Je hebt gelijk, dat b.v. de Staffordshire Terrier gefokt is voor het gevecht met stieren, echter dit is iets uit een verleden, en dat gaat zeer zekers niet op voor het gross van de honden die binnen de beschrijving van dat ras vallen. Wat ik wel van mening ben, is dat als je het heel simpel bekijkt de mensen die vaak met zulke honden gezien worden nou niet direct overlopen van postitieve eigenschappen om uberhaupt aan zo'n hond te beginnen, laat staan dat ze uberhaupt al een hondenschool o.i.d. gaan bezoekenBadu schreef:Een simplistische voorstelling van zaken wellicht maar vechthonden (en daar reken ik onder de honden met een meer dan normaal ontwikkelde kaken zoals Staffords, Pitbull en alles waarmee gekruist is) zijn gefokt om te vechten. Meer niet dan dat. Genetisch gezien zullen ze dan ook makkelijker het gevecht aan gaan dan een poedel.
Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.
RR en andere 'normalere' rassen zijn voor Johnnie en Anita niet interessant. Nee, die willen imponeren met zo'n klapkaak.
Van mij mogen ze opnieuw verboden worden.
Bovendien zitten de asiels vol met deze happers. Ze kunnen ze lastig herplaatsen omdat degenen die ze willen hebben niet geschikt worden geacht voor zo'n hond en degenen die volgens het asiel wel geschikt zijn willen zo'n hond niet.
Verder ben ik het eens met de stelling dat het lijstje met rassen wat ongenuanceerd is....

Een verbod op dergelijke rassen, vooral als ze bedoeld zijn om mee te doen aan illegale hondengevechten heeft totaal geen zin, omdat zulke honden vaak niet eens het daglicht te zien krijgen, laat staan dat die mee gevoerd worden op een dagelijkse wandeling door b.v. een park o.i.d (vaak hebben zulke honden teveel aan verwondingen, zodat het een en ander teveel in de gaten gaat lopen) ...
En asiels vol met: "deze happers". Kom bijna dagelijks in een aantal dierenasiels in de omgeving, echter .. Een overschot aan deze 'happers' zie ik daar niet zitten

En nog maals, iedere hond is tot hele verschrikkelijke dingen in staat, echter bij de ene type hond zal het wat makkelijker te triggeren zijn als bij de ene hond (en dat hoeft niet eens zozeer in het ras te zitten!). En ook voor een hond geldt, dat het een product is van zijn of haar opvoeding ...