Met Roef heb ik de MAG test als proefpersoon gedaan.
Het jammere vind ik alleen dat ik nooit de uitslag heb gekregen...zou ze hem nou wel of niet gehaald hebben?
Roef reageerde goed op de insluiting

en een beetje teruggetrokken op die irritante pop die een kind moet voorstelde. Die pop was zo opdringerig dat ze wel naar achter moest lopen, ze gromde of dreigde niet...maar keek wel heel ongelukkig en probeerde de maaiende armpjes te ontduiken (normaal is ze idolaat en heel lief met kinderen)
Die houten kat vond ze een stom beest...ze reageerde door hard te blaffen. Terwijl ze hier in huis met 4 katten samenleeft en zelfs op straat rustig langs loslopende katten kan lopen zonder maar de neiging te hebben om er achter na te jagen. Zelfs als de katten voor haar neus wegschieten kan ik haar met gemak bij mij roepen
Op de sirene geen enkele reactie en de paraplu ook niet

. Die sirene was ik heel verbaasd over dat ze daar niet op reageerde....deed zelfs pijn aan mijn oren.
Op alle onderdelen waar veel herrie bij kwam kijken...dat grote scherm wat neervalt enzo reageerde ze op door heel hard te blaffen (stapjes naar achter en in de lucht blaffen). Eigenlijk had ze niet genoeg tijd om zich te herstellen tussen alle onderdelen. Dus het hele middengedeelte van de test heeft ze staan blaffen (scherm, ratelding, kat)
Overall vond ik zelf de MAG test een zeer onprettig ervaring voor mijn hond. Achteraf had ik spijt dat ik Roef bloot gesteld heb aan deze test. Nu weet ik niet of dit wanhopige geblaf van haar betekent of ze dan voor de test zou zakken.
Het overall beeld liet zeker geen stabiele hond zien die rustig, kwispelend door de hal heen loopt maar meer een kleine frummel die in een spookhuis is beland en zich af en toe rotschrikt en bang is voor wat gaat komen.
Roef is in het normale leven een erg vocaal hondje en ook hier toonde ze dat gedrag. Ze schrok ergens van (lawaai onderdelen), sprong achteruit, en gaat dan hard staan blaffen. Maar is ze dan een agressieve hond?? Geen idee..in ieder geval geen stabiele hond....maar waar ligt dan de grens?
Mijn inschatting is dat Sepp overall door heen lummelt. Schrik misschien een beetje van de harde geluiden, maar zal zich snel herstellen.
Groetjes
Nanda