We begonnen met de zit/blijf in de groep, drie minuten uitzicht.... helemaal goed, zelfs geen mekker van hem. Af, vier minuten uitzicht in een groep, ook prima, alleen bij het achter hem opstellen ging hij zitten.
Toen het volgen, helaas niet naar mijn wens, daarna kwam het afstoppen met staan en af. De sta net te ver doorgelopen, kwam door de snelheid volgens de KM, de af was goed en het laatste stukje afwerking ook.
Na het volgen waren het de positie's, dat doe je in een vierkant van 10 bij 10 meter. Je loopt aan de buitenkant en op iedere zijde krijg je de opdracht om het commando te geven, de hond moet in die positie blijven totdat je die veertig meter hebt gelopen en weer aansluit om verder te volgen. De eerste positie staan was perfect, de zit werd een staan en de af was weer prima.
Pion Vak sturen, prima en ook het aansluiten heel goed. Helaas door mijn eigen gekluns ging Ronin zitten voordat ik hem riep om aan te sluiten. Daarna richting apport, hij moest het rechter blok hebben. Nadat hij netjes weer naar de pion ging, deed hij ook dit prima. Wel liet hij zijn blok onderweg vallen, want hij twijfelde of hij het wel goed had gedaan. Dat is het gevolg van net te weinig training... dus foei vrouwtje. Ijzer apport over de haag, helemaal goed.
Daarna kwam het sorteren, deed Ronin prima, maar op de terug weg liet hij zijn stokje weer vallen pfff, drie punten weg. En als laatste oefening kwam de positie wisselingen, waar de hond niet naar voren mag en ook niet naar achteren. Vanuit de Af, Zit, Sta, Af, Sta, Zit, Af op een afstand van 20 meter... helemaal super.
Geslaagd met een Zeer Goed.
Ik had anderhalve punt meer moeten hebben voor een uitmuntend.
Ik werd later nog wat trotser, toen de KM mij vertelde dat ik de eerste was die hij had kunnen laten slagen voor het GG3 sinds maanden.
Dus jullie mogen allemaal een lekker stukje taart van mij nemen

Groetjes Carool en Ronin
ps, volgende week vrijdag zijn er pas foto's