fungus schreef:Paulala schreef:Je kan het gewoon niet maken om zo'n jong hondje al zo lang alleen te laten.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je een pup dat aan doet.
Wat stel je dan voor? Dat ik niet meer slaap, niet meer werk en niet meer eet als de hond wakker is? Dat ik elk moment dat hij wakker wordt sta te wachten aan zijn zijde om hem op zijn wenken te bedienen? Niet moeilijk dat er hier honden zijn die aan één jaar nog de boel onderkakken en -pissen... Jullie maken er gewoon afhankelijke beesten van.
Jij gaat elke keer van het ene in het andere uiterste, je doet het jezelf aan dat mensen zo op je reageren.
En je moet eens goed luisteren, ik heb inmiddels twee honden groot gebracht, en geen problemen met zindelijkheid of afhankelijkheid.
Overigens IS een hond volledig afhankelijk van zijn 'baas', immers is dat de enige persoon die hem van voedsel, onderdak, beweging en aandacht kan voorzien.
De mensen op dit forum proberen ervoor te zorgen dat honden een goed leven zullen krijgen, en daar doen ze alles voor.
Dus daar hoort ook informeren bij van aankomende hondenbaasjes.
Jij bent er daar waarschijnlijk één van, en dus krijg je veel vragen en tips en (zoals jij dat zo leuk noemt) scenario's.
Allemaal dingen om rekening mee te houden.
Wil je dat niet, begin er dan gewoon niet aan. Een hond is niet alleen maar leuk en gezellig wanneer het jou uitkomt.
Wat denk je bijvoorbeeld van het volgende:
Op een avond gaf één van mijn honden een cavia een lief bedoeld likje, de cavia hapte, en de hond had een wond onder haar tong.
Dit heeft heel de nacht gebloedt, ik heb geen oog dicht gedaan, heel de nacht wakker geweest, en de volgende ochtend naar mijn werk gebeld dat ik niet kon komen.
Dit soort dingen gebeuren!
Of dit:
Pup plast ineens steeds binnen, constant aan het opruimen, urine laten testen en blijkt blaasontsteking te zijn.
Gelukkig met wat vitamine C tabletjes vrij snel opgelost, maar dit betekende wel meerdere keren op een nacht naar buiten om te plassen, en opletten dat de pup veel water drinkt om de blaas te spoelen.
En dan zijn dit nog kleine dingen, maar gaat wel ten koste van je slaap en werk.
Als je dat al niet kunt incalculeren, dan is een hond gewoon geen juiste keuze voor jou.
Je denkt er in mijn ogen allemaal veel te makkelijk over.