Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevaarlijke hondenrassen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Gevaarlijke hondenrassen

Ongelezen bericht door Felix »

Badu schreef:Een simplistische voorstelling van zaken wellicht maar vechthonden (en daar reken ik onder de honden met een meer dan normaal ontwikkelde kaken zoals Staffords, Pitbull en alles waarmee gekruist is) zijn gefokt om te vechten. Meer niet dan dat. Genetisch gezien zullen ze dan ook makkelijker het gevecht aan gaan dan een poedel.
Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.

RR en andere 'normalere' rassen zijn voor Johnnie en Anita niet interessant. Nee, die willen imponeren met zo'n klapkaak.
Van mij mogen ze opnieuw verboden worden.

Bovendien zitten de asiels vol met deze happers. Ze kunnen ze lastig herplaatsen omdat degenen die ze willen hebben niet geschikt worden geacht voor zo'n hond en degenen die volgens het asiel wel geschikt zijn willen zo'n hond niet. :hmmm:

Verder ben ik het eens met de stelling dat het lijstje met rassen wat ongenuanceerd is....
Je hebt gelijk, dat b.v. de Staffordshire Terrier gefokt is voor het gevecht met stieren, echter dit is iets uit een verleden, en dat gaat zeer zekers niet op voor het gross van de honden die binnen de beschrijving van dat ras vallen. Wat ik wel van mening ben, is dat als je het heel simpel bekijkt de mensen die vaak met zulke honden gezien worden nou niet direct overlopen van postitieve eigenschappen om uberhaupt aan zo'n hond te beginnen, laat staan dat ze uberhaupt al een hondenschool o.i.d. gaan bezoeken ;)

Een verbod op dergelijke rassen, vooral als ze bedoeld zijn om mee te doen aan illegale hondengevechten heeft totaal geen zin, omdat zulke honden vaak niet eens het daglicht te zien krijgen, laat staan dat die mee gevoerd worden op een dagelijkse wandeling door b.v. een park o.i.d (vaak hebben zulke honden teveel aan verwondingen, zodat het een en ander teveel in de gaten gaat lopen) ...

En asiels vol met: "deze happers". Kom bijna dagelijks in een aantal dierenasiels in de omgeving, echter .. Een overschot aan deze 'happers' zie ik daar niet zitten ;)

En nog maals, iedere hond is tot hele verschrikkelijke dingen in staat, echter bij de ene type hond zal het wat makkelijker te triggeren zijn als bij de ene hond (en dat hoeft niet eens zozeer in het ras te zitten!). En ook voor een hond geldt, dat het een product is van zijn of haar opvoeding ...
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:
renee-uk schreef:
Badu schreef: Zoiets ja.....
Audiëntieportaal dan maar? Vergunning als de match optimaal is voor de meest risicoloze combinatie baas/hond? :smile:
oh je bent er nog... :ok:
mag ik hier dan ook een antwoord op?
Badu schreef:Hij is daarnaast ook redelijk ongevoelig voor pijn. Moet ook wel anders kan je niet vechten hè?
mee eens
Maar hierdoor ook weer moeilijker opvoedbaar.
omdat ie ongevoelig voor pijn is? wat voor achterhaalde opvoedmethoden hanteer jij dan?
Goed! Honden die ongevoelig zijn voor pijn zijn vanzelf niet zo in voor correctie. Zijn wat onverschillig. Mocht zo'n type aan het matten slaan (met buurhond of -kind) dan is het niet eenvoudig hem op andere gedachten te brengen. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben...
Bepaalde rassen zal je iets harder moeten corrigeren dan een ander, echter ... Vaak kan een correctie ook gedrags bevestigend gaan werken (zie je nou wel, die hond/persoon is echt eng!), dus dient met enige zorgvuldigheid toegepast te worden.

En een hond die volgepompt zit met adrealine (moment dat ze aan het knokken zijn b.v.) die is zo wie zo al ongevoellig voor een heleboel zaken ...
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Jane Doe schreef:
smoekie schreef:
Jane Doe schreef:* Trekt trainingspak aan, haalt de nike's uit de kast, plakt wat plaatjes op en wil reageren*

Ach nee, laat ik maar op mijn handen gaan zitten, het heeft toch geen nut
jee wat ben jij verstandig zeg :wink: Heb je daar les voor gevolgd? :engel:
Ach ja, soms geef je de hoop gewoon op en laat je de kortzichtige mensen kortzichtig.

Maar oke, een paar foto's dan maar van mijn gevaarlijke honden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat is een heel gevaarlijk stel zo bij elkaar! .. Nah, alle gekheid op een stokje, kom dagelijks hier een zwart/witte stafford tegen, leuk beest, het enigste wat hij wil doen is me dood knuffelen, en wat spelen e.d. ;)

Maar als ik een aantal foto's zo zie, dan wordt er aardig om die hond zijn nek gehangen, wat op zich een behoorlijke dominantie handeling is bij de hond (geldt dus voor elke hond!). Dus dat zou iets zijn, wat ik niet toe zou laten, aangezien een hond dat makkelijk verkeerd kan opvatten ;)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Felix schreef: Bepaalde rassen zal je iets harder moeten corrigeren dan een ander, echter ... Vaak kan een correctie ook gedrags bevestigend gaan werken (zie je nou wel, die hond/persoon is echt eng!), dus dient met enige zorgvuldigheid toegepast te worden.

En een hond die volgepompt zit met adrealine (moment dat ze aan het knokken zijn b.v.) die is zo wie zo al ongevoellig voor een heleboel zaken ...
Ja precies, daarom voedt men tegenwoordig ook met zo min mogelijk correcties op, wat overigens voor alle honden geldt.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Dat knokken voorkom je als goede 'vechthonden' baas, dat zei ik al, just omdat je weet dat de kans dat ze als ze volwassen zijn niet met andere honden kunnen of enkel maar met een paar erg groot is.

Voor een hoop eigenaren staat het mensvriendelijke karakter voorop en die nemen het hondonvriendelijke deel daarbij op de koop toe.

Dat er niet alleen goede bazen zijn is ook waar, dat maakt het juist zo moeilijk.
Want de honden van de bazen die wel hun verantwoordelijkheden serieus nemen zie je niet in de media, maar ze worden wel over eenzelfde kam geschoren als degenen die verkeerd bezig zijn.
De honden en de goede eigenaren krijgen zo ten onrechte een heel verkeerd stempel opgedrukt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Felix
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Felix schreef: Bepaalde rassen zal je iets harder moeten corrigeren dan een ander, echter ... Vaak kan een correctie ook gedrags bevestigend gaan werken (zie je nou wel, die hond/persoon is echt eng!), dus dient met enige zorgvuldigheid toegepast te worden.

Ja precies, daarom voedt men tegenwoordig ook met zo min mogelijk correcties op, wat overigens voor alle honden geldt.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Dat knokken voorkom je als goede 'vechthonden' baas, dat zei ik al, just omdat je weet dat de kans dat ze als ze volwassen zijn niet met andere honden kunnen of enkel maar met een paar erg groot is.

Voor een hoop eigenaren staat het mensvriendelijke karakter voorop en die nemen het hondonvriendelijke deel daarbij op de koop toe.

Dat er niet alleen goede bazen zijn is ook waar, dat maakt het juist zo moeilijk.
Want de honden van de bazen die wel hun verantwoordelijkheden serieus nemen zie je niet in de media, maar ze worden wel over eenzelfde kam geschoren als degenen die verkeerd bezig zijn.
De honden en de goede eigenaren krijgen zo ten onrechte een heel verkeerd stempel opgedrukt.
Tsja, zoals altijd .. Een kleine groep verpest het voor de rest, die wel willend is ;)

En zoals ik de meeste staffords b.v. mee maak hier in de buurt, zijn het gewoon hele vriendelijke honden, en die gaan zelfs heel goed samen op het hondenveldje hiero, echter als 1 zo'n hondje een tennisbal vast heeft is het wat lastig lossen bij die hond, maar ach, als dat alles is :D
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

staffords zijn op en top gezinshonden!!
zo lang je kop er maar bij houdt.
oja en ps mijn vrienden zijn beledigt badu.
ze wisten niet dat ze tokkies waren.
ze laten hun honden nu ook maar vechten want ze wisten niet dat iedereen dat deed. :mep: :lekkerpuh:
Afbeelding
blijf vragen stellen
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Felix schreef: Je hebt gelijk, dat b.v. de Staffordshire Terrier gefokt is voor het gevecht met stieren, echter dit is iets uit een verleden, en dat gaat zeer zekers niet op voor het gross van de honden die binnen de beschrijving van dat ras vallen. Wat ik wel van mening ben, is dat als je het heel simpel bekijkt de mensen die vaak met zulke honden gezien worden nou niet direct overlopen van postitieve eigenschappen om uberhaupt aan zo'n hond te beginnen, laat staan dat ze uberhaupt al een hondenschool o.i.d. gaan bezoeken ;)

Een verbod op dergelijke rassen, vooral als ze bedoeld zijn om mee te doen aan illegale hondengevechten heeft totaal geen zin, omdat zulke honden vaak niet eens het daglicht te zien krijgen, laat staan dat die mee gevoerd worden op een dagelijkse wandeling door b.v. een park o.i.d (vaak hebben zulke honden teveel aan verwondingen, zodat het een en ander teveel in de gaten gaat lopen) ...

En asiels vol met: "deze happers". Kom bijna dagelijks in een aantal dierenasiels in de omgeving, echter .. Een overschot aan deze 'happers' zie ik daar niet zitten ;)

En nog maals, iedere hond is tot hele verschrikkelijke dingen in staat, echter bij de ene type hond zal het wat makkelijker te triggeren zijn als bij de ene hond (en dat hoeft niet eens zozeer in het ras te zitten!). En ook voor een hond geldt, dat het een product is van zijn of haar opvoeding ...
He jammer, val ik weer buiten de boot.
Wij zijn dan wel een jong stel van voor in de 20 maar al mijn 3 honden hebben de hondenschool gezien.
Met mijn beide teefjes alleen de basiscursus, aangezien ze het niet veel aan vonden
Met mijn reutje ga ik verder, want die heeft er echt plezier in.
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief

renee-uk schreef: ja dan zou je dus inderdaad mooi staan te kijken als je alleen van correcties afhankelijk was.
Maar dat is natuurlijk niet zo, netzomin als de doorsnee vechthond een gevaar is voor je buurkind, ze staan juist bekend om hun mensvriendelijkheid. Ook weer logisch want hoe moeten ze anders gehanteerd worden als ze uitgevochten zijn?
Je voedt een hond niet op met lichamelijke correcties, dat is inmiddels al zo vreselijk achterhaald dus dat probleem heb je al niet
een 'vechthond' is als je hem opvoedt niet anders dan een andere hond die kun je ook zonder lichamelijk geweld leren luisteren.
Het enige dat een 'vechthond' tegen heeft, juist door zijn afstamming, is dat de kans heel groot is dat hij als volwassen hond niet of heel select met andere honden kan, daar anticipeer je dan ook op als goede eigenaar en je geeft hem die kans gewoon niet.
Maar opvoeden kun je ze prima hoor!
Misschien zou je toch eens iets meer over de verschillende rassen kunnen lezen voordat je een zo uitgesproken mening op tafel gooit!
Ik kan je zelfs vertellen dat een hardhandige correctie niet eens nodig is bij dit soort honden.
Dit zijn namelijk honden die alles voor hun baas over hebben, echt alles goed willen doen in de ogen van hun baasje
1 keer hier mopperen heeft meer effect dan een lichamelijk correctie
Negeren bij bijvoorbeeld overmatige begroetingen is voor hun helemaal de ultieme straf.

Ik denk dat je het sowieso nooit lichamelijk moet oplossen bij een grote hond (kleine hond natuurlijk ook niet) want als hij wil win je er nooit van, dit geld volgens mij voor alle grote rassen.

Mijn teefje en mijn reutje kan ook niet meer met andere onbekende honden, honden die ze van pups af aan kunnen, nog wel.
Dat deze kans groot was, wist ik, en hou daar ook gewoon rekening mee.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Jane Doe schreef:
Felix schreef: Je hebt gelijk, dat b.v. de Staffordshire Terrier gefokt is voor het gevecht met stieren, echter dit is iets uit een verleden, en dat gaat zeer zekers niet op voor het gross van de honden die binnen de beschrijving van dat ras vallen. Wat ik wel van mening ben, is dat als je het heel simpel bekijkt de mensen die vaak met zulke honden gezien worden nou niet direct overlopen van postitieve eigenschappen om uberhaupt aan zo'n hond te beginnen, laat staan dat ze uberhaupt al een hondenschool o.i.d. gaan bezoeken ;)

He jammer, val ik weer buiten de boot.
Wij zijn dan wel een jong stel van voor in de 20 maar al mijn 3 honden hebben de hondenschool gezien.
Met mijn beide teefjes alleen de basiscursus, aangezien ze het niet veel aan vonden
Met mijn reutje ga ik verder, want die heeft er echt plezier in.

Je mist in het beginsels al de qlue .. En als JIJ geen lol er in hebt (iets wat je door de regels heen al kan proeven), dan zal je hond er ook bar weinig zin erin hebben ;)

En er is altijd een uitzondering op de regel, tegenwoordig zien we inderdaad meer en meer staffords op de hondenscholen terug, echter soms helaas met wisselend resultaat (ligt in 99,99% puur aan de eigenaar) ...

Wist je trouwens, dat toen de stafford nog 'verboden' was, de Dieren Bescherming als enigste hondenschool dat ras WÉL accepteerde als 'hond' op hun hondenscholen ;)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Badu schreef:Een simplistische voorstelling van zaken wellicht maar vechthonden (en daar reken ik onder de honden met een meer dan normaal ontwikkelde kaken zoals Staffords, Pitbull en alles waarmee gekruist is) zijn gefokt om te vechten. Meer niet dan dat. Genetisch gezien zullen ze dan ook makkelijker het gevecht aan gaan dan een poedel.
Als ik dit soort honden tegenkom zie ik daar zonder uitzondering een Tokkie bij die het uitermate amusant vindt als zijn hond grommend en blaffend op anderen af komt.

RR en andere 'normalere' rassen zijn voor Johnnie en Anita niet interessant. Nee, die willen imponeren met zo'n klapkaak.

Bovendien zitten de asiels vol met deze happers. Ze kunnen ze lastig herplaatsen omdat degenen die ze willen hebben niet geschikt worden geacht voor zo'n hond en degenen die volgens het asiel wel geschikt zijn willen zo'n hond niet. :hmmm:

Verder ben ik het eens met de stelling dat het lijstje met rassen wat ongenuanceerd is....
gelukkig is jouw mening dat niet...........
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jane Doe schreef:
renee-uk schreef: ja dan zou je dus inderdaad mooi staan te kijken als je alleen van correcties afhankelijk was.
Maar dat is natuurlijk niet zo, netzomin als de doorsnee vechthond een gevaar is voor je buurkind, ze staan juist bekend om hun mensvriendelijkheid. Ook weer logisch want hoe moeten ze anders gehanteerd worden als ze uitgevochten zijn?
Je voedt een hond niet op met lichamelijke correcties, dat is inmiddels al zo vreselijk achterhaald dus dat probleem heb je al niet
een 'vechthond' is als je hem opvoedt niet anders dan een andere hond die kun je ook zonder lichamelijk geweld leren luisteren.
Het enige dat een 'vechthond' tegen heeft, juist door zijn afstamming, is dat de kans heel groot is dat hij als volwassen hond niet of heel select met andere honden kan, daar anticipeer je dan ook op als goede eigenaar en je geeft hem die kans gewoon niet.
Maar opvoeden kun je ze prima hoor!
Misschien zou je toch eens iets meer over de verschillende rassen kunnen lezen voordat je een zo uitgesproken mening op tafel gooit!
Ik kan je zelfs vertellen dat een hardhandige correctie niet eens nodig is bij dit soort honden.
Dit zijn namelijk honden die alles voor hun baas over hebben, echt alles goed willen doen in de ogen van hun baasje
1 keer hier mopperen heeft meer effect dan een lichamelijk correctie
Negeren bij bijvoorbeeld overmatige begroetingen is voor hun helemaal de ultieme straf.

Ik denk dat je het sowieso nooit lichamelijk moet oplossen bij een grote hond (kleine hond natuurlijk ook niet) want als hij wil win je er nooit van, dit geld volgens mij voor alle grote rassen.

Mijn teefje en mijn reutje kan ook niet meer met andere onbekende honden, honden die ze van pups af aan kunnen, nog wel.
Dat deze kans groot was, wist ik, en hou daar ook gewoon rekening mee.
dat bedoel ik!
:ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Tja, wat ik zo meekrijg van de discussie... ben er nog steeds niet gerust op :lol1:

Maar even voor de goede orde: wil natuurlijk niemand beledigen en weet best dat de Staf ook een hele leuke hond is. Je moet tijdens een discussie soms wat aandikken anders heb je geen discussie.

Smoekie: in deze link vond ik het verhaal over het betreffende asiel:
http://www.overgelder.dierenbescherming ... icht/10000" onclick="window.open(this.href);return false;

En Felix, jij brengt de nodige nuance aan. Heel goed! Dat van dat vechten met stieren wist ik overigens niet... :scratch:

En Jane Doe, hele mooie beesten! Zou alleen, zoals Felix schrijft, de kids niet om de nek van de hond laten hangen.... gaat op enig moment (als ze wat geïrriteerd zijn) fout. Heb zelf geen grote gevaarlijke honden maar ik vind het niet goed als een kind zo'n handeling verricht. Blijven honden hè?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
renee-uk
Zeer actief

Badu schreef:Tja, wat ik zo meekrijg van de discussie... ben er nog steeds niet gerust op :lol1:

Maar even voor de goede orde: wil natuurlijk niemand beledigen en weet best dat de Staf ook een hele leuke hond is. Je moet tijdens een discussie soms wat aandikken anders heb je geen discussie.

http://www.overgelder.dierenbescherming ... icht/10000" onclick="window.open(this.href);return false;

En Felix, jij brengt de nodige nuance aan. Heel goed! Dat van dat vechten met stieren wist ik overigens niet... :scratch:

En Jane Doe, hele mooie beesten! Zou alleen, zoals Felix schrijft, de kids niet om de nek van de hond laten hangen.... gaat op enig moment (als ze wat geïrriteerd zijn) fout. Heb zelf geen grote gevaarlijke honden maar ik vind het niet goed als een kind zo'n handeling verricht. Blijven honden hè?
grote goden, denk je niet dat Jane Doe dat van haar eigen honden zelf wel kan beoordelen?
kun je niet een tandje minder als je eigenlijk geen bal verstand hebt van waarover je praat?
Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

renee-uk schreef:
Badu schreef:Tja, wat ik zo meekrijg van de discussie... ben er nog steeds niet gerust op :lol1:

grote goden, denk je niet dat Jane Doe dat van haar eigen honden zelf wel kan beoordelen?
kun je niet een tandje minder als je eigenlijk geen bal verstand hebt van waarover je praat?
Keep on dreaming.... :klaar:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
renee-uk
Zeer actief

Badu schreef:
renee-uk schreef:

Keep on dreaming.... :klaar:
yeah and FRO :ok:
Afbeelding

pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

zo dan ik ook maar
met mn gevaarlijke vechthonden
tokkie als ik ben moet ik natuurlijk wel reageren

als eerste hoop ik dat er veel meer mensen met kleine hondjes hier komen wonen
want ja mijn staffords barfen het liefst
en alle kleine hondjes zijn al op
al 6 keer die kolere polisie aan de deur gehad
maar is grote onzin
want dat klote kind kwam zelf te dicht bij
die ouwe tang van hier verderop heb ik mooi onderste boven laten lopen door mn bullie
want ja moet ze maar naar het bejaardehuis gaan he
die mensen met die andere kolere honden komen niet meer in de buurt
die hebben het wel geleerd onderhand
alleen wel jammer want nu heb ik geen vechtpartijen meer
denk dat ik maar weer eens naar een losloopgebied ga
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

pammetje schreef:zo dan ik ook maar

maar is grote onzin
die ouwe tang van hier verderop heb ik mooi onderste boven laten lopen door mn bullie
:wink: :wink: :wink:
Afbeelding
blijf vragen stellen
maula
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maula »

maar is grote onzin
bij mijn honden zijn de pauzes van het kinderdagverblijf stukkie verderop favoriet...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

maula schreef:

maar is grote onzin
bij mijn honden zijn de pauzes van het kinderdagverblijf stukkie verderop favoriet...
Rond etenstijd zeker :F: :cheer: hoe vers kun je ze krijgen
pammetje
Zeer actief

o ik zie dat ik staffords verkeerd heb geschreven

op zn tokkies zijn het toch steffers
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
maula
Actief
Contacteer:

pure agressie tussen deze 2....
Afbeelding

zo jammer weer dat mensen nog steeds van mening zijn dat een hond gevaarlijk geboren word...zo jammer dat nog steeds vele honden over 1 kam geschoren worden...zo jammer dat mensen blijkbaar een ras niet kunnen zien als hond en met dat beeld een ras per hond veroordelen en niet een heel ras omdat er een rotte appel tussen zit, die er vaak zelf niks aan kan doen dat die als rotte appel bestempeld word want het is toch in 99% van de gevallen zo dat een eigenaar gefaald heb en niet een hond van een bepaald ras...
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Badu schreef:

Hij is daarnaast ook redelijk ongevoelig voor pijn.
Maar hierdoor ook weer moeilijker opvoedbaar. Trekt zijn eigen plan zeg maar.
dan schop je niet hard genoeg
misschien stalen neuzen aan trekken
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
maula
Actief
Contacteer:

pammetje schreef:
Badu schreef:

Hij is daarnaast ook redelijk ongevoelig voor pijn.
Maar hierdoor ook weer moeilijker opvoedbaar. Trekt zijn eigen plan zeg maar.
dan schop je niet hard genoeg
misschien stalen neuzen aan trekken

help dat niet heb je nog altijd de ouwe wetse honkbalknuppel.....
Afbeelding
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Een stafford is heus niet ongevoelig voor pijn..
Pas op het moment dat ie in een gevecht verwikkeld raakt gaat dat op en ik vind dat je als baas dan al behoorlijk gefaald hebt.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

ik ben in totaal al 6 keer dood gebeten door mijn hond
heb over al mijn armen en benen lidtekens van die moorden

dat kan toch niet??
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
pammetje
Zeer actief

Aphraell schreef:Een stafford is heus niet ongevoelig voor pijn..
Pas op het moment dat ie in een gevecht verwikkeld raakt gaat dat op en ik vind dat je als baas dan al behoorlijk gefaald hebt.
dat is niet waar
staffords zijn kei stoer

ps wel ff de kleine lettertjes lezen

stttttt niet vertellen, dat ze al beginnen te piepen als ze alleen maar denken dat je er op staat. En dat de meeste als je je stem verheft al gaan kruipen.
dat is niet goed voor het imago van de staff
Laatst gewijzigd door pammetje op 26 sep 2009 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

pammetje schreef:

stttttt niet vertellen, dat ze al beginnen te piepen als ze alleen maar denken dat je er op staat. En dat de meeste als je je stem verheft al gaan kruipen.

nee..gelijk heb je.. kan eigenlijk niet he.
Daar gaat het imago van m'n hond :mrgreen:
Jane Doe
Zeer actief

renee-uk schreef: grote goden, denk je niet dat Jane Doe dat van haar eigen honden zelf wel kan beoordelen?
Zoals je misschien ziet, sta ik er zelf naast, ik zou kinderen nooit alleen laten met honden
Zal de volgende foto ook even laten zien

Mijn honden hebben geen dominantie naar kinderen of mensen toe, ten eerste zit dat niet in ze, ten tweede zou ik het niet toe laten

Als ik het voor 99% vertrouwde, had ik het niet gedaan, maar ik vertrouw mijn honden voor 200%.

Hier de foto die daarna kwam, kan je zien hoe dominant mijn hond is

Kusje terug?
Afbeelding
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief

pammetje schreef:
dat is niet waar
staffords zijn kei stoer

ps wel ff de kleine lettertjes lezen

Hahaha zo stoer, dat de dierenarts niet eens kon kijken welk pootje van Ox nou gekneusd was, omdat hij bij alle 2 pootjes even hard piepte als ze er aan kwam

Of als bij Kyra, die gaat piepen als ze haar inenting krijgt in haar nek

:smile: Kreeg zelfs van de dierenarts te horen dat ik mijn honden toch maar eens moet gaan vertellen dat ze onder een stoer ras vallen en dat ze aan hun imago moesten denken
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Jouw reactie hier en de andere reacties die je hierna gaf getuigen natuurlijk in de eerste plaats van een zeer bekrompen gedachtegang, daarnaast laat je duidelijk zien dat je niet echt weet waar je over praat. Maakt niet zoveel uit hoor, niet iedereen kan overal verstand van hebben.
Heb niet echt zin om daar daadwerkelijk inhoudelijk op in te gaan, tegen zoveel domheid kan ik toch niet op.

Maar om nu te zeggen dat er opnieuw weer een RAD mag komen schiet bij mij wel heel erg in het verkeerde keelgat.
Ik kan met de beste wil van de wereld nog steeds niet begrijpen dat er andere hondenliefhebbers bestaan die die wet terug zouden willen hebben, werkelijk onvoorstelbaar. Maar eigenlijk zegt dat des te meer over jou.

Zou nu ga ik even snel naar buiten met mijn gevaarlijke hond, mijn dochter hing net om zijn nek dus ik moet maar even snel weg gaan met hem voor hij haar opvreet.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”