Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Top 5 namen
Moderator: moderatorteam
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Re: Top 5 namen
Wij hadden met het hele gezin een lijstje met namen gemaakt. Asterix (was ook wel een beetje mijn favoriet omdat het een vriend van Obelix is), Hercule, Poirot, Sherlock, Watson, Hendrix, Morrison, Plato............... Maar het werd Socrates(dem. besluit) en al gauw is het Sokkie 
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vandaar ook bij mij de naam Sjefke, eveneens Sjef met "ke" erachter voor een teefje.Marjoleine schreef:Ik heb een Peerke gefokt.Moos schreef:En volgens mij is Peer geen bekende (honden)naam ook verder![]()
Peerke, omdat het een teefje is
De naam Nozem kom je ook niet vaak tegen, en Tapas komt volgens mij ook niet veel voor.
Die naam is voor sommige van mijn kennissen overigens erg lastig te onthouden, die denken dat het Pasta of Pesto is in plaats van Tapas.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee, mijn Luna is niet origineel.
Maar: ze is van 2002 en toen kwamen de Loena's nog niet veel voor.
Nu heb ik zelfs een meisje op het kinderdagverblijf wat zo heet en de Luna's bij ons op de cursussen zijn niet meer te tellen. Wel jammer......
De rest van de dierennamen is niet zo veel voorkomend.....
Maar: ze is van 2002 en toen kwamen de Loena's nog niet veel voor.
Nu heb ik zelfs een meisje op het kinderdagverblijf wat zo heet en de Luna's bij ons op de cursussen zijn niet meer te tellen. Wel jammer......
De rest van de dierennamen is niet zo veel voorkomend.....
-
miekmiek
'Moos schreef:-Gaby- schreef:
Vera roep ik bijna altijd als "Veer" (tenzij ik echt lang uit moet halen, dan zijn twee lettergrepen opeens weer erg handig), en mensen horen dat bijna allemaal als "Peer"
Is me nu dus al een paar keer overkomen dat mensen als ze Vera weer zien vrolijk zeggen "Dag Peer!".
En volgens mij is Peer geen bekende (honden)naam ook verder![]()
en sommige mensen noemen haar gewoon charlotte.
Tja, de naam Tommie komt veel voor bij honden. Toch is het een naam die echt bij hem past. Alhoewel, nu hij wat ouder is noem ik hem vaker gewoon Tom. Uit respect.
Femke was echt heel erg niet origineel. Fokker in Friesland, verzin ter plekke een naam met een F. Duhhhhhh. Maar ook dat was gewoon een fijne naam, vooral verbasterd naar femmie.
En dan Miah. Het bewijs dat Noor helemaal geen standaard namen verzint.
- Moos
- Zeer actief
Dat mag alleen jijmiekmiek schreef:'Moos schreef:-Gaby- schreef:
Vera roep ik bijna altijd als "Veer" (tenzij ik echt lang uit moet halen, dan zijn twee lettergrepen opeens weer erg handig), en mensen horen dat bijna allemaal als "Peer"
Is me nu dus al een paar keer overkomen dat mensen als ze Vera weer zien vrolijk zeggen "Dag Peer!".
En volgens mij is Peer geen bekende (honden)naam ook verder![]()
en sommige mensen noemen haar gewoon charlotte.![]()

- Hamilton
- Zeer actief
Svear ben ik nog nooit tegen gekomen ( historische zweedse naam)
en Andra eigenlijk ook niet
en Andra eigenlijk ook niet
- Hamilton
- Zeer actief
Jip schreef:ik kwam laatst een hond tegen die Rodi heet......ik moet zegen dat hij wel erg goed luisterde toen het vrouwtje doorliep en riep: Kom Rodi.....
een aantal jaren terug was mijn Beagle Jänta er vandoor, werd ik gebeld met de vraag of ik ook een hond had die Rodi heette
wat bleek, Jänta had een adrespenning om van de hondenvoermerk "Rodi", met alleen adres en telefoon nummer, dus dachten de vinders dat ze Rodi heette
( waren trouwens wel hele stevige en diep gegraveerde penningen
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja, Bas, Winnie, Monty, Mano en Ringo heette allemaal in het asiel al zo en luisterde (behalve Ringo want die is doof) al naar hun naam. Nu vond ik de naam bij de hond passen. Kay blijkt achteraf ook niet zo'n originele naam te zijn, maar vind ik wel bij hem passen. Moest wel een beetje een engels lijkende naam zijn vond ik en het moet vooral lekker bekken zeg maar. Op papier heet Kay eigenlijk Glenn, maar zo heette Winnie officieel op haar papier ook al, dus vond ik het een meisje naam. Nu zijn er mensen die Kay dan weer een meisjenaam vinden
..
Heel gek, maar de naam van onze kat komt niet zoveel voor en alleen mensen die wat meer van computers/ict weten zullen het herkennen. Ze heet namelijk Query (en ik kan het dus eigenlijk niet meer in zijn normale context horen....)
Voor de konijnen ben ik altijd origineel. Ze krijgen altijd 2 namen, waarvan er 1 naar hun kleur verwijst: Witney Houston en Bobby Brown. Earl Grey, Cafe Noir, Mary Black en Betty Blue. Het moet dus ook nog naar iets bekends verwijzen, het liefst een persoon... En ach dan doen we ook nog de cavia's hoor. Dessel en Neena.
Heel gek, maar de naam van onze kat komt niet zoveel voor en alleen mensen die wat meer van computers/ict weten zullen het herkennen. Ze heet namelijk Query (en ik kan het dus eigenlijk niet meer in zijn normale context horen....)
Voor de konijnen ben ik altijd origineel. Ze krijgen altijd 2 namen, waarvan er 1 naar hun kleur verwijst: Witney Houston en Bobby Brown. Earl Grey, Cafe Noir, Mary Black en Betty Blue. Het moet dus ook nog naar iets bekends verwijzen, het liefst een persoon... En ach dan doen we ook nog de cavia's hoor. Dessel en Neena.

- yvon
- Zeer actief
oja??????????/Nanna schreef:en alle vechthonden heten Tyson
want???????
sorry voel me aan gesproken
- yvon
- Zeer actief
hahaha indd Mike Tyson was en is nog een top bokserNanna schreef:Je kunt je aangesproken voelen tot je omvalt, het blote feit ligt er nu eenmaalyvon schreef:oja??????????/Nanna schreef:en alle vechthonden heten Tyson
want???????
sorry voel me aan gesproken![]()
Ze zullen wel vernoemd zijn naar die niet goed snikke dubieuze bokser.
En anders heten ze Bullit of Scarface
hahha
ik moest wel even lachen hoor maar het is een grap hoor begrijp me niet verkeerd
Tyson is indd ook naar de beroemde oorbijter vernoemt
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Haha, mijn rat heette dus Tyson en mijn kraai Bullit.Nanna schreef:Je kunt je aangesproken voelen tot je omvalt, het blote feit ligt er nu eenmaalyvon schreef:oja??????????/Nanna schreef:en alle vechthonden heten Tyson
want???????
sorry voel me aan gesproken![]()
Ze zullen wel vernoemd zijn naar die niet goed snikke dubieuze bokser.
En anders heten ze Bullit of Scarface
Tyson was zwart en had nog geen naam, had hij de eerste nacht dat ik hem had een stuk van het oor van mijn andere rat afgebeten. :N: Had ie zijn eigen naam verzonnen!
-
*Ellen*
Een eventuele reu gaat Anton of Alfons heten.
En een teef Georgette.
En een teef Georgette.
- roy
- Zeer actief
Ik keek naar Disney's Jungle Book en zag Kaa de slang, zo dus ons pup Kaatje.
Maar krijg nu steeds op straat Ka, ooh van ford Ka
yvonne
Maar krijg nu steeds op straat Ka, ooh van ford Ka
yvonne
-
manonnetje86
- Actief
- Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon - Locatie: Genemuiden
- Contacteer:
Ik had toch wel gedacht dat de naam rakker en dribbel er ook wel tussen zouden staan. Hoe vaak ik die naam wel niet hoor.

-
Syllie
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Border Collie
Rottweiler - Aantal honden: 3
Jemy heette al zo alleen sprak de fokker het uit zoals je het schrijft, klinkt heel raar hoor als je roept jemy nee
, dus dat heb ik verandert in de engelse uitspraak vind ik ook leuker klinken maar niet origineel.
Jill hoor je veel bij border collies maar ze is gewoon een echte Jillie.
Toen mijn jongste hond kwam een reu heb ik heel lang moeten denken voor ik wat wist. Wilde namelijk absoluut geen naam met een J (en dan dus uitgesproken als dj). Tja en toen kwam ik op een namenlijst Jiggles tegen. En die naam bleef in mijn hoofd zitten en ach hij is gewoon een echt Jiggles (Mr Jiggle Wiggle op zijn stamboom). Maar ben tot nu toe nog geen hond tegen gekomen die zo heet.
Jill hoor je veel bij border collies maar ze is gewoon een echte Jillie.
Toen mijn jongste hond kwam een reu heb ik heel lang moeten denken voor ik wat wist. Wilde namelijk absoluut geen naam met een J (en dan dus uitgesproken als dj). Tja en toen kwam ik op een namenlijst Jiggles tegen. En die naam bleef in mijn hoofd zitten en ach hij is gewoon een echt Jiggles (Mr Jiggle Wiggle op zijn stamboom). Maar ben tot nu toe nog geen hond tegen gekomen die zo heet.
Groetjes van Sylvia en een pootje van Jill, Jiggles en Odin!