Natuurlijk zit dit in hem. Maar jullie laten het toe en hebben het daarmee normaal gemaakt. Denk je nou echt dat mijn jonge hond niet 24x7 zou willen spelen en daar heel dwingend in is geweest? Ze beet me, hing in m'n broek, noem maar op. Dwingen dwingen dwingen. Alles om een reactie te krijgen. Daar moet je dus iets mee. En een speeltje weggooien als je niet wilt spelen, is op z'n zachts gezegd niet zo slimella-diablo schreef:Helaas is dit niet iets wat we hem aangeleerd hebben, dit zit in zijn karakter, het dwingen tot spelen, zijn moeder heeft het ook.
Het is niet zo dat we hem elke keer zijn zin geven als hij met de bal komt, wij hebben daar ook niet altijd zin in.
Maar van begin af aan is hij dwingend geweest met spelen. Hij komt met zijn speeltje en gaat bij je op de grond zitten, als je daar niet op reageerd dan springt hij op de bank en als je dan nog niet reageerd dan duwt hij het speeltje in je gezicht. Dat is van begin af zo geweest, en we hebben dit echt geprobeerd te negeren, maar als hij bijna bovenop je staat dan is het moeilijk om niet boos op hem te worden en het speeltje van de bank te gooien om hem duidelijk te maken dat we niet willen spelen. Maar zodra je het speeltje van de bank gooit dan ziet hij dit als spelen. Laat je het op de bank liggen en zet je alleen de hond eraf dan gaat hij weer zitten wachten tot je het speeltje weg gooit en doe je dit niet dan begint alles weer opnieuw.
Dit is van begin af aan zo geweest, en we zijn sindsdien bezig om hem dit gedrag af te leren, en het gaat steeds beter, maar blijft moeilijk omdat dit gewoon zijn karakter is.

Maar goed, ik geloof niet dat ik door kom. Jij denkt blijkbaar dat je niks aan dit gedrag kunt veranderen. Ik ben benieuwd hoe grappig je het nog vindt als je hond 1,5 is en een stuk sterker.