jammer Marian... welllicht een behendigheidclub (al dan niet wedstrijdgericht..) puur om samen bezig zijn te stimuleren.. gehoorzaamheid in de zin van hobby/sport is misschien nog niet zijn ding of teveel gevraagd en dat een vrijere in de zin van meer bewegen en samen doen ipv baas geeft commandos zoals dat bij gehoorzaamheid gebeurd is wat meer het ding van Kiba..
Ik kan zelf hier een beetje vergelijken.. haha Finn vond behendigheid echt wel leuk.. in combi met luisteren waardoor hij goed te sturen en te leren was... (konden ze mij ook maar sturen)
Manwerk vind hij geweldig... en in appel...pffff... hij gehoorzaamd op de trainingen.. maar dat hij nu met enthousiasthme zijn/ons ding deed
Blufje.. die is heel anders in appel op het veld.. die vind dat leuk.. buiten het veld, hmpf... is er van de training soms weinig te merken hahaha...
En met de behendigheid merk je dat ze het ook leuk vind.. maar dan heeft ze zo haar eigen invulling als ze de kans krijgt.. we hebben maar een paar keer behendigheid gedaan hoor ... maar ik zag wel verschil tussen Finn en haar.. net zoals ik dus het verschil merk in op de training appel.. dat vind zij leuk om te doen en finn heeft dat weer wat minder... doet het minder enthousiast..
Zoek iets wat jullie beiden leuk vinden om te doen!!!