Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ronin geslaagd G&G3[Foto's geplaatst]

Moderator: moderatorteam

Carool
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran

Ronin geslaagd G&G3[Foto's geplaatst]

Ongelezen bericht door Carool »

Opzich ging het best goed, maar zelf was ik niet tevreden over het volgen, daar was hij erg afgeleid of niet geconcentreed... het is maar hoe je het bekijkt.
We begonnen met de zit/blijf in de groep, drie minuten uitzicht.... helemaal goed, zelfs geen mekker van hem. Af, vier minuten uitzicht in een groep, ook prima, alleen bij het achter hem opstellen ging hij zitten.
Toen het volgen, helaas niet naar mijn wens, daarna kwam het afstoppen met staan en af. De sta net te ver doorgelopen, kwam door de snelheid volgens de KM, de af was goed en het laatste stukje afwerking ook.
Na het volgen waren het de positie's, dat doe je in een vierkant van 10 bij 10 meter. Je loopt aan de buitenkant en op iedere zijde krijg je de opdracht om het commando te geven, de hond moet in die positie blijven totdat je die veertig meter hebt gelopen en weer aansluit om verder te volgen. De eerste positie staan was perfect, de zit werd een staan en de af was weer prima.
Pion Vak sturen, prima en ook het aansluiten heel goed. Helaas door mijn eigen gekluns ging Ronin zitten voordat ik hem riep om aan te sluiten. Daarna richting apport, hij moest het rechter blok hebben. Nadat hij netjes weer naar de pion ging, deed hij ook dit prima. Wel liet hij zijn blok onderweg vallen, want hij twijfelde of hij het wel goed had gedaan. Dat is het gevolg van net te weinig training... dus foei vrouwtje. Ijzer apport over de haag, helemaal goed.
Daarna kwam het sorteren, deed Ronin prima, maar op de terug weg liet hij zijn stokje weer vallen pfff, drie punten weg. En als laatste oefening kwam de positie wisselingen, waar de hond niet naar voren mag en ook niet naar achteren. Vanuit de Af, Zit, Sta, Af, Sta, Zit, Af op een afstand van 20 meter... helemaal super.

Geslaagd met een Zeer Goed.
Ik had anderhalve punt meer moeten hebben voor een uitmuntend.

Ik werd later nog wat trotser, toen de KM mij vertelde dat ik de eerste was die hij had kunnen laten slagen voor het GG3 sinds maanden.

Dus jullie mogen allemaal een lekker stukje taart van mij nemen :lol1: :lol1:

Groetjes Carool en Ronin

ps, volgende week vrijdag zijn er pas foto's
Laatst gewijzigd door Carool op 04 jan 2010 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"Alles van waarde is weerloos"
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ronin geslaagd G&G3

Ongelezen bericht door janinca2002 »

goed zo Ronin en Carool :E: :E:
Jan
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Van harte gefeliciteerd!!!! :cheer:

En ik heb het bij kerstkransjes gehouden :wink:
Carool
Actief

haha, Kerstkransje is ook goed :lol1:
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Knap gedaan van jullie, gefeliciteerd!!! :cheer: :cheer: :cheer:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Super zeg!
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Wauw wat knap! Gefeliciteerd.

Ik vind het zo knap een hond op afstand die kan zit sta af lig sta etcetra achter elkaar...wil ik Sepp graag leren!

Groetjes
Nanda
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat goed zeg :ok:
Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Carool
Actief

Sepp schreef:Wauw wat knap! Gefeliciteerd.

Ik vind het zo knap een hond op afstand die kan zit sta af lig sta etcetra achter elkaar...wil ik Sepp graag leren!

Groetjes
Nanda

Over die oefening hadden we het ook nog even.... dat er zoveel honden deze oefening niet beheersen en dat de oorzaak lijkt te liggen bij het aanleren van bijvoorbeeld de wijze waarop je een hond leert staan. Dus laat je hem staan door hem zijn voorpoten naar voren te laten bewegen, dus met een voertje naar voren laten staan of dat je je hond gelijk leert om vanuit de achterhand te gaan staan. (voertje van neus naar borstbeen bewegen)

Het is opzich best een leuke oefening om aan te werken.

Groetjes Carool
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Gefeliciteerd! Ik ben nog nooit zo ver gekomen!! :ok:
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje

Ongelezen bericht door Snokkie »

Gefeliciteerd! Goed hoor!
Wat ga je nu met hem doen?
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Echt heel knap! Gefeliciteerd!!
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Carool schreef:

Groetjes
Nanda

Over die oefening hadden we het ook nog even.... dat er zoveel honden deze oefening niet beheersen en dat de oorzaak lijkt te liggen bij het aanleren van bijvoorbeeld de wijze waarop je een hond leert staan. Dus laat je hem staan door hem zijn voorpoten naar voren te laten bewegen, dus met een voertje naar voren laten staan of dat je je hond gelijk leert om vanuit de achterhand te gaan staan. (voertje van neus naar borstbeen bewegen)

Groetjes Carool
Carool, welke wijze is dan wel de correcte wijze en hoe heb jij het je hond aangeleerd?

Trouwens...van Harte Gefeliciteerd, ik vind het echt een megaprastatie! :E:
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Wilma+Barca schreef:
Carool schreef:

Groetjes
Nanda

Groetjes Carool
Carool, welke wijze is dan wel de correcte wijze en hoe heb jij het je hond aangeleerd?

Trouwens...van Harte Gefeliciteerd, ik vind het echt een megaprastatie! :E:
Je moet de hond leren om achteruit te gaan. Dus om de achterhand op te heffen. Laatste methode dus neem ik aan.
Zelf doe ik het met het voetje. Klinkt extreem, maar is het niet. Terwijl je hond zit, even je voet tussen zijn voorpootjes steken. Is een gek gevoel voor een hond. Er zijn maar weinig honden die dan niet uit zichzelf rechtspringen ("he? wat doet die voet daar?"), dus kont omhoog heffen. En dat is precies het gedrag wat je wil om de "staan" verder uit de bouwen!

Proficiat trouwens! Ben GG ken ik niets, van het belgische gehoorzaamheidsprogramma wel wat meer (waar houdingen op afstand ook standaardoef zijn).
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Carool
Actief

Het verstandigst is het natuurlijk om je hond te leren staan vanuit de achterhand. De voorpoten blijven dan op hun plek en komt de hond dus niet naar voren. De hond mag maximaal een kwart lengte van eigen lichaam in de hele oefening naar voren komen.

Je begint met de hond te laten zitten, goed recht en niet in puppie zit, anders kan de hond niet vanuit zijn achterpoten staan. Dan ga je voor hem staan en houd het voertje voor zijn neus, dat je tussen duim en wijsvinger hebt. (behalve bij echte dieven, dan is het verstandig om het voertje in gesloten hand te houden :wink: )
Je beweegt je hand nu richting borstbeen en zorgt ervoor dat je hond met zijn neus op het voertje blijft. Vind de hond dit lastig, dan moet je hier even de tijd voor nemen, totdat hij dit doet.
De hals van hond wordt nu rond, waardoor de hond automatisch zijn achterhand omhoog doet en hup hij staat :D LET OP, dat je dan pas het woordje STAAN zegt.
Als het helemaal goed gaat kun je gaan afbouwen met hulpen en het commando langzamerhand steeds wat vroeger geven, dus bijvoorbeeld als je ziet dat de achterhand omhoog gaat.

Groetjes Carool
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
Carool
Actief

Zelf doe ik het met het voetje. Klinkt extreem, maar is het niet. Terwijl je hond zit, even je voet tussen zijn voorpootjes steken. Is een gek gevoel voor een hond. Er zijn maar weinig honden die dan niet uit zichzelf rechtspringen ("he? wat doet die voet daar?"), dus kont omhoog heffen. En dat is precies het gedrag wat je wil om de "staan" verder uit de bouwen!

Zelf kies ik liever niet voor fysiek contact bij het aanleren van oefeningen. Dus ik kies voor het aanleren altijd voor manieren waar de hond zelf de beweging maakt.

Groetjes Carool
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

gefeliciteerd Carol :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

knap hoor!!
Ik ben nu bezig voor GG1 met de eigenwijze Zazoe.
Denk dat ik blij mag zijn als ik het haal over 7 jaar haha!
Nee zonder dolle..voor een kruising shar-pei doet hij het super we zijn lekker bezig en daar gaat het tenslotte om...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Carool schreef:

Zelf kies ik liever niet voor fysiek contact bij het aanleren van oefeningen. Dus ik kies voor het aanleren altijd voor manieren waar de hond zelf de beweging maakt.

Groetjes Carool
Met de andere methode van jou maak je toch evenzeer fysiek contact, alleen op een andere manier? Je beweegt het snoepje tegen de borst aan.
Ik heb jouw methode trouwens ook geprobeerd bij een vorige hond, en dat werkte hier veel moeilijker omdat die echt niet snapte wat de bedoeling was.
Wij trainen trouwens op een 100% positieve school, heeft niets met hardhandig aanleren te maken. Je zou bv. even goed even met je vinger dat buikje kunnen aanraken, alleen werkt dat veel moeilijker :D .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Carool schreef:

Groetjes
Nanda

Groetjes Carool
Ik moet toch echt eens in de leer bij jou!!

Gefeliciteerd met het prachtige resultaat! :E:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

~Tine~ schreef:
Carool schreef:

Groetjes Carool
Met de andere methode van jou maak je toch evenzeer fysiek contact, alleen op een andere manier? Je beweegt het snoepje tegen de borst aan.
Ik heb jouw methode trouwens ook geprobeerd bij een vorige hond, en dat werkte hier veel moeilijker omdat die echt niet snapte wat de bedoeling was.
Wij trainen trouwens op een 100% positieve school, heeft niets met hardhandig aanleren te maken. Je zou bv. even goed even met je vinger dat buikje kunnen aanraken, alleen werkt dat veel moeilijker :D .
Ik heb het ook zo aangeleerd. Voetje tegen de onderbuik en dan het staan commando eraan gekoppeld. Taro was zo flexibel, die ging niet staan, maar dan maar in de af. Met het voetje had hij het zo door :ok:

Gefeliciteerd met het behalen van je GG3-diploma :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:cheer: :cheer: daar mag je hartstikke trots op zijn :ok: proost
Carool
Actief

Snokkie schreef:Gefeliciteerd! Goed hoor!
Wat ga je nu met hem doen?
Ik doe ook IPO met hem, daar ben ik ook nog erg druk mee.

tinne schreef:Met de andere methode van jou maak je toch evenzeer fysiek contact, alleen op een andere manier? Je beweegt het snoepje tegen de borst aan.
Ik schrijf nergens dat ik tegen het borstbeen druk of aanraak. Er staat richting borstbeen bewegen :wink:

Ik zeg ook niet dat jouw favoriete manier hardhandig is, alleen dat ik het liefst kies voor een methode waar ik de hond inprincipe niet hoef aan te raken. Ja, als je het wilt doen zoals ik het doe, zul je waarschijnlijk in het begin er iets meer energie in moeten steken.

En Blondie.... Je komt maar gezellig langs :D

Groetjes Carool
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Aankomend jaar ga ik dat zeker doen Carool :ok: het zal eens tijd worden :8):
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Knap gedaan hoor! GG3 halen met een zeer goed is toch een hele prestatie :ok:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Hee wat super goed! :cheer: Gefeliciteerd! Tsja de GG3 zijn echt maar een paar die in een jaar slagen...dus goede prestatie!

Ik train nu ook voor GG3 hoe heb jij het afstoppen aangeleerd? vooral het staancommando tijdens het hier komen...laika komt als een dolle aangerend en stopt dan veeeeel te laat...
Groetjes Lianne
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Zo hey, dat is knap. Heel hartelijk gefeliciteerd.

chocolade muffin hier

Voor de flexibele diehards voor wat betreft de "sta"oefening doen we het hier nog wel eens meteen plastic koffiebekertje gevuld met koffiemelk gemixt met water. Daar moeten ze hun neus insteken dus kan er niet echt omheen worden gedraaid zeg maar. Werkt prima. En alle honden die ik tot nu toe hebben gezien doen een moord voor die koffiemelk :80: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Carool
Actief

Ik hoop dat je muffin gesmaakt heeft :D

Goeie tip van die verdunde koffiemelk in een bekertje :ok:

Groetjes Carool
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gefeliciteerd Carool :ok:
Mooie prestatie :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Carool
Actief

lianne05 schreef:
Ik train nu ook voor GG3 hoe heb jij het afstoppen aangeleerd? vooral het staancommando tijdens het hier komen...laika komt als een dolle aangerend en stopt dan veeeeel te laat...
Ik vind dat ook de moeilijkste oefening en ik denk haast iedereen wel. Inprincipe begin ik altijd op een korte afstand, hond af leggen, roepen en de bal gooien, het liefst in zijn bek bij grote honden, bij kleine honden kun je de bal wel over de hond gooien (dit ivm blessure's). Op het moment dat de hond staat, dan Staan roepen (zoals je het straks ook op grotere afstand zult moet gaan zeggen). Hier vanuit bouw ik de oefening verder uit. Dus steeds wat eerder het commando geven.
Daarna ga ik afwisselen, met bijvoorbeeld de bal achter de hond leggen, die hij mag ophalen na het staan. Als die allemaal goed gaat, ga ik pas de afstand vergroten.
Zorg er in iedergeval voor dat als je examen wilt gaan lopen, maar je hond beheerst dit stukje eigenlijk niet helemaal, dat je het commando zo geeft, dat de hond stil staat bij het dopje. Dus heeft hij vier meter nodig om te stoppen, dan geef je vier meter voor het dopje al je commando... dit is vooral belangrijk bij het 3, omdat daarna de af ook nog beoordeeld moet worden.

Groetjes Carool
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”