Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond houden of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik wil me er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, maar ik maak me wel een beetje zorgen fungus.
Vooral omdat je blijkbaar zo slecht weet te overtuigen en, in mijn ogen, maar blijft hangen in een soort klinische management-achtige benadering. Een hond pikt dat nog sneller op dan alle forumleden bij elkaar :mrgreen:
En dat zijn onhandige eigenschappen voor het opvoeden van een hond naar de standaard die je nodig hebt in jou situatie denk ik. De lat ligt wel heel erg hoog voor de hond :(
Ik denk dat er heel veel aan jezelf moet veranderen als je die hond wilt opvoeden naar een niveau waarin hij past in jouw voorstelling van zaken.
En of mijn indruk nu de realiteit is of niet doet niet ter zake, het is de indruk die telt. Vooral voor een hond :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fungus »

Jaap* schreef:Ik wil me er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, maar ik maak me wel een beetje zorgen fungus.
Vooral omdat je blijkbaar zo slecht weet te overtuigen en, in mijn ogen, maar blijft hangen in een soort klinische management-achtige benadering. Een hond pikt dat nog sneller op dan alle forumleden bij elkaar :mrgreen:
En dat zijn onhandige eigenschappen voor het opvoeden van een hond naar de standaard die je nodig hebt in jou situatie denk ik. De lat ligt wel heel erg hoog voor de hond :(
Ik denk dat er heel veel aan jezelf moet veranderen als je die hond wilt opvoeden naar een niveau waarin hij past in jouw voorstelling van zaken.
En of mijn indruk nu de realiteit is of niet doet niet ter zake, het is de indruk die telt. Vooral voor een hond :wink:
Ik heb toch al gezegd dat ik mijn verantwoordelijkheid wel zal opnemen. Maar ik ga er niet op voorhand van uit dat het allemaal slecht zal gaan.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

fungus schreef:
Jaap* schreef:Ik wil me er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, maar ik maak me wel een beetje zorgen fungus.
Ik heb toch al gezegd dat ik mijn verantwoordelijkheid wel zal opnemen. Maar ik ga er niet op voorhand van uit dat het allemaal slecht zal gaan.
Maar wat er niet in wil is dat heel veel wat jij ziet als "het slechtste scenario" juist "het meest realistische scenario" is. Het is zo makkelijk vaak niet, zo'n pupje. En zeker niet als hij meteen al aan heel veel dingen moet voldoen. Als het allemaal zo gaat als jij het voor ogen hebt is het pure mazzel van jouw kant, echt pure mazzel. Want realistisch is het niet direct.
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Moos schreef:
fungus schreef:
Maar wat er niet in wil is dat heel veel wat jij ziet als "het slechtste scenario" juist "het meest realistische scenario" is. Het is zo makkelijk vaak niet, zo'n pupje. En zeker niet als hij meteen al aan heel veel dingen moet voldoen. Als het allemaal zo gaat als jij het voor ogen hebt is het pure mazzel van jouw kant, echt pure mazzel. Want realistisch is het niet direct.
Ik heb helemaal niets voor ogen. Maar het heeft in mijn ogen weinig zin om met alle mogelijke scenario's rekening te houden. Waarom zou ik daar op voorhand al al mijn energie in steken. Alsof jij weet hoe volgend jaar er gaat uit zien?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

fungus schreef: Ik heb helemaal niets voor ogen. Maar het heeft in mijn ogen weinig zin om met alle mogelijke scenario's rekening te houden. Waarom zou ik daar op voorhand al al mijn energie in steken. Alsof jij weet hoe volgend jaar er gaat uit zien?
Omdat als je besluit de verantwoordelijkheid voor een levend wezen aan te gaan je dat wezentje verschuldigd bent om daar op voorhand je energie in te steken. En dat betekent rekening houden met het meest waarschijnlijke scenario. Dat dat voor jou ook meteen het slechtste scenario is illustreert meteen heel mooi dat een pup in jouw situatie niet heel handig is.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:Omdat als je besluit de verantwoordelijkheid voor een levend wezen aan te gaan je dat wezentje verschuldigd bent om daar op voorhand je energie in te steken. En dat betekent rekening houden met het meest waarschijnlijke scenario.
Mag ik daar aan toevoegen: en te bedenken wat je zou doen in geval van "nood" (cq slechte scenario's).
Verder alleen maar: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Omdat als je besluit de verantwoordelijkheid voor een levend wezen aan te gaan je dat wezentje verschuldigd bent om daar op voorhand je energie in te steken. En dat betekent rekening houden met het meest waarschijnlijke scenario.
Mag ik daar aan toevoegen: en te bedenken wat je zou doen in geval van "nood" (cq slechte scenario's).
Verder alleen maar: :ok: :ok: :ok:
Zoals gezegd: daar ben ik nu nog niet mee bezig. Maar als het zo is, neem ik mijn verantwoordelijkheid, welke die ook is.
Frenk
Zeer actief

fungus schreef:Zoals gezegd: daar ben ik nu nog niet mee bezig. Maar als het zo is, neem ik mijn verantwoordelijkheid, welke die ook is.
En zoals gezegd: daar zou je dus wel rekening mee moeten houden
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

fungus schreef: En heeft een pupje je al eens gezegd dat dat slecht is? Of een gedragstherapeut? Of een dierenarts? Ik dacht net dat ze in het begin niet al te veel bewegingsvrijheid moeten krijgen. Trouwens, als ze zoooo lang slapen als hier soms beweerd wordt, kom ik niet aan 8 uur beweging...
Met een beetje gezond verstand snap je ook wel dat het niet normaal is een pup 16uur per dag in een bench/ren weg te stoppen :piew: .
Daar hoef je echt geen dierenarts of gedragstherapeut voor te zijn.

En waarom mag een pup geen bewegingsvrijheid? Nee hij mag niet te lang achter elkaar buiten lopen, maar dat betekend niet dat hij binnen de hele dag in een ren moet. :ugh:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

fungus schreef:Een IQ van 135 is meestal niet wat een "superdomme" medemens heeft...
Mijn broer heeft een IQ dat wel wat hoger ligt dan dat, maar sociaal/emotioneel gezien vind ik hem behoorlijk dom. IQ zegt, wat mij betreft, heeeeeeeeeeel erg weinig.
Gezond verstand is niet in IQ uit te drukken.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 06 dec 2009 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Fungus, wat mij stoort aan jouw instelling is dat je voorbij gaat aan wat een PUP fysiek en psychisch aan kan.
Dat maakt ook dat ik jouw opmerking over je IQ ook niet serieus neem.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
fungus
Zeer actief

Liesbeth schreef:Fungus, wat mij stoort aan jouw instelling is dat je voorbij gaat aan wat een PUP fysiek en psychisch aan kan.
Dat maakt ook dat ik jouw opmerking over je IQ ook niet serieus neem.
En ik die dacht gelezen te hebben dat er grote verschillen waren tussen pups? Wat hij fysiek en psychisch aankan gaan we wel zien op het moment dat hij er is. Als jij het al op voorhand weet, moet je echt wel een superkenner zijn. En dan nog eens helderziend van op afstand ook...
Zoals gezegd, ik zal mijn verantwoordelijkheid nemen. Dat die er anders zal uitzien dan bij jou, dat besef ik. Dat het bij jullie beter zal zijn, wil ik ook nog aanvaarden. Dat het bij mij slecht zal zijn: neen.
Ik weet heus niet alles over honden, maar aangezien er tussen elke pup individueel zoveel verschil zit, kan ik me enkel buigen over de algemene wetenswaardigheden. Jullie mogen zeggen wat jullie willen: boeken lezen, naar de hondenschool gaan (ja, ik ben er uiteraard al vooraf eens gaan kijken en heb al een lange babbel gehad met de instructrice) is daarbij het eerste wat helpt. Dat alle wijsheid daar niet instaat weet ik ook, maar dat staat niet op dit forum ook. Verder gaat het inzicht wel komen door ervaring op te doen met de individuele hond, net zoals het bij jullie is gegroeid. De 8 uur dat ik met Ike kan bezig zijn, moeten voldoende zijn om hem te leren kennen en omgekeerd.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

fungus schreef:
Moos schreef:
Ik heb helemaal niets voor ogen. Maar het heeft in mijn ogen weinig zin om met alle mogelijke scenario's rekening te houden. Waarom zou ik daar op voorhand al al mijn energie in steken. Alsof jij weet hoe volgend jaar er gaat uit zien?
Dus je wilt op voorhand geen energie steken in mogelijke scenario's?
Dus energie steken in zindelijkheidstraining is teveel werk voor je begrijp ik, het scenario is een binnen plassende en poepende hond.
Eigenlijk begrijp ik uit jouw berichten en reacties, dat je het liefst een robot wilt.
Want nadenken over, en inspelen op 'scenario's' (wat eigenlijk gewoon de realiteit is) vind je teveel moeite en werk.
Alsjeblieft koop een Bart Smit hondje, en neem geen levende!
Je doet het beestje er echt geen plezier mee.
Geen enkele hond zal zich gelukkig voelen in de situatie die jij het dier WILT bieden.

De meeste honden worden echt gillend gek en zullen zich gaan 'misdragen'
En de overige honden verliezen de levenslust en gaan zich als vloerkleedje gedragen.
Alleen zal jij dat zeer waarschlijnlijk niet in de gaten hebben, jij zal een zeer gemakkelijke hond zien die zich toch zo voortreffelijk gedraagt dankzij jouw 'opvoeding'

Overigens vind ik het triest dat je met je IQ op de proppen komt.
Ik vraag me af hoe het met je EQ is gesteld?
Je intelligentie zegt nml zeer weinig over inlevingsvermogen etc.
Je kunt wel heel goed met cijfertjes zijn, maar dat wil niet zeggen dat je in staat bent een hond op te voeden en groot te brengen en te verzorgen op een manier waar het beestje gelukkig zal zijn in de situatie.

Maar helaas heb ik sterk het gevoel dat ik tegen een betonnen muur praat.
:zweep:
fungus
Zeer actief

Paulala schreef:Dus je wilt op voorhand geen energie steken in mogelijke scenario's?
Dus energie steken in zindelijkheidstraining is teveel werk voor je begrijp ik, het scenario is een binnen plassende en poepende hond.
Eigenlijk begrijp ik uit jouw berichten en reacties, dat je het liefst een robot wilt.
Want nadenken over, en inspelen op 'scenario's' (wat eigenlijk gewoon de realiteit is) vind je teveel moeite en werk.
Alsjeblieft koop een Bart Smit hondje, en neem geen levende!
Je doet het beestje er echt geen plezier mee.
Geen enkele hond zal zich gelukkig voelen in de situatie die jij het dier WILT bieden.

De meeste honden worden echt gillend gek en zullen zich gaan 'misdragen'
En de overige honden verliezen de levenslust en gaan zich als vloerkleedje gedragen.
Alleen zal jij dat zeer waarschlijnlijk niet in de gaten hebben, jij zal een zeer gemakkelijke hond zien die zich toch zo voortreffelijk gedraagt dankzij jouw 'opvoeding'

Overigens vind ik het triest dat je met je IQ op de proppen komt.
Ik vraag me af hoe het met je EQ is gesteld?
Je intelligentie zegt nml zeer weinig over inlevingsvermogen etc.
Je kunt wel heel goed met cijfertjes zijn, maar dat wil niet zeggen dat je in staat bent een hond op te voeden en groot te brengen en te verzorgen op een manier waar het beestje gelukkig zal zijn in de situatie.

Maar helaas heb ik sterk het gevoel dat ik tegen een betonnen muur praat.
Ten eerte kwam ik neit met mjin IQ op de proppen, maar vond een forumster het nodig om mij ontzettend dom te noemen.
Verder ga ik uiteraard wel tijd in zindelijkheidstraining steken. Maar ja, jullie maken het hier dermate belachelijk dat een normale discussie niet mogelijk is. So be it. Ik heb jullie niet nodig om mijn hond op te voeden, want uiteindelijk moet ik het zelf doen.
Wat mijn EQ betreft: weinig waarschijnlijk dat ik daar slecht op scoor, maar ik ga daar niet verder op ingaan...
Mojuan
Zeer actief

fungus schreef: Ten eerte kwam ik neit met mjin IQ op de proppen, maar vond een forumster het nodig om mij ontzettend dom te noemen.
Verder ga ik uiteraard wel tijd in zindelijkheidstraining steken. Maar ja, jullie maken het hier dermate belachelijk dat een normale discussie niet mogelijk is. So be it. Ik heb jullie niet nodig om mijn hond op te voeden, want uiteindelijk moet ik het zelf doen.
Wat mijn EQ betreft: weinig waarschijnlijk dat ik daar slecht op scoor, maar ik ga daar niet verder op ingaan...
Als reactie daarop vertelde je toch wat je IQ is?
Ik snap dat je wel tijd gaat steken in zindelijkheidstraining, waar ik op doelde, is dat je dingen zegt die je zeer ongeloofwaardig maken.
Maar je lijkt dat maar niet te begrijpen.
Jezelf voorbereiden op situaties die kunnen ontstaan is nodig om die situaties aan te kunnen pakken.
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alles vanzelf gaat.
Ik krijg ook sterk het vermoeden dat je niet begrijpt dat een hond dezelfde gevoelens kent als wij, ze kennen eenzaamheid, angst, onzekerheid, verdriet enz enz.
Het zou ook kunnen zijn dat je dat wel begrijpt, maar totaal geen vermogen hebt om jezelf daarin in te leven.
Dat je het daarom afdoet als 'menselijke kijk op'.
Het is al erg genoeg dat honden urenlang op de bank moeten liggen en zich vervelen (ja, dat gebeurt hier bij mij ook!).
Als daarnaast ook al niet wordt erkend dat ze gevoelens hebben waar rekening mee moet worden gehouden... tja, dan weet ik het ook niet meer hoor, maar een gelukkige hond zal je dan niet hebben.
Ik bedoel, een pup weet ik het hoe lang opsluiten in een bench en ook nog eens in een ren?
Heb je er wel eens over nagedacht dat het niet alleen maar sneu is voor de pup, maar dat het ook nog eens vervelend kan worden voor jezelf? (ik denk dat je dat belangrijker vindt nml)
Als de hond zich daardoor raar gaat gedragen ben jij degene die daar last van heeft hoor, niet ik.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Weet je wat nu het nadeel van een pup is.. Ze slapen altijd op de momentend at ze wakker 'moeten' zijn en andersom...
Mijn pup kon al vrij snel een uurtje of 2 alleen zijn en slaapt s nachts toch echt beneden...

Verder is het opvoeden van een pup meer dan een fulltime baan... Luca moet met zijn 4 maanden toch nog zeker 8 tot 10 plasjes per dag...

Ik hoop alleen maar dat het allemaal goed gaat mt je pup, maar een beetje boel sneu is het wel dat hij met 12 weken 16 uur per dag alleen moet zijn..

Trouwens, Moos heeft gelijk! Het eerste jaar kost het meeste tijd&energie. Daarna kan een hond voldoende hebben aan 4 keer per dag wandelen...
Mojuan
Zeer actief

Je kan het gewoon niet maken om zo'n jong hondje al zo lang alleen te laten.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je een pup dat aan doet.
fungus
Zeer actief

Wel, weet je wat: jullie gaan altijd een stapje verder. Maar doe gerust. Ik kan mij absoluut niet inleven in een hond, nee. Ik heb er immers nog geen en zoals jullie hier zelf zo heel mooi zeggen is geen enkele hond hetzelfde.

Straks moet ik bij een pup nog mijn bed bij opmaken tot hij 1 jaar is. En dan terug naar mijn baas gaan vragen of ik terug mag beginnen werken :piew: . Sommige van jullie mogen hier dringend eens in de werkelijke wereld staan. En dan bedoel ik de mensenwereld, want die ziet er helemaal anders uit.
fungus
Zeer actief

Paulala schreef:Je kan het gewoon niet maken om zo'n jong hondje al zo lang alleen te laten.
Wat stel je dan voor? Dat ik niet meer slaap, niet meer werk en niet meer eet als de hond wakker is? Dat ik elk moment dat hij wakker wordt sta te wachten aan zijn zijde om hem op zijn wenken te bedienen? Niet moeilijk dat er hier honden zijn die aan één jaar nog de boel onderkakken en -pissen... Jullie maken er gewoon afhankelijke beesten van.
Frenk
Zeer actief

fungus schreef:Niet moeilijk dat er hier honden zijn die aan één jaar nog de boel onderkakken en -pissen... Jullie maken er gewoon afhankelijke beesten van.
Tuurlijk joh :ok: Weet je wat.. Ga het vooral lekker doen zoals jij denkt dat het moet en luister niet naar alle goedbedoelde adviezen van mensen die ervaringen hebben die jij nog niet hebt.
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Frenk schreef:
fungus schreef:Niet moeilijk dat er hier honden zijn die aan één jaar nog de boel onderkakken en -pissen... Jullie maken er gewoon afhankelijke beesten van.
Tuurlijk joh :ok: Weet je wat.. Ga het vooral lekker doen zoals jij denkt dat het moet en luister niet naar alle goedbedoelde adviezen van mensen die ervaringen hebben die jij nog niet hebt.
Goedbedoelde adviezen zijn hier door een beperkt aantal mensen gegeven en jij bent daar zeker niet bij. Het enige advies dat er met kop en schouders bovenuit stak was "hopelijk vind je een goede opvangplaats voor je arm pupseltje" en "hopelijk krijg jij ook eens zestien jaar eenzame opsluiting".
Frenk
Zeer actief

fungus schreef:
Frenk schreef:
Goedbedoelde adviezen zijn hier door een beperkt aantal mensen gegeven en jij bent daar zeker niet bij. Het enige advies dat er met kop en schouders bovenuit stak was "hopelijk vind je een goede opvangplaats voor je arm pupseltje" en "hopelijk krijg jij ook eens zestien jaar eenzame opsluiting".
? :scratch:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

fungus schreef:
Paulala schreef:Je kan het gewoon niet maken om zo'n jong hondje al zo lang alleen te laten.
Wat stel je dan voor? Dat ik niet meer slaap, niet meer werk en niet meer eet als de hond wakker is? Dat ik elk moment dat hij wakker wordt sta te wachten aan zijn zijde om hem op zijn wenken te bedienen? Niet moeilijk dat er hier honden zijn die aan één jaar nog de boel onderkakken en -pissen... Jullie maken er gewoon afhankelijke beesten van.
Jij gaat elke keer van het ene in het andere uiterste, je doet het jezelf aan dat mensen zo op je reageren.

En je moet eens goed luisteren, ik heb inmiddels twee honden groot gebracht, en geen problemen met zindelijkheid of afhankelijkheid.
Overigens IS een hond volledig afhankelijk van zijn 'baas', immers is dat de enige persoon die hem van voedsel, onderdak, beweging en aandacht kan voorzien.
De mensen op dit forum proberen ervoor te zorgen dat honden een goed leven zullen krijgen, en daar doen ze alles voor.
Dus daar hoort ook informeren bij van aankomende hondenbaasjes.
Jij bent er daar waarschijnlijk één van, en dus krijg je veel vragen en tips en (zoals jij dat zo leuk noemt) scenario's.
Allemaal dingen om rekening mee te houden.
Wil je dat niet, begin er dan gewoon niet aan. Een hond is niet alleen maar leuk en gezellig wanneer het jou uitkomt.

Wat denk je bijvoorbeeld van het volgende:
Op een avond gaf één van mijn honden een cavia een lief bedoeld likje, de cavia hapte, en de hond had een wond onder haar tong.
Dit heeft heel de nacht gebloedt, ik heb geen oog dicht gedaan, heel de nacht wakker geweest, en de volgende ochtend naar mijn werk gebeld dat ik niet kon komen.
Dit soort dingen gebeuren!

Of dit:
Pup plast ineens steeds binnen, constant aan het opruimen, urine laten testen en blijkt blaasontsteking te zijn.
Gelukkig met wat vitamine C tabletjes vrij snel opgelost, maar dit betekende wel meerdere keren op een nacht naar buiten om te plassen, en opletten dat de pup veel water drinkt om de blaas te spoelen.

En dan zijn dit nog kleine dingen, maar gaat wel ten koste van je slaap en werk.
Als je dat al niet kunt incalculeren, dan is een hond gewoon geen juiste keuze voor jou.

Je denkt er in mijn ogen allemaal veel te makkelijk over.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

fungus schreef: Goedbedoelde adviezen zijn hier door een beperkt aantal mensen gegeven en jij bent daar zeker niet bij. Het enige advies dat er met kop en schouders bovenuit stak was "hopelijk vind je een goede opvangplaats voor je arm pupseltje" en "hopelijk krijg jij ook eens zestien jaar eenzame opsluiting".
Met dat enorme IQ van je kun je niet eens onthouden wat er werkelijk gezegd is?
Ik zal je even helpen door het te quoten:
renee-uk schreef: Je kunt het in het belachelijke trekken zoveel je wil, dat maakt het niet minder erg dat je onder zulke omstandigheden een sheltie pup wil houden.
Maar het geeft wel heel duidelijk aan hoe belangrijk het welzijn van een hond voor jou is meneer de hondenvriend :ok:

Van mij mogen ze jou een paar jaar eenzame opsluiting geven, kijken of je dan nog zo vrolijk bent :kotz:
En zoals ik iets verder in het topic uitlegde wenste ik je dat toe omdat dat nou net hetgene is dat jij jouw pup gaat aandoen.
Als het voor hem niet erg is zie ik niet in waarom het dat voor jou wel zou moeten zijn.....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Volgens mij kunnen we wel ophouden.
De 16e komt de pup gewoon en daarna horen we er, vermoedelijk, nooit meer wat van. Als het goed zou gaan krijgen we misschien over een jaartje een preek over hoe fout we het allemaal hadden, als het misgaat hoor je er nooit meer wat van en word de hond gewoon herplaatst met stille trom.

Ik heb mijn best gedaan om uit te leggen hoe een pup in elkaar steekt en ik hoop dat Fungus er toch nog iets van meeneemt.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Dat hoop ik dan maar...
Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Ongelezen bericht door Aeve »

http://www.hondenvrienden.be/forum/alge ... 0fd171cc72" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy :pop:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Staat verder niets bijzonders hoor :mrgreen: Tenminste niet iets wat ik hier niet een paar pagina's eerder al heb gezegd over de belgen (pag 19) . Zij zijn daar gewoon een heel stuk "nuchterder" in :pop:
Hanneke2 schreef:Ik heb heel even rondgekeken op dat Belgische forum, en ik heb een lichte cultuurschok. :D

Maar nog afgezien van Nederlands of Belgisch zijn de *meeste* hondenfora denk ik wel minder open en eerlijk en kritisch dan dit forum.
Ligt er denk ik ook maar net aan wat je met open, eerlijk en kritisch bedoelt. Ik heb daar(.be) genoeg "kritiek" op anderen gelezen die "open en eerlijk" waren omtrent situaties met de hond, maar daar werd toch op een geheel andere manier gereageerd dan hier gebeurt. :19:

Denk dat zij gewoon wat "nuchterder" zijn dan de Ollanders :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Poeh, heb even bijgelezen. Maar 16 uur alleen voor een pup en dan deze opmerking:
fungus schreef: Wat stel je dan voor? Dat ik niet meer slaap, niet meer werk en niet meer eet als de hond wakker is? Dat ik elk moment dat hij wakker wordt sta te wachten aan zijn zijde om hem op zijn wenken te bedienen? Niet moeilijk dat er hier honden zijn die aan één jaar nog de boel onderkakken en -pissen... Jullie maken er gewoon afhankelijke beesten van.
Nee, ben erg benieuwd hoe dit moet aflopen voor de pup. Hoe kan die in de vrede onafhankelijk zijn daarin?! :19:
Mojuan
Zeer actief

Ik moet een beetje lachen om een reactie op dat forum.
Dat wij allemaal honden hebben die geen drie uurtjes alleen kunnen zijn :smile:
Onze honden kunnen als het moet zelfs 12 uur alleen zijn achter elkaar zonder uitgelaten te worden.
Bij hele hoge uitzondering is dat eens voorgekomen, geen enkel probleem heeft dat opgeleverd.
En ik werk bij een bedrijf waar de uren seizoensgebonden zijn.
Nu ben ik bijvoorbeeld hele dagen thuis, elk jaar de laatste twee/drie maanden.
Half December/begin Januari begin ik weer met werken, en dan wordt het langzaam drukker en in de pieken werk ik vijf hele dagen in de week en moet dan zelfs wel eens overwerken.
Daarna wordt het weer rustiger, en dan werk ik vier dagen, en dat zwakt langzaam af tot halve dagen, en dan ben ik weer enkele maanden thuis bij de hondjes.

Volgens mij gaan ze helemaal aan het punt voorbij dat het voornamelijk over herplaatsers gaat of pups.
En dan ook nog eens over herplaatsers met een trauma.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”