Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Behendigheid uitproberen, waar?
Moderator: moderatorteam
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Behendigheid uitproberen, waar?
Ik zou met mijn jack russells graag nog iets op sportgebied willen doen, ze zijn bijna 6 en 7 jaar. Het lijkt me wel wat om behendigheid te proberen, maar bij de KC's in de buurt moet je dan eerst een basiscursus gehoorzaamheid doen. Aangezien ik niet weet of ze behendigheid leuk vinden wil ik het eigenlijk eerst eens proberen, weten jullie of er in de bollenstreek ergens een mogelijkheid hiertoe is? Ik ben een paar keer met ze naar jachttraining voor terriers geweest maar dat was niet zo'n succes, echt leuk vonden ze het niet helaas (ik wel). Apporteren doen ze ook niet, nooit aangeleerd, eigenlijk vinden ze behalve wandelen, rennen en pootjebaden in water niets echt leuk. Iemand nog een suggestie? Of moet ik het gezien hun leeftijd maar gewoon houden bij lekker lang wandelen? (dat vinden ze wel erg leuk)

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: Behendigheid uitproberen, waar?
Ik denk dat als je het uitlegt, dat je best eerst behendigheid mag uitproberen bij de KC. Maar appel is gewoon noodzakelijk (vandaar dus die eis van de basiscursus).fleurie schreef:Ik zou met mijn jack russells graag nog iets op sportgebied willen doen, ze zijn bijna 6 en 7 jaar. Het lijkt me wel wat om behendigheid te proberen, maar bij de KC's in de buurt moet je dan eerst een basiscursus gehoorzaamheid doen. Aangezien ik niet weet of ze behendigheid leuk vinden wil ik het eigenlijk eerst eens proberen, weten jullie of er in de bollenstreek ergens een mogelijkheid hiertoe is? Ik ben een paar keer met ze naar jachttraining voor terriers geweest maar dat was niet zo'n succes, echt leuk vonden ze het niet helaas (ik wel). Apporteren doen ze ook niet, nooit aangeleerd, eigenlijk vinden ze behalve wandelen, rennen en pootjebaden in water niets echt leuk. Iemand nog een suggestie? Of moet ik het gezien hun leeftijd maar gewoon houden bij lekker lang wandelen? (dat vinden ze wel erg leuk)

- fleurie
- Zeer actief
Misschien moet ik dat inderdaad gewoon eens vragen
Ik vind het niet erg om eerst een gehoorzaamheidscursus te volgen (heb met de oudste wel welp en pupcursus gedaan overigens) maar het gaat me om de behendigheid dus als ze daar niets aan vinden hoeft een gehoorzaamheidscursus voor mij ook niet zo nodig meer, gezien de leeftijd van de hondjes.

Ik vind het niet erg om eerst een gehoorzaamheidscursus te volgen (heb met de oudste wel welp en pupcursus gedaan overigens) maar het gaat me om de behendigheid dus als ze daar niets aan vinden hoeft een gehoorzaamheidscursus voor mij ook niet zo nodig meer, gezien de leeftijd van de hondjes.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat begreep ik inderdaad al uit je berichtje en daarom denk ik ook dat ze dat best begrijpen als je dat uitlegtfleurie schreef:Misschien moet ik dat inderdaad gewoon eens vragen![]()

-
- Zeer actief
- Contacteer:
waar woon je ergens?
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- fleurie
- Zeer actief
In de bollenstreek, zuidholland, tegen noordholland aan.lonneke schreef:waar woon je ergens?

- fleurie
- Zeer actief
Jawel, vandaag gaan we behendigheid uitproberen
KC Kennemerland organiseert vandaag bij het zwembad in Hillegom demo's behendigheid en flyball met de mogelijkheid om uit te proberen met eigen hond! Daarna kan je met de hond het zwembad in als je wilt! Helemaal leuk, Fleur en ik gaan er vanmiddag naartoe!

KC Kennemerland organiseert vandaag bij het zwembad in Hillegom demo's behendigheid en flyball met de mogelijkheid om uit te proberen met eigen hond! Daarna kan je met de hond het zwembad in als je wilt! Helemaal leuk, Fleur en ik gaan er vanmiddag naartoe!

- -Carola-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
En hoe ging het vanmiddag? Vonden jullie het leuk?
Bij ons wordt er een combi gemaakt tussen trainen en behendigheid. Erg leuk om te doen.
Bij ons wordt er een combi gemaakt tussen trainen en behendigheid. Erg leuk om te doen.

- fleurie
- Zeer actief
Jaaa het was leuk, allereerst leuk om bij de demo te zien hoe enthousiast baasjes en hondjes zijn, en zowaar vond Fleur het leuk om te doen! Ik had zo mijn twijfels omdat ze nogal onzeker is maar ze werd steeds enthousiaster en vrolijker.
Je kon ook flyball proberen maar Fleur heeft niets met ballen dus dat heeft niet zoveel zin. Als ik een bal wegrol wil ze er nog wel achteraan rennen maar zodra hij stil ligt is het niet interessant meer en komt ze zonder bal terug.
Maar we gaan voor de behendigheid, eerst een basiscursus gehoorzaamheid voor het broodnodige appel en dan behendigheid, helemaal leuk!
Je kon ook flyball proberen maar Fleur heeft niets met ballen dus dat heeft niet zoveel zin. Als ik een bal wegrol wil ze er nog wel achteraan rennen maar zodra hij stil ligt is het niet interessant meer en komt ze zonder bal terug.
Maar we gaan voor de behendigheid, eerst een basiscursus gehoorzaamheid voor het broodnodige appel en dan behendigheid, helemaal leuk!

- -Carola-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Wat leuk! Ben benieuwd hoe je het vind als je er mee aan de slag gaat!
-
- Actief
Wat gaaf dat Fleur het leuk vindt. Maar moet jij met een hond van 8 jaar nog een gehoorzaamheidscursus volgen?
Ik blijf het jammer vinden dat zo veel hondenscholen een cursus gehoorzaamheid als vereiste stellen om behendigheid te kunnen doen.
Aangezien bij gehoorzaamheid de nadruk wordt gelegd op de linkerkant van de baas zie je regelmatig dat honden enorm veel moeite hebben om aan de rechterkant van de baas te werken.
Ik blijf het jammer vinden dat zo veel hondenscholen een cursus gehoorzaamheid als vereiste stellen om behendigheid te kunnen doen.
Aangezien bij gehoorzaamheid de nadruk wordt gelegd op de linkerkant van de baas zie je regelmatig dat honden enorm veel moeite hebben om aan de rechterkant van de baas te werken.
Groetjes, Sylvia

- fleurie
- Zeer actief
Ja we hebben er allebei zin in Fleur en ikRobian schreef:Wat gaaf dat Fleur het leuk vindt. Maar moet jij met een hond van 8 jaar nog een gehoorzaamheidscursus volgen?

- -Carola-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Bij ons mag je zelf bepalen of de hond links of rechts loopt. Bij veel hondenscholen is dat tegenwoordig zo
.
Als de hond voldoende (a.k.a. redelijk) luisterd is het bij ons mogelijk aan de combicursus mee te doen. Dit is dan niet alleen maar behendigheid, maar een combi van verschillende dingen waaronder behendigheid. Maar daarom juist zo leuk, elke hond kan er aan mee doen (met dus een redelijke basis)
.
Bij een volle behendigheid cursus snap ik wel dat er voldoende gehoorzaamheid moet zijn.

Als de hond voldoende (a.k.a. redelijk) luisterd is het bij ons mogelijk aan de combicursus mee te doen. Dit is dan niet alleen maar behendigheid, maar een combi van verschillende dingen waaronder behendigheid. Maar daarom juist zo leuk, elke hond kan er aan mee doen (met dus een redelijke basis)

Bij een volle behendigheid cursus snap ik wel dat er voldoende gehoorzaamheid moet zijn.