Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenkadavers gevonden
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Hondenkadavers gevonden
ze hoeven toch niet daarvandaan afkomstig te zijn, iemand uit een andere regio kan ze daar ook gedumpt hebben.
De flevopolder ligt aardig centraal.
De flevopolder ligt aardig centraal.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
de honden zijn nog herkenbaar dus in elk geval niet lang na elkaar gestorven lijkt me, en ik lees ook nergens dat ze begraven waren
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Dat hoor je mij ook niet zeggen, mss ook wel iets te makkelijk gezocht, maar het zou verdacht kunnen zijnladybird schreef:Ja er zit er 1 (fokster) maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat zij hier schuldig aan is.. Nee echt niet.vosse schreef:Makkelijk te vinden een fokker/handler van 1 van die rassen aan de karperweg in Lelystad.
Ga er maar vanuit dat de honden begraven zijn na een natuurlijke dood of euth. om logische redenen.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Honden waren niet begraven. Een wandelaar met z'n hond heeft ze gevonden. Ze lagen gewoon in de bosjes. Nu maar hopen dat de chip's er nog inzitten, dan zijn ze te achterhalen.Bons schreef:de honden zijn nog herkenbaar dus in elk geval niet lang na elkaar gestorven lijkt me, en ik lees ook nergens dat ze begraven waren
Maggie
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Op hart van nederland was net een politiewoordvoerster en die vertelde dat een aantal honden gechipt waren. De politie was bezig met onderzoek.
Een anonieme bron van hart van ned. wees naar een louche hondenhandelaar die recent door de gemeente uit zijn huis was gezet. Het huis wat ze in beeld lieten zien was een vrijstaande onbewoonde bouwval.
Een anonieme bron van hart van ned. wees naar een louche hondenhandelaar die recent door de gemeente uit zijn huis was gezet. Het huis wat ze in beeld lieten zien was een vrijstaande onbewoonde bouwval.
En de groeten van de mannen 

-
- Zeer actief
Ja, dat gerucht hoorde ik net ook uit de sheltiewereld.Nanna schreef:bron
Gerucht zingt rond dat die van een bekende fokker/handler zijn.....maar even afwachten of dat waar is....
Ik heb geen benul of het waar is, maar ik lees wel verschillende malen dat mensen ook uit die sheltiewereld de "dader" bij nader inzien kennen en dus weten wie het is.
Dat is natuurlijk ervan uitgaande dat dit verhaal klopt. Tot op dit moment kom ik niet verder dan "ja, ik heb het gerucht ook gehoord" maar verder???
Ik werd wel spontaan erg misselijk ;-(((
Suzanne
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Maar het was/is (ik weet niet of hij daar nog woont of niet, want in dit topic lees je dat ie daar sinds dit jaar niet meer woont) wel het huis van de desbetreffende fokker/handler waar hier over gesproken word.Reny schreef:Op hart van nederland was net een politiewoordvoerster en die vertelde dat een aantal honden gechipt waren. De politie was bezig met onderzoek.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
En dat is het huis waar de handler woonde!!!!!!! Het zijn 2 huizen die vroeger werden bewoond door werknemers van de toenmalige viskwekerij.Reny schreef:Op hart van nederland was net een politiewoordvoerster en die vertelde dat een aantal honden gechipt waren. De politie was bezig met onderzoek.
Maggie
-
- Zeer actief
maar even afwachten wat de chips duidelijk maken.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Reny
- Zeer actief
P!nki schreef:Maar het was/is (ik weet niet of hij daar nog woont of niet, want in dit topic lees je dat ie daar sinds dit jaar niet meer woont) wel het huis van de desbetreffende fokker/handler waar hier over gesproken word.Reny schreef:Op hart van nederland was net een politiewoordvoerster en die vertelde dat een aantal honden gechipt waren. De politie was bezig met onderzoek.
Ik heb zelf geen idee, ik citeerde alleen maar wat men op TV vertelde. Daar had men het trouwens niet over een fokker/handler maar over een handelaar.
Wat ik met deze treurige zaak goed nieuws vindt is dat men sommige honden gechipt waren, hopelijk kunnen ze zo wat vinden. De autopsie is goed voor de oorzaak en eventueel de strafmaat bij berechting, maar eerst de dader maar vinden denk ik zo.
Trouwens de honden schenen er enkele dagen te liggen en die handler is ,als ik zo terug lees in dit topic, toch meer dan enkele dagen geleden uit huis gezet?? Dan zou het nog steeds iedereen kunnen zijn

- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
Wat luguber, je zal het maar aantreffen in een bos, meerdere dode honden, niet begraven, gewoon dode lijfjes...
Het lijkt me geen gewone dood, want dan zijn er geen 19 tegelijk.....( dus euthanasieredeneringen enzo kloppen niet..

Het lijkt me geen gewone dood, want dan zijn er geen 19 tegelijk.....( dus euthanasieredeneringen enzo kloppen niet..
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zegt toch niet dat hij er niet meer komt?Reny schreef:P!nki schreef:Maar het was/is (ik weet niet of hij daar nog woont of niet, want in dit topic lees je dat ie daar sinds dit jaar niet meer woont) wel het huis van de desbetreffende fokker/handler waar hier over gesproken word.Reny schreef:Op hart van nederland was net een politiewoordvoerster en die vertelde dat een aantal honden gechipt waren. De politie was bezig met onderzoek.
Ik heb zelf geen idee, ik citeerde alleen maar wat men op TV vertelde. Daar had men het trouwens niet over een fokker/handler maar over een handelaar.
Wat ik met deze treurige zaak goed nieuws vindt is dat men sommige honden gechipt waren, hopelijk kunnen ze zo wat vinden. De autopsie is goed voor de oorzaak en eventueel de strafmaat bij berechting, maar eerst de dader maar vinden denk ik zo.
Trouwens de honden schenen er enkele dagen te liggen en die handler is ,als ik zo terug lees in dit topic, toch meer dan enkele dagen geleden uit huis gezet?? Dan zou het nog steeds iedereen kunnen zijn

Maggie
- Reny
- Zeer actief
Dat is waar Maggie, maar het is, denk ik, geen simpele optelsom dat hij het is. Het is goed mogelijk natuurlijk, maar ook anderen zouden het kunnen zijn. Kortom, ik hoop dat ze mbv die chips wat kunnen vinden.
Het blijft , wie het ook gedaan heeft, een behoorlijk onmenselijke actie. Je honden zo dumpen en dan heb ik het nog niet eens wat er waarschijnlijk voor het dumpen is gebeurd
Het blijft , wie het ook gedaan heeft, een behoorlijk onmenselijke actie. Je honden zo dumpen en dan heb ik het nog niet eens wat er waarschijnlijk voor het dumpen is gebeurd

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
pff, nou of het hem wel of niet is, hoop dat ze diegene kunnen pakken en een flinke straf geven.
wat is dat toch met de mens! NAJA MENS...monsters
wat is dat toch met de mens! NAJA MENS...monsters

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
maar is het niet heel eng om nu iemand al met zoveel woorden de schuld te geven?
ik bedoel... nederland is nou niet heel groot.. ik kan ook 19 dode dieren in een busje gooien en dan dumpen op texel bijvoorbeeld en dat allemaal in één dag.
ik bedoel... nederland is nou niet heel groot.. ik kan ook 19 dode dieren in een busje gooien en dan dumpen op texel bijvoorbeeld en dat allemaal in één dag.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoorde vanochtend op Omroep Flevoland dat er wel enkele met een chip waren. Maar als ze niet bij de databank geregistreerd staan, geeft de RvB dan informatie af? Of is dat niet meer te achterhalen. En voor de rest inderdaad, afwachten.Reny schreef:Dat is waar Maggie, maar het is, denk ik, geen simpele optelsom dat hij het is. Het is goed mogelijk natuurlijk, maar ook anderen zouden het kunnen zijn. Kortom, ik hoop dat ze mbv die chips wat kunnen vinden.
Maggie
- Reny
- Zeer actief
Je hebt helemaal gelijk en voor mezelf hou ik dan zo'n optie dat iedereen het kan zijn open, ik denk dat de politie hetzelfde doet??
Wel een vraagje: 19 honden, en niet willekeurige maar 3 rassen.........
Er zullen een hoop hondeneigenaren afvallen in het onderzoek (denk ik zo maar)
Wel een vraagje: 19 honden, en niet willekeurige maar 3 rassen.........
Er zullen een hoop hondeneigenaren afvallen in het onderzoek (denk ik zo maar)

- renee-uk
- Zeer actief
Dat bedoelde ik eerder ook.massam schreef:maar is het niet heel eng om nu iemand al met zoveel woorden de schuld te geven?
Ik weet niet over wie het gaat dus kan er niet veel van zeggen, maar het lijkt me niet helemaal vanzelfsprekend dat je zoiets als dit zo vlak bij huis doet

Ik hoop dat die chips uitkomst geven.
Weet ook iemand wat er voor straf staat op zoiets als dit?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Nou je mag geen dode dieren dumpen.renee-uk schreef:Dat bedoelde ik eerder ook.massam schreef:maar is het niet heel eng om nu iemand al met zoveel woorden de schuld te geven?
Ik weet niet over wie het gaat dus kan er niet veel van zeggen, maar het lijkt me niet helemaal vanzelfsprekend dat je zoiets als dit zo vlak bij huis doet
Ik hoop dat die chips uitkomst geven.
Weet ook iemand wat er voor straf staat op zoiets als dit?

Dat levert dus een boete op.
Zolang ze niet kunnen bewijzen dat de dieren onrechtmatig of op wrede wijze gedood zijn zal daar niet veel mee gedaan kunnen worden.
Je mag een volkomen gezonde hond af laten maken: als het afmaken maar volgens de normen gebeurd.
- renee-uk
- Zeer actief
ah okEnnath schreef:Nou je mag geen dode dieren dumpen.renee-uk schreef:[
Weet ook iemand wat er voor straf staat op zoiets als dit?![]()
Dat levert dus een boete op.
Zolang ze niet kunnen bewijzen dat de dieren onrechtmatig of op wrede wijze gedood zijn zal daar niet veel mee gedaan kunnen worden.
Je mag een volkomen gezonde hond af laten maken: als het afmaken maar volgens de normen gebeurd.

- Suuz!
- Zeer actief
Heb je helemaal gelijk in, en daarom hou ik ook absoluut de optie open dat er iets anders gebeurd is, of dat er iemand anders iets gedaan heeft.massam schreef:maar is het niet heel eng om nu iemand al met zoveel woorden de schuld te geven?
Maar je weet het niet. En dubieus is het wel... Zoals nanna ook wel zegt.. teveel toeval.... dat maakt wel dat mensen heel snel conclusies trekken.
Ik ben wel erg benieuwd wat het vervolg verhaal hier op is moet ik zeggen.... En of de conclusies gegrond zijn, of absoluut niet.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zonet gelezen en gehoord op de site van op Omroep Flevoland, de gevonden dode honden zijn Ierse Wolfshonden, Collie's en Foxterriers draad en korthaar en 4 puppen. Hoe haalt iemand het in z'n botte kop zoiets te doen.

Maggie
- renee-uk
- Zeer actief
Als dat eens waar was......Nanna schreef:A gruesome find in Lelystad. In a patch of forest along the Karperweg, just outside of Lelystad, 19 corpses of various breeds, including the Irish Wolfhound, were discovered yesterday. It concerned adult dogs but also puppies. It is not yet known how these dogs were killed exactly. Autopsies are currently being conducted. The main suspect is probably on the run and could be imposed a punishment of three years in prison if proven guilty.
This was stated in a press release. Source: http://www.hartva" onclick="window.open(this.href);return false;nnederland.nl

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
deze mail kreeg ik vanavond:
Hallo,
Kijk en hoor het aan en huiver.
Duidelijk mag zijn dat degenen die in onderstaand bedoeld worden zeer bekend is/zijn binnen de hondenwereld en dat niet op een goede manier.
Het huis in het filmpje is dus het huis van edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevens, die overigens sinds kort is ingetrokken bij een fokster van Terriers.
Het huis iets verderop (niet in beeld) is het huis vanedit mod ivm openbaar maken van namen/gegevens
edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevens had en fokte of beter vermeerdere drie rassen, de Ierse wolfshond, terriers en schotse collies.
Ik heb zelf gisteravond, na dit bericht, ook contact opgenomen met de politie en met de LID omdat ik erg veel weet (helaas) over de handel en wandel van bovenstaanden en ik dat graag middels getuigenverklaring wilde duidelijk maken. Dit is gruwelijk !!! Ook heb ik aangegeven dat ik al eerder de dierenbescherming en ook de SIW, stichting de Ierse wolfshond heb aangesproken op wat ik heb gezien bij bovenstaanden.
Beiden hebben er toen helaas niets meegedaan.
Als het kalf verdronken is......................................ik wil me niet voor de geest halen wat voor dierenleed zich daar allemaal heeft afgespeeld door de jaren heen en nu nog !!
Ook de Ierdie heb ik ondertussen ingelicht alsmede de Raad van Beheer. Nu maar hopen dat het voor eens en altijd stopt dit misselijk makend geknoei met onschuldige dieren.
Jolanda.
p.s deze mail mag doorgestuurd worden.
Google Blogs-melding voor: ierse wolfshonden
Kadavers honden gevonden in Lelystad – Hart van Nederland
door jannette
Kadavers honden gevonden in Lelystad. Een lugubere vondst in Lelystad. Daar werden in een afgelegen gebied negentien kadavers van honden aangetroffen. Het gaat om verschillende rassen, waaronder fox terriers en Ierse wolfshonden. ...
Hart van Nederland - http://www.hartvannederland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo,
Kijk en hoor het aan en huiver.
Duidelijk mag zijn dat degenen die in onderstaand bedoeld worden zeer bekend is/zijn binnen de hondenwereld en dat niet op een goede manier.
Het huis in het filmpje is dus het huis van edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevens, die overigens sinds kort is ingetrokken bij een fokster van Terriers.
Het huis iets verderop (niet in beeld) is het huis vanedit mod ivm openbaar maken van namen/gegevens
edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevens had en fokte of beter vermeerdere drie rassen, de Ierse wolfshond, terriers en schotse collies.
Ik heb zelf gisteravond, na dit bericht, ook contact opgenomen met de politie en met de LID omdat ik erg veel weet (helaas) over de handel en wandel van bovenstaanden en ik dat graag middels getuigenverklaring wilde duidelijk maken. Dit is gruwelijk !!! Ook heb ik aangegeven dat ik al eerder de dierenbescherming en ook de SIW, stichting de Ierse wolfshond heb aangesproken op wat ik heb gezien bij bovenstaanden.
Beiden hebben er toen helaas niets meegedaan.
Als het kalf verdronken is......................................ik wil me niet voor de geest halen wat voor dierenleed zich daar allemaal heeft afgespeeld door de jaren heen en nu nog !!
Ook de Ierdie heb ik ondertussen ingelicht alsmede de Raad van Beheer. Nu maar hopen dat het voor eens en altijd stopt dit misselijk makend geknoei met onschuldige dieren.
Jolanda.
p.s deze mail mag doorgestuurd worden.
Google Blogs-melding voor: ierse wolfshonden
Kadavers honden gevonden in Lelystad – Hart van Nederland
door jannette
Kadavers honden gevonden in Lelystad. Een lugubere vondst in Lelystad. Daar werden in een afgelegen gebied negentien kadavers van honden aangetroffen. Het gaat om verschillende rassen, waaronder fox terriers en Ierse wolfshonden. ...
Hart van Nederland - http://www.hartvannederland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Reny
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevensof wil ze zelf niet met naam en toenaam genoemd worden?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is de rasvereniging van de Ierse Wolfshond
groetjes Annemie
- Suuz!
- Zeer actief
makkelijk om zo'n mail rond te gaan sturen nu zijn naam te grabbel word gegooid.
Ik wil niet zeggen dat hij er niks mee te maken heeft, maar iemand blijft bij mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Wil niet zeggen dat ik niet mijn twijfels heb. Maar zulke mails rond gaan sturen, vind ik misselijkmakend.
Laat staat zo'n mail op een forum zetten, met naam & toenaam van de desbetreffende persoon. Natuurlijk weet een
deel van de mensen hier om wie het gaat... maar lang niet iedereen, en hoeft ook denk ik nog niet totdat er uitspraken worden gedaan vanuit justitie.
En dan nog iets.. waarom moet edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevenser bij vermeld worden, en dat het huis verderop van haar is?
edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevens jammer dat ze dr achternaam er zelf niet even bij zet..
Ik wil niet zeggen dat hij er niks mee te maken heeft, maar iemand blijft bij mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Wil niet zeggen dat ik niet mijn twijfels heb. Maar zulke mails rond gaan sturen, vind ik misselijkmakend.
Laat staat zo'n mail op een forum zetten, met naam & toenaam van de desbetreffende persoon. Natuurlijk weet een
deel van de mensen hier om wie het gaat... maar lang niet iedereen, en hoeft ook denk ik nog niet totdat er uitspraken worden gedaan vanuit justitie.
En dan nog iets.. waarom moet edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevenser bij vermeld worden, en dat het huis verderop van haar is?

edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevens jammer dat ze dr achternaam er zelf niet even bij zet..

Laatst gewijzigd door Suuz! op 25 nov 2009 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
\edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevensyamie schreef:edit mod ivm openbaar maken van namen/gegevens of wil ze zelf niet met naam en toenaam genoemd worden?
groetjes Annemie