Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pupje uit belgie

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lobke
Actief
Mijn ras(sen): wetter

Pupje uit belgie

Ongelezen bericht door Lobke »

Hallo,

Ik weet niet goed of ik hier moet wezen maar dat hoor ik dan wel.
Ik kook nog van woede.

Iemand die ik goed ken had een pupje gekocht via Arca Noah.
Afgelopen week moest ze het pupje halen bij Liliane Traen uit Zuierkerke(n). De mensen moesten 4 uur rijden had ze gezegd.
Maar ze hadden er zes uur overgedaan. Ze werden uitgescholden dat ze te laat waren. Ze moesten wachten in een caravan en mochten niet mee het puppie op te halen. het puppie stonk een uur in de wind en had vlooien. Ze wilde geld van die mensen maar die mensen hadden al aan Arca Noah betaald. Vele telefoontjes later kregen ze toch het puppie mee. Ze kregen daar niks zelf geen koffie. Als ze al zo met mensen omgaat hoe ga je dan met dieren om is mijn vraag.
Het pupje is bang om opgetild te worden maar wil wel graag bij haar zijn. Als ze even weg gaat gilt hij alles bijelkaar. Het puppie is 10 weken.
Ze heeft een paspoort erbij met entingen alleen de 12 weken moet nog. Ze moet dat paspoort inleveren bij haar dierenarts en omruilen voor een Ned.paspoort. Ik dacht dat je ook in belgië een Europeesch paspoort kreeg.
Heb haar op der kop gegeven dat ze zo dom was om daar een pup mee te nemen.
Vraag nu kennen jullie deze organisatie en deze mevrouw in Belgie.?
Wat ben ik dan dankbaar als ik in de werpkist kijk en mijn zestal zo gezond en en rustig zie liggen (ze slapen nu) .
Sorry hoor maar moest het ff kwijt en vragen. :devil:

groetjes van Gre en haar Wetters
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Re: Pupje uit belgie

Ongelezen bericht door Crista »

Hier meer info over deze mevrouw:

http://home.kpn.nl/m.vanstraaten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Lobke
Actief

Ja dat had ik al gelezen maar bedoel de organisatie Arca Noach in kombinatie met die lekkere mevrouw.
Als het een bonafide organisatie is dan breng je daar je honden toch niet onder?

Groetjes van Gre en haar wetters
Henra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Henra »

niet om diegene af te kraken maar wat ik maar niet kan begrijpen is dat mensen er toch weer keer op keer intrappen...
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik stuur je even een pm .
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Lobke schreef:Hallo,

Ik weet niet goed of ik hier moet wezen maar dat hoor ik dan wel.
Ik kook nog van woede.

Iemand die ik goed ken had een pupje gekocht via Arca Noah.
Afgelopen week moest ze het pupje halen bij Liliane Traen uit Zuierkerke(n). De mensen moesten 4 uur rijden had ze gezegd.
Maar ze hadden er zes uur overgedaan. Ze werden uitgescholden dat ze te laat waren. Ze moesten wachten in een caravan en mochten niet mee het puppie op te halen. het puppie stonk een uur in de wind en had vlooien. Ze wilde geld van die mensen maar die mensen hadden al aan Arca Noah betaald. Vele telefoontjes later kregen ze toch het puppie mee. Ze kregen daar niks zelf geen koffie. Als ze al zo met mensen omgaat hoe ga je dan met dieren om is mijn vraag.
Het pupje is bang om opgetild te worden maar wil wel graag bij haar zijn. Als ze even weg gaat gilt hij alles bijelkaar. Het puppie is 10 weken.
Ze heeft een paspoort erbij met entingen alleen de 12 weken moet nog. Ze moet dat paspoort inleveren bij haar dierenarts en omruilen voor een Ned.paspoort. Ik dacht dat je ook in belgië een Europeesch paspoort kreeg.
Heb haar op der kop gegeven dat ze zo dom was om daar een pup mee te nemen.
Vraag nu kennen jullie deze organisatie en deze mevrouw in Belgie.?
Wat ben ik dan dankbaar als ik in de werpkist kijk en mijn zestal zo gezond en en rustig zie liggen (ze slapen nu) .
Sorry hoor maar moest het ff kwijt en vragen. :devil:

groetjes van Gre en haar Wetters
België gebruikt al een paar jaar een europees paspoort voor honden!
Gewoon paspoorten worden bij mijn weten niet meer gebruikt, ook onze pup Benji had een europees paspoort, dit lijkt voor mij niet te kloppen.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
theab
Actief
Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door theab »

Een Europees paspoort hoort bij alle honden.
Maar er is een zwarte handel vanuit Tjechie en Romenie.
De fokker koopt daar zelfs de coctail's zelf en de kale boekjes. Spuit zelf (als je gelukt hebt) en vult zelf die boekjes in. Smerig handeltje naar mijn mening.
groetjes van Thea, Saartje, Atlas, Blufie en Coca
http://www.burgerboschoase.nl
Afbeelding
Lobke
Actief

Ze heeft het paspoort omgeruild bij haar eigen dierenarts voor een Europeesch paspoort.

Het dier had darmproblemen en moest een paar keer naar de dierenarts. Met antibiotica gaat het nu beter met hem.
Maar ik vind het een slechte zaak dat zo,n organisatie daar puppies vandaan verkoopt.

groetjes gre en haar wetters
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Volgens mij staat MP er ook vol mee
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik zou die kennis voorlopig niet in je huis laten, want je weet niet wat voor ziekten ze via die 'fokker' mee heeft genomen, die ze over kan brengen op jouw pups.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik vind het een slechte zaak dat TS niet even uit de doeken doet hoe het wel zit met deze eigenaar.
Ook weet ik zeker dat er geen pups verhandeld worden uit de oostbloklanden, de pups komen uit spanje.
Op de site staat een heel ander verhaal over deze pup : http://www.arcanoah.eu/" onclick="window.open(this.href);return false; en dierenverhalen kijken bij het hondje dukie.
Ook word door door TS niet vermeld dat deze stichting al aan het onderzoeken is wat er aan de hand is met deze vrouw, ik heb na aanleiding van dit topic contact opgenomen en heb ook de mails gezien die de eigenaar van dit hondje heeft gestuurd naar deze vrouw in Belgie en daaruit blijkt ook iets heel anders.

Dat een puppie na een paar dagen diarree krijgt zegt mij niet zoveel, verandering van eten doet ook al vaak veel.
Ik heb Belle van een gerenommeerde fokker gekocht voor erg veel geld en die kreeg ook diarree na een paar dagen.
als je een topic opent over iets en je plaats dat in deze hoek vind ik dat je op zijn minst dat topic moet aanpassen als het hele verhaal niet op waarheid gebaseerd is.

Het paspoort wat je bij de stichting krijgt is een Europees paspoort alleen in het spaans.
Ik heb er zelf 1 liggen.
Ik vind het dat je nu maar moet stoppen de leugens van een ander op internet te verspreiden, je was zelf ook kwaad toen bleek dat deze vrouw jou voorgelogen had.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”