De insteek van me was meer, dat zulke mensen niet begrijpen dat er ook nog zoiets is als hondengedrag .. Je kan prima zien, als je een beetje goed oplet en het ook nog (wilt) begrijpen, wat een hond van plan is om te gaan doen (goed/kwaad)smoekie schreef:ja weet niet, ik deel je mening wel, maar aan de andere kant kan het maar zo zijn dat zulke mensen een dergelijke ervaring hebben meegemaakt waardoor hun angst is ontstaan. Misschien hebben ze in het verleden wel een hond verloren die "gesnipt" is door een groteFelix schreef:Zulk soort mensen zouden zo wie zo nooit aan een hond moeten beginnen, die snappen namelijk niet wat een hond nodig heeft -> interactie met soort genotenvivian schreef:hier 2 huizen verder hebben ze een yorkje (wat volgens mij nooit verder komt als de tuin) maar hij loopt dan weleens voor het huis als ze iemand de deur uitlaten. kom ik met job aanlopen en dat hondje rent als een gek op job af. leuk spelen dus ik denk laat maar ff het dat beest ook weer s n keer iets meegemaakt. komen ze gillend achter die hond aanrennen tillen m meteen de lucht in allemaal panisch gedoe over dat hij binnen een hap weg kan zijn en bladiebladiebla. nou zoek t maar uit. ik kan daar zo pissig om worden.soms weet je niet waar een angst vandaan komt, maar soms is daar dus wel een reden voor dat ze reageren zoals ze reageren, is voor de andere partij wel "raar" soms, maar een beetje begrip omdat je niet weet waar dergelijke reacties vandaan komen is ook nooit weg
Maar kan je het nog zuurder vertellen, kwam ooit eens hier het honden veldje op, en daar zaten een moeder met twee dochters, hoog en droog op het houten bankje .. Bang voor hun eigen hond!
En om nou te zeggen, dat het van die mega honden waren, meer iets in de groote van een Cairn terrier o.i.d. Dus niet echt om je iets drukkig over te maken lijkt me
Maar in 9 van de 10 gevallen begrijpen de mensen niet wat hun fikkie (of die van anderen) in petto heeft -> herkening hondengedrag