wij zijn orgineel
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Top 5 namen
Moderator: moderatorteam
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Re: Top 5 namen
hahhaha Lima hoor ik echt nergens 
wij zijn orgineel
wij zijn orgineel

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Limanade
- Zeer actief
of BowyNanna schreef:Ik heb trouwens ook de indruk dat alle kleine witte hondjes Snowy heten.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nouja, zag laatst nog een kind dat Storm heette. Vind ik wel typisch een hondennaamFrenk schreef:Uit die top 5 van hondennamen is er maar 1 niet-mensen-naam: Diesel (hoewel ik me zomaar voor kan stellen dat er zelfs mensen zijn die hun kind Diesel gaan noemen :N: )wiek schreef:Wat ook hip is is honden mensen namen te geven, dat hoor ik steeds vaker... Hier is dat ook heel normaal.
Een kind met een hondennaam daarentegen??? Rakker of fikkie..
- Moos
- Zeer actief
Storm is volgens mij al best wat jaren een populaire kindernaam bij voornamelijk ehm, zeg maar Amsterdam oud ZuidMaeve schreef:Nouja, zag laatst nog een kind dat Storm heette. Vind ik wel typisch een hondennaamFrenk schreef:Uit die top 5 van hondennamen is er maar 1 niet-mensen-naam: Diesel (hoewel ik me zomaar voor kan stellen dat er zelfs mensen zijn die hun kind Diesel gaan noemen :N: )wiek schreef:Wat ook hip is is honden mensen namen te geven, dat hoor ik steeds vaker... Hier is dat ook heel normaal.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Maeve schreef:Nouja, zag laatst nog een kind dat Storm heette. Vind ik wel typisch een hondennaamFrenk schreef:Een kind met een hondennaam daarentegen??? Rakker of fikkie..

-
Job
- Zeer actief
weet van mensen die hun zoon Bruno hebben genoemd,
dat zou ik nooit gedaan hebben.
dat zou ik nooit gedaan hebben.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
Marion.
En in het algemeen, bij de wat meer verdienende families. Storm, Sterre. Gemeengoed.Moos schreef:Storm is volgens mij al best wat jaren een populaire kindernaam bij voornamelijk ehm, zeg maar Amsterdam oud Zuid
De specifieke hondennamen als Diesel, Rakker, Stamper, Blacky, Goldy, Jack vind ik afschuwelijk. Maar gelukkig mag iedereen zijn hond of kind noemen zoals hij wil.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
De namen van mijn honden waren nog niet zo populair toen ik ze uitkoos.
Bente hoor je iets vaker dan toen maar toch ook weer niet overdreven.En ach,hoe mensen over Max' naam denken zal me worst zijn.
Als ik hem roep komt er maar 1 en da's toevallig de mijne die ik ook nog eens een leuke naam vindt hebben
Bente hoor je iets vaker dan toen maar toch ook weer niet overdreven.En ach,hoe mensen over Max' naam denken zal me worst zijn.
Als ik hem roep komt er maar 1 en da's toevallig de mijne die ik ook nog eens een leuke naam vindt hebben

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
ik mis Banjer en Luca in de lijst.
Ik wilde voor Bedan een naam die je niet vaak hoort. Daarnaast wilde ik een naam met betekenis. Bedan heeft voluit Bozra Bedan. Bozra betekend oa schaapskooi en Bedan vet gespierd en sterk.
Ik wilde voor Bedan een naam die je niet vaak hoort. Daarnaast wilde ik een naam met betekenis. Bedan heeft voluit Bozra Bedan. Bozra betekend oa schaapskooi en Bedan vet gespierd en sterk.

- Limanade
- Zeer actief
nadat ik deze film heb gezien..

zou ik mijn kind of hond never nooit Bruno noemen

zou ik mijn kind of hond never nooit Bruno noemen

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Je wil niet weten hoeveel Kenzo's er hier rondlopenFrenk schreef:

-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Hier redelijk origineel qua hondennamen.
Hoewel mensen dan wel weer standaard vragen: Oh, is die flatcoated een teefje. Omdat Mika toch een echte meidennaam is
Ik ken geen 1 vrouw die Mika heet. Wel mannen 
Hoewel mensen dan wel weer standaard vragen: Oh, is die flatcoated een teefje. Omdat Mika toch een echte meidennaam is
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Mijn buren hebben zo'n klein wit hondje, Hebben ze "Blacky" genoemd!Anne Panne schreef:of BowyNanna schreef:Ik heb trouwens ook de indruk dat alle kleine witte hondjes Snowy heten.

- Patrol
- Zeer actief
Ha,ha ...ach namen ik noem mijn honden eigenlijk nooit bij hun 'orginele' naam. Ze hebben alle twee een echte stamboom naam en een naam van ons en die verbaster ik ook altijd......
Overigens is de naam voor de volgende hond afhankelijk van de auto waar we dan in rijden...
Overigens is de naam voor de volgende hond afhankelijk van de auto waar we dan in rijden...

- Ariane
- Erelid
- Aantal honden: 0
Ik heb een oom gehad die Bruno heette. De brave man zou inmiddels iets van 120 zijn, dus toen bestond die naam al voor mensen.
Een konijntje van ons heette Radijsje, best wel origineel vind ik
Jagger moest met een J beginnen en de fokker had hem de naam Joachim gegeven.
Dat vonden wij niet lekker bekken dus hebben we hem Jagger genoemd en beide namen staan op zijn stamboom.
Een Epagneul Français van ons heette Gitane omdat dat destijds het sigarettenmerk was wat mijn ex en ik rookten.
Zijn officiële naam was Milord.
Samen met Gitane hadden we nog een Ricard en Pastis
Een konijntje van ons heette Radijsje, best wel origineel vind ik
Jagger moest met een J beginnen en de fokker had hem de naam Joachim gegeven.
Dat vonden wij niet lekker bekken dus hebben we hem Jagger genoemd en beide namen staan op zijn stamboom.
Een Epagneul Français van ons heette Gitane omdat dat destijds het sigarettenmerk was wat mijn ex en ik rookten.
Zijn officiële naam was Milord.
Samen met Gitane hadden we nog een Ricard en Pastis

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Ariane
- Erelid
- Aantal honden: 0
Patrol schreef:Ha,ha ...ach namen ik noem mijn honden eigenlijk nooit bij hun 'orginele' naam. Ze hebben alle twee een echte stamboom naam en een naam van ons en die verbaster ik ook altijd......
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Oeh , die namen
Mijn honden heten Portia ( De meeste denken dat ze Porsche heet ) , Gunner , Noortje, Faith , Benjamin, Menno en Jim Jam/Knopf
Sommigen hadden hun namen al van de fokker gekregen ( Portia , Gunner , Jim Jam , Faith en Benjamin ) en ik was te lui om het te veranderen
Menno hoor je volgens mij ook niet zo heel vaak..Noortje wel.
Mijn honden heten Portia ( De meeste denken dat ze Porsche heet ) , Gunner , Noortje, Faith , Benjamin, Menno en Jim Jam/Knopf
Sommigen hadden hun namen al van de fokker gekregen ( Portia , Gunner , Jim Jam , Faith en Benjamin ) en ik was te lui om het te veranderen
Menno hoor je volgens mij ook niet zo heel vaak..Noortje wel.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Mijn opa had ook een Blacky. Een Fox TerrierMa-Rianne schreef:Mijn buren hebben zo'n klein wit hondje, Hebben ze "Blacky" genoemd!Anne Panne schreef:of BowyNanna schreef:Ik heb trouwens ook de indruk dat alle kleine witte hondjes Snowy heten.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Ik ken twee honden en die heten Storm en Donder.
Onze hond zou eigenlijk Brutus
moeten heten, maar had al een andere naam.
Onze hond zou eigenlijk Brutus

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Of Spike/SpikeyNanna schreef:en alle vechthonden heten Tyson
Wodan is geloof ik uit,net als Ceasar.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Kira is niet origineel vindt het ook niet zo gewledig, maar ze luisterde ernaar. Arie hoor je minder vaak maar dat heeft misschien een reden, de meeste mensen vinden het niet mooi
Gelukkig worden we er zelf vrolijk van.
Wij doen niet aan origineel of standaard als we het zelf maar mooi vinden.
Idd zelfde met de kinderen, de namen worden steeds gekker. Mensen willen zich zo graag onderscheiden dat ze onorigineel worden door originaliteit te willen en masse
Wij doen niet aan origineel of standaard als we het zelf maar mooi vinden.
Idd zelfde met de kinderen, de namen worden steeds gekker. Mensen willen zich zo graag onderscheiden dat ze onorigineel worden door originaliteit te willen en masse
-
Marion.
Tata. Is veel leukerAriane schreef:Patrol schreef:Ha,ha ...ach namen ik noem mijn honden eigenlijk nooit bij hun 'orginele' naam. Ze hebben alle twee een echte stamboom naam en een naam van ons en die verbaster ik ook altijd......
Overigens is de naam voor de volgende hond afhankelijk van de auto waar we dan in rijden...Rover vind ik dan wel passen
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Vind Spike nog steeds leuk
En het past bij hem

- Frenk
- Zeer actief
Wij hebben nog even Julius overwogen voor Frenk, maar het is gewoon echt een Frenkmarian* schreef:net als Ceasar.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hier ook niet hoor, huts heette HannaH of the keepers nightdog, bolletje heette bourbon of the mellow merit, cloris heette ballantine of the mellow merit, pien heette after midnight opportunity, ozzy heette lord rossi (niet zelf verzonnen), deur heette ook heel anders (ben ik ff kwijt, ook niet zelf verzonnen dus) en lijfje heet handsome lady (ook niet zelf verzonnen). kiefer heet trouwens kirium's matchmaker (wel zelf verzonnen). fritz heette kwispel en heeft geen stamboom.Patrol schreef:Ha,ha ...ach namen ik noem mijn honden eigenlijk nooit bij hun 'orginele' naam. Ze hebben alle twee een echte stamboom naam en een naam van ons en die verbaster ik ook altijd......

- Frenk
- Zeer actief
Wanneer komt die dan?Nanna schreef:Ik zit nou al te dubben over de naam van mijn toekomstige Pulipup
Ik neig nu naar Csálit (tsjalliet) dat struikje betekent
Je zult overigens de puli's de kost geven die Rasta heten. HahahahaEn al die eigenaars maar vinden dat ze zo origineel zijn.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Namen die je te veel hoort vallen voor mij wel af. Zo vindt ik Sem heel leuk maar dat hoor je naar mijn mening té veel. Maar ik doe ook weet niet alle moeite om een super orginele naam te verzinnen. Ik kies iets wat ik leuk vindt en zolang niet 10 honden in het bos zo heten vindt ik het wel prima. Ik hou wel van namen die je bij wijze van ook een mens kan geven. Dus geen namen als Killer, Diesel of Joekel ofzo. Bij een ander kan ik het wel weer erg leuk vinden 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Limanade
- Zeer actief
mijn volgende teef gaat Bikini heten 

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Nou,dan is het toch goed?Daisy@ schreef:Vind Spike nog steeds leuk![]()
En het past bij hem
![]()
Ik vind Max ook nog steeds leuk

-
Sita
- Zeer actief
Namen zijn gewoon heel persoonlijk. Ik vind het ook altijd erg lastig om iets te verzinnen wat leuk is. Sita is ook niet heel origineel, maar het klinkt vrolijk en Sita is ook een erg vrolijk hondje. Taro had zijn naam gekregen van zijn vorige eigenaren. Ben de naam zelf nog niet tegen gekomen en vond het wel een leuke naam, dus die hebben we gehouden.
De poes heet Jolie, in het asiel werd het op zijn engels uitgesproken, wij spreken het op zijn frans uit. Het is een heel elegant en mooi poesje om te zien, dus dat past perfect.
Voor de volgend hond heb ik nog twee jaar om te bedenken hoe die gaat heten
Op de jachttraining zit een lab, die heet Jeroen. Daar heb ik echt aan moeten wennen, vooral omdat mijn vriend ook zo heet.
De poes heet Jolie, in het asiel werd het op zijn engels uitgesproken, wij spreken het op zijn frans uit. Het is een heel elegant en mooi poesje om te zien, dus dat past perfect.
Voor de volgend hond heb ik nog twee jaar om te bedenken hoe die gaat heten
Op de jachttraining zit een lab, die heet Jeroen. Daar heb ik echt aan moeten wennen, vooral omdat mijn vriend ook zo heet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan