Nou moet ik eerlijk zeggen dat als ik dit zie ik wel uit de buurt blijf van hem:

Hij kijkt me dan altijd zo agressief aan!
Moderator: moderatorteam
Ja, dat bedoelt ze. Daarom schreef ze ook "Elke Rottweiler bijt zonder aarzeling zijn baas dood".Nanna schreef: Ongelukken liggen dan makkelijker op de loer dan dat zo'n baas zich een Vlinderhondje had aangeschaft.
Misschien dat dat bedoeld wordt?
Ben ik met je eens. Maar ik geloof niet dat deze muts dat zo bedoeld.Nanna schreef:Geiten aanvallen en olifanten doodbijten is natuurlijk totale waanzin, maar feit is wel dat sommige rassen wel POTENTIEEL gevaarlijker zijn dan andere. En dat dan natuurlijk eigenlijk altijd in combinatie met een baas die van zijn gezond niet afweet en/of het ras als pikverlenging heeft gekozen. Ongelukken liggen dan makkelijker op de loer dan dat zo'n baas zich een Vlinderhondje had aangeschaft.
Dat kun je wel zeggen ja. Er zijn inderdaad genoeg honden die "gevaarlijker" zijn dan menig ander ras, maar wat zij er allemaal uitgooid is de grootste waanzin. Als het aan haar ligt houd je alleen nog maar schoothondjes over bij wijze van spreke.Maylala schreef:Dat mens is gek!
Je hebt gelijk in wat je zegt maar dat is niet wat de ze dame bedoeld,ze zegt dat er wetenschappelijk bewijs is dat de ze honden hun hersens anders zijn waardoor het zeker is dat ze ooit een zullen gaan aanvallen.Nanna schreef:Geiten aanvallen en olifanten doodbijten is natuurlijk totale waanzin, maar feit is wel dat sommige rassen wel POTENTIEEL gevaarlijker zijn dan andere. En dat dan natuurlijk eigenlijk altijd in combinatie met een baas die van zijn gezond niet afweet en/of het ras als pikverlenging heeft gekozen. Ongelukken liggen dan makkelijker op de loer dan dat zo'n baas zich een Vlinderhondje had aangeschaft.
pammetje schreef:ach dat vrouwke moet toch ook iets te doen hebben
en oke ik keur het niet goed
'maar heel raar vind ik het niet dat ze een hoop vijanden heeft gemaakt
Ja precies, dat bedoelde ik ongeveer te zeggen, alleen jij bent iets duidelijker.MissDorien schreef:Het idee 'gevaarlijke hondenrassen' is zulke dikke bullshit. Natuurlijk, sommige honden zijn dominanter, sommige honden hebben meer jachtinstinct dan andere. Maar of een hond gevaarlijk is, dat ligt toch echt aan de opvoeder.
Juist. Ten slotte stamt elke hond, hoe kapotgefokt ook, af van de wolf. En die doden.Irisz schreef:Ja precies, dat bedoelde ik ongeveer te zeggen, alleen jij bent iets duidelijker.MissDorien schreef:Het idee 'gevaarlijke hondenrassen' is zulke dikke bullshit. Natuurlijk, sommige honden zijn dominanter, sommige honden hebben meer jachtinstinct dan andere. Maar of een hond gevaarlijk is, dat ligt toch echt aan de opvoeder.![]()
Je hebt gewoon bepaalde rassen die (over het algemeen) meer consequente training nodig hebben dan andere rassen.
Dat maakt ze zeker niet agressief! Maar mensen moeten wel weten wat ze in huis halen en daar naar handelen.
En daar gaat het vaak mis.
Hahaa die hond lijkt trouwens veel op ArieRhiannon schreef:
MissDorien schreef:Het idee 'gevaarlijke hondenrassen' is zulke dikke bullshit. Natuurlijk, sommige honden zijn dominanter, sommige honden hebben meer jachtinstinct dan andere. Maar of een hond gevaarlijk is, dat ligt toch echt aan de opvoeder.
Je hebt wel gelijk hoor, maar ik blijf erbij dat het toch 75% opvoeding/omgeving is en hooguit 25% genen.smoekie schreef:MissDorien schreef:Het idee 'gevaarlijke hondenrassen' is zulke dikke bullshit. Natuurlijk, sommige honden zijn dominanter, sommige honden hebben meer jachtinstinct dan andere. Maar of een hond gevaarlijk is, dat ligt toch echt aan de opvoeder.dat ligt aan de ingefokte genen van de hond,oftewel de raskenmerken. Je kunt nooit de ontstaansgeschiedenis van een ras volstrekt buiten beschouwing laten. Een hond die gefokt is om te jagen zal dat instinct altijd bij zich dragen en willen blijven jagen, een hond die gefokt is om te vechten zal dat altijd blijven willen doen. Dat haal je er niet uit en dat heeft niets met opvoeding te maken
Zij die denken (waaronder jij dus) dat het (grotendeels) met de opvoeder/opvoeding te maken heeft zijn juist degene die zorgen voor de slechte naam van een ras.
Overigens is bovenstaande niet mijn mening hoor. Bovenstaande komt voort uit een discussie recent geleden waarin ik zei dat ik van mening was dat opvoeding het grootste gedeelte bepaald van hoe jouw hond zich ontwikkelt en gedraagt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk want al doe je soms nog zo je best soms heb je nou eenmaal met een hond te maken waar geen training of wat dan ook tegenop kan, maar toevallig ging dat ook over een hond die op die zwarte lijst staat![]()
iemand
Ja potentieel gevaarlijker voor andere honden. En met een beet brengen ze meer schade toe dan een sjiwawa, maar een staffbeet of een labrador/ herder etc beet zijn even ernstig volgens mij (qua bijtkracht dan)Nanna schreef:Geiten aanvallen en olifanten doodbijten is natuurlijk totale waanzin, maar feit is wel dat sommige rassen wel POTENTIEEL gevaarlijker zijn dan andere. En dat dan natuurlijk eigenlijk altijd in combinatie met een baas die van zijn gezond niet afweet en/of het ras als pikverlenging heeft gekozen. Ongelukken liggen dan makkelijker op de loer dan dat zo'n baas zich een Vlinderhondje had aangeschaft.
Carmen schreef:Ja potentieel gevaarlijker voor andere honden. En met een beet brengen ze meer schade toe dan een sjiwawa, maar een staffbeet of een labrador/ herder etc beet zijn even ernstig volgens mij (qua bijtkracht dan)Nanna schreef:Geiten aanvallen en olifanten doodbijten is natuurlijk totale waanzin, maar feit is wel dat sommige rassen wel POTENTIEEL gevaarlijker zijn dan andere. En dat dan natuurlijk eigenlijk altijd in combinatie met een baas die van zijn gezond niet afweet en/of het ras als pikverlenging heeft gekozen. Ongelukken liggen dan makkelijker op de loer dan dat zo'n baas zich een Vlinderhondje had aangeschaft.
ladybird schreef:De enige manier om een aanval van deze honden met zekerheid te voorkomen, is door te zorgen dat u hoe dan ook niet in contact met de hond komt – en liever niet eens in de verste verte in de buurt van de hond.
Owgod, ik denk dat ik me maar opsluit in huis en niet meer naar buiten ga. De hele buurt, park en uitlaatgebieden zijn vergeven van de gevaarlijke honden. Het is al een wonder dat ik nog intact ben.![]()
Wat een onzin! Natuurlijk als een stafford flipt is er meer schade dan als een keeshondje bijt. Maar dit is alleen maar pure bangmakerij en slaat de plank flink mis op deze wijze.
Ja man, ik zal vanavond een gebedje doen op mijn blote knietjes. Vandaag maar niet uit met de honden, het is woensdag en dan komen alle enge honden in het park.. Een vreselijk gevaarlijke tosa en een ikknuffeljedood boerboel en dan een bullterrier die zo eng is.tineke schreef:ladybird schreef:De enige manier om een aanval van deze honden met zekerheid te voorkomen, is door te zorgen dat u hoe dan ook niet in contact met de hond komt – en liever niet eens in de verste verte in de buurt van de hond.
Owgod, ik denk dat ik me maar opsluit in huis en niet meer naar buiten ga. De hele buurt, park en uitlaatgebieden zijn vergeven van de gevaarlijke honden. Het is al een wonder dat ik nog intact ben.![]()
Wat een onzin! Natuurlijk als een stafford flipt is er meer schade dan als een keeshondje bijt. Maar dit is alleen maar pure bangmakerij en slaat de plank flink mis op deze wijze.
Wat heb jij geboft he je bent nog wel in een huis geweest met twee fila brasileiro's,ik zou god maar op mijn blote knieen danken
kijk ik ben ook jong ik draag een petje en sport schoenen.Emma schreef:ik moet eerlijk zeggen, dat hier zoveel Staff kruising pups rondlopen in losloopgebied. . .dat ik hoop dat als die volwassen zijn en nog in losloopgebieden lopen ik of verhuist ben, of ergens anders ga lopen.
teefjes alla, maar ook reuen lopen hier met heel jonge stelletjes. en nee ik denk niet dat hun weten waar ze mee lopen.
Tuurlijk zijn er staffs waar ik helemaal geen problemen mee heb. maar daar loopt een ervaren en verantwoorde baas mee.
maar deze sit slaat nergens op.
RR die gevaarlijk zijn?
Rottweilers die gevaarlijk zijn?
noem maar op.
dat gaat mij iets te ver.
een hond is een hond. en soms klikt het niet nee. dan hou je je hond bij je.
mens-agressieve honden kom ik eigenlijk nooit tegen.
Wij hebben nogal een pittige hond, een Louisiana Catahoula Leopard dog. We hebben afgelopen zaterdag een Catahouladag gehad. Het viel mij op, dat er maar 3 van de 9 honden vanaf 8 weken bij de eigenaars waren gekomen, er waren dus veel herplaatsers en ik hoorde van veel eigenaren dat ze moeite hebben (gehad) met hun honden. Daarnaast was er onderling gegrom en gesnauw, ook van de honden waarvan de eigenaren al jarenlange ervaring hadden, één mevrouw was zelfs instructrice en haar hond hing grauwend aan de riem (ze had haar wel pas vanaf juni). Ik dacht altijd dat Rhodin een pittig ding was, maar als ik zo zijn rasgenoten zag, dan was Rhodin nog een vrij relaxt en goed opgevoed hondje. Wij hebben hem ook niet vanaf pup trouwens. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, de opvoeding is verdomd belangrijk, maar genen spelen ook wel een flinke rol. Ik hoor namelijk ook nog wel eens zeggen dat de opvoeding álles doet, maar daar ben ik het niet mee eens.MissDorien schreef:Je hebt wel gelijk hoor, maar ik blijf erbij dat het toch 75% opvoeding/omgeving is en hooguit 25% genen.smoekie schreef:dat ligt aan de ingefokte genen van de hond,oftewel de raskenmerken. Je kunt nooit de ontstaansgeschiedenis van een ras volstrekt buiten beschouwing laten. Een hond die gefokt is om te jagen zal dat instinct altijd bij zich dragen en willen blijven jagen, een hond die gefokt is om te vechten zal dat altijd blijven willen doen. Dat haal je er niet uit en dat heeft niets met opvoeding te maken
Zij die denken (waaronder jij dus) dat het (grotendeels) met de opvoeder/opvoeding te maken heeft zijn juist degene die zorgen voor de slechte naam van een ras.
Overigens is bovenstaande niet mijn mening hoor. Bovenstaande komt voort uit een discussie recent geleden waarin ik zei dat ik van mening was dat opvoeding het grootste gedeelte bepaald van hoe jouw hond zich ontwikkelt en gedraagt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk want al doe je soms nog zo je best soms heb je nou eenmaal met een hond te maken waar geen training of wat dan ook tegenop kan, maar toevallig ging dat ook over een hond die op die zwarte lijst staat![]()
iemand