Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke klasse?
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Welke klasse?
Ik wil Ziva inschrijven voor de Winner. Nu zit ik alleen te twijfelen over de klasse. Ik kan kiezen tussen de tussen of open klasse. Nu heb ik voor geen drol verstand van het hele showen natuurlijk. Voor mijn gevoel is wel klaar, dus ik heb niet het idee dat ze nog verder uit zal zwaren of wat dan ook. Ze is nu ruim 18 mnd. Dus zelf neig ik eigenlijk naar de open klasse. Als we dan vergelijkingsmateriaal willen kunnen we het maar meteen goed doen dacht ik zo. Of is dat niet slim? 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Welke klasse?
Als ze al goed is uitgezwaard voor haar leeftijd en het gaat je om het vergelijken zou ik ook open klasse doen. Daar heb je waarschijnlijk meer concurrentie maar houd er rekening mee dat de openklasse is voor honden van 2 tot 7 jaar. Dus als ze nog niet helemaal uitgezwaard is zou ik voor tussenklasse gaan, dat is voor honden tot 2 jaar.
-
- Zeer actief
Hm.. als jij noch je hond ooit op een show zijn geweest zou ik zelf er niet voor kiezen om te beginnen op de Winner.... een clubmatch is dan een beter idee vind ik, kun je ook rustig zelf 's kijken hoe zoiets nu gaat, wat er van jou verwacht wordt en van je hond.
Mocht je toch gaan, kies dan de tussenklasse
Suzanne

Suzanne
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
We hebben al twee clubmatches gelopen. Bij de laatste is ze zelfs tweede van de groep gewordenSuzanne123 schreef:Hm.. als jij noch je hond ooit op een show zijn geweest zou ik zelf er niet voor kiezen om te beginnen op de Winner.... een clubmatch is dan een beter idee vind ik, kun je ook rustig zelf 's kijken hoe zoiets nu gaat, wat er van jou verwacht wordt en van je hond.
Suzanne

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is tegen die tijd 21 maanden. Dus volgens mij is een border dan wel "klaar" toch. Ze is sowieso al niet de meest ranke borderMaeve schreef:Als ze al goed is uitgezwaard voor haar leeftijd en het gaat je om het vergelijken zou ik ook open klasse doen. Daar heb je waarschijnlijk meer concurrentie maar houd er rekening mee dat de openklasse is voor honden van 2 tot 7 jaar. Dus als ze nog niet helemaal uitgezwaard is zou ik voor tussenklasse gaan, dat is voor honden tot 2 jaar.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tussenklasse.
Ze is nog niet af, en als je in de openklasse loopt ben je daardoor in het nadeel.
Ze is nog niet af, en als je in de openklasse loopt ben je daardoor in het nadeel.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, geen idee. Nilo is dan ook ongeveer zo oud maar die hou ik in de tussenklasse zolang dat kan want die neemt ruim de tijd met uitzwarenLysette schreef:Ze is tegen die tijd 21 maanden. Dus volgens mij is een border dan wel "klaar" toch. Ze is sowieso al niet de meest ranke borderMaeve schreef:Als ze al goed is uitgezwaard voor haar leeftijd en het gaat je om het vergelijken zou ik ook open klasse doen. Daar heb je waarschijnlijk meer concurrentie maar houd er rekening mee dat de openklasse is voor honden van 2 tot 7 jaar. Dus als ze nog niet helemaal uitgezwaard is zou ik voor tussenklasse gaan, dat is voor honden tot 2 jaar.

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Ze is nu 21 maand en nog niet 'klaar'. Dus in de tussenklasse inschrijvenMarjoleine schreef:Tussenklasse.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
tussenklasse
je hebt geen idee met welke honden je te maken krijgt in de openklasse en hoe je het ook went of keert een hond van 4 jaar is meer af dan jouw hond, de kans dat ze het meest af is van de honden in de tussenklasse is groter, dus ik zou daar voor gaan,want daar sta je tussen als de keurmeester zijn vergelijk maakt om de beste van die klasse te kiezen en dat kan dus in je voordeel zijn, ondanks dat je zegt dat je denkt dat ze al af is, zou haar leeftijd in de openklasse zeker een nadeel kunnen zijn.
zo beredeneer ik het althans
je hebt geen idee met welke honden je te maken krijgt in de openklasse en hoe je het ook went of keert een hond van 4 jaar is meer af dan jouw hond, de kans dat ze het meest af is van de honden in de tussenklasse is groter, dus ik zou daar voor gaan,want daar sta je tussen als de keurmeester zijn vergelijk maakt om de beste van die klasse te kiezen en dat kan dus in je voordeel zijn, ondanks dat je zegt dat je denkt dat ze al af is, zou haar leeftijd in de openklasse zeker een nadeel kunnen zijn.
zo beredeneer ik het althans

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Duidelijk, het wordt de tussen. Concurrentie zullen we idd wel hebben, daar ga ik iig wel vanuit! Bedankt allemaal! Straks even inschrijven 

- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik blijf ook altijd zo lang mogelijk in de tussenklasse. Ook al zou ze alleen staan, dan kom je die concurrentie vanzelf wel tegen als je voor beste teef loopt (mits U natuurlijk).
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
De winner was ook mijn eerste show. Dus het kan best, meestal zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen als je niet precies weet wat je moet doen.Suzanne123 schreef:Hm.. als jij noch je hond ooit op een show zijn geweest zou ik zelf er niet voor kiezen om te beginnen op de Winner.... een clubmatch is dan een beter idee vind ik, kun je ook rustig zelf 's kijken hoe zoiets nu gaat, wat er van jou verwacht wordt en van je hond.
Suzanne
Veel succes op de winner, ik kom misschien nog wel even kijken

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Lysette schreef:Ze is tegen die tijd 21 maanden. Dus volgens mij is een border dan wel "klaar" toch. Ze is sowieso al niet de meest ranke borderMaeve schreef:Als ze al goed is uitgezwaard voor haar leeftijd en het gaat je om het vergelijken zou ik ook open klasse doen. Daar heb je waarschijnlijk meer concurrentie maar houd er rekening mee dat de openklasse is voor honden van 2 tot 7 jaar. Dus als ze nog niet helemaal uitgezwaard is zou ik voor tussenklasse gaan, dat is voor honden tot 2 jaar.
Ik zou haar in de tussenklasse zetten, dan staat ze toch wat meer tussen leeftijdsgenootjes i.p.v. naast honden die al veel verder ontwikkeld zijn want volwassen. Er zullen in ieder geval heel wat meer borders zijn dan op een clubmatch. Met deze keurmeester verwacht ik ook wel enkele fokkers uit de UK. Je zult in ieder geval genoeg kunnen vergelijken

Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 17 sep 2009 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb haar ingeschreven, in de tussenklasse
Bedankt allemaal!

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat geloof ik wel, dat er nog zwaardere zijn. Vooral reuen heb je echt beren tussen. We zullen zien wat ze van haar vinden. Bij haar vorige clubmatch werd er niks over opgemerktTamara/Bayko schreef:Lysette schreef:Ze is tegen die tijd 21 maanden. Dus volgens mij is een border dan wel "klaar" toch. Ze is sowieso al niet de meest ranke borderMaeve schreef:Als ze al goed is uitgezwaard voor haar leeftijd en het gaat je om het vergelijken zou ik ook open klasse doen. Daar heb je waarschijnlijk meer concurrentie maar houd er rekening mee dat de openklasse is voor honden van 2 tot 7 jaar. Dus als ze nog niet helemaal uitgezwaard is zou ik voor tussenklasse gaan, dat is voor honden tot 2 jaar.
Ik zou haar in de tussenklasse zetten, dan staat ze toch wat meer tussen leeftijdsgenootjes i.p.v. naast honden die al veel verder ontwikkeld zijn want volwassen. Er zullen in ieder geval heel wat meer borders zijn dan op een clubmatch. Met deze keurmeester verwacht ik ook wel enkele fokkers uit de UK. Je zult in ieder geval genoeg kunnen vergelijkenEnne, wat dat niet zo ranke betreft: je zult nog wel zwaarder gebouwde borders gaan zien daar. Gewoon lekker in de tussenklasse zetten zolang het kan.