Zoek stok! schreef:Ja het bloedde niet eensTamara. schreef:Dat valt ook nog mee, toch
Ohhh....Dan valt het inderdaad mee

Moderator: moderatorteam
Zoek stok! schreef:Ja het bloedde niet eensTamara. schreef:Dat valt ook nog mee, toch
Je hebt voor jezelf ook zo'n stok aangeschaftZoek stok! schreef:Maar ik ben heel handig in het afweren. Het wordt al wel minder trouwens hoor, ben ermee bezigmarye schreef:Nou, ze bijt best hard hoor (weet ik uit ervaring) :N:
Haha, zie je mij al lopenTamara. schreef:Je hebt voor jezelf ook zo'n stok aangeschaftZoek stok! schreef:Maar ik ben heel handig in het afweren. Het wordt al wel minder trouwens hoor, ben ermee bezigmarye schreef:Nou, ze bijt best hard hoor (weet ik uit ervaring) :N:![]()
![]()
Is het afreageren van frustratie bij haar?
mariaa schreef:
Ik had ook al gehoord dat honden die goed zijn in gehoorzaamheid, minder goed zijn in het drijven. Ze zijn dan te gericht op de baas wat de zelfstandigheid van het drijven in de weg staat.
Zie je dit als een probleem of ga je in de toekomst kiezen tussen gehoorzaamheid of drijven?
gr mariaa
Ik weet niet of me dat gaat lukken. Het sturen wat ik bij agility doe, mag niet bij schapendrijven. Maar er zijn genoeg mensen die zowel agility als schapendrijven doen, dus wie weet ga ik het lerenranetje schreef:Mooie ervaring voor je Linda![]()
Hou hou jij alle commando's uit de verschillende sporten, met alle bijbehorende lichaamshouding uit elkaar?![]()
Dat zou bij mij fout gaan denk ik![]()
Meer dan twee verschillende dingen lukt me niet.
Als ze geen aanleg zou hebben, zou dat wel heel bijzonder zijn gezien haar afkomst. Het zelfstandig laten werken, dat is iets wat bij mij ligt. Ik wil te veel controle over mijn honden tijdens het trainen. Er zijn meerdere trainers die dat zeggen, bij Bram hetzelfde verhaal. Ik doe m'n best.*Anita* schreef: Izzie is nog hartstikke jong en laat wel degelijk zien dat ze aanleg heeft.
Ze moet nog veel leren en dus ook leren zelfstandiger te werken.
Bij JJ. Die kunnen mij veel beter helpen dan een 'Border trainer'. Valerie heeft het filmpjeBas Rouge schreef:Leuk om te lezen, staat het filmpje al ter onze beschikking![]()
Ga je bij JJ verder drijven of dichter in de buurt?
Heel gaaf dat je met Izzy gaat drijven. Ik vind het verstandig dat je bij JJ gaat trainen, die hebben immers de meeste ervaring met de Aussie. Borders worden toch heel anders getraint. Daar zit ook geen beet in gefokt. Vaak krijg je toch meer problemen als je bij echte border collie trainers gaat hoe welwillend ze ook zijn. Zo is Jola toen ook bij mij terecht gekomen. Met 1,5 jaar werd gezecht dat ze niet met schapen kon werken. Lees ik laatst dat iemand anders met een Gelbacke haar hond die inmiddels wel al werkt met 2 jaar normaal te jong zou zijn voor zulke zelfstandigheid. (maargoed dat zijn dan ook weer hoeders ipv drijvers) Maar de vorige eigenaren van Jola waren heel ervaren herders en hadden ook duitse herders en hollandse herders getraint. Maar Jola was toch teveel. Ik vergelijk een aussie wel een beetje met een fuchs al zijn t betere drijvers ze zijn wel beide echt op een beet gefokt en hebben daarbij vaak hele sterke driften. Daar moet je mee om kunnen gaan. Heel anders dan een border collie.Zoek stok! schreef:Bij JJ. Die kunnen mij veel beter helpen dan een 'Border trainer'. Valerie heeft het filmpjeBas Rouge schreef:Leuk om te lezen, staat het filmpje al ter onze beschikking![]()
Ga je bij JJ verder drijven of dichter in de buurt?
Zoek stok! schreef: Het zelfstandig laten werken, dat is iets wat bij mij ligt. Ik wil te veel controle over mijn honden tijdens het trainen. Er zijn meerdere trainers die dat zeggen, bij Bram hetzelfde verhaal. Ik doe m'n best.
hey_Do_ schreef:Zoek stok! schreef: Het zelfstandig laten werken, dat is iets wat bij mij ligt. Ik wil te veel controle over mijn honden tijdens het trainen. Er zijn meerdere trainers die dat zeggen, bij Bram hetzelfde verhaal. Ik doe m'n best.
Ik ben precies zo. En mijn hond heeft minder aanleg dan die van jou, ga ik van uit. Dus ik denk dat het wel goed komt.
Het was voor jullie beide de eerste keer. Je moet leren je hond te vertrouwen dat ze de schapen niks doet. Pas dan kan je echt gaan werken. Die van mij die hing in de staarten en liet niet meer los...
Gewoon eerst je 5 proeflessen doen, dan gaat het vast beter. En ik train dan ene paar keer per week met vee, maar er zijn zat mensen die 1 keer per maand of 2 keer per maand alleen in de zomer maanden trainen. En die het ook goed doen.
En koop/lees het boekje van Anneke, dan snap je zelf ook meer van wat er van je hond verwacht word.
Do
mariaa schreef:hey_Do_ schreef:Zoek stok! schreef: Het zelfstandig laten werken, dat is iets wat bij mij ligt. Ik wil te veel controle over mijn honden tijdens het trainen. Er zijn meerdere trainers die dat zeggen, bij Bram hetzelfde verhaal. Ik doe m'n best.
Ik ben precies zo. En mijn hond heeft minder aanleg dan die van jou, ga ik van uit. Dus ik denk dat het wel goed komt.
Het was voor jullie beide de eerste keer. Je moet leren je hond te vertrouwen dat ze de schapen niks doet. Pas dan kan je echt gaan werken. Die van mij die hing in de staarten en liet niet meer los...
Gewoon eerst je 5 proeflessen doen, dan gaat het vast beter. En ik train dan ene paar keer per week met vee, maar er zijn zat mensen die 1 keer per maand of 2 keer per maand alleen in de zomer maanden trainen. En die het ook goed doen.
En koop/lees het boekje van Anneke, dan snap je zelf ook meer van wat er van je hond verwacht word.
Doleuk om je ook hier tegen te komen!
Ik heb net even gekeken om je website, ziet er erg mooi uit...
groetjes en misschien komen we elkaar weer eens ergens tegen.
Altijd leuk om familie weer terug te zien. Jammer van Sun, maar ja, je komt ook niet even vanuit oostenrijk over voor een lesje drijven.Zoek stok! schreef:Boekje van Anneke heb ik!
10 Oktober hebben we onze tweede les. Twee broers en een zus van Izzie zijn er dan ook. Er mist dus maar 1 zusje voor een familieportretje met pa, ma en het nest.
Inge O schreef:ja toch?Karin schreef:Das knap als je je eerste les pas eind sept hebt gehad
ik bedoelde alleen maar dat ze haar eerste les al achter de rug had, dus dat ze wel al een idee heeft over hoe ze het vindt.
Ja natuurlijk, de eerste trial is al geboekt hoorInge O schreef:wakker wordenKarin schreef:ziet er leuk uit ben benieuwd hoe je het gaat vinden, ze zit er ondertussen haast mee op wedstrijd
.
Haha, goed he. Degene die zich zorgen maakt, ben ik natuurlijkZoek stok! schreef:Inge O schreef: O en voor wie zich zorgen maakt over Bram: met hem heb ik tussendoor een eind gestept, hij heeft ook een leuke dag gehad dusja, dat was natuurlijk het eerste waar we hier allemaal aan dachten - ik toch
. je bent ook onverbeterlijk hè
?
Het was voor mij natuurlijk handiger geweest om met een iets minder aangebrand type te beginnen met drijven. Als ik even niet kijk, bijt ze. Het spreekt voor zich dat ik die foto's niet plaatsInge O schreef: maar wat een prachtig verhaal + foto's zeg. bij die tweede drijffoto zag ik ze in gedachten inderdaad al een beetje voorbijstormen
, hoewel izzie toen in ieder geval netjes op afstand liep.
prima dat je er - ondanks haar opwinding - toch goed contact kan mee krijgen.