Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility voor jonge honden

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Agility voor jonge honden

Ongelezen bericht door laeken »

duitse herder schreef:
MARC_S schreef:
LongFields schreef: Ik heb bij alle honden die we vanaf pup af aan hebben gehad (Gizmo, Sjefke, Nozem en nu Tapas) gewoon de puppycursus en de daarop volgende gehoorzaamheidscursussen doorlopen, en heb niet de indruk dat hen dat kwaad gedaan heeft of doet. Ik vind het zelf leuk om te doen, ben graag in clubverband bezig met mijn hond (zodat ik mijzelf en mijn hond ook kan spiegelen aan de anderen) en leer toch weer nieuwe dingen.
Maar jij wil en hebt hele andere honden dan wij :wink: Jouw honden zijn veel beschaafder maar ook geremder. Niks mis mee maar wij willen de blaffende hond die als een raket vooruit een parcours op vliegt of die wel in een mouw bijt als er een pakwerker staat. Als Eva eerst GG had gedaan had ze dat dus nooit meer gedaan.
Daar zitten ook nadelen aan, maar ook voordelen zoals nu bij agility. Dit is de hele reden dat ze zo snel en zelfstandig wil leren en werken.
Weet je met alleen snelheid kom je er niet :mrgreen: Je zegt dat Eva zelfstandig is, hoe wil je dat combineren met agillity? Daar is het juist de kunst dat ze onder appel handelingen uitvoeren. Als je een hond hebt die alles zelf doet, is het erg moeilijk om samen een parcour te lopen.
Ja whatever. Het gaat heel goed en ik ben een beetje klaar hiermee. Als ik jou begrijp gaat het heel slecht en ik vraag me af hoe je aan die wetenschap komt? Aangezien wij zelf bepalen hoe we iets doen en zelf ook denken dat het prima gaat wil ik het graag zo laten. Ik blijf het vreemd vinden om commentaar te krijgen als je zelf niet eens klaagt en alleen maar blij bent dat het zo goed gaat.

Is een positief verhaal een reden om commentaar te moeten geven? Als ik nu liep te klagen dat het niet ging ala. :19:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zoek stok! schreef:
LongFields schreef: Wat je conclusie is, dat Eva nooit zo zou zijn geworden als ze nu is als je wél GG had gedaan, dat is een aanname en kun je niet met zekerheid stellen. Je hebt het immers niet zo gedaan, en die paar keer puppycursus is niet echt representatief te noemen voor GG denk ik zo.
Ik blijf er ook bij dat de manier van trainen heel veel uitmaakt. Ik heb met Bram braaf alle gehoorzaamheidscursussen doorlopen bij echt slechte hondenscholen. Daar heb ik alleen maar last van gehad. Kom je bij een school zoals de AHC, dan gaat het zo anders. Dan is het lol maken met je jonge hond, niks gedril. Behendigheid zie ik ook gegeven worden op een manier die ik niet prettig zou vinden. Hond heel erg bij je houden, corrigeren voor eigen initiatief etc. Maar het is nog niet makkelijk om goede scholen en trainers te vinden. Daarnaast maakt het natuurlijk ook uit hoe je zelf bent. Ik heb de neiging om te veel controle te willen over mijn honden. Voor mij en Izzie is het dus juist goed om een les te hebben waar ik word 'gedwongen' haar te laten gaan. Dat is ook waarom ik zoeklessen ga volgen met haar. Aan de andere kant zijn er handlers met super snelle honden die nergens komen omdat ze te weinig controle hebben. En alle gradaties daartussen.
Natuurlijk staat of valt alles met een goede begeleiding en goede hondenschool, helemaal met je stuk eens dus. :wink:
En je laatste opmerking is inderdaad waar, er zijn zóveel verschillende honden en zóveel verschillende handlers, dat er volgens mij voor niet 1 discipline in de hondensport 1 zaligmakende manier is om iets te trainen of aan te leren.
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
duitse herder schreef:Ik denk dat je bij agillity verder komt met een langzamere maar geconcentreerde hond dan eentje die supersnel is maar wel zelfstandig gaat werken :ok:
Nee dat denk ik niet :wink: Natuurlijk zie ik rampen voorbij komen onder de supersnelle honden. Die werkelijk een puinzooi achterlaten in het parcours. Geen lat ligt meer en alle hindernissen worden door elkaar genomen. Maar je kunt veel beter een zeer gedreven hond leren sturen, dan een minder gedreven hond hard laten gaan.

Overigens herken ik de GG discussie wel van agility. Er zijn mensen die specifiek niks met gehoorzaamheid willen doen omdat het verwarrend zou zijn voor de hond. Maar het feit dat zoveel honden het juist heel goed kunnen combineren, geeft voor mij aan dat het een fabeltje is. En ik train dus wel met drift in de obedience met Izzie. Ja, er is ook beheersing nodig, maar dat heb je ook in de agility nodig. Bij de schapen ook trouwens. Een hond die zich niet kan beheersen, daar kun je niks mee in die sporten. De mate van beheersing en focus neemt toe als de hond ouder wordt. Ik zal nu bijv. geen lange volgstukken doen. Het zijn korte stukjes, met veel hulp aangeleerd, en daarna veel spelen. Ik ben sowieso van het trainen zonder dat de hond de fout in kan gaan, en bij een jonge hond al helemaal.
Dank U. Het enige dat ik zeg dat is dat het in MIJN hond niet te combineren is en dat ik het zelf nooit zou combineren zoals ook zoveel anderen zeggen dat nooit te doen. Geen enkele hond in IPO doet GG en heel veel mensen in agility vinden het ook niet goed voor hun hond. Bij een ander werkt het wel prima en dan denk ik dus, leven en laten leven toch? Het is in ieder geval niet raar om het niet de meest geslaagde combi voor je hond te vinden want daarin sta ik echrt niet alleen. Als je over een pup praat moet je dus afwachten of het gaat werken want je hond is nog niet klaar. Dan kies ik ervoor om dat risico niet te nemen want stel dat het je hond wel te kalm en afwachtend maakt voor agility. Dan is die optie wel weg en moet je verplicht door met GG omdat je je hond van kleins af op GG hebt gezet. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

LongFields schreef:En je laatste opmerking is inderdaad waar, er zijn zóveel verschillende honden en zóveel verschillende handlers, dat er volgens mij voor niet 1 discipline in de hondensport 1 zaligmakende manier is om iets te trainen of aan te leren.
Was het maar zo, dan werd het een stuk makkelijker :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:
LongFields schreef:En je laatste opmerking is inderdaad waar, er zijn zóveel verschillende honden en zóveel verschillende handlers, dat er volgens mij voor niet 1 discipline in de hondensport 1 zaligmakende manier is om iets te trainen of aan te leren.
Ja, en dan konden we allemaal naar de top in de sport. :mrgreen:
Maar ja, het zoeken naar dé oplossing voor jouw specifieke hond en jouw manier van handlen is natuurlijk ook wel een leuke uitdaging. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:Dank U. Het enige dat ik zeg dat is dat het in MIJN hond niet te combineren is en dat ik het zelf nooit zou combineren zoals ook zoveel anderen zeggen dat nooit te doen. Geen enkele hond in IPO doet GG en heel veel mensen in agility vinden het ook niet goed voor hun hond. Bij een ander werkt het wel prima en dan denk ik dus, leven en laten leven toch? Het is in ieder geval niet raar om het niet de meest geslaagde combi voor je hond te vinden want daarin sta ik echrt niet alleen. Als je over een pup praat moet je dus afwachten of het gaat werken want je hond is nog niet klaar. Dan kies ik ervoor om dat risico niet te nemen want stel dat het je hond wel te kalm en afwachtend maakt voor agility. Dan is die optie wel weg en moet je verplicht door met GG omdat je je hond van kleins af op GG hebt gezet. :wink:
Vergeet een ding niet. Dat hondensporten behoorlijk de neiging hebben om op andere sporten af te geven. Bij schapendrijven vinden ze agility maar niks bijvoorbeeld. De drive wordt ingeperkt en de hond is te weinig zelfstandig. Daarom is het niet te combineren. Juist omdat ik bij veel verschillende disciplines rondloop, valt het me erg op dat mensen vaak nogal een mening hebben over andere sporten zonder dat ze er heel veel vanaf weten. Dat maakt mij niet uit hoor. Ik glimlach en ga gewoon m'n eigen gang. Maar het zijn wel allemaal wereldjes op zich. Vaak is het ook zo dat je qua tijd moet kiezen. Als je met twee honden agility loopt en bent heel serieus, dan is er niet veel tijd over voor andere dingen. Je hebt de lessen, maar ook seminars, wedstrijden etc. Dat is nogal wat. Voor mij gaat dat ook een uitdaging worden. Ik wil volgend seizoen zoveel mogelijk B wedstrijden lopen met Bram. Over 1,5 jaar loop ik dan ook wedstrijden met Izzie als alles goed gaat. Pffff :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef:
Zoek stok! schreef:
Ja, en dan konden we allemaal naar de top in de sport. :mrgreen:
Maar ja, het zoeken naar dé oplossing voor jouw specifieke hond en jouw manier van handlen is natuurlijk ook wel een leuke uitdaging. :wink:
Ben benieuwd of je agility weer gaat oppakken, zou leuk zijn!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

MARC_S schreef:
Ja whatever. Het gaat heel goed en ik ben een beetje klaar hiermee. Als ik jou begrijp gaat het heel slecht en ik vraag me af hoe je aan die wetenschap komt? Aangezien wij zelf bepalen hoe we iets doen en zelf ook denken dat het prima gaat wil ik het graag zo laten. Ik blijf het vreemd vinden om commentaar te krijgen als je zelf niet eens klaagt en alleen maar blij bent dat het zo goed gaat.

Is een positief verhaal een reden om commentaar te moeten geven? Als ik nu liep te klagen dat het niet ging ala. :19:
Volgens mij zeg je meerdere keren al dat Eva geweldig is in agillity. Ik zet mijn vraagtekens erbij aangezien je ook aangeeft dat ze zelfstandig is en supersnel. Natuurlijk is snelheid ook van belang, maar een te snelle hond is ook niet alles. ik wist niet dat je kwaad werd :F:
Perry en Noah

Afbeelding
laeken
Zeer actief

duitse herder schreef: Volgens mij zeg je meerdere keren al dat Eva geweldig is in agillity. Ik zet mijn vraagtekens erbij aangezien je ook aangeeft dat ze zelfstandig is en supersnel. Natuurlijk is snelheid ook van belang, maar een te snelle hond is ook niet alles. ik wist niet dat je kwaad werd :F:
Waarom vraag je reacties als je zelf aangeeft dat niet te geloven? Jij zegt dat een langzame secure hond beter is. Ik denk dat dat niet klopt. Zijn we toch klaar? :19:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

MARC_S schreef:
duitse herder schreef: Volgens mij zeg je meerdere keren al dat Eva geweldig is in agillity. Ik zet mijn vraagtekens erbij aangezien je ook aangeeft dat ze zelfstandig is en supersnel. Natuurlijk is snelheid ook van belang, maar een te snelle hond is ook niet alles. ik wist niet dat je kwaad werd :F:
Waarom vraag je reacties als je zelf aangeeft dat niet te geloven? Jij zegt dat een langzame secure hond beter is. Ik denk dat dat niet klopt. Zijn we toch klaar? :19:
Ik vraag geen reactie, ik reageer op iets wat jij schrijft en geef daarover een mening. Dat we het er niet mee eens zijn is een ander verhaal
Perry en Noah

Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Zoek stok! schreef:
Sepp schreef: Ik heb niet de hele discussie gelezen (nog)...maar naar mijn mening kan je deze opstellingen volledig lopen zonder ook maar 1 richtingscommando aan je hond te geven. Bijna alles hangt af van welke lijn je loopt, hoe je op de spong inloopt en dus de bocht inzet en vanaf welke positie je handelt (voor of achter je hond).
Het is een mooi stukje bochtentechniek :wink: Werk jij eigenlijk met links en rechts bij Roef?
Geen links en rechts voor Roef. Eigenlijk probeer ik alle situaties zo op te lossen dat ik voor haar (qua positie) kan handlen en door haar goed op lijn te zetten, en de bocht in te zetten. In de B1 heb ik alle parcoursen kunnen zonder een links of rechts commando. B2 is volgens mij ook nog haalbaar zonder links en recht. C durf ik niet te zeggen.

Bij Sepp wil ik wel links en rechts gaan aanleren. Niet zo zeer voor in de bochten maar voor de running contacts. Midden op de kattenloop krijgt hij (uiteindelijk, na 2 jaar trainen :mrgreen: ) het commando dan voor de richting die hij op moet na de kat.

Groetjes
Nanda
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:
Het plan is er in ieder geval. Ik denk alleen dat ik zelf een heleboel bijles nodig heb om een beetje net zo handig te gaan worden als de huidige handling van agility van me vraagt. Ik ben echt een ramp met het inschatten van de juiste draaimethode en super onhandig en ongecoördineerd, dus dat gaat tegen die tijd nog lachen worden vrees ik! :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Sepp schreef: Bij Sepp wil ik wel links en rechts gaan aanleren. Niet zo zeer voor in de bochten maar voor de running contacts. Midden op de kattenloop krijgt hij (uiteindelijk, na 2 jaar trainen :mrgreen: ) het commando dan voor de richting die hij op moet na de kat.
Ja dat is wel handig, anders ben je never nooit op tijd met die snelheden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef:
Zoek stok! schreef:
Het plan is er in ieder geval. Ik denk alleen dat ik zelf een heleboel bijles nodig heb om een beetje net zo handig te gaan worden als de huidige handling van agility van me vraagt. Ik ben echt een ramp met het inschatten van de juiste draaimethode en super onhandig en ongecoördineerd, dus dat gaat tegen die tijd nog lachen worden vrees ik! :mrgreen:
Je bent vast handiger dan ik. Ik ben na een Belgische wissel standaard de weg kwijt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sepp schreef:
Hier staat 'ie inderdaad:
Afbeelding
Alleen moeten wij op nog veel meer mogelijke manieren door deze "box" lopen dan hier staat afgebeeld.
Ik heb niet de hele discussie gelezen (nog)...maar naar mijn mening kan je deze opstellingen volledig lopen zonder ook maar 1 richtingscommando aan je hond te geven. Bijna alles hangt af van welke lijn je loopt, hoe je op de spong inloopt en dus de bocht inzet en vanaf welke positie je handelt (voor of achter je hond).

En nu ga ik de hele discussie lezen :mrgreen:

Groetjes
Nanda
Je positie als handler is toch ook sturen? Ik zei dat je zo'n beweging als bijv. het vierde figuur niet door een hond op 'eigen initiatief en inzicht' kunt laten gaan. Want het is niet een logische 'lijn'. Net zo goed als een tunnelmond waarbij je net de niet logische moet pakken of een sprong van de 'verkeerde kant'. Dat zul je toch echt moeten handlen, dat kan een hond niet zelf inzien (is mijn overtuiging). En als je moet/wilt handlen met je lichaam, dan kun je niet aan de andere kant van het parcours staan. :19:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mizzsylver schreef: In de IPO zijn ook mensen die GG lopen met hun hond, ken er minstens 1 :ok: En ook mensen die IPO en agility combineren, of IPO en flybal, of of of.
Het is maar net wat hond en baas leuk vinden.
Bij de Belgische Herders zie je ook honden terug in zowel het GG-gebeuren als de IPO. Het appèlgedeelte bij IPO is ook wel grotendeels te vergelijken met GG denk ik.
Trouble-Ofinka, de vader van Tapas, heeft zijn IPO-3 diploma op zak maar doet ook aan agility (is naar het EK voor junioren geweest namens België) en voor zover ik weet wordt er ook met hem getraind voor doggydance (niet op wedstrijdniveau).

Als je IPO wilt gaan doen moet je toch ook eerst je VZH-diploma halen? Bij ons op de KC kun je alleen maar VZH gaan doen als je eerst tot en met de C-cursus gehoorzaamheid hebt afgerond.
Bij een IPO-vereniging zal dat wellicht niet het geval zijn, en kun je direct met VZH beginnen, of niet?
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Frenk schreef:
Sepp schreef:
Hier staat 'ie inderdaad:
Afbeelding
Alleen moeten wij op nog veel meer mogelijke manieren door deze "box" lopen dan hier staat afgebeeld.
Ik heb niet de hele discussie gelezen (nog)...maar naar mijn mening kan je deze opstellingen volledig lopen zonder ook maar 1 richtingscommando aan je hond te geven. Bijna alles hangt af van welke lijn je loopt, hoe je op de spong inloopt en dus de bocht inzet en vanaf welke positie je handelt (voor of achter je hond).

En nu ga ik de hele discussie lezen :mrgreen:

Groetjes
Nanda
Je positie als handler is toch ook sturen? Ik zei dat je zo'n beweging als bijv. het vierde figuur niet door een hond op 'eigen initiatief en inzicht' kunt laten gaan. Want het is niet een logische 'lijn'. Net zo goed als een tunnelmond waarbij je net de niet logische moet pakken of een sprong van de 'verkeerde kant'. Dat zul je toch echt moeten handlen, dat kan een hond niet zelf inzien (is mijn overtuiging). En als je moet/wilt handlen met je lichaam, dan kun je niet aan de andere kant van het parcours staan. :19:
Ja, maar er is een verschil tussen handlen op afstand en dat je er altijd bij de hindernis bovenop moet zitten. Dat laatst kost je veel tijd en geeft je hond weinig ruimte.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:
LongFields schreef:
Zoek stok! schreef:
Je bent vast handiger dan ik. Ik ben na een Belgische wissel standaard de weg kwijt :wink:
Ik zou er niet op rekenen. Ik weet het verschil niet eens (meer) tussen al die wissels.
En toen ik met Rex FHN-wedstrijden liep (dan praat je dus echt over de beginjaren van de FHN) liep je het grootste deel van het parcours gewoon aan de linkerkant van je hond en bestonden de Belgische en andere wissels volgens mij nog niet eens. Ik ben dus eigenlijk een agility-fossiel. :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef:
Ik zou er niet op rekenen. Ik weet het verschil niet eens (meer) tussen al die wissels.
En toen ik met Rex FHN-wedstrijden liep (dan praat je dus echt over de beginjaren van de FHN) liep je het grootste deel van het parcours gewoon aan de linkerkant van je hond en bestonden de Belgische en andere wissels volgens mij nog niet eens. Ik ben dus eigenlijk een agility-fossiel. :smile:
Ja dan gaat het wel even schrikken worden :F: Aan de andere kant: in de A valt het allemaal reuze mee hoor. Het is zeker niet constant wisselen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief

marye schreef:
Frenk schreef:Je positie als handler is toch ook sturen? Ik zei dat je zo'n beweging als bijv. het vierde figuur niet door een hond op 'eigen initiatief en inzicht' kunt laten gaan. Want het is niet een logische 'lijn'. Net zo goed als een tunnelmond waarbij je net de niet logische moet pakken of een sprong van de 'verkeerde kant'. Dat zul je toch echt moeten handlen, dat kan een hond niet zelf inzien (is mijn overtuiging). En als je moet/wilt handlen met je lichaam, dan kun je niet aan de andere kant van het parcours staan. :19:
Ja, maar er is een verschil tussen handlen op afstand en dat je er altijd bij de hindernis bovenop moet zitten. Dat laatst kost je veel tijd en geeft je hond weinig ruimte.
Uiteraard. Ben jij meteen begonnen met handlen op afstand of heb je die afstand uitgebouwd?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mizzsylver schreef:
Ja VZH is de basis, daar begin je mee op een IPO club. Wat raar dat je eerst zoveel gehoorzaamheid moet doen voor je VZH mag doen. Volgens mij kun je na die C meteen op voor VZH haha.
Dat vond ik ook wat vreemd inderdaad. Ik wil dan ook kijken of ik de VZH kan gaan doen bij de kringgroep.
laeken
Zeer actief

Mizzsylver schreef:
Martijn schreef: Niet dat het me enorm veel interesseert wat je er van vindt maar ik vraag me wel af waar je je mening op baseert terwijl je eva nog nooit hebt zien lopen. :smile:
Je hebt toch op de doe dag gelopen?
Daar was Wendy ook.
Ja inderdaad. Toen had Eva 7 lessen gehad in de beginnersgroep. Ik denk dat het beeld toen wel al duidelijk was. Het wordt helemaal niks met die hond :mrgreen: Geeft niet, het besef moet hier nog doordringen.... :jank:

Even zonder dollen,

ik vind Wendy een hele leuke meid. Ik begrijp alleen niet hoe zij het voor elkaar krijgt om onze hond te beoordelen zonder die ooit gezien te hebben op een flits op de doe-dag na (voordat we dus uberhaubt seriues agility overwogen en bij deze trainer gingen trainen???) en het beter te weten dan de trainer en haar eigenaren die twee avonden in de week agility met die hond doen? Dat is alles, dus geen zorgen, je hoeft haar niet te verdedigen want er is niks aan de hand. :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Sepp schreef:
Zoek stok! schreef:
Sepp schreef: Geen links en rechts voor Roef. Eigenlijk probeer ik alle situaties zo op te lossen dat ik voor haar (qua positie) kan handlen en door haar goed op lijn te zetten, en de bocht in te zetten. In de B1 heb ik alle parcoursen kunnen zonder een links of rechts commando. B2 is volgens mij ook nog haalbaar zonder links en recht. C durf ik niet te zeggen.

Groetjes
Nanda
B2 en C zijn qua techniek binnen de parcoursen zeker vergelijkbaar in mijn ogen. Regelmatig heb ik op wedstrijden gezien dat een C parcours makkelijker oogde dan het naastgelegen B2 parcours.
Groetjes van Bo en de honden.
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Bloedsnel, heel zelfstandig de hond weet prima wat er van hem verwacht wordt, de basis is goed. Enfin, een snelle secure hond is fijn.
Ik ben het met Linda eens dat het lastiger is om een wat langzamere minder gemotiveerde, meer op snelheid te krijgen dan om een snelle hond gecontroleerd te handlen.
In het filmpje is trouwens te zien dat deze handler nauwelijks achter haar hond is terwijl deze wel erg snel is, dus met goede handlingstechnieken is er veel mogelijk.
Een andere discussie is of we dit willen van onze hond op een leeftijd van 2 jaar en 3 maanden???
Groetjes van Bo en de honden.
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Trixi schreef:

Bloedsnel, heel zelfstandig de hond weet prima wat er van hem verwacht wordt, de basis is goed. Enfin, een snelle secure hond is fijn.
Ik ben het met Linda eens dat het lastiger is om een wat langzamere minder gemotiveerde, meer op snelheid te krijgen dan om een snelle hond gecontroleerd te handlen.
In het filmpje is trouwens te zien dat deze handler nauwelijks achter haar hond is terwijl deze wel erg snel is, dus met goede handlingstechnieken is er veel mogelijk.
Een andere discussie is of we dit willen van onze hond op een leeftijd van 2 jaar en 3 maanden???
Jaaa dit rondje vind ik echt mega mooi gehandled. Bij de hond zie je bijna geen twijfel (slechts op 2 momenten draait hij even zijn kop naar de handler, na de breed en net na de paaltjes) en de handler kiest inderdaad continue een positie voor de hond...heel gaaf....wil ik ook (dream on :slaap: )

Ook ik heb mij verbaasd over de leeftijd van deze hond...wereldkampioen op zo'n jonge leeftijd?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mizzsylver schreef:
Martijn schreef: Niet dat het me enorm veel interesseert wat je er van vindt maar ik vraag me wel af waar je je mening op baseert terwijl je eva nog nooit hebt zien lopen. :smile:
Je hebt toch op de doe dag gelopen?
Daar was Wendy ook.
Ja inderdaad. Toen had Eva 7 lessen gehad in de beginnersgroep. Ik denk dat het beeld toen wel al duidelijk was. Het wordt helemaal niks met die hond :mrgreen: Geeft niet, het besef moet hier nog doordringen.... :jank:

Even zonder dollen,

ik vind Wendy een hele leuke meid. Ik begrijp alleen niet hoe zij het voor elkaar krijgt om onze hond te beoordelen zonder die ooit gezien te hebben op een flits op de doe-dag na (voordat we dus uberhaubt seriues agility overwogen en bij deze trainer gingen trainen???) en het beter te weten dan de trainer en haar eigenaren die twee avonden in de week agility met die hond doen? Dat is alles, dus geen zorgen, je hoeft haar niet te verdedigen want er is niks aan de hand. :wink: :mrgreen:
Ik lees dat Wendy reageert op iets wat jullie zeggen toch? Ik snap niet zo goed dat jullie je zo aangevallen voelen. Wendy denkt dat te veel zelfstandigheid niet goed is in de agility. Jullie zeggen van wel. Ik heb Eva overigens ook zien lopen en vond haar niet een losgeslagen projectiel. Ze ging volgens mij van toestel naar toestel op aanwijzing van Martijn. Ze zal inmiddels meer vooruit lopen denk ik. Rein en ik waren een 'beter' voorbeeld van een hond die te zelfstandig toestellen neemt. Wat een takkezooi maakten wij ervan (nou ja, ik dan natuurlijk, ik kon hem niet sturen) :mrgreen: Jammer dat Sieneke niet met hem doorgaat, hij heeft powerrrrr.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief

Sepp schreef:Jaaa dit rondje vind ik echt mega mooi gehandled. Bij de hond zie je bijna geen twijfel (slechts op 2 momenten draait hij even zijn kop naar de handler, na de breed en net na de paaltjes) en de handler kiest inderdaad continue een positie voor de hond...heel gaaf....wil ik ook (dream on :slaap: )
En als ik hiernaar kijk, dan zie ik veel handling. Zij is er veel bij, gebruikt veel haar handen om te wijzen of de hond mee te nemen of te klappen. Of ze ook verbale commando's geeft, dat kan ik niet horen. Als dit is wat in dit topic met 'eigen inzicht en eigen initiatief van de hond' bedoelt wordt, dan zitten we langs elkaar heen te praten, want ik had daar duidelijk een ander beeld bij :scratch: :engel:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Frenk schreef:
Sepp schreef:Jaaa dit rondje vind ik echt mega mooi gehandled. Bij de hond zie je bijna geen twijfel (slechts op 2 momenten draait hij even zijn kop naar de handler, na de breed en net na de paaltjes) en de handler kiest inderdaad continue een positie voor de hond...heel gaaf....wil ik ook (dream on :slaap: )
En als ik hiernaar kijk, dan zie ik veel handling. Zij is er veel bij, gebruikt veel haar handen om te wijzen of de hond mee te nemen of te klappen. Of ze ook verbale commando's geeft, dat kan ik niet horen. Als dit is wat in dit topic met 'eigen inzicht en eigen initiatief van de hond' bedoelt wordt, dan zitten we langs elkaar heen te praten, want ik had daar duidelijk een ander beeld bij :scratch: :engel:
Ik kan het filmpje hier niet zien, maar het is van de wereldkampioen begrijp ik? Dan zit er inderdaad heel veel handling in, ik ken dat filmpje. Maar zo moet je dus juist niet beginnen! Bij het WK loopt de top van de wereld. Dat zijn heul moeilijke parcoursen. Ik zal eens een filmpje van een hele goede combi in de A zoeken. Dan zie je hoe zelfstandig de hond loopt. Dat is dus hoe je begint en veeeeeel later ga je dit soort parcoursen lopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik ben benieuwd naar je filmpje Linda (zal voor mij als agility-fossiel wel een cultuurshock opleveren vrees ik :mrgreen: )
Zoek stok!
Zeer actief

Ik moet wel gaan zoeken hoor, er staat niet zoveel van de A online :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”