Sinds ongev. januari van dit jaar doe ik met Sil gehoorzaamheidstraining.
Dat gaat hartstikke goed en de laatste tijd luister hij ook goed.
Tot vanmiddag, ik ging wandelen in een gebied met water en Sil heeft daar lekker gezwommen.
Toen we verder liepen kwamen we weer langs water en zo goed en zo kwaad als het ging kon ik hem
daar uit houden.
We liepen terug en kwamen weer bij water waar een groep van ong. 20 cavalier kings en hun baasjes stonden.
Niks aan de hand in eerste instantie, Sil liep een beetje te snuffelen en kwam steeds weer terug naar mij.
In een onbewaakt ogenblik gaat meneer in het water (normaal moet je eerst een balletje gooien) en gaat richting
het midden van het water zwemmen, ik roepen en uiteindelijk maar de bal in zijn richting gegooid en gelukkig kwam
hij terugzwemmen.
Een paar meter van de kant draaide hij weer om en zwom weer weg.
Uiteindelijk is hij teruggezwommen en bleef een stukje van de kant met de bal in het water spelen.
Hij duwt het balletje met z'n poten onder water zodat het weer hoog uit het water omhoog komt, maar hij had nu
het balletje in de blubber begraven zodat het dus helemaal niet meer bovenkwam.
Hij kwam dus helemaal het water niet meer uit, en dit alles net buiten mijn bereik.
Uiteindelijk kwam hij wat dichterbij en heb ik hem niet zo aardig bij kop en kont kunnen pakken en op de kant kunnen zetten.
Je snapt dat ik niet zo vriendelijk meer was en je wilt niet weten wat voor stank er van Sil afkwam.
Dit alles gebeurde onder het toeziend oog van die 20 cavalier kings en hun baasjes

Ben ik nu qua gehoorzaamheid weer terug bij af of zou het een eenmalige uitspatting van Sil geweest zijn.
(de onschuld zelve ligt nu heerlijk na te genieten in het zonnetje)