Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendigheid uitproberen, waar?

Moderator: moderatorteam

fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Behendigheid uitproberen, waar?

Ongelezen bericht door fleurie »

Ik zou met mijn jack russells graag nog iets op sportgebied willen doen, ze zijn bijna 6 en 7 jaar. Het lijkt me wel wat om behendigheid te proberen, maar bij de KC's in de buurt moet je dan eerst een basiscursus gehoorzaamheid doen. Aangezien ik niet weet of ze behendigheid leuk vinden wil ik het eigenlijk eerst eens proberen, weten jullie of er in de bollenstreek ergens een mogelijkheid hiertoe is? Ik ben een paar keer met ze naar jachttraining voor terriers geweest maar dat was niet zo'n succes, echt leuk vonden ze het niet helaas (ik wel). Apporteren doen ze ook niet, nooit aangeleerd, eigenlijk vinden ze behalve wandelen, rennen en pootjebaden in water niets echt leuk. Iemand nog een suggestie? Of moet ik het gezien hun leeftijd maar gewoon houden bij lekker lang wandelen? (dat vinden ze wel erg leuk)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Behendigheid uitproberen, waar?

Ongelezen bericht door Frenk »

fleurie schreef:Ik zou met mijn jack russells graag nog iets op sportgebied willen doen, ze zijn bijna 6 en 7 jaar. Het lijkt me wel wat om behendigheid te proberen, maar bij de KC's in de buurt moet je dan eerst een basiscursus gehoorzaamheid doen. Aangezien ik niet weet of ze behendigheid leuk vinden wil ik het eigenlijk eerst eens proberen, weten jullie of er in de bollenstreek ergens een mogelijkheid hiertoe is? Ik ben een paar keer met ze naar jachttraining voor terriers geweest maar dat was niet zo'n succes, echt leuk vonden ze het niet helaas (ik wel). Apporteren doen ze ook niet, nooit aangeleerd, eigenlijk vinden ze behalve wandelen, rennen en pootjebaden in water niets echt leuk. Iemand nog een suggestie? Of moet ik het gezien hun leeftijd maar gewoon houden bij lekker lang wandelen? (dat vinden ze wel erg leuk)
Ik denk dat als je het uitlegt, dat je best eerst behendigheid mag uitproberen bij de KC. Maar appel is gewoon noodzakelijk (vandaar dus die eis van de basiscursus).
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

Misschien moet ik dat inderdaad gewoon eens vragen :ok:
Ik vind het niet erg om eerst een gehoorzaamheidscursus te volgen (heb met de oudste wel welp en pupcursus gedaan overigens) maar het gaat me om de behendigheid dus als ze daar niets aan vinden hoeft een gehoorzaamheidscursus voor mij ook niet zo nodig meer, gezien de leeftijd van de hondjes.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

fleurie schreef:Misschien moet ik dat inderdaad gewoon eens vragen :ok:
Ik vind het niet erg om eerst een gehoorzaamheidscursus te volgen (heb met de oudste wel welp en pupcursus gedaan overigens) maar het gaat me om de behendigheid dus als ze daar niets aan vinden hoeft een gehoorzaamheidscursus voor mij ook niet zo nodig meer, gezien de leeftijd van de hondjes.
Dat begreep ik inderdaad al uit je berichtje en daarom denk ik ook dat ze dat best begrijpen als je dat uitlegt :wink: En misschien is je appel wel zo goed, dat je die cursus niet hoeft te doen, maar goed, dat weet ik natuurlijk niet. Vanaf maandag 7 september is het clubhuis weer open, want dan beginnen de lessen weer. Behendigheid is altijd op de donderdagavond :wink:
Afbeelding
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

waar woon je ergens?
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
fleurie
Zeer actief

lonneke schreef:waar woon je ergens?
In de bollenstreek, zuidholland, tegen noordholland aan.
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

Jawel, vandaag gaan we behendigheid uitproberen :cheer:
KC Kennemerland organiseert vandaag bij het zwembad in Hillegom demo's behendigheid en flyball met de mogelijkheid om uit te proberen met eigen hond! Daarna kan je met de hond het zwembad in als je wilt! Helemaal leuk, Fleur en ik gaan er vanmiddag naartoe!
Afbeelding
-Carola-
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door -Carola- »

En hoe ging het vanmiddag? Vonden jullie het leuk?

Bij ons wordt er een combi gemaakt tussen trainen en behendigheid. Erg leuk om te doen. :mrgreen:
Groetjes, Carola
En een poot van Kito, Badu en Ziva
www.kbzhondenschool.nl
www.kitoenbadu.come2me.nl
fleurie
Zeer actief

Jaaa het was leuk, allereerst leuk om bij de demo te zien hoe enthousiast baasjes en hondjes zijn, en zowaar vond Fleur het leuk om te doen! Ik had zo mijn twijfels omdat ze nogal onzeker is maar ze werd steeds enthousiaster en vrolijker.
Je kon ook flyball proberen maar Fleur heeft niets met ballen dus dat heeft niet zoveel zin. Als ik een bal wegrol wil ze er nog wel achteraan rennen maar zodra hij stil ligt is het niet interessant meer en komt ze zonder bal terug.
Maar we gaan voor de behendigheid, eerst een basiscursus gehoorzaamheid voor het broodnodige appel en dan behendigheid, helemaal leuk!
Afbeelding
-Carola-
geregistreerd lid
Contacteer:

Wat leuk! Ben benieuwd hoe je het vind als je er mee aan de slag gaat!
Groetjes, Carola
www.kbzhondenschool.nl
Robian
Actief

Ongelezen bericht door Robian »

Wat gaaf dat Fleur het leuk vindt. Maar moet jij met een hond van 8 jaar nog een gehoorzaamheidscursus volgen?

Ik blijf het jammer vinden dat zo veel hondenscholen een cursus gehoorzaamheid als vereiste stellen om behendigheid te kunnen doen.

Aangezien bij gehoorzaamheid de nadruk wordt gelegd op de linkerkant van de baas zie je regelmatig dat honden enorm veel moeite hebben om aan de rechterkant van de baas te werken.
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

Robian schreef:Wat gaaf dat Fleur het leuk vindt. Maar moet jij met een hond van 8 jaar nog een gehoorzaamheidscursus volgen?

Ik blijf het jammer vinden dat zo veel hondenscholen een cursus gehoorzaamheid als vereiste stellen om behendigheid te kunnen doen.

Aangezien bij gehoorzaamheid de nadruk wordt gelegd op de linkerkant van de baas zie je regelmatig dat honden enorm veel moeite hebben om aan de rechterkant van de baas te werken.
Ja we hebben er allebei zin in Fleur en ik :ok: Ze is geen 8 jaar maar 5, maar goed, idd is een basiscursus gehoorzaamheid verplicht, ook voor oudere honden, althans, bij deze KC, en bij de meeste denk ik. Leeftijd is niet belangrijk, er moet natuurlijk wel enige basisgehoorzaamheid zijn, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. En volgens mij is de basiscursus niet zo heel streng. Fleur komt wel als ik roep en zit en af kent ze ook, misschien zou het beter zijn om een soort gehoorzaamheidstest af te leggen voor je behendigheid mag doen, maar dat levert voor de KC minder op natuurlijk, dat speelt misschien ook wel mee.
Afbeelding
-Carola-
geregistreerd lid
Contacteer:

Bij ons mag je zelf bepalen of de hond links of rechts loopt. Bij veel hondenscholen is dat tegenwoordig zo :D .

Als de hond voldoende (a.k.a. redelijk) luisterd is het bij ons mogelijk aan de combicursus mee te doen. Dit is dan niet alleen maar behendigheid, maar een combi van verschillende dingen waaronder behendigheid. Maar daarom juist zo leuk, elke hond kan er aan mee doen (met dus een redelijke basis) :wink: .
Bij een volle behendigheid cursus snap ik wel dat er voldoende gehoorzaamheid moet zijn.
Groetjes, Carola
www.kbzhondenschool.nl
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”