Van mij wel maar dat hangt natuurlijk van Els af.
Leuk!!
Moderator: moderatorteam
Ja dank je wel. dit bedoel ik inderdaad, maar de nadruk werd zo op dat negatieve gelegd, dat woord dat ik ervoor gebruikte, dat er alleen op die dingen gefocust worden en niet perse op de rest wat ik er nog bij zeg.Argos schreef:Ik geloof dat ik begrijp wat ze bedoelt.
Ze bedoelt niet dat ze de karaktereigenschappen die haar hond tot een Kuvasz maken als negatief ziet.
Dit waakse en niet dol zijn op vreemden is gewoon typisch een Kuvasz.
Dit is een van de dingen waarom deze hond zo bijzonder is.
Met onderandere zijn eigen karaktertje, het hondje heeft duidelijk een eigen karakter.
Mijn Kuvasz is nu 3,5 maanden en ik zie deze eigenschappen nu al duidelijk terug komen in Argos.
Behalve dat niet van vreemden houden, hij begint nu al te kwispelen als hij een mens aan het einde van de straat ziet lopen.
Mens is leuk volgens Argos haha.
Van mij mag dat rustig iets minder. Ik heb voor de hond gekozen als zijnde mijn hond, en niet een knuffelhond voor de hele buurt. Daar is het ras ook niet naar.
Wat ik overigens wel hoop en ook zal proberen te bereiken is dat hij mensen in ons huis gewoon toe laat.
Als hij in onze grote tuin vreemde mensen niet zomaar toelaat vind ik prima, hiervoor komen ook waarschuwingsborden te hangen dat mensen gewoon aan de bel moeten komen.
Maar als ze binnen zijn en ik aangeef dat het goed volk is ga ik er toch van uit dat hij dat toestaat.
Ik ben ondanks dat hij een Kuvasz is nog steeds zijn ranghogere en bepaal wat er gebeurd.
Hij hoeft geen dikke vrienden te zijn met die mensen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt met een Kuvasz dat ze meteen bij die mensen op schoot kruipen bij wijze van spreken.
Als hij ze negeert is het ook prima.
Ik denk dat ze het zo in dit topic ook ongeveer bedoelt.
Niet dat ze de eigenschappen negatief vind, maar dat het negatief is dat mensen alleen daar op hameren terwijl zij hoopte verhalen ten tips te horen over de fantastische hond die de Kuvasz is
Van mij wel maar dat hangt natuurlijk van Els af.nana schreef:misschien een beetje onbeschoft maar zou ik een keertje met els meemogen komen??
billy schreef:Van mij wel maar dat hangt natuurlijk van Els af.nana schreef:misschien een beetje onbeschoft maar zou ik een keertje met els meemogen komen??( je bent alleen ook welkom hoor)

haha geloof t ook niet.smoekie schreef:tis niet meer interessant
Oh sorry hoor.Nanna schreef:Ik stel voor dat je zuks in de hoek "medisch" plaatst.Dj0w schreef:wat weten jullie van kuvaszen en medicijnen? schijnt dat ze niet goed tegen bepaalde vlooiendruppels kunnen, wat geven jullie e.d.?
Ik heb dezelfde ervaringen als Corason del Perro met kuvaszen van tante en oom. De eerste hond was echt een super hond. Ik ben daar van kleins af aan mee opgegroeid. Heb allemaal foto's waarbij ik (heel onverantwoord) tussen de hond lig. Maaar IK zou een kuvasz niet kunnen opvoeden. Dat mijn Oom en Tante dat wel lukte lag vooral aan hun karakter en geduld. En het feit dat die hond hun heel goed lag. Bij de tweede ging het ook fout. Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat die man geen problemen met zijn hond had wil niet zeggen dat die problemen er niet waren. Hij kan of kon er waarschijnlijk goed mee om gaan.Dj0w schreef:En hoezo vertel jij wel de waarheid dan? zoveel verstand van kuvaszen? Die mensen waar ik de hond vandaan heb, hebben ook geen problemen met hun honden hoor, zijn ook gewoon sociaal naar iedereen en niet terughoudend.Heb jij alledrie die honden gezien? Mensen vertellen dingen soms ook graag wat meer in hun 'opvoedkundig voordeel' dan ze daadwerkelijk waren. En als ze echt allemaal een soort rustige Labjes waren, dan lag het misschien ook aan de lijnen, of die meneer was een soort Cesar Milan![]()

nog maar even doorleren dusDj0w schreef:weet alles over gedrag, houdingen en over hoe ik de mensen les moet geven en welke informatie ik tijdens de lessen door moet geven.