Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke klasse?

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Welke klasse?

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik wil Ziva inschrijven voor de Winner. Nu zit ik alleen te twijfelen over de klasse. Ik kan kiezen tussen de tussen of open klasse. Nu heb ik voor geen drol verstand van het hele showen natuurlijk. Voor mijn gevoel is wel klaar, dus ik heb niet het idee dat ze nog verder uit zal zwaren of wat dan ook. Ze is nu ruim 18 mnd. Dus zelf neig ik eigenlijk naar de open klasse. Als we dan vergelijkingsmateriaal willen kunnen we het maar meteen goed doen dacht ik zo. Of is dat niet slim? :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Welke klasse?

Ongelezen bericht door Maeve »

Als ze al goed is uitgezwaard voor haar leeftijd en het gaat je om het vergelijken zou ik ook open klasse doen. Daar heb je waarschijnlijk meer concurrentie maar houd er rekening mee dat de openklasse is voor honden van 2 tot 7 jaar. Dus als ze nog niet helemaal uitgezwaard is zou ik voor tussenklasse gaan, dat is voor honden tot 2 jaar.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm.. als jij noch je hond ooit op een show zijn geweest zou ik zelf er niet voor kiezen om te beginnen op de Winner.... een clubmatch is dan een beter idee vind ik, kun je ook rustig zelf 's kijken hoe zoiets nu gaat, wat er van jou verwacht wordt en van je hond.

Mocht je toch gaan, kies dan de tussenklasse ;-)

Suzanne
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Hm.. als jij noch je hond ooit op een show zijn geweest zou ik zelf er niet voor kiezen om te beginnen op de Winner.... een clubmatch is dan een beter idee vind ik, kun je ook rustig zelf 's kijken hoe zoiets nu gaat, wat er van jou verwacht wordt en van je hond.

Suzanne
We hebben al twee clubmatches gelopen. Bij de laatste is ze zelfs tweede van de groep geworden :cheer: Alleen liep ze telkens alleen in haar klasse of zelfs het hele ras. Dat vonden we een beetje jammer omdat we wel benieuwd zijn hoe ze het doet tussen andere bordertjes.

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Als ze al goed is uitgezwaard voor haar leeftijd en het gaat je om het vergelijken zou ik ook open klasse doen. Daar heb je waarschijnlijk meer concurrentie maar houd er rekening mee dat de openklasse is voor honden van 2 tot 7 jaar. Dus als ze nog niet helemaal uitgezwaard is zou ik voor tussenklasse gaan, dat is voor honden tot 2 jaar.
Ze is tegen die tijd 21 maanden. Dus volgens mij is een border dan wel "klaar" toch. Ze is sowieso al niet de meest ranke border :mrgreen:

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tussenklasse.
Ze is nog niet af, en als je in de openklasse loopt ben je daardoor in het nadeel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Lysette schreef:
Maeve schreef:Als ze al goed is uitgezwaard voor haar leeftijd en het gaat je om het vergelijken zou ik ook open klasse doen. Daar heb je waarschijnlijk meer concurrentie maar houd er rekening mee dat de openklasse is voor honden van 2 tot 7 jaar. Dus als ze nog niet helemaal uitgezwaard is zou ik voor tussenklasse gaan, dat is voor honden tot 2 jaar.
Ze is tegen die tijd 21 maanden. Dus volgens mij is een border dan wel "klaar" toch. Ze is sowieso al niet de meest ranke border :mrgreen:
Tja, geen idee. Nilo is dan ook ongeveer zo oud maar die hou ik in de tussenklasse zolang dat kan want die neemt ruim de tijd met uitzwaren :mrgreen: Dus dat kan jij het best inschatten voor je eigen hond denk ik. Ik denk dat je sowieso nogal wat concurrentie krijgt op de winner hoor, ook wel in de tussenklasse.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Marjoleine schreef:Tussenklasse.
Ze is nog niet af, en als je in de openklasse loopt ben je daardoor in het nadeel.
Helemaal mee eens. Ze is nu 21 maand en nog niet 'klaar'. Dus in de tussenklasse inschrijven :wink: Ik schrijf mijn pepit brabancon van dan 22 maand ook in in de tussenklasse. Die klasse is er niet voor niets, dus gewoon gebruik van maken.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

tussenklasse
je hebt geen idee met welke honden je te maken krijgt in de openklasse en hoe je het ook went of keert een hond van 4 jaar is meer af dan jouw hond, de kans dat ze het meest af is van de honden in de tussenklasse is groter, dus ik zou daar voor gaan,want daar sta je tussen als de keurmeester zijn vergelijk maakt om de beste van die klasse te kiezen en dat kan dus in je voordeel zijn, ondanks dat je zegt dat je denkt dat ze al af is, zou haar leeftijd in de openklasse zeker een nadeel kunnen zijn.

zo beredeneer ik het althans :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Duidelijk, het wordt de tussen. Concurrentie zullen we idd wel hebben, daar ga ik iig wel vanuit! Bedankt allemaal! Straks even inschrijven :ok:

under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik blijf ook altijd zo lang mogelijk in de tussenklasse. Ook al zou ze alleen staan, dan kom je die concurrentie vanzelf wel tegen als je voor beste teef loopt (mits U natuurlijk).
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Suzanne123 schreef:Hm.. als jij noch je hond ooit op een show zijn geweest zou ik zelf er niet voor kiezen om te beginnen op de Winner.... een clubmatch is dan een beter idee vind ik, kun je ook rustig zelf 's kijken hoe zoiets nu gaat, wat er van jou verwacht wordt en van je hond.

Suzanne
De winner was ook mijn eerste show. Dus het kan best, meestal zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen als je niet precies weet wat je moet doen.

Veel succes op de winner, ik kom misschien nog wel even kijken :wink:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Lysette schreef:

Ik zou haar in de tussenklasse zetten, dan staat ze toch wat meer tussen leeftijdsgenootjes i.p.v. naast honden die al veel verder ontwikkeld zijn want volwassen. Er zullen in ieder geval heel wat meer borders zijn dan op een clubmatch. Met deze keurmeester verwacht ik ook wel enkele fokkers uit de UK. Je zult in ieder geval genoeg kunnen vergelijken :wink: Enne, wat dat niet zo ranke betreft: je zult nog wel zwaarder gebouwde borders gaan zien daar. Gewoon lekker in de tussenklasse zetten zolang het kan.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 17 sep 2009 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Inderdaad lekker in de tussenklasse :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb haar ingeschreven, in de tussenklasse :ok: Bedankt allemaal!

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Tamara/Bayko schreef:
Lysette schreef:

Ik zou haar in de tussenklasse zetten, dan staat ze toch wat meer tussen leeftijdsgenootjes i.p.v. naast honden die al veel verder ontwikkeld zijn want volwassen. Er zullen in ieder geval heel wat meer borders zijn dan op een clubmatch. Met deze keurmeester verwacht ik ook wel enkele fokkers uit de UK. Je zult in ieder geval genoeg kunnen vergelijken :wink: Enne, wat dat niet zo ranke betreft: je zult nog wel zwaarder gebouwde borders gaan zien daar. Gewoon lekker in de tussenklasse zetten zolang het kan.
Dat geloof ik wel, dat er nog zwaardere zijn. Vooral reuen heb je echt beren tussen. We zullen zien wat ze van haar vinden. Bij haar vorige clubmatch werd er niks over opgemerkt :D .

Plaats reactie

Terug naar “Show”