Trixi schreef:Op het team vast parcours medium op het WK hadden ze een tunnel achter de kattenloop gelegd, daar mochten ze dus niet in. Sylvia Trkman had grote moeite om haar hond daar uit te houden en ze had zeker geen korte bocht.
Misschien kan je wat filmpjes van het WK team medium vinden.
Ik weet niet zeker of ik het goede rondje voor mij heb, maar was het niet zo dat ongeacht de methode voor het nemen van het raakvlak, heel veel honden rechtdoor de tunnel in schoten.
Maar het is helemaal waar dat het handlen na het raakvlak moeilijker wordt, tenminste daar ga ik vanuit als ik zover ben
Het is onze bedoeling dat met de kattenloop er 3 commando's komen: kat vooruit, kat links, kat rechts. Direct bij oploop krijgt de hond het commando. Op kattenloop wordt richting herhaald.
Over 2 jaar kan ik jullie laten weten of dit lukt bij sepp
Een "om" commando na een kattenloop lijkt mij inderdaad erg moeilijk....weet niet hoe ik dat zou oplossen.
Groetjes
Nanda
(Soms denk ik wel dat het gewoon moet lukken...een hond is toch ook te sturen na een lange rechte lijn van bijvoorbeeld 3 sprongen, waarom dan niet na een kattenloop (afstand is ongeveer hetzelfde), wij maken de kattenloop zo belangrijk...het is slechts een verhoging van 16 meter in het parcours )