Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevaarlijke hondenrassen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Gevaarlijke hondenrassen

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Oeps ook kruisingen daarvan dus van Zazoe mag ik ook wel bang worden.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat als ik dit zie ik wel uit de buurt blijf van hem:

Afbeelding

Hij kijkt me dan altijd zo agressief aan!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Nanna schreef: Ongelukken liggen dan makkelijker op de loer dan dat zo'n baas zich een Vlinderhondje had aangeschaft.
Misschien dat dat bedoeld wordt?
Ja, dat bedoelt ze. Daarom schreef ze ook "Elke Rottweiler bijt zonder aarzeling zijn baas dood".
Komt exact op hetzelfde neer inderdaad. :19:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ach dat vrouwke moet toch ook iets te doen hebben
en oke ik keur het niet goed
'maar heel raar vind ik het niet dat ze een hoop vijanden heeft gemaakt
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Gaat nergens over, dat mens is geloof ik niet helemaal lekker in d'r bovenkamer :piew:
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

http://player.omroep.nl/?aflid=9617662" onclick="window.open(this.href);return false;

hier is een aflevering te zien van zembla waar deze "bioloog" aan het werk is.
Helaas krijgt ze hier de kans om als zogenaamde deskundige haat te zaaien.
Zij is ook diegene die achter de antipitjes site zit.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Nanna schreef:Geiten aanvallen en olifanten doodbijten is natuurlijk totale waanzin, maar feit is wel dat sommige rassen wel POTENTIEEL gevaarlijker zijn dan andere. En dat dan natuurlijk eigenlijk altijd in combinatie met een baas die van zijn gezond niet afweet en/of het ras als pikverlenging heeft gekozen. Ongelukken liggen dan makkelijker op de loer dan dat zo'n baas zich een Vlinderhondje had aangeschaft.
Ben ik met je eens. Maar ik geloof niet dat deze muts dat zo bedoeld.

Ach... ik ben weer blij dat ik vannacht overleefd ben, hij heeft nog steeds genoeg aan zijn eigen voer.
Alhoewel, vanmorgen wilde hij z'n brokken niet, zou hij wat trek bewaren voor mij misschien? :denken:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Maylala schreef::80: Dat mens is gek! :piew:
Dat kun je wel zeggen ja. Er zijn inderdaad genoeg honden die "gevaarlijker" zijn dan menig ander ras, maar wat zij er allemaal uitgooid is de grootste waanzin. Als het aan haar ligt houd je alleen nog maar schoothondjes over bij wijze van spreke. :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik moet eerlijk zeggen, dat hier zoveel Staff kruising pups rondlopen in losloopgebied. . .dat ik hoop dat als die volwassen zijn en nog in losloopgebieden lopen ik of verhuist ben, of ergens anders ga lopen.

teefjes alla, maar ook reuen lopen hier met heel jonge stelletjes. en nee ik denk niet dat hun weten waar ze mee lopen.

Tuurlijk zijn er staffs waar ik helemaal geen problemen mee heb. maar daar loopt een ervaren en verantwoorde baas mee.

maar deze sit slaat nergens op.

RR die gevaarlijk zijn?
Rottweilers die gevaarlijk zijn?
noem maar op.

dat gaat mij iets te ver.
een hond is een hond. en soms klikt het niet nee. dan hou je je hond bij je.

mens-agressieve honden kom ik eigenlijk nooit tegen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:Geiten aanvallen en olifanten doodbijten is natuurlijk totale waanzin, maar feit is wel dat sommige rassen wel POTENTIEEL gevaarlijker zijn dan andere. En dat dan natuurlijk eigenlijk altijd in combinatie met een baas die van zijn gezond niet afweet en/of het ras als pikverlenging heeft gekozen. Ongelukken liggen dan makkelijker op de loer dan dat zo'n baas zich een Vlinderhondje had aangeschaft.
Je hebt gelijk in wat je zegt maar dat is niet wat de ze dame bedoeld,ze zegt dat er wetenschappelijk bewijs is dat de ze honden hun hersens anders zijn waardoor het zeker is dat ze ooit een zullen gaan aanvallen.
tineke

pammetje schreef:ach dat vrouwke moet toch ook iets te doen hebben
en oke ik keur het niet goed
'maar heel raar vind ik het niet dat ze een hoop vijanden heeft gemaakt

Maar het is wel jammer dat de bedreigingen die zij vanuit die hoek krijgt de serieuze reacties overstemmen.
As zondag geeft zij een lezing op dit symposium waarbij in de aankondiging staat dat zij een opleiding heeft gevolgd bij ipc dier ,wat overigens niet waar is ,dat is gechekt en een pertinente leugen.
Maar door het geschreeuw waarbij ook ernstige bedreigingen worden geuit is er niemand die dit soort uitsprken meer serieus neemt.
Op zich vind ik het van de zotte dat ze daar onder valse voorwendselen kan gaan spreken en zou ik als organisator toch haar claims checken als er zou worden beweerd dat het niet zo is.
Tenslotte kost zo'n symposium best wel wat om dan te woord te worden gestaan door een nepperd :roll:
Ik vind haar een afschuwelijk mens die van mij echt ontmaskerd mag worden als het namaakproduct wat zij is maar vind de uitspraken die door sommige worden gedaan ook te zot voor woorden en een slechte zaak omdat dat juist koren op haar molen is.
http://www.ukrcb.org/symposium.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Wat Nanna zegt, is wel een punt waar het om draait denk ik. Sommige rassen zijn in verkeerde handen potentieel gevaarlijker dan andere rassen.
Zo zijn Rottweillers, Staffords, Ridgebacks, etc. nou eenmaal geen schoothondjes en hebben vaak veel trainig, consequentie en opvoeding nodig.
In de gevallen waarin zij dat niet krijgen, kunnen ze behoorlijke schade aanrichten.
Maar dat wordt zeker niet bedoelt op deze website. Er staat gewoon de grootste onzin op. Meerdere mensen hebben geprobeerd te reageren op haar website, maar die reacties worden niet geplaatst. Dat zegt al genoeg.
Wel een beetje triest, dat je op deze manier hele rassen in een negatief daglicht stelt.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Het idee 'gevaarlijke hondenrassen' is zulke dikke bullshit. Natuurlijk, sommige honden zijn dominanter, sommige honden hebben meer jachtinstinct dan andere. Maar of een hond gevaarlijk is, dat ligt toch echt aan de opvoeder.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

MissDorien schreef:Het idee 'gevaarlijke hondenrassen' is zulke dikke bullshit. Natuurlijk, sommige honden zijn dominanter, sommige honden hebben meer jachtinstinct dan andere. Maar of een hond gevaarlijk is, dat ligt toch echt aan de opvoeder.
Ja precies, dat bedoelde ik ongeveer te zeggen, alleen jij bent iets duidelijker. :wink:
Je hebt gewoon bepaalde rassen die (over het algemeen) meer consequente training nodig hebben dan andere rassen.
Dat maakt ze zeker niet agressief! Maar mensen moeten wel weten wat ze in huis halen en daar naar handelen.
En daar gaat het vaak mis.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
29996D

Irisz schreef:
MissDorien schreef:Het idee 'gevaarlijke hondenrassen' is zulke dikke bullshit. Natuurlijk, sommige honden zijn dominanter, sommige honden hebben meer jachtinstinct dan andere. Maar of een hond gevaarlijk is, dat ligt toch echt aan de opvoeder.
Ja precies, dat bedoelde ik ongeveer te zeggen, alleen jij bent iets duidelijker. :wink:
Je hebt gewoon bepaalde rassen die (over het algemeen) meer consequente training nodig hebben dan andere rassen.
Dat maakt ze zeker niet agressief! Maar mensen moeten wel weten wat ze in huis halen en daar naar handelen.
En daar gaat het vaak mis.
Juist. Ten slotte stamt elke hond, hoe kapotgefokt ook, af van de wolf. En die doden.
Maar echt, ik ken dobermans waar je alles mee kunt doen. En ik ken ook een klein terriërtje die zich in alles vastbijt wat maar beweegt. Daar gaat het ook altijd mis met Jack Russeltjes (als die niet goed worden opgevoed, bijten die alle dieren die kleiner zijn dan zijzelf dood.) Ik bedoel maar.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Het grote probleem is vooral dat mensen die honden haten, dus helemaal prat gaan op dit soort sites en het als de harde waarheid mee verkondigen.
Zo is er dus ook ooit een verhaal geweest van een Duitse Herder die een kind van 4 jaar heeft doodgebeten. Sinds wij dus een DH hebben, hebben we niet anders dan problemen met de buren, omdat wij in een 'kindvriendlijke wijk' wonen. Vernielingen van onze auto's ons huis en doodsbedreigingen door de deur. Tot aan de politie en gemeente zijn protestbrieven geschreven omdat wij een DH pup van 9 wkn in huis hadden. Ze wilde dat wij dus een verbod op het houden van DH zouden krijgen of een verplicht onteigenen van ons huis (wij wonen in een koopwoning). En dat allemaal vanwege een kranten berichtje van 12 jaar geleden. Het wrange is nog dat één van de beginners zelf een zwarte DH hebben, maar ze zeggen dat het een kruising tussen een labrador en een mechelse herder is, want zwarte DH bestaan namelijk niet, dat zijn altijd bastarden. Dan heb ik dus helaas 2 maal de verkeerde pup in het nest gekozen, want ze komen beide uit zwarte lijnen, als ik één van de andere pups gehad had was het nooit een probleem geweest.

En ik ben het ermee eens dat sommige rassen in verkeerde handen veel schade kunnen aanrichten, maar dit soort sites zijn een groot probleem voor de liefhebbers van deze rassen.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ojee ik moet maar even mijn buurvrouw melden dat haar Rottweiler zeer gevaarlijk is, en Napoleon is 50% Dogo.. mijn andere buren hebben 2 Ridgebacks amai de buurt gaat achteruit, wat een gevaar op de straat :N:

Wat een ongelofelijke onzinsite, die is het bekijken niet waard :pffff:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Rhiannon schreef:Afbeelding
Hahaa die hond lijkt trouwens veel op Arie :lol1: leuk
29996D

Ik citeer van deze site:

Als u echt in nood verkeert omdat een vechthond u vastheeft, kunt u de vasthoudende vechthond ook één of beide ogen uitdrukken. Plaats uw duimen in de binnenste ooghoeken en de oogbollen zijn er zo uit te drukken. De hond komt hierdoor in shock en zal dan gauw bewusteloos raken.

Wat is dit voor ********!!!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:neenee: dat ligt aan de ingefokte genen van de hond,oftewel de raskenmerken. Je kunt nooit de ontstaansgeschiedenis van een ras volstrekt buiten beschouwing laten. Een hond die gefokt is om te jagen zal dat instinct altijd bij zich dragen en willen blijven jagen, een hond die gefokt is om te vechten zal dat altijd blijven willen doen. Dat haal je er niet uit en dat heeft niets met opvoeding te maken :neenee: Zij die denken (waaronder jij dus) dat het (grotendeels) met de opvoeder/opvoeding te maken heeft zijn juist degene die zorgen voor de slechte naam van een ras.

Overigens is bovenstaande niet mijn mening hoor. Bovenstaande komt voort uit een discussie recent geleden waarin ik zei dat ik van mening was dat opvoeding het grootste gedeelte bepaald van hoe jouw hond zich ontwikkelt en gedraagt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk want al doe je soms nog zo je best soms heb je nou eenmaal met een hond te maken waar geen training of wat dan ook tegenop kan, maar toevallig ging dat ook over een hond die op die zwarte lijst staat :wink:

:pop: iemand :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
29996D

smoekie schreef:
:neenee: dat ligt aan de ingefokte genen van de hond,oftewel de raskenmerken. Je kunt nooit de ontstaansgeschiedenis van een ras volstrekt buiten beschouwing laten. Een hond die gefokt is om te jagen zal dat instinct altijd bij zich dragen en willen blijven jagen, een hond die gefokt is om te vechten zal dat altijd blijven willen doen. Dat haal je er niet uit en dat heeft niets met opvoeding te maken :neenee: Zij die denken (waaronder jij dus) dat het (grotendeels) met de opvoeder/opvoeding te maken heeft zijn juist degene die zorgen voor de slechte naam van een ras.

Overigens is bovenstaande niet mijn mening hoor. Bovenstaande komt voort uit een discussie recent geleden waarin ik zei dat ik van mening was dat opvoeding het grootste gedeelte bepaald van hoe jouw hond zich ontwikkelt en gedraagt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk want al doe je soms nog zo je best soms heb je nou eenmaal met een hond te maken waar geen training of wat dan ook tegenop kan, maar toevallig ging dat ook over een hond die op die zwarte lijst staat :wink:

Je hebt wel gelijk hoor, maar ik blijf erbij dat het toch 75% opvoeding/omgeving is en hooguit 25% genen.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ja potentieel gevaarlijker voor andere honden. En met een beet brengen ze meer schade toe dan een sjiwawa, maar een staffbeet of een labrador/ herder etc beet zijn even ernstig volgens mij (qua bijtkracht dan)
29996D

Carmen schreef:
Ja potentieel gevaarlijker voor andere honden. En met een beet brengen ze meer schade toe dan een sjiwawa, maar een staffbeet of een labrador/ herder etc beet zijn even ernstig volgens mij (qua bijtkracht dan)

Nee, dat is niet waar. Pitbulls hebben veel sterkere kaken. ALS ze bijten is dat vaak heel ernstig.
Maar andere honden kunnen er ook wat van, hoor.
Dagmar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dagmar »

Ik denk inderdaad dat het allemaal rassen zijn die niet zomaar door iedereen aangeschaft moeten worden, omdat ze met een gebrek aan opvoeding wel gevaarlijk zouden kunnen zijn.
Maar die site is ronduit belachelijk :pffff: Alsof alle honden van 1 van die rassen moordmachines zijn... Door dit soort sites springen mensen achteruit als je zegt dat je puppy een rottweiler/stafford/ridgeback/AmBull is. Angst zaaien onder de onwetende mensen en zich dan voor doen als een deskundige :boos:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

De enige manier om een aanval van deze honden met zekerheid te voorkomen, is door te zorgen dat u hoe dan ook niet in contact met de hond komt – en liever niet eens in de verste verte in de buurt van de hond.

Owgod, ik denk dat ik me maar opsluit in huis en niet meer naar buiten ga. De hele buurt, park en uitlaatgebieden zijn vergeven van de gevaarlijke honden. Het is al een wonder dat ik nog intact ben. :Q:

Wat een onzin! Natuurlijk als een stafford flipt is er meer schade dan als een keeshondje bijt. Maar dit is alleen maar pure bangmakerij en slaat de plank flink mis op deze wijze.
Afbeelding
tineke

ladybird schreef:De enige manier om een aanval van deze honden met zekerheid te voorkomen, is door te zorgen dat u hoe dan ook niet in contact met de hond komt – en liever niet eens in de verste verte in de buurt van de hond.

Owgod, ik denk dat ik me maar opsluit in huis en niet meer naar buiten ga. De hele buurt, park en uitlaatgebieden zijn vergeven van de gevaarlijke honden. Het is al een wonder dat ik nog intact ben. :Q:

Wat een onzin! Natuurlijk als een stafford flipt is er meer schade dan als een keeshondje bijt. Maar dit is alleen maar pure bangmakerij en slaat de plank flink mis op deze wijze.

Wat heb jij geboft he je bent nog wel in een huis geweest met twee fila brasileiro's,ik zou god maar op mijn blote knieen danken :mrgreen:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

tineke schreef:
ladybird schreef:De enige manier om een aanval van deze honden met zekerheid te voorkomen, is door te zorgen dat u hoe dan ook niet in contact met de hond komt – en liever niet eens in de verste verte in de buurt van de hond.

Wat heb jij geboft he je bent nog wel in een huis geweest met twee fila brasileiro's,ik zou god maar op mijn blote knieen danken :mrgreen:
Ja man, ik zal vanavond een gebedje doen op mijn blote knietjes. Vandaag maar niet uit met de honden, het is woensdag en dan komen alle enge honden in het park.. Een vreselijk gevaarlijke tosa en een ikknuffeljedood boerboel en dan een bullterrier die zo eng is. :80: Ja ik ben nu gewaarschuwd, ik blijf voortaan binnen. Boodschappen doe ik ook niet meer, dan moet ik langs een stafford en een rhodesian. :oohja:
Afbeelding
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

Emma schreef:ik moet eerlijk zeggen, dat hier zoveel Staff kruising pups rondlopen in losloopgebied. . .dat ik hoop dat als die volwassen zijn en nog in losloopgebieden lopen ik of verhuist ben, of ergens anders ga lopen.

teefjes alla, maar ook reuen lopen hier met heel jonge stelletjes. en nee ik denk niet dat hun weten waar ze mee lopen.

Tuurlijk zijn er staffs waar ik helemaal geen problemen mee heb. maar daar loopt een ervaren en verantwoorde baas mee.

maar deze sit slaat nergens op.

RR die gevaarlijk zijn?
Rottweilers die gevaarlijk zijn?
noem maar op.

dat gaat mij iets te ver.
een hond is een hond. en soms klikt het niet nee. dan hou je je hond bij je.

mens-agressieve honden kom ik eigenlijk nooit tegen.
kijk ik ben ook jong ik draag een petje en sport schoenen.
ik laat geregeld ook staffs en een pitbull uit.
bij allen heb geholpen bij de opvoeding.
ik loop zo vaak tegen mensen aan die denken omdat ik jong ben enz
mijn/oppas honden niet onder appel heb of niet verantwoord zou zijn.
daar word ik soms zo niet goed van.
ik sinds ik ben geboren zijn er honden thuis sinds ik op mezelf ben gegaan heb ik gelijk een hond genomen.
heb veel boeken gelezen cursusen gedaan shows gelopen, andere mensen hun hond getraind noem maar op.
ik mag dan nog maar 23 zijn er niet verantwoord uitzien.
dat wil niet alles zeggen de jonge mensen waar ik mee om ga zijn gewoon verantwoord zo als het hoort.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik denk niet dat je met opvoeding alleen alles recht kunt trekken wat er in gefokt is, het enige wat je echt moet doen is je verantwoording nemen als je
weet dat je hond een potentieel gevaar is voor andere honden.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

MissDorien schreef:
smoekie schreef: :neenee: dat ligt aan de ingefokte genen van de hond,oftewel de raskenmerken. Je kunt nooit de ontstaansgeschiedenis van een ras volstrekt buiten beschouwing laten. Een hond die gefokt is om te jagen zal dat instinct altijd bij zich dragen en willen blijven jagen, een hond die gefokt is om te vechten zal dat altijd blijven willen doen. Dat haal je er niet uit en dat heeft niets met opvoeding te maken :neenee: Zij die denken (waaronder jij dus) dat het (grotendeels) met de opvoeder/opvoeding te maken heeft zijn juist degene die zorgen voor de slechte naam van een ras.

Je hebt wel gelijk hoor, maar ik blijf erbij dat het toch 75% opvoeding/omgeving is en hooguit 25% genen.
Wij hebben nogal een pittige hond, een Louisiana Catahoula Leopard dog. We hebben afgelopen zaterdag een Catahouladag gehad. Het viel mij op, dat er maar 3 van de 9 honden vanaf 8 weken bij de eigenaars waren gekomen, er waren dus veel herplaatsers en ik hoorde van veel eigenaren dat ze moeite hebben (gehad) met hun honden. Daarnaast was er onderling gegrom en gesnauw, ook van de honden waarvan de eigenaren al jarenlange ervaring hadden, één mevrouw was zelfs instructrice en haar hond hing grauwend aan de riem (ze had haar wel pas vanaf juni). Ik dacht altijd dat Rhodin een pittig ding was, maar als ik zo zijn rasgenoten zag, dan was Rhodin nog een vrij relaxt en goed opgevoed hondje. Wij hebben hem ook niet vanaf pup trouwens. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, de opvoeding is verdomd belangrijk, maar genen spelen ook wel een flinke rol. Ik hoor namelijk ook nog wel eens zeggen dat de opvoeding álles doet, maar daar ben ik het niet mee eens. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”