Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vanavond examen Kiba

Moderator: moderatorteam

Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

vanavond examen Kiba

Ongelezen bericht door Ragyo »

wij hebben vanavond examen gehoorzaamheid B.. ben benieuwd!
vorige keer wist ik wel bijna zeker dat ik zou slagen maar nu weet ik het zo net niet, heel veel dingen doet ie vrij netjes (volgen, af tijdens volgen, voorkomen enzo) maar "blijven" is moeilijk geweest laatste weken.. het blijft ook een jonge stuiterbal :engel: . en hij is sowieso nog altijd niet te betasten dus daar halen we ook geen punten op.
zou t wel leuk vinden om het te halen, heb nl niet zo'n zin om de cursus nog eens over te doen.. heb m met Ragyo ook al gedaan tenslotte.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: vanavond examen Kiba

Ongelezen bericht door Budkes »

Succes vanavond. :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Heel veel succes! Ik zal voor jullie duimen.
Is bij jullie het betasten geen verplicht onderdeel? Bij ons volgens mij wel (hoewel ik direct aan het twijfelen sla nu ik dit getypt heb).
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

bedankt!!

betasten zit hier standaard in het examen maar je mag het overslaan, je krijgt dan alleen 0 punten dus dat moet je dan compenseren op de andere onderdelen. ben blij dat je er niet direct op zakt anders kwam ik er misschien nooit doorheen met Kiba!
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ie het net zo goed doet als vanmiddag (volgens mij was jij het inderdaad) dan slaagt ie vast wel!Succes :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Als ie het net zo goed doet als vanmiddag (volgens mij was jij het inderdaad) dan slaagt ie vast wel!Succes :ok:
nou het volgen deed ie best goed en het hierkomen ook. maar het blijven :N: was al niet zijn sterkste punt en nog nooit zo slecht gegaan als nu. niet geslaagd dus :( het commentaar was dat ie een hoop dingen heel leuk deed maar dat ie het liefst onder mijn rok zou kruipen als ik er een aan gehad had :lol1:

nu ja ik ga maar eens kijken wat we komend seizoen gaan doen, ik heb deze cursus nu zelf al 2x gedaan (1x met Ragyo en nu met Kiba), heb denk niet zo'n zin om exact hetzelfde programma nog eens te volgen. maar er zijn genoeg andere leuke dingen te doen hier in de buurt.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

jammer Marian... welllicht een behendigheidclub (al dan niet wedstrijdgericht..) puur om samen bezig zijn te stimuleren.. gehoorzaamheid in de zin van hobby/sport is misschien nog niet zijn ding of teveel gevraagd en dat een vrijere in de zin van meer bewegen en samen doen ipv baas geeft commandos zoals dat bij gehoorzaamheid gebeurd is wat meer het ding van Kiba..
Ik kan zelf hier een beetje vergelijken.. haha Finn vond behendigheid echt wel leuk.. in combi met luisteren waardoor hij goed te sturen en te leren was... (konden ze mij ook maar sturen)
Manwerk vind hij geweldig... en in appel...pffff... hij gehoorzaamd op de trainingen.. maar dat hij nu met enthousiasthme zijn/ons ding deed :(
Blufje.. die is heel anders in appel op het veld.. die vind dat leuk.. buiten het veld, hmpf... is er van de training soms weinig te merken hahaha...
En met de behendigheid merk je dat ze het ook leuk vind.. maar dan heeft ze zo haar eigen invulling als ze de kans krijgt.. we hebben maar een paar keer behendigheid gedaan hoor ... maar ik zag wel verschil tussen Finn en haar.. net zoals ik dus het verschil merk in op de training appel.. dat vind zij leuk om te doen en finn heeft dat weer wat minder... doet het minder enthousiast..
Zoek iets wat jullie beiden leuk vinden om te doen!!! :ok:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

ja we vinden wel wat.. het moet wel een beetje gestructureerd zijn en niet met honden die los door elkaar lopen, dat trekt ie nog niet. lijkt mij ook niet slecht om iets te doen wat gewoon leuk is en met wat meer actie, het is een heel energiek beest tenslotte. kan de gehoorzaamheid evt wel weer oppakken als ie wat ouder is, hij is nu pas net 1. toen ik met Ragyo trainde was die al ruim 2 en dat maakt toch een hoop verschil.

behendigheid op de KC hier ga ik niet met hem doen, dat is nog te rommelig voor hem, het gaat te snel en met te veel dwang (honden door band heen tillen enzo als ze niet snappen wat de bedoeling is...). Ragyo snapte alles in 1x dus met hem had ik daar geen probleem mee, maar voor Kiba zou die manier van lesgeven niet werken. hij heeft echt rustig de tijd nodig om te snappen wat er van hem verwacht wordt, anders raakt ie helemaal in de stress. maar ik heb leuke cursussen gezien hier vlakbij, oa dogfrisbee en doggydance, speuren - dat speuren lijkt me echt leuk voor ons beide maar dat begint pas in maart weer.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Jammer, dat je niet geslaagd bent, maar succes met zoeken.
Speuren is idd. erg leuk :ok: .

En in maart is het ook weer lekker weer, ook niet verkeerd :wink: , we blauwbekken wat af hier op puppycursus :ugh: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Jammer, dat je niet geslaagd bent, maar succes met zoeken.
Speuren is idd. erg leuk :ok: .

En in maart is het ook weer lekker weer, ook niet verkeerd :wink: , we blauwbekken wat af hier op puppycursus :ugh: .
ah ja maar maart is nog zo ver weg, ik vind het veels te leuk dus ga echt wel wat zoeken voor januari, dan kleed ik me wel lekker dik aan :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”