ella-diablo schreef:Nu heb ik een hond, en ik weet heel goed hoe ik hem op moet voeden want heb me goed ingelezen op internet voordat ik eraan begon, had ik met de fret ook gedaan. Maar hij heeft een karakter die wat moeilijker is. Hij kan snel leren, hij is erg intelligent hebben we gemerkt. En de dingen zoals los lopen, hier komen als je roept, zit en zelfs niet bijten heeft hij allemaal geleerd. Maar met spelen heeft dat beest een steekje los, hij kan niet stoppen gewoon.
Mijn ouders hebben ook zo'n hond, Labrador/Groenendaeler kruising. Is bij hun in huis gekomen toen hij een maand of 8 was. Toen hij daar net kwam blafte hij niet of kon amper lopen (slechte jeugd gehad). Maar deze hond ook, helemaal gek van ballen en hield er niet mee op. Het was zo erg dat ze de ballen hebben op moeten ruimen. Maar buiten die ballen is hij ook helemaal takken gek, en omdat ze in de bossen wonen kun je die niet zo makkelijk op ruimen. Maar je kan negeren wat je wilt, hij blijft heel de weg springen voor je neus met takken in zijn bek. Is gewoon karakter van de hond.
Dat is niet alleen karakter, dat is ook aanmoediging van de baas
Al heb je het maar een of twee dagen wel grappig gevonden en nog eens gedaan omdat hij je aanblafte.
Verder heb ik geprobeerd om hem rustig te corrigeren want had begrepen dat dat de beste manier was voor een mechelse herder om mee om te gaan. Maar als je het rustig doet dan snapt ie het niet. Hij ziet corrigeren heel snel als spel, gewoon omdat ik het op een rustige manier doe. Je moet echt laten merken dat je boos bent, anders werkt het bij hem niet.
Werkt nu kennelijk nog wel bij een pup van 4 maanden.
Het risico bestaat dat je geen wisselgeld meer hebt als hij volwassen is
@ Jaap,
Nee dierenarts zag het niet in het bloedbeeld. Maar zag dat aan zijn karakter, en dan in combinatie met ras. Is dat zo gek dan. Want geloof dat een dierenarts geleerd heeft voor bepaalde dingen te herkennen en mensen te adviseren.
Een dierenarts heeft geleerd over ziektes en hoe die te behandelen (hoop ik).
Het aantal dierenartsen dat kennis heeft over rassen en over karakter en manier van aanpakken van een hond is bedroevend laag.