Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Ongelezen bericht door blondie »

En toch is het vervelend ook voor kinderen die erg angstig zijn voor honden.. zeker als je een tante hebt met 2 van die krengen..
Overdreven bange mensen ook in een huissituatie is ook erg lastig.. zeker als de honden inene zoals gisteren gebeurde op de angstige persoon afstormden..
Mijn neefje (12) is erg bang voor honden.. met mijn reu is hij een beetje over de angst heen.. maar bij Bluf is hij nog wat huiverig omdat zij toch wat drukker is.. toen ik binnenkwam bij mijn ouders was hij er ook.. hij schrok even maar daarna kregen beiden een aai en was het weer goed.. mijn nichtje is ook wat bang. maar anderszijds zelf ook weer onstuimig in haar doen en laten en kan zich dus toch in een keer om de hals van een hond storten... :roll: dat kan ze bij Bluf doen.. maar Finn houdt daar niet zo van... en aangezien ze soms moeite heeft de twee uit elkaar te houden... blijf ik maar vertellen dat ze dat niet moet doen en de hond die zelf naar haar toekomt mag aaien.. dat is eigenlijk altijd Bluf nl. :engel:
Mijn neefje was weggeweest.. en kwam door de achterdeur weer binnen.. Finn sliep.. en Bluf ook maar die zag inene mijn neefje de kamer in komen.. slaat aan waarop Finn wakker wordt en de `persoon`ziet en luid blaffend achter hem aangaat samen met Bluf.. :oeps: Mijn neefje schrikt zich helemaal de pleuris en wil wegrennen, en ik gaf een gil naar de honden.. die direct stopten en terugkwamen... met de oren in de nek omdat ze toch inzagen dat het een bekende was... :U: (het was geen blaffen van enthousiastme overigens... dus ik schrok me ook behoorlijk te pletter...)
Enfin neefje bij me gehaald en zo oud als hij is even naar me toegetrokken want het huilen stond hem naderbij dan het lachen.. daarna Finn geroepen die met de oren plat en staart tussen de poten onder de tafel lag.. en gelukkig durfde mijn neefje hem weer te aaien en kreeg ie een lik over de hand.. ook Bluf geroepen en ook die heeft hij weer geaaid..

Toevallig is dit mijn eigen neefje die zo bang is.. maar met rust en kalmte kun je gelukkig wel wat werken aan een angst.. maar een actie zoals gisteren doet veel teniet..
Ik kan me dus voorstellen ook in openbare gebieden met mensen die extreem bang zijn voor honden en een hond komt op zo´n persoon af dat dat een hele nare ervaring is.. ook al doet een hond niets.. vaak is het baasje toch wel enkele meters van zo´n hond verwijderd..
Zelf ben ik toch van mening dat ik de honden voor mezelf heb, en dat ze niet bij iemand anders hoeven te gaan kijken, wat dus als overlast gezien kan worden..
Ik ben verantwoordelijk voor mijn honden en hun gedrag.. een ander hoeft daar dan dus geen last van te hebben vind ik..
Andersom geld het natuurlijk ook... als andere mensen zelf of gaan lopen schelden dat je ergens loopt, of dat ze zelf op de honden afgaan en een hond wil dat liever niet.. dan heb ik last van die mensen en of kinderen..
Het is zoals het eigenlijk is in het leven.. je moet een beetje geven, en een beetje nemen..
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

S@ndr@ schreef:Toch is dat hier ook zo DuCain waakt ( en wij verlenen de buren overpad)en de visite van de buren die daar naartoe willen schijten af en toe in hun broek :oeps: want er staat dan heel wat hond tegen het hek aan te blaffen.

In principe is dat ook overlast maar daar heb ik dan weer minder moeite mee, want hij bewaakt zijn eigen erf, en als mensen er echt niet langs durven kunnen ze nog achter langs naar de buren toe.
Hij kan er niet bij komen , maar dat het niet fijn is voor ze snap ik ook wel, zeker als ze bang zijn

En ik heb al heel vaak moeten horen dat ik een kut hond heb :oeps: .
zal voor hun ook wel zo zijn,
is in principe een vorm van overlast die ik legitiem vind
:F:
maar zodra ik mijn pad verlaat zal ik alles doen om te zorgen dat niemand last heeft van mij en mijn honden :engel: juist omdat de tolerantie minder wordt, en dat moeten we voorkomen
Ach hier zal men ook af en toe wel zeggen dat ik een kut hond heb hoor. Als de buuf met haar 4 hondjes terug komt staat ze in de startblokken en hoor je ineens een hele groep honden blaffen waar die van mij net zo hard aan meedoet, maar op het moment dat zij dan begint met blaffen haal ik haar wel direct naar binnen toe juist omdat ik zelf ook een hekel aan dat geblaf heb, maar kan ook wel eens gebeuren dat ik op het toilet zit of boven ben en tja dan is ze niet direct binnen en heeft ze een paar minuten “vrij spel” . :engel:

Op straat zorg ik er gewoon zo veel mogelijk voor dat ze niet bij andere in de buurt komt omdat ik niet weet hoe andere daarop reageren of andere het leuk vinden of wat dan ook. Ik ga er in ieder geval niet simpelweg vanuit dat andere dat maar gewoon van mijn hond moeten accepteren of ze er nou angstig voor zijn of niet.

Middelste heeft best wel veel buitenlandse vriendinnetjes (gros wat hier woont is buitenlands) en stuk voor stuk schijten ze allemaal in de broek voor Nell. Tja kleine moeite om haar dan of naar buiten te doen of haar op te sluiten in de bench. Ik heb wel eens aangegeven dat ze niks doet maar die angst hebben ze nou eenmaal en wie ben ik om tegen hun zin in de hond los te laten zodat ze niet meer bij mijn dochter durven te spelen uit angst voor de hond. Zo werkt dat ook op straat denk ik, je kunt van te voren niet zien of iemand of iemands kind angstig is, wat ik wel eens jammer vind is dat wanneer een volwassenen bang is voor honden dit ook vaak genoeg op de kinderen overbrengt.

Maryanne schreef:
Kinderen kunnen je niet teleurstellen
Nou, dat wil ik nu bepaald niet zeggen als moeder van drie kinderen, hoor! Ook je kinderen kunnen je echt wel teleurstellen.

Ik houd van alledrie mijn kinderen maar net zo goed van mijn honden. Het is misschien een ander soort "liefde"maar zeker niet minder.
Verder erger ik me ook groen en geel aan dat hysterische gegil van kinderen en het panische gedrag van hun ouders. Gaan ze lopen in het losloopgebied en moet ik rekening met hun hysterie houden? Nee! Dat is te gek voor woorden, dan moeten ze het maar niet opzoeken. Ik ben bijv. bang voor wespen en ga dan toch ook niet mijn neus in een wespennest steken.
Weet natuurlijk niet hoe oud jouw kinderen zijn, of dat die inmiddels al “volwassen” zijn maar die van mij zijn 11-8-1,5 jr en kinderen van die leeftijd kunnen je in mijn ogen dan nog niet teleurstellen :wink: als ze ouder worden is het wat anders, dat zie ik wel terug bij mijn moeder. Ze houd van allemaal maar ja denk dat we haar allemaal wel eens teleurgesteld hebben maar zeker niet toen we nog klein en onbedorven waren :engel:

Ik houd ook veel van mijn hond maar zeker op een heen andere manier als dat ik van mijn kinderen houd. Ik zou haar niet willen missen, heeft ze een operatie of wat dan ook nodig al moet ik mijn auto verkopen of wat dan ook dan gebeurt dat gewoon maar niet ten koste van alles. Mijn kinderen betekenen meer voor mij dan mijn eigen leven, dat van mijn hond niet als ik moet kiezen tussen mijn kinderen of mij, kies ik voor mijn kinderen, moet ik kiezen voor mijn hond of mijzelf kies ik voor mijzelf. Denk dat je het zo een beetje moet zien hoe ik bedoel dat mijn hond me niet datgene “waard” is als mijn kinderen.

Ik ben wat dat betreft blij dat die van mij gelukkig niet angstig zijn voor honden, maar heb dus de andere kant hier wel van meegemaakt en dan het meeste nog van buitenlandse kinderen maar kan me daar niet echt aan ergeren juist omdat iedereen anders is en je niet weet waar die angst vandaan komt. Dan ga ik niet willens en wetens andere nog angstiger maken door mijn hond er op af te laten gaan. Kleine moeite om de hond bij me te houden. Het bos is er voor iedereen. Voor mij waar mijn hond los kan en voor hen die graag met hun kinderen een wandeling willen maken. Moet eerlijk zijn dat ik me niet goed kan indenken dat je als je zo bang bent voor honden bewust een gebied ingaat wetende dat daar veel honden (los) lopen maar goed blijkbaar dus wel. Persoonlijk zou ik wat anders opzoeken met mijn kids, maar ja dan kom je weer uit “waar” ???? Waar kun je in het bos lopen waar de honden niet los mogen. Hier in de buurt in ieder geval nergens. Overal mogen de honden los, dus eigenlijk valt er voor de “bangerikken” niets meer te kiezen als het daar om gaat.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

smoekie schreef:
Dongo schreef:maar waarom moeten wij als hondenbezitter nu per se rekening houden met iedereen? honden hebben net zoveel recht als elk ander leven organisme op deze aardbol...hondloze mensen moeten daar maar eens rekening mee houden...en ja ik weet dat het nu eenmaal niet zo in elkaar zit, maar ik zwem graag tegen de stroming in...

tja waarom, simpelweg omdat dat gewoon zo hoort.
wie beslist dat? hebben wij het recht om over dieren te beslissen? allemaal een illusie wat de mens zichzelf heeft wijs gemaakt...blablabla dus...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dongo schreef:en ja ik weet dat het nu eenmaal niet zo in elkaar zit, maar ik zwem graag tegen de stroming in...
Maar daar heb je dan alleen jezelf, als hondenbezitter, en de andere hondenbezitters mee. Dat is het hele punt juist. Hoe meer je als hondenbaas gaat denken, en handelen naar, "ze moeten zich ook maar eens aan ons aanpassen", hoe meer "privileges" (als losloopgebieden e.d) er zullen verdwijnen.
Dus tja, dan heb je niet zoveel aan dat tegen die stroming in zwemmen. Je hebt er namelijk echt alleen maar jezelf mee als het puntje bij paaltje komt.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

De auto staat al een paar dagen bij de garage, naar het losloopgebied kunnen we dus niet heen, en vnl Christo vliegt tegen de muren op. Dus ik heb hem meegenomen naar de markt, vandaag en gisteren. Normaal geen probleem, maar gisteren was hij wat energiek door gebrek aan beweging, en dan zijn er een aantal mensen die er wat moeite mee hebben. Die ervaren dan voor de nog geen kwart minuut die het kost om hen ruim te passeren overlast. Evenveel mensen zo niet meer vinden het leuk hem te zien, aaien hem of maken positieve opmerkingen. De middenmoot daartussen maakt een grote hond mee die bij nader inzien niets kwaads in de zin heeft, vrolijk om zich heenkijkt, oog heeft voor het vrouwtje en hoop heeft op wat lekkers.

Er zal best tussen die mensenmassa een aantal mensen zien die liever hebben dat het verboden wordt om een hond als Christo mee te nemen naar de markt. Of hem liever afgemaakt zien, want angst en afschuw liggen heel dicht bij elkaar. Maar zolang ik hem aan de lijn heb en zolang hij zich goed gedraagt, blijf ik hem toch echt meenemen. Al is het meestal gewoon op een rustige doordeweekse dag dat we even de stad ingaan, ik ga hem gewoon niet wegpoetsen omdat een bepaalde kleine minderheid liever heeft dat honden zoals hij totaal niet bestaan.
Moos
Zeer actief

christo schreef:
Er zal best tussen die mensenmassa een aantal mensen zien die liever hebben dat het verboden wordt om een hond als Christo mee te nemen naar de markt. Of hem liever afgemaakt zien, want angst en afschuw liggen heel dicht bij elkaar. Maar zolang ik hem aan de lijn heb en zolang hij zich goed gedraagt, blijf ik hem toch echt meenemen. Al is het meestal gewoon op een rustige doordeweekse dag dat we even de stad ingaan, ik ga hem gewoon niet wegpoetsen omdat een bepaalde kleine minderheid liever heeft dat honden zoals hij totaal niet bestaan.
Maar dan heb je hem toch gewoon aangelijnd? Dat is, vind ik tenminste, niet te vergelijken met honden in losloopgebied naar mensen toe laten lopen bijvoorbeeld.
Als mensen bij een kort aangelijnde hond overlast ervaren is dat inderdaad heel jammer voor ze, maar daar kan je als baas niks mee. Dan zou je ze nooit meer uit de tuin mogen laten :19: :wink:
Maar in een losloopgebied vind ik dus wel dat je als hondenbezitter degene bent die rekening moet houden met (door je hond niet naar mensen toe te laten gaan, of over picknick kleedjes te laten rennen enzo. of iig dat te proberen voorkomen :wink: ). Voornamelijk dus omdat ik denk dat je anders alleen jezelf ermee hebt. Want de gemeente/staatsbosbeheer etc gaan nooit denken "die mensen moeten maar niet zeuren over buurtende honden". Ik vrees dat die alleen maar denken "tja, teveel overlast, einde losloopgebied".
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moos schreef:
christo schreef:
Maar dan heb je hem toch gewoon aangelijnd? Dat is, vind ik tenminste, niet te vergelijken met honden in losloopgebied naar mensen toe laten lopen bijvoorbeeld.
Als mensen bij een kort aangelijnde hond overlast ervaren is dat inderdaad heel jammer voor ze, maar daar kan je als baas niks mee. Dan zou je ze nooit meer uit de tuin mogen laten :19: :wink:
Maar in een losloopgebied vind ik dus wel dat je als hondenbezitter degene bent die rekening moet houden met (door je hond niet naar mensen toe te laten gaan, of over picknick kleedjes te laten rennen enzo). Voornamelijk dus omdat ik denk dat je anders alleen jezelf ermee hebt. Want de gemeente/staatsbosbeheer etc gaan nooit denken "die mensen moeten maar niet zeuren over buurtende honden". Ik vrees dat die alleen maar denken "tja, teveel overlast, einde losloopgebied".
In de binnenstad van ik dacht Hilversum is het niet meer toegestaan om je hond mee te nemen. Volgens jouw logica zou ik, door Christo mee te nemen de binnenstad van mijn stad in, ook al veroorzaakt hij door zijn aanzicht (grote zwarte hond) angst dus overlast, het straks verpesten voor andere hondenbezitters met kleinere onschuldige hondjes, want straks wordt de binnenstad van mijn stad dan verboden terrein voor alle honden, ook voor die kleintjes van hen die geen aanstoot geven.
Moos
Zeer actief

christo schreef:
In de binnenstad van ik dacht Hilversum is het niet meer toegestaan om je hond mee te nemen. Volgens jouw logica zou ik, door Christo mee te nemen de binnenstad van mijn stad in, ook al veroorzaakt hij door zijn aanzicht (grote zwarte hond) angst dus overlast, het straks verpesten voor andere hondenbezitters met kleinere onschuldige hondjes, want straks wordt de binnenstad van mijn stad dan verboden terrein voor alle honden, ook voor die kleintjes van hen die geen aanstoot geven.
Die binnenstad van Hilversum is vast verboden gebied nu vanwege de poep die mensen laten liggen, niet zozeer vanwege het aanwezig zijn van een hond :pffff: :wink: Net zoals de IKEA verboden voor honden is sinds jaren omdat sommige bazen niet opletten en ze tegen meubels aan piesten.
En nee, je kan anders wel aan de gang blijven natuurlijk. Je hond in losloopgebied zijn gang laten gaan zodat andere mensen er last van hebben, vind ik wat anders dan dat mensen misschien ook al last zouden hebben van een aangelijnde hond op straat.
En dan verpest je het ook voor jezelf (in dat geval van losloopgebied dus), niet alleen voor anderen toch? :wink:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

helaas is het nu al zover dat honden bijna nergens meer los mogen.
het enige grotere losloopbosje gaan ze hier een weg door aanleggen. en er zijn ook plannen dat als parkje met kinderspeeltoestellen te maken.
dat daar nog Ijsvogels en bonte spechten zitten die nu nog van de rust kunnen genieten dat ziet niemand. behalve de hondenbezitters die daar van de natuur nog willen genieten.

er is hier een park waar honden rechts wel en links van het pad niet los mogen. en ze schrijven zo een bekeuring. :19:

bij het spoor hier in de buurt hebben ze het paaltje losloopgebied ook al weggehaald. er zit daar een verzorgingstehuis en ik denk dat hub gaan uitbreiden en dat dat gebied binnen een jaar ook weg is :19:

in een woonwijk vlak in de buurt is nog 1 veld waar honden veilig los mogen.

er is langs een drukke weg en fietspad wat zich scheidt door een ienieminie strookje bos ook een losloop zone. maar dat is niet veilig.

kort gezegd: het is wachten dat mensen hun hond los doen op zelf uitgekozen paden en veldjes. want er is bijna niks veiligs meer.

volgend jaar is er geen hondenbelasting meer. en ik vraag me af of er dan nog wel losloopplaatsen zijn.

ik vind echt dat de huidige maatschappij niks kan hebben. ik zal er alles aan doen om geen last te veroorzaken met mijn honden. maar veel mensen zijn al chagrijnig als een hond los loopt zonder dat die hond wat doet :19:

ik vind het ook nog veel erger dat er straks steeds minder groen is. want als ze geen groen maken voor de honden dan komt het er bijna niet. dan komt er op kunstgras een kinderspeelplaats.

en over kinderspeelplaatsen struikel je hier letterlijk.

zo, even een stukje frustratie kwijt getypt :F:
Moos
Zeer actief

Emma schreef:
ik vind echt dat de huidige maatschappij niks kan hebben. ik zal er alles aan doen om geen last te veroorzaken met mijn honden. maar veel mensen zijn al chagrijnig als een hond los loopt zonder dat die hond wat doet :19:
Dat vind ik ook wel hoor. En ik vind het in bepaalde gevallen ook te belachelijk dat de schuld allemaal maar steeds in de schoenen van de hondenbezitter geschoven wordt. Dus daar ben ik het ook echt wel mee eens :wink:
Ik denk alleen niet dat de manier om dat te veranderen is denken "zij moeten zich maar eens aan ons aanpassen". Want dat gaat, hoe oneerlijk soms ook, gewoon niet gebeuren vrees ik....
En het enige wat dan nog overblijft is je als hondenbezitter zodanig opstellen dat er in ieder geval niet tig klachten van overlast over losloopgebieden komen zodat die ook nog eens verdwijnen. Want soms he, snap ik die overlast ook nog best :19: Als ik soms zie hoe mensen hun hond in het kader van "is toch losloopgebied?" maar zijn gang laten gaan. Compleet met jagen en dwars over kinderwagens heen denderen....
En dan moeten de goeden nog tig keer harder hun best doen om dat beeld bij te stellen :(:
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Het is nu eenmaal een feit dat er mensen zijn die overdreven reageren. Wat de oorzaak daarvan is kan je alleen maar naar raden.
Feit si ook dat juist die mensen de opinie een beetje opstoken, maar ookm veel eigenaren van honden werken mee aan het negatieve imago
Het is een kleine moeite een beetje rekeningmet elkaar te houden.

Zelf hebben we een gepensioneerde buurman die eigenlijk bang is van onze honden ook al zal hij dat aan alle kanten ontkennen.
De man heeft niks anders te doen dan de hele buurt in de gaten te houden en als onze honden een blafje geven dat loopt hij alweer te schelden in zijn tuin.
Desondanks proberen we onze honden zo stil mogelijk te houden. Andere buren hebben geen last en reageren van ach je weet hoe hij is laat gaan...
Irritant is het wel degelijk.

Nu hebben wij 5 Duitse Herders wat voor een rijtjes huis best veel is (en het is ook meer dan wij eigenlijk wilden)
De rest van de buurt maakt er geen punt van. De buurman loop een rondje extra of gaat op een afstandje staan en daar kan ik wel vrede mee hebben.

Bij het uitlaten 's ochtends komen we veel ouders tegen die hun kids naar school brengen waaronder ook allochtonen. Niemand die ook maar enige aanstoot of notitie neemt aan/van de honden terwijl er toch 2 van die enge hedders los lopen.
Is er een kindje bij wat terughoudend regaeert dan laat ik ze af gaan en kunnen ze rustig voorbij lopen. In enkele gevallen maak ik nog wel eens een praaje met de vader of moeder en soms moedigen die hun kind aan de hond te aaien. Maar wanneer het kind rustig blijft staan kijken is het ook goed.
Toch al geregeld meegemaakt dat ik werd bedankt voor het feit dat ze even konden kijken en/of mochten aaien.

Een beetje rekening houden met elkaar doet meer dan schelden.

Neemt niet weg dat wanneer iemand 1 van onze honden zou proberen te schoppen die person wel eens heel slecht af zou kunnen zijn.
Dan zijn die lieve herders ineens wel heel erg enge hedders geworden.

edit: typo
Laatst gewijzigd door CharlesvdBerkt op 06 sep 2009 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Jaap* schreef: Persoonlijk heb ik trouwens het meest last van de lege chipszakken, peuken, bierflessen, blikjes etc die achterblijven na een leuk middagje uit met "de kids". Daar kan geen hond tegenop.
Zo is dat! En maar raar kijken als ik die teringzooi verzamel in mijn fietstas om thuis in de container te gooien. Nee, ik ben geen rare zwerver (met loslopende honden :wink: ) maar ik ben gewoon gek op die kleine lapjes groen vlak bij mijn huis (polder, natuurparkje en jaagpad langs rivier) en daar wil ik graag nog een tijdje van genieten, zonder zooi en mét honden. :pffff:

(Sorry, niet echt on-topic maar 't lag een beetje zwaar op mijn hart... :wink: )
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Bij Yolah merk ik wel dat mensen soms bang zijn en er met een boog omheen lopen, maar eerlijk gezegd heb ik dat liever dan dat mensen meteen vriendjes willen worden. Yolah is een hele lieve hond, maar echt geen allemansvriend. Is nogal afstandelijk naar vreemden en dan wil iemand haar per sé even aaien. Dat mag van mij niet als ik zie dat Yolah t vervelend vindt.

Als er een 'vreemd' iemand passeert mag ze ons daar graag even op wijzen door dr strot eventjes open te trekken met een korte doch luide woef. Dat gebeurt dus wel eens bij mensen met paraplu's, rollators, kinderwagens, enz. :engel: Het is vreemd, hoort niet aan zo'n mens vast te zitten, dus blaf er maar even naar. Ze valt er niet naar uit ofzo, maar staart met verbazing naar zo'n 'aanhangsel' en mompelt wat in zichzelf. :hmmm:
Vooral de mensen met kinderwagen zie ik dan een tandje versnellen en mij aankijken met een blik van: Hou bij je die hond. :sst:

Zelf loop ik met Abby soms wel om als ik loslopende honden zie waar ze bang voor is. Als ze ons moeten passeren heeft ze pech, maar als er honden op het ene veld lopen en we kunnen nog gemakkelijk van route veranderen, dan gaan we een veldje verder. :19:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Shibby schreef:
Wat een onzin zeg. Het is heel simpel. Als jij je hond bij je houd wordt hij niet geschopt. Heeft iemand wel de kans om jouw hond te schoppen, ben jij fout bezig geweest en had jij dus eigenlijk die schop moeten krijgen.
Iemand die vindt dat hij/zij het recht heeft om iemand anders of diens hond te schoppen, zonder dat hem/haar wat gedaan heeft, verdient op de eerste plaats nog altijd ZELF een schop. Een hond een schop verkopen alleen omdat de eigenaar hem even niet bij zich houdt is gewoon belachelijk. Het wordt anders als de hond bijt, tegen je aan pist of tegen je op springt. Ik zie wel dat je niet zoveel van honden houdt.
Gordonsetter23 schreef:
Waar ik dan wel een beetje kriegelig van word zijn al die schreeuwende springende kinderen daar worden mijn honden alleen maar hyper van
Gewoon een schop verkopen! (volgens Shibby dan he, niet volgens mij). Wat zal het een gezellige boel worden zo.....

Shibby schreef:
Tsja..verwijs ik toch weer terug naar het stuk van Moos wat ik hierboven al heb aangehaald. We hebben het over honden en niet over kinderen. Geen appels met peren gaan vergelijken.
Maakt geen zak uit! Ik hou van mijn hond zoals iemand anders van z'n kind houdt! Wie aan mijn hond komt, komt aan mij! Ik heb echt medelijden met jouw hond. Je zult maar zo'n eigenaar hebben zeg....
smoekie schreef:
Net zo goed als dat rokers verplicht zijn rekening te houden met niet rokers omdat die er niet voor kiezen te roken, moet jij als hondenbezitter simpelweg rekening houden met niet honden bezitters en niet andersom zoals jij het nu stelt. JIj (algemeen gesproken) neemt een hond, dan is het jouw verantwoording om er voor te zorgen dat je hond andere niet hondenbezitters of hun kinderen lastig valt. Jij kiest er voor om te roken, dan is het jouw verantwoording en tegenwoordig verplichting om daar andere niet mee lastig te vallen. Als moeder zijnde is het mijn verantwoording om ervoor te zorgen dat mijn kinderen jou of jou hond niet lastig vallen, ik laat ze daarom nooit naar andere honden toe gaan en verwacht andersom dat hondenbezitters waar ik er zelf trouwens ook 1 van ben er voor zorgen dat ze hun hond bij zich houden of je nou in een losloop gebied loopt of niet. Niet iedereen is gediend van de charmes van jou hond o simpel is dat.
Overal wordt ook van je verwacht dat je je hond aangelijnd houdt, want officieel moet dat. Op slechts een enkele plek na, en die zijn er niet zoveel: losloopgebieden voor honden. En dan bedoel ik geen scheitveldje maar een plek waar je echt een wandeling kunt maken. zulke plaatsen zijn er maar heel weinig en derhalve gemakkelijk te omzeilen voor mensen die bang zijn voor honden.
smoekie schreef: Daarbij ben ik het zeer zeker niet met je eens dat honden net zo veel recht hebben als elk ander levend organisme. Mensen slaan mi soms te ver door voor waar het de hond aan gaat. Ik heb 3 kinderen en een hond maar mijn hond is me echt niet zoveel waard als mijn kinderen daar zit toch wel een duidelijk en megagroot verschil in, en daar slaan andere hondenbezitters mijn inziens soms een beetje in door, en vaak (uitzonderingen daargelaten) zijn dat mensen die zelf geen kinderen hebben en de liefde die mensen met kinderen en honden hebben volledig op hun hond projecteren. Ik kan dat wel begrijpen daar niet van maar het blijft appels met peren vergelijken een hond is geen kind, wordt nooit een kind, en kun je ook niet als dusdanig omschrijven en anderen door de strot duwen omdat jij dat zo graag wilt omdat jij jouw hond als kind ziet :wink:
Je doet het precies andersom: jij duwt anderen door hun strot dat jouw kind voor jou belangrijker is, dan diens hond voor die ander. Ik heb geen kinderen, dus ik geef heel veel om mijn honden. Ik bescherm mijn honden ook tegen kwaadwilligen, zoals jij dat waarschijnlijk met jouw kinderen doet. Ik wil ook het beste voor mijn honden, zoals jij het beste voor jouw kinderen wil. Ik moet veel voor mijn honden doen of laten, zoals jij dat voor jouw kinderen moet. Dit is MIJN keuze. Jouw kinderen zijn JOUW keuze. Respect voor ieders keuze graag ja? Want dit is een vrij land!
Jaap* schreef: Waar mijn hond, en ikzelf, recht op heeft maak ik zelf uit. Maar ik maak ook zelf uit dat ik niet wil dat iemand er last van heeft :wink:
En ja, sóms tref je mensen die je het nóóit naar de zin kunt maken. Nou, dat is dan jammer voor die mensen, maar daar ga ik niet in mee. Die moeten het maar bij zichzelf zoeken.
Ik zie niet in waarom ik waarde moet gaan toekennen aan dieren versus mensen als het gaat om een rondje door het bos lopen. Ik vind een hinderlijk aanwezig mens net zo vervelend als een hinderlijke aanwezige hond.

Persoonlijk heb ik trouwens het meest last van de lege chipszakken, peuken, bierflessen, blikjes etc die achterblijven na een leuk middagje uit met "de kids". Daar kan geen hond tegenop.
AMEN! Soms moeten mensen maar eens de hand in eigen boezem steken.
S@ndr@ schreef:
Hoeveel een hond voor mensen betekent daar heb je geen moer mee te maken, al zetten ze hem op een voetstuk en ver boven hun kinderen dat is aan mensen zelf, en niet aan jou.
je kunt voor jezelf een beeld hebben hoe het hoort, maar dat is weer wat anders :wink:
:U:
PRECIES! Een ander heeft niet voor jou te bepalen hoeveel je van je hond mag houden!

smoekie schreef: Weet natuurlijk niet hoe oud jouw kinderen zijn, of dat die inmiddels al “volwassen” zijn maar die van mij zijn 11-8-1,5 jr en kinderen van die leeftijd kunnen je in mijn ogen dan nog niet teleurstellen :wink: als ze ouder worden is het wat anders, dat zie ik wel terug bij mijn moeder. Ze houd van allemaal maar ja denk dat we haar allemaal wel eens teleurgesteld hebben maar zeker niet toen we nog klein en onbedorven waren :engel:
Echt wel! het kan wel hoor! Nooit gehoord van de beroemde uitspraak "die van ons doet dat niet!" En achteraf blijkt dan wel degelijk dat ze het WEL doen.... Reken maar dat ouders dan teleurgesteld zijn! Ouders stellen hun kinderen vaker heiliger voor dan ze zijn.
smoekie schreef: Moet eerlijk zijn dat ik me niet goed kan indenken dat je als je zo bang bent voor honden bewust een gebied ingaat wetende dat daar veel honden (los) lopen maar goed blijkbaar dus wel. Persoonlijk zou ik wat anders opzoeken met mijn kids, maar ja dan kom je weer uit “waar” ???? Waar kun je in het bos lopen waar de honden niet los mogen. Hier in de buurt in ieder geval nergens. Overal mogen de honden los, dus eigenlijk valt er voor de “bangerikken” niets meer te kiezen als het daar om gaat.
wauw! hier nergens! hier moeten de honden officieel OVERAL aangelijnd zijn, nergens is officieel een alternatief.
Laatst gewijzigd door iones op 06 sep 2009 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

iones schreef:
Shibby schreef:
Wat een onzin zeg. Het is heel simpel. Als jij je hond bij je houd wordt hij niet geschopt. Heeft iemand wel de kans om jouw hond te schoppen, ben jij fout bezig geweest en had jij dus eigenlijk die schop moeten krijgen.
Iemand die vindt dat hij/zij het recht heeft om iemand anders of diens hond te schoppen, zonder dat hem/haar wat gedaan heeft, verdient op de eerste plaats nog altijd ZELF een schop. Een hond een schop verkopen alleen omdat de eigenaar hem even niet bij zich houdt is gewoon belachelijk. Het wordt anders als de hond bijt, tegen je aan pist of tegen je op springt. Ik zie wel dat je niet zoveel van honden houdt.
Maar waar meen jij dan dat recht vandaan te kunnen halen om diegene een schop terug te geven? Waar ik in jouw post over viel in eerste instantie was dat jij zonder twijfel verkondigde dat jij zelf gelijk gaat schoppen als je hond wordt geschopt. Mag ik dat dan alsjeblieft belachelijk vinden voor iets wat in principe heel makkelijk was te voorkomen door je hond gewoon bij je te houden? Ik snap sowieso het hele gebeuren rondom geweld met geweld te willen bestrijden niet en vind dus de situatie die Dongo bijvoorbeeld schetst wel een voorbeeld van een manier hoe het toch alsnog redelijk goed kan komen.
Iones schreef:
Gordonsetter23 schreef:
Waar ik dan wel een beetje kriegelig van word zijn al die schreeuwende springende kinderen daar worden mijn honden alleen maar hyper van
Gewoon een schop verkopen! (volgens Shibby dan he, niet volgens mij). Wat zal het een gezellige boel worden zo.....
Huh? Of je doet een poging sarcasme van sarcasme af te laten druipen of het ontgaat je werkelijk waar totaal wat mijn hele idee achter dit soort situaties is. :scratch:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
iones
Zeer actief

Jij praat schoppen naar honden goed. Je wilt daarmee iets rechtpraten dat krom is!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
smoekie
Zeer actief

iones schreef:
smoekie schreef:Net zo goed als dat rokers verplicht zijn rekening te houden met niet rokers omdat die er niet voor kiezen te roken, moet jij als hondenbezitter simpelweg rekening houden met niet honden bezitters en niet andersom zoals jij het nu stelt. JIj (algemeen gesproken) neemt een hond, dan is het jouw verantwoording om er voor te zorgen dat je hond andere niet hondenbezitters of hun kinderen lastig valt. Jij kiest er voor om te roken, dan is het jouw verantwoording en tegenwoordig verplichting om daar andere niet mee lastig te vallen. Als moeder zijnde is het mijn verantwoording om ervoor te zorgen dat mijn kinderen jou of jou hond niet lastig vallen, ik laat ze daarom nooit naar andere honden toe gaan en verwacht andersom dat hondenbezitters waar ik er zelf trouwens ook 1 van ben er voor zorgen dat ze hun hond bij zich houden of je nou in een losloop gebied loopt of niet. Niet iedereen is gediend van de charmes van jou hond o simpel is dat.
Overal wordt ook van je verwacht dat je je hond aangelijnd houdt, want officieel moet dat. Op slechts een enkele plek na, en die zijn er niet zoveel: losloopgebieden voor honden. En dan bedoel ik geen scheitveldje maar een plek waar je echt een wandeling kunt maken. zulke plaatsen zijn er maar heel weinig en derhalve gemakkelijk te omzeilen voor mensen die bang zijn voor honden.
Hier hebben we zowel schijtplekken direct tussen de 2 wegen in, en wij wonen nagenoeg aangrenzend aan het bos. Tussen de weg door horen de honden gewoon aangelijnd te blijven maar 9 van de 10x lopen de honden daar ook gewoon los, net zoals ze in het bos (waar het mag) los lopen. Dus ja, hier is het eigenlijk de omgekeerde wereld. Overal waar je wilt lopen mogen de honden los lopen :19:
iones schreef:
smoekie schreef:Daarbij ben ik het zeer zeker niet met je eens dat honden net zo veel recht hebben als elk ander levend organisme. Mensen slaan mi soms te ver door voor waar het de hond aan gaat. Ik heb 3 kinderen en een hond maar mijn hond is me echt niet zoveel waard als mijn kinderen daar zit toch wel een duidelijk en megagroot verschil in, en daar slaan andere hondenbezitters mijn inziens soms een beetje in door, en vaak (uitzonderingen daargelaten) zijn dat mensen die zelf geen kinderen hebben en de liefde die mensen met kinderen en honden hebben volledig op hun hond projecteren. Ik kan dat wel begrijpen daar niet van maar het blijft appels met peren vergelijken een hond is geen kind, wordt nooit een kind, en kun je ook niet als dusdanig omschrijven en anderen door de strot duwen omdat jij dat zo graag wilt omdat jij jouw hond als kind ziet :wink:
Je doet het precies andersom: jij duwt anderen door hun strot dat jouw kind voor jou belangrijker is, dan diens hond voor die ander. Ik heb geen kinderen, dus ik geef heel veel om mijn honden. Ik bescherm mijn honden ook tegen kwaadwilligen, zoals jij dat waarschijnlijk met jouw kinderen doet. Ik wil ook het beste voor mijn honden, zoals jij het beste voor jouw kinderen wil. Ik moet veel voor mijn honden doen of laten, zoals jij dat voor jouw kinderen moet. Dit is MIJN keuze. Jouw kinderen zijn JOUW keuze. Respect voor ieders keuze graag ja? Want dit is een vrij land!
Daarom zeg ik ook “mijn inziens” en dat ik het ook wel kan begrijpen. Maar het is gewoon mijn mening dat ik vind dat sommige daar “mijn inziens” soms te ver in doorslaan. Net zo goed als dat ik die mening wel eens heb bij sommige ouders. Sommige ouders lijken geen kwaad te willen zien of horen van hun kind(eren) die worden als een prins of prinsesje behandeld.

Blijft gewoon een feit dat je gewoon te allen tijde moet zorgen dat andere geen last van jouw hond hebben net zo als ik daar voor probeer te zorgen zowel waar het mijn hond aangaat als waar het mijn kinderen aangaat. Ik zou een andere hond echt niet schoppen tenzij die mijn hond of kind zou grijpen. Zou ik een angstig kind hebben met wie ik gezellig een wandeling wil maken in het bos en jouw hond komt op ons af zou ik je vragen of je je hond bij je zou willen roepen. Ben je niet in de buurt en gaat mijn kind over de rooie til ik haar op en probeer ik haar gerust te stellen terwijl we doorlopen.

Komt jouw hond uit het niets aan rennen en wil die mijn kind bijten zou ik hem weg proberen te houden en als het echt niet anders kan en daar een schop voor nodig is dan is het niet anders. Dan ben jij als eigenaar klaarblijkelijk niet in de buurt geweest om je hond tijdig bij je te roepen. Anderzijds geld dat voor mijn hond hetzelfde. Als jij ziet dat mijn hond jouw hond zou willen grijpen of jouw kind en je dat alleen maar voorkomt door een trap te geven, zielig voor mijn hond, maar dan had ik beter op moeten letten :19: Kom je uiteindelijk gewoon daar wat in mijn ogen geheel normaal is. En dat is er dus simpelweg voor zorgen dat andere er geen “last” van hebben. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

iones schreef:
smoekie schreef: Weet natuurlijk niet hoe oud jouw kinderen zijn, of dat die inmiddels al “volwassen” zijn maar die van mij zijn 11-8-1,5 jr en kinderen van die leeftijd kunnen je in mijn ogen dan nog niet teleurstellen :wink: als ze ouder worden is het wat anders, dat zie ik wel terug bij mijn moeder. Ze houd van allemaal maar ja denk dat we haar allemaal wel eens teleurgesteld hebben maar zeker niet toen we nog klein en onbedorven waren :engel:
Echt wel! het kan wel hoor! Nooit gehoord van de beroemde uitspraak "die van ons doet dat niet!" En achteraf blijkt dan wel degelijk dat ze het WEL doen.... Reken maar dat ouders dan teleurgesteld zijn! Ouders stellen hun kinderen vaker heiliger voor dan ze zijn
Onder teleurgesteld versta ik eerlijk gezegd iets anders. Maar ik snap jouw “punt” wel, maar dat is hier niet aan de orde simpelweg om het feit dat ik mijn ogen niet sluit voor de “mankementen” van mijn kids en kinderen altijd kinderen blijven. Dat zijn dan ook de ouders waar ik zelf net naar refereerde die daar mijn inziens ook te ver in doorslaan want niemand kan en mag wat verkeerds zeggen over hun “prinsje of prinsjes” en dan krijg je inderdaad standaard datgene te horen wat jij zegt “dat doet mijn kind niet hoor” :engel:

Dat ligt dan simpelweg aan de ouders van zo’n kind.
iones schreef:
smoekie schreef: Moet eerlijk zijn dat ik me niet goed kan indenken dat je als je zo bang bent voor honden bewust een gebied ingaat wetende dat daar veel honden (los) lopen maar goed blijkbaar dus wel. Persoonlijk zou ik wat anders opzoeken met mijn kids, maar ja dan kom je weer uit “waar” ???? Waar kun je in het bos lopen waar de honden niet los mogen. Hier in de buurt in ieder geval nergens. Overal mogen de honden los, dus eigenlijk valt er voor de “bangerikken” niets meer te kiezen als het daar om gaat.
wauw! hier nergens! hier moeten de honden officieel OVERAL aangelijnd zijn, nergens is officieel een alternatief.
Hier niet. Hier tussen de wegen in wel maar het gros loopt gewoon los. In het bos mogen ze nagenoeg overal loslopen en zijn er plekken waar het officieel niet zou mogen dan ben ik ze nog niet tegengekomen. Of je nu vooraan loopt of je loopt helemaal door tot het eind bij wijze van spreken. Overal lopen ze los. Groeneveld, lopen ze los. En zo kan ik wel even doorgaan. Er zijn hier maar weinig plekken waar ze niet los “mogen”.
iones
Zeer actief

smoekie schreef: Daarom zeg ik ook “mijn inziens” en dat ik het ook wel kan begrijpen. Maar het is gewoon mijn mening dat ik vind dat sommige daar “mijn inziens” soms te ver in doorslaan. Net zo goed als dat ik die mening wel eens heb bij sommige ouders. Sommige ouders lijken geen kwaad te willen zien of horen van hun kind(eren) die worden als een prins of prinsesje behandeld.

Blijft gewoon een feit dat je gewoon te allen tijde moet zorgen dat andere geen last van jouw hond hebben net zo als ik daar voor probeer te zorgen zowel waar het mijn hond aangaat als waar het mijn kinderen aangaat. Ik zou een andere hond echt niet schoppen tenzij die mijn hond of kind zou grijpen. Zou ik een angstig kind hebben met wie ik gezellig een wandeling wil maken in het bos en jouw hond komt op ons af zou ik je vragen of je je hond bij je zou willen roepen. Ben je niet in de buurt en gaat mijn kind over de rooie til ik haar op en probeer ik haar gerust te stellen terwijl we doorlopen.

Komt jouw hond uit het niets aan rennen en wil die mijn kind bijten zou ik hem weg proberen te houden en als het echt niet anders kan en daar een schop voor nodig is dan is het niet anders. Dan ben jij als eigenaar klaarblijkelijk niet in de buurt geweest om je hond tijdig bij je te roepen. Anderzijds geld dat voor mijn hond hetzelfde. Als jij ziet dat mijn hond jouw hond zou willen grijpen of jouw kind en je dat alleen maar voorkomt door een trap te geven, zielig voor mijn hond, maar dan had ik beter op moeten letten :19: Kom je uiteindelijk gewoon daar wat in mijn ogen geheel normaal is. En dat is er dus simpelweg voor zorgen dat andere er geen “last” van hebben. :wink:
Hier ben ik het mee eens. Maar dit is ook een beetje logisch. Shibby ging echter uit van een heel andere situatie. Ik kan het begrijpen hoor, als mensen in sommige gevallen een hond schoppen. Maar ik kan het niet begrijpen als hij nog helemaal niets verkeerds gedaan heeft.
smoekie schreef:
Hier niet. Hier tussen de wegen in wel maar het gros loopt gewoon los. In het bos mogen ze nagenoeg overal loslopen en zijn er plekken waar het officieel niet zou mogen dan ben ik ze nog niet tegengekomen. Of je nu vooraan loopt of je loopt helemaal door tot het eind bij wijze van spreken. Overal lopen ze los. Groeneveld, lopen ze los. En zo kan ik wel even doorgaan. Er zijn hier maar weinig plekken waar ze niet los “mogen”.
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar waar jij dan ergens woont. Ik zelf woon in de gemeente Tubbergen in Twente.
smoekie
Zeer actief

Hilversum. Op nog geen 100 mtr bij het bos verwijderd :ok:
iones
Zeer actief

had ik nooit gedacht dat op een plek ergens midden in Nederland men zo tolerant naar honden zou zijn.
bas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door bas »

Ik heb die ervaring wel en dan voornamelijk met onze bordeauxdog want vreemd genoeg zijn ze niet bang voor onze franse bulldoggen.

Mensen die al zonder haar te kennen oversteken met zowel hond of kind omdat ze bang van haar zijn...ik laat ze maar , die mensen weten niet beter, wat je zegt is in de meeste gevallen waar, bange mensen creëren vaak bange honden..zo was er bij ons een man met een pup en die hield ie angstvallig weg van andere honden met als gevolg dat dat diertje niet meer weet hoe het hoort en dus nu aggresief reageert en bang ook als ie een andere hond ziet, dus die man zegt laatst op een afstand..weg hoor want hij hij is bang waarop ik heb geroepen, dat heb je zelf in de hand gehad, van jou mocht het beeste nooit socialiseren dus je loopt zelf maar om hoor, want die van mij doen niks...hij werd rood en liep dus om.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Hier in de straat ook een buurvrouw die al hysterisch begint te doen als ze onze witte herder ziet. Haar teckel ook als de dood natuurlijk.
Gaat op grote afstand staan en begint dan praatje te maken.
Toen Raya pup was,zeiden we al als je hem nu al eng vind moet je hem toch misschien maar eens wat lekkers geven en dan merk je gewoon dat hij echt een goedzak is.Want hij gaat dus nog heel wat kilootjes erbij krijgen.
Maar nee, als pup scheen hij al een giga monster te zijn met allemaal sluikse plannen om haar als zijn avondmaal te verslinden.

Ik vermoed heel sterk door hoe ze doet en om zich heen gluurt of andere het wel zien, dat er heel veel toneel bij zit.
Maar goed. Ik ben heel benieuwd hoe hard ze gaat gillen als ze begin dec opeens een tweede witte herder erbij ziet lopen :D

En met Raya hebben we ook al paar keer mee gemaakt dat mensen in het bos zich echt op hun kleine hondje werpen en dus op de grond liggen te spartelen over hun hondje heen hahaha
En dat vind Raya heeeeel interessant.

In beide gevallen loopt Raya altijd of vast of in volg. Want dat doen we altijd als we andere mensen zien.Dus het is niet zo dat hij naar hun toerent.
Mensen werpen zich op hun hond terwijl Raya nog niet eens in de gaten heeft dat die mensen daar lopen.

Zo apart vind ik dat.

Groetjes Marianne
iones
Zeer actief

Vandaag nog meegemaakt. We kwamen toen we de honden uitlieten iemand tegen die haar jack russel onder haar arm hield. Nog een hele lange tijd zelfs nadat wij voorbij waren. Ik grapte nog " ze hebben al gegeten hoor". Maar dat meisje zei niet zoveel. Ik weet niet of haar hondje ooit is aangevallen, maar dat maakt je natuurlijk wel bang. Het is nu alleen zo dat ze bij dit hondje angst in de hand gaat werken.

Mensen met paarden doen het ook wel eens. Dan zijn ze aan het rijden en dan komt er een tractor aan en dan verstrakken ze helemaal, ze nemen de teugels heel kort en de paarden bemerken duidelijk de verandering: van ontspannen naar gespannenheid. "o jee' denken ze dan. "er gaat iets gebeuren". En ze gaan natuurlijk op den duur de link leggen met een tractor.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

iones schreef:Vandaag nog meegemaakt. We kwamen toen we de honden uitlieten iemand tegen die haar jack russel onder haar arm hield. Nog een hele lange tijd zelfs nadat wij voorbij waren. Ik grapte nog " ze hebben al gegeten hoor". Maar dat meisje zei niet zoveel. Ik weet niet of haar hondje ooit is aangevallen, maar dat maakt je natuurlijk wel bang. Het is nu alleen zo dat ze bij dit hondje angst in de hand
Maar dat kan ook een andere reden hebben hoor. Ik zwiep Juul ook weleens omhoog onder de arm bij bepaalde honden, gewoon omdat ze zélf niet zo lief is :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

*Linda* schreef:
iones schreef:Vandaag nog meegemaakt. We kwamen toen we de honden uitlieten iemand tegen die haar jack russel onder haar arm hield. Nog een hele lange tijd zelfs nadat wij voorbij waren. Ik grapte nog " ze hebben al gegeten hoor". Maar dat meisje zei niet zoveel. Ik weet niet of haar hondje ooit is aangevallen, maar dat maakt je natuurlijk wel bang. Het is nu alleen zo dat ze bij dit hondje angst in de hand
Maar dat kan ook een andere reden hebben hoor. Ik zwiep Juul ook weleens omhoog onder de arm bij bepaalde honden, gewoon omdat ze zélf niet zo lief is :wink:
Toen Ghaya haar poot gebroken had tilde ik haar ook na een tijdje op. Kreeg ik ook van die fijne opmerkingen ''t beest heeft poten hoor!' of ook 'hij doet niks hoor'.....
Moos
Zeer actief

*Linda* schreef:
Precies. Ik vind dat je niet zo snel kan oordelen over een hondje dat wordt opgetild :wink:
Sinds Vera er is, en volwassen is, lijn ik Saar alleen nog maar aan bij (potentiele) sluip/opjaag honden. Maar vroeger tilde ik Saar dan ook gewoon op. Ik kon haar ook laten staan en wachten totdat ze besprongen of opgejaagd zou worden, maar dat leek me voor geen van beide partijen leuk :19:
Trouwens, als een behoorlijk grote hond met een noodgang grommend op ons af komt gedenderd gaat Saar ook gewoon nog de lucht in. Ik ga geen risico's meer lopen met mijn hondje :klaar:
Afbeelding
iones
Zeer actief

*Linda* schreef:
Dit zou een reden geweest kunnen zijn, toch kon ik niets daar uit afleiden. De hond keek normaal. Een hond die agressief is naar andere honden, zal ook vanaf de arm van het baasje, of misschien zelfs juist vanaf de arm van het baasje grommen en blaffen naar andere honden.
estelle schreef: Toen Ghaya haar poot gebroken had tilde ik haar ook na een tijdje op. Kreeg ik ook van die fijne opmerkingen ''t beest heeft poten hoor!' of ook 'hij doet niks hoor'.....
ja dat ken ik. Mijn paard moest ooit revalideren na een operatie aan zijn beide knieen. Ik mocht alleen met hem wandelen, maar 10 minuten per dag. Kreeg ik ook opmerkingen "je moet er op zitten!". Belachelijk.

Wat betreft de situatie gisteren: als je hond geblesseerd is en je moet hem dragen, ga je meestal niet ergl ver met hem wandelen. Ik woon op het platteland en daar waar wij op dat moment liepen, was geen bebouwing zo direct in de buurt dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat deze hond geblesserd was.

Dat oordelen van mij valt dus nog wel mee Moos.
Moos
Zeer actief

iones schreef: ja dat ken ik. Mijn paard moest ooit revalideren na een operatie aan zijn beide knieen. Ik mocht alleen met hem wandelen, maar 10 minuten per dag. Kreeg ik ook opmerkingen "je moet er op zitten!". Belachelijk.

Wat betreft de situatie gisteren: als je hond geblesseerd is en je moet hem dragen, ga je meestal niet ergl ver met hem wandelen. Ik woon op het platteland en daar waar wij op dat moment liepen, was geen bebouwing zo direct in de buurt dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat deze hond geblesserd was.

Dat oordelen van mij valt dus nog wel mee Moos.
Een hond hoeft toch niet per se geblesseerd te zijn? Zoals ik al zei peert/peerde Saar hem voor bepaalde honden. Dat zie je verder niet aan d'r hoor, ook op de arm zit ze heel rustig en vriendelijk te zijn :wink:

Maar het zal gerust dat mensen vaak optillen terwijl dat niet heel slim is hoor, dat geloof ik ook wel :wink: Alleen dat kan je gewoon niet weten vaak zo op het eerste gezicht.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

En al is het niet slim, dat is toch niet jouw pakkie an :wink: Ik heb er geen moeite mee, in sommige gevallen kan ik het mij zeker voorstellen ook!
Wie heeft ooit in leven geroepen dat je een hond niet mag optillen vanwege rangorde? :denken:
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”