Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vzh ipo en knpv

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

vzh ipo en knpv

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik ben gewoon eens nieuwsgierig naar het volgende..

Als je ipo examens wil doen moet je eerst vzh hebben.
Maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand in de knpv erover gehoord(vzh), is het daarbij helemaal niet nodig?
En waarom dan niet?
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Gos
Zeer actief

Re: vzh ipo en knpv

Ongelezen bericht door Gos »

Is niet nodig, waarom zou dat wel moeten? Vzh heeft niks met KNPV te maken :19:
Miss_Liz
Zeer actief

waarom dan niet?
Aangezien die honden juist meestal bij de politie en bewakingsbedrijven worden ingezet lijkt een verkeers zekere hond me voor de politie niet onbelangrijk, toch?
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Als dat examen belangrijk gevonden werd door politie en bewakingsbedrijven, dan zouden ze er wel naar vragen lijkt me.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ik ken zo al 2 honden die echt zouden zakken op vzh terwijl ze super goed met de knpv meedraaien.
puur omdat deze honden zo asocaal zijn naar vreemde toe.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Miss_Liz schreef:waarom dan niet?
Aangezien die honden juist meestal bij de politie en bewakingsbedrijven worden ingezet lijkt een verkeers zekere hond me voor de politie niet onbelangrijk, toch?
Ben je wel eens bij een VZH examen geweest ? Dat hele B gedeelte stelt geen zak voor. Mijn honden hebben VZH maar ze zijn echt niet verkeerszeker hoor. Ik zal nooit met ze de markt of wat dan ook opgaan.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

het verkeersezekere is de laatste tijd al los gelaten het gaat meer om het sociale gedrag naar mensen en naar honden vandaar dat er nu ook achter staat BH( begeleithund)
Jan
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Alleen als ze bij de verkeersdienst terecht komen.. :mrgreen: :mrgreen:

Dick
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

verkeerszekere hond, dat wordt beoordeeld door een fietser die ff voorbij rijdt aan de hond :F: :smile:

bij Ds kwam er et toevallig een tractor voorbij, passeerde op een halve meter van de honden. Dat was al weer een ietwat uitdagendere oefening. :19: Maar dan nog... hond kortbij en hij kan geen kant meer op :D

Nu ja, ik vind het alvast geen referentie voor het hebben van een effectief verkeerszekere hond, het is allemaal perfect te trainen...

Zegt diegeen die morgen VZH gaat afleggen :oeps:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Van mij mag het in de IPO ook morgen afgeschaft worden hoor... wordt niks mee gedaan over het algemeen, het is iets wat ff moet om verder te kunnen, meer niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

malinois schreef:
Van mij mag het in de IPO ook morgen afgeschaft worden hoor... wordt niks mee gedaan over het algemeen, het is iets wat ff moet om verder te kunnen, meer niet.
De vereisten worden juist uitgebreid, de reddingshonden(IPO-R) moeten het ook hebben vanaf 1-01-2010
Jan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

janinca2002 schreef:
malinois schreef:
De vereisten worden juist uitgebreid, de reddingshonden(IPO-R) moeten het ook hebben vanaf 1-01-2010
tja ik zie er echt het nut niet van in... niemand doet er wat mee, het wordt ook gezien als een 'moetje' en je hebt er niks aan. Reddingshonden kan ik me ergens heel ver weg nog wat van voorstellen, mensen etc. waar ze tussen lopen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miss_Liz
Zeer actief

@leane ja ik heb wel vzh examens bij gestaan.
Maar was er gewoon nieuwsgierig naar waarom het wel verplicht is bij de ipo en niet bij knpv..
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”