ook hip is is honden mensen namen te geven, dat hoor ik steeds vaker... Hier is dat ook heel normaal.
Uit die top 5 van hondennamen is er maar 1 niet-mensen-naam: Diesel (hoewel ik me zomaar voor kan stellen dat er zelfs mensen zijn die hun kind Diesel gaan noemen :N: )

Een kind met een hondennaam daarentegen??? Rakker of fikkie.. :smile:
Afbeelding
estelle

Hutsje schreef:
estelle schreef:

nee, het is ook vaak lastig om een mooie originele naam te verzinnen hoor. ik had met pien nog nooit van een hond gehoord die zo heette, daarna hoorde je het steeds vaker.
een volgende naam voor een teefje staat alweer een hele tijd vastr, trouwens ;).
Bij een volgende hond roep ik jouw hulp in! :lol1:

Ach ja en Woopy had zijn naam al, net als Bikkel en Chello.
Alleen Hera en Ghaya hebben wij zelf bedacht. En Hera moest ook snel, s'middags wisten we dat we s'avonds een pup zouden krijgen. Ter plekke bij de fokker moesten we dus gelijk de naam verzinnen ivm de stamboom. Fokker had toen een lijst namen die begonnen met de H en daar hebben we Hera uitgepikt.
Ghaya vond ik dus mooi. Je hoorde toen veel Kaya.... ik heb er toen dus wel Ghaya van gemaakt. Iets andere uitspraak.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik ga niet voor orginaliteitsprijzen :pffff:

Maar de namen hebben voor ons wel betekenis. Behalve Miep. Maar dat is gewoon een Miep.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Toch schijnen er heel veel duitse herders Nanni te heten :denken: Die kom ik nooit tegen. Noah heette al zo, die hoor ik ook ergggg vaak helaas. Noa of Noah met de H. Tuana hoor je nooit :engel:
Rocky hoor je ook erg vaak trouwens
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”