Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dove pups

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Dove pups

Ongelezen bericht door ranetje »

Renee1966 schreef:Voor mij ligt dat heel anders.
Ik klets sowieso al heel veel in combinatie met handgewapper (mijn schoonouders zeggen altijd, als jouw handen in het gips moeten, kun je niet meer lullen :mrgreen: ).

Ook naar de hond toe gebruik ik, naast een stemcommando, vaak handgebaren, voor mij zou het (denk ik) niet zo'n grote omschakeling zijn.
Ik klets ook met veel gebaren :oops:

De andere trainers stonden wel eens te kijken toen ik een paar jaar geleden een doof pupje in de groep had.
Ze moesten er erg om lachen omdat het dove pupje mij voortdurend in de gaten hield als ik wat uitlegde.
Daarna kende ze het commando al bijna direct :lol1:
Ze dronk de gebaren gewoon in :smile1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die heel goed met een dove hond om kunnen gaan, maar zelf zou het me vrees ik niet lukken.
Ik ben nogal van de lulderij en de honden hier verstaan álles. (soms tot mijn grote verdriet) :mrgreen: Het zou voor mij een veel te grote omschakeling zijn om ineens totaal anders te moeten communiceren met een hond met een dergelijke handicap. En ik vrees dat dat voor heel veel mensen zo geldt.
Ik denk dat je dat dan beter kunt zeggen dan dat de doofheid een ernstige handicap is :wink:
Dat is het voor jou.
En zeker ook voor veel andere mensen.
Dus je moet weten wat je doet als je zo'n hondje hebt of wilt halen.
Als het maar niet vanwege "zielig" is want dat is die hond niet.

Het is voor de hond wel een handicap, maar geen zware.

Ik zou het nog bijna vergeten............
Een van de anderen is met haar dove hond op de winner geweest een jaar of twee geleden en heeft daar meegedaan aan de G&G wedstrijden.
Bovendien werkt ze met die hond bij de schapen.
Dat is niet eenvoudig, maar het lukt haar aardig goed :ok: :D
Ze is hier ook forumlid :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

ranetje schreef:
Ik klets sowieso al heel veel in combinatie met handgewapper (mijn schoonouders zeggen altijd, als jouw handen in het gips moeten, kun je niet meer lullen :mrgreen: ).

Ook naar de hond toe gebruik ik, naast een stemcommando, vaak handgebaren, voor mij zou het (denk ik) niet zo'n grote omschakeling zijn.

De andere trainers stonden wel eens te kijken toen ik een paar jaar geleden een doof pupje in de groep had.
Ze moesten er erg om lachen omdat het dove pupje mij voortdurend in de gaten hield als ik wat uitlegde.
Ze dronk de gebaren gewoon in
:smile1:
Zo'n dove pup leert dus blijkbaar vanzelf op handen en gezichtsuitdrukkingen te letten, omdat daar van de baas uit de communicatie vandaan komt.
Net zoals een horende pup, de klanken die wij produceren leert begrijpen.
Een proces dat vanzelf gaat dus, het lijkt mij het belangrijkste dat de baas er volledig voor gaat en consequent is in zijn gebaren/commando's.

Dat laatste is zelfs voor sommige baasjes met horende pups nog moeilijk :mrgreen:"Fikkie af, Nee ga liggen, Nee ik zeg toch LIG!, Grrrrretttttverrrrdrrrrrrie, FIKKIE NU!!! AF!!! :engel:
ranetje
Zeer actief

Renee1966 schreef:
ranetje schreef:

Ze dronk de gebaren gewoon in
:smile1:
Zo'n dove pup leert dus blijkbaar vanzelf op handen en gezichtsuitdrukkingen te letten, omdat daar van de baas uit de communicatie vandaan komt.
Net zoals een horende pup, de klanken die wij produceren leert begrijpen.
Een proces dat vanzelf gaat dus, het lijkt mij het belangrijkste dat de baas er volledig voor gaat en consequent is in zijn gebaren/commando's.

Dat laatste is zelfs voor sommige baasjes met horende pups nog moeilijk :mrgreen:"Fikkie af, Nee ga liggen, Nee ik zeg toch LIG!, Grrrrretttttverrrrdrrrrrrie, FIKKIE NU!!! AF!!! :engel:
Precies :ok:

En het is niet alleen voor sommige, maar voor vrij veel baasjes moeilijk om consequente stemcommando's te geven :mrgreen:
Je geeft het mooi aan.

Ik weet nog dat een trainer vroeger bij mijn eerste hond eens tegen mij zei dat mijn hond ging liggen op "af", "ga nou liggen", "schiet op" en nog zo een paar commando's :oeps:
Hondje ging gewoon liggen op het gebaar dat ik gaf :mrgreen:
Wat ik er verder bij riep was totaal onbelangrijk
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Haha, net zoals mijn vorige hond niet NAAST ging toen ik absoluut stil moest staan (ik bleek mijn schouder altijd iets in te draaien :mrgreen: )
ranetje
Zeer actief

Renee1966 schreef:Haha, net zoals mijn vorige hond niet NAAST ging toen ik absoluut stil moest staan (ik bleek mijn schouder altijd iets in te draaien :mrgreen: )
Haha ja klopt.
Anke Bogaerts heeft ook iets dergelijks uitgelegd over een hond die van afstand vooruit gestuurd werd.
De hond deed dat altijd perfect, maar op één terrein met hoog gras deed hij het niet.
Wat bleek:
De hond ging vooruit op het optillen van een been van de baas omdat hij altijd een stapje vooruit deed bij het commando.

En in het hoge gras was dat optillen van een been niet te zien :mrgreen:
Het armgebaar en het stemcommando hadden geen betekenis.
Een hele klus om dat weer recht te breien :N:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Waarop ik me nu begin af te vragen waarom we uberhaupt nog praten tegen onze (horende) honden en niet gewoon alles met gebaren en/of lichaamstaal duidelijk maken.
Dat geklets van ons wordt in principe toch overgeslagen :blah: :blah:
Renee1966
Zeer actief

Nanna schreef:
Renee1966 schreef:Waarop ik me nu begin af te vragen waarom we uberhaupt nog praten tegen onze (horende) honden en niet gewoon alles met gebaren en/of lichaamstaal duidelijk maken.
Wat ik niet snap is dat er onderhand niet alleen maar dove honden gefokt worden, als het communiceren daarmee dan op zo'n geweldig hoger plan staat dan met horende :roll:
Wat ik niet snap, is waarom jij op deze manier reageert wanneer ik een grapje tegen Ranetje maak :roll:
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
Renee1966 schreef:Waarop ik me nu begin af te vragen waarom we uberhaupt nog praten tegen onze (horende) honden en niet gewoon alles met gebaren en/of lichaamstaal duidelijk maken.
Wat ik niet snap is dat er onderhand niet alleen maar dove honden gefokt worden, als het communiceren daarmee dan op zo'n geweldig hoger plan staat dan met horende :roll:
Ik vind het behoorlijk flauw van je om nou dit soort opmerkingen te gaan maken.

Dat mensen sommige dingen gewoon niet waarnemen wil niet zeggen dat communiceren met dove honden op "zo'n geweldig hoger plan" :roll: staat.

Als je eindeloos loopt te l*llen met je honden ben je niet meer dan een dagelijkse "ruis" op de lijn.
Zo zou je het ook kunnen zeggen. :19:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Nanna, het is je vergeven, ik ben wel in feestdagen-stemming en ik heb een hekel aan gedrus.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ik heb een dove hond gehad en om iedereen maar meteen uit de droom te helpen: Collin heeft een jaar in het asiel gezeten en daar hadden ze nooit ontdekt dat hij doof was.
Wel "agressief" -daar moeilijk genoemd- maar dat dát kwam omdat hij niet alles kon duiden dat er gebeurde: nee, nooit opgevallen. :19:

Met een rustige heldere aanpak en het stellen van duidelijke grenzen was die "agressiviteit" snel over.
We hebben wel nog een tijd moeten werken om Collin de basiscommando's te leren.
Uiteindelijk heeft hij met keurige cijfers (behalve voor zijn apport) zijn GG-A gehaald.
Communiceren met gebaren was geen enkel punt: een hond is geboren om lichaamstaal te lezen en een dove hond kan dat nog net een beetje beter. :engel:
En eerlijk gezegd vond ik het een verademing om met mijn lichaam tegen de hond te praten: het is iets wat verder is blijven hangen, ook tegen mijn huidige -horende- honden gebaar ik meer en praat ik minder.

Het is zeker zo dat een dove hond niet met een oor open op de terugkomst van de baas kan liggen wachten, het is ook zo dat een dove hond niet constant in zijn gedrag gestoord wordt door de geluiden vanuit de buurt en daardoor minder verstoord en evenwichtiger leeft.
Het voordeel en het nadeel middelt zich volgens mij netjes uit.

Ik zou zeker een dove pup aandurven, ik ben ervan overtuigd dat ik daar een prima resultaat mee zou krijgen.
Waar ik wél een probleem mee heb is met veel van de fokkers die dove honden aanbieden: van die onderdoordachte (vaak dubbel Merle) nestjes, die met een zielig verhaal aan de man gebracht worden.
Dat soort pups eindigen TE vaak met van hand tot hand gaan en lopen een dikke kans om wél de problemen die Martijn noemt te ontwikkelen.
Hoofdoorzaak is dan niet het feit dat ze doof zijn: maar dat ze op de verkeerde gronden aan de man gebracht werden.
En dus de verkeerde bazen kregen. :devil:
Een witte DD reu als eerste hond in een groot gezin met jonge kinderen zonder enige ervaring met hondenopvoeding is al een uitdaging bij een horende hond.
En wordt natuurlijk een ramp met een dove hond. :N:
Ik heb het een paar jaar terug mogen aanschouwen, en nu stond er verdorie vorige maand weer een pup uit dezelfde combinatie op Marktplaats.
Nu een dove teef :boos:
ranetje
Zeer actief

@Ennath
Je uitleg over de fouten van fokkers (o.a. dubbel merle) en het verhaal over die witte DD's
Dat is inderdaad wat ik ook bedoel en al een paar keer heb gezegd over de verantwoordelijkheden van een fokker.

:ok:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

M@rco schreef: Ik heb inderdaad geen ervaring met dove honden, dat geef ik toe. Maar je geeft zelf aan dat je in ieder geval wel op zoek zou gaan naar iemand die het zou kunnen, of de hond evt. zelf houden. Dat is toch hartstikke goed? Dat betekent dus dat jij als fokker de hond niet gelijk al afschrijft. Maar mensen die ervaring hebben met dove honden, vind je dus alleen als er fokkers zijn die hun dove honden niet laten inslapen.

Groet,
Marco
Dat is gewoon niet reëel. Ik denk dat er idd bij Argentijnse doggen maar zeker ook bij Dalmatische honden veel dove pups worden geboren. Dat is inherent aan het ras. En ik vind het uiterst verantwoord dat zo'n fokker die pups laat inslapen.

Wij zouden niet alert zijn op doofheid omdat het bij ons ras nagenoeg niet voorkomt. Ik weet gewoon niet of we het zouden merken, ik hoop van wel en ik denk dat ook wij dan zo'n hondje of zelf zouden houden of zouden laten inslapen. Maar dat is toch geen optie als (ik noem maar wat) 10% van je pups tweezijdig doof is?

Edit: aanvulling:
Na het hele topic gelezen te hebben nog even dit. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het prima aankunnen om een dove hond op te voeden. En het is fantastisch om te lezen dat de ervaringen zijn dat dove honden zo goed op hun bazen letten. Maar als ik naar het karakter van mijn ras kijk, dan denk ik dat je aan een dove Cairn een flinke uitdaging hebt. Hoezo kijken naar de baas? Ik zou echt toevallig tegen iemand moet aanlopen, maar ik denk dat ik liever het risico op gesol en verblijven in asiels voorkom en een dove pup toch zou laten inslapen. Met pijn in mn hart, dat natuurlijk wel.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
ranetje
Zeer actief

MirandaH schreef: Ik denk dat er idd bij Argentijnse doggen maar zeker ook bij Dalmatische honden veel dove pups worden geboren. Dat is inherent aan het ras. En ik vind het uiterst verantwoord dat zo'n fokker die pups laat inslapen.
En daarmee is de kous af? :?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:
MirandaH schreef: Ik denk dat er idd bij Argentijnse doggen maar zeker ook bij Dalmatische honden veel dove pups worden geboren. Dat is inherent aan het ras. En ik vind het uiterst verantwoord dat zo'n fokker die pups laat inslapen.
En daarmee is de kous af? :?
Wat blijft er anders aan opties over? Het enige is de rassen verbieden waar dove pups inherent zijn, en dat zijn er nogal wat....
Bijvoorbeeld stoppen met fokken van een ras.
Of misschien je fokprogramma aanpassen zoals ze bij de Dalmaten nu proberen te doen.

Verbieden zou niet moeten hoeven.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: Bijvoorbeeld stoppen met fokken van een ras.
Of misschien je fokprogramma aanpassen zoals ze bij de Dalmaten nu proberen te doen.
Verbieden zou niet moeten hoeven.
Hoe wil je bij Argentijnse doggen het fokprogramma aanpassen?
Ik kan me zo voorstellen dat je wellicht meer gaat selecteren op dieren met kopvlekken, maar of dat garanties geeft?
Geen garanties, maar wel minder risico op doofheid als ik het goed heb begrepen.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Bij de dalmaten is een kopvlek een rasfout. Mag niet mee gefokt/geshowd worden. Maar ik meen dat het niet met doofheid te maken heeft.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gelijk dan maar stoppen met rashonden fokken en onszelf ook maar afschrijven als mens.
We barsten allemaal van de erfelijke gebreken .

Heel mooi dat er ook mensen zijn die een dove pup de opvoeding en leven kunnen bieden die kwaliteit heeft.
Maar die zijn dun gezaaid.
De realiteit is dat niemand bewust op zoek is naar een "kneusje".
Stel je hebt een nest met puppen waarvan er 2 doof zijn of een andere afwijking.??
Niet iedereen komt daar gelijk op af en zowel .......zijn het dan wel mensen met een realisties beeld wat het met zich mee brengt.
En hoe lang meot je met zo'n hondje lopen leuren voordat de goede eigenaar langs komt.??
Kijk maar naar de asiels die vol zitten met de beste bedoelingen die mensen hadden.
Dus met je beslissing om een puppy in te laten slapen moet je ook rekening houden met de natuur van de mens.
Niemand zegt smorgens even onder het ontbijt tegen zijn gezinnetje GOH laten we vandaag eens leuk op zoek gaan naar een blind puppy.
Of wat voor gebrek dan ook.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:Bij de dalmaten is een kopvlek een rasfout. Mag niet mee gefokt/geshowd worden. Maar ik meen dat het niet met doofheid te maken heeft.
Nanna heeft de tekst al gegeven.
Het heeft er naar alle waarschijnlijkheid wel mee te maken.

Ik vind het een beetje merkwaardig.
Liever doofheid en vervolgens afmaken van pups aanvaarden, dan een hondje met een kopvlek gebruiken bij het fokken? :?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Gelijk dan maar stoppen met rashonden fokken en onszelf ook maar afschrijven als mens.
We barsten allemaal van de erfelijke gebreken .

Heel mooi dat er ook mensen zijn die een dove pup de opvoeding en leven kunnen bieden die kwaliteit heeft.
Maar die zijn dun gezaaid.
De realiteit is dat niemand bewust op zoek is naar een "kneusje".
Stel je hebt een nest met puppen waarvan er 2 doof zijn of een andere afwijking.??
Niet iedereen komt daar gelijk op af en zowel .......zijn het dan wel mensen met een realisties beeld wat het met zich mee brengt.
En hoe lang meot je met zo'n hondje lopen leuren voordat de goede eigenaar langs komt.??
Kijk maar naar de asiels die vol zitten met de beste bedoelingen die mensen hadden.
Dus met je beslissing om een puppy in te laten slapen moet je ook rekening houden met de natuur van de mens.
Niemand zegt smorgens even onder het ontbijt tegen zijn gezinnetje GOH laten we vandaag eens leuk op zoek gaan naar een blind puppy.
Of wat voor gebrek dan ook
.
Dat is zo.
Er zijn wel genoeg mensen die zeggen GOH laten wij eens kijken of we vandaag een puppy kunnen kopen.
En daarvan zitten er dan vervolgens ook een heleboel in het asiel :(
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja de kinder bescherming is ook heel druk en er zitten ook zat kinderen in tehuizen.
Ziekenhuisen liggen vol met kinderen met een afwijking.
Moeten we dan ook maar ophouden met kindertjes fokken.??

Jaarlijks ook genoeg ongelukken.
Moeten we dan ook maar alle wagens naar de schroothoop brengen.,??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ja de kinder bescherming is ook heel druk en er zitten ook zat kinderen in tehuizen.
Ziekenhuisen liggen vol met kinderen met een afwijking.
Moeten we dan ook maar ophouden met kindertjes fokken.??

Jaarlijks ook genoeg ongelukken.
Moeten we dan ook maar alle wagens naar de schroothoop brengen.,??
Wat bedoel je nou? :denken:
Gewoon doorfokken en de "foutjes" afmaken?

Ik begrijp je reactie niet.
Dus gewoon een vraag.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

Nanna schreef:
Elmo/maureen schreef:Bij de dalmaten is een kopvlek een rasfout. Mag niet mee gefokt/geshowd worden. Maar ik meen dat het niet met doofheid te maken heeft.
Hoe verklaar je deze stelling dan
De dalmaat heeft een combinatie van erfelijke aangeboren perceptie doofheid. Deze vorm van doofheid is meestal verbonden aan de genen voor wit haar. Onderzoek heeft uitgewezen dat Dalmaten niet doof worden geboren, maar tussen de derde en vierde week pas doof worden doordat de laag die de bloedvoorziening in het slakkenhuis verzorgt (stria vascularis) degenereert waardoor de haar- en zenuwcellen afsterven. Waarschijnlijk degenereert de stria vascularis door afwezigheid van pigmentcellen. Vast is komen te staan dat het vaak voorkomt in combinatie met blauwe ogen en pigment gebrek achter het netvlies. Door de BAER test (Brainstem Auditory Evoked Response) kan men vaststellen welke honden geheel doof , eenzijdig doof (unilateraal) en geheel horend (bilateraal) zijn.
Het advies van Dr. George M. Strain luidt: niet met aangetaste en dus ook niet met unilaterale honden te fokken omdat dit volgens hem genetisch hetzelfde is als volledige doofheid. Selectief fokken met alleen bilateraal horende honden zou het doofheidspercentage kunnen verlagen. Tevens luidt zijn advies om blauwe ogen uit te sluiten van de fokkerij en kop/plaatvlekken te aanvaarden.
Doofheid komt minder voor bij Dalmatische honden met kop/plaatvlekken.

bron
blauwe ogen worden al niet voor de fok gebruikt. Wat ik wel weet als men (heb ik gelezen) teveel kop/plaatvlekken gebruikt. De gevlekte dalmaat meer een koe wordt. Ik zoek het stukje tekst nog wel ff op.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

Een kopvlek

Een Dalmatische pup wordt helemaal wit geboren. Maar bij enkele
pups is er bij de geboorte al een grote vlek zichtbaar.
Meestal is dit aan de kop en beslaat het een oor en soms ook een
deel van de kop, de zogenaamde kopvlek.
Er worden ook pups geboren met zo’n
vlek elders op het lichaam. Zit de vlek
rond het oog, dan noemen wij dit een
monocle. Een kopvlek is een uiterlijk
schoonheidsfoutje.
Verder zijn deze pups net zo gezond en
ondeugend als hun broertjes en zusjes
in het nest.
Puppykopers, maar vooral ook kinderen vinden een hondje met
een kopvlek meestal heel leuk en komisch en ze zijn dan ook vaak
het eerste weg uit een nest.
Deze hondjes krijgen geen stambom mee, want er mag niet mee
gefokt worden. (dit is meen ik niet meer zo) Het vermoeden bestaat dat, als er met deze
honden wordt verder gefokt, het specifieke vlekkenpatroon van
de Dalmaat verloren gaat en er een hond met koeienvlekken
ontstaat. Dat zou niet wenselijk zijn.

http://www.dalmatiers.nl/rasfouten.asp
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

Nanna schreef:
Elmo/maureen schreef:Het vermoeden bestaat dat, als er met deze
honden wordt verder gefokt, het specifieke vlekkenpatroon van
de Dalmaat verloren gaat en er een hond met koeienvlekken
ontstaat. Dat zou niet wenselijk zijn.
Volgens mij kun je dat verhaal zo onder de noemer redelijke nonsens scharen.
Met Cattle Dogs wordt volop gefokt met kopvlekken (ook in dat ras komt soms doofheid voor, zij worden ook wit geboren ) en dat worden ook geen "koeien".
Ik zou zeggen: doe eens een proefparing. Zet maar twee kopvlekdalmaten op elkaar en kijk wat er gebeurd. :ok:
ik heb het al eerder gezegd; ben geen fokker. :D waarschijnlijk staan er op marktplaats wel nestjes van kopvlekdalmaten. Een tijdje terug tenminste.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ik zei altijd...mocht ik ooit een doof pupje in een nest hebben dan laat ik het inslapen.
Maar toen er daadwerkelijk een doof pupje in een nest zat, vond ik het toch wel erg moeilijk hoor.
Ze is hier gebleven, wilde er niemend mee opzadelen en ze draait perfect in de roedel mee. Als je hier op bezoek komt, zul je echt niet merken welke hond niet hoort. Spelenderwijs hebben we gebaren gebruikt en daar doet ze het prima op. Loslopen kan alleen als ze met de andere honden mee gaat. Ze doet gewoon wat de anderen ook doen. Ze is helemaal niet schrikachtig of agressief. Ze is heel speciaal voor ons allemaal en kunnen haar niet meer missen.

Maar idd 3 dove hondjes? Dan zou ik toch die moeilijke keus maken.
Afbeelding

So Sweet :I:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

truusje schreef:Ik zei altijd...mocht ik ooit een doof pupje in een nest hebben dan laat ik het inslapen.
Maar toen er daadwerkelijk een doof pupje in een nest zat, vond ik het toch wel erg moeilijk hoor.
Ze is hier gebleven, wilde er niemend mee opzadelen en ze draait perfect in de roedel mee. Als je hier op bezoek komt, zul je echt niet merken welke hond niet hoort. Spelenderwijs hebben we gebaren gebruikt en daar doet ze het prima op. Loslopen kan alleen als ze met de andere honden mee gaat. Ze doet gewoon wat de anderen ook doen. Ze is helemaal niet schrikachtig of agressief. Ze is heel speciaal voor ons allemaal en kunnen haar niet meer missen.

Maar idd 3 dove hondjes? Dan zou ik toch die moeilijke keus maken.
Een mooie oplossing! :ok:
Afbeelding
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

bouvierpoedel schreef:De realiteit is dat niemand bewust op zoek is naar een "kneusje".
Dan ben ik een uitzondering. Ik heb alleen maar kneusjes gehad en er is niets mooier dan die kneusjes langzaam te zien opbloeien. Het duurt wel lang, maar ik heb veel geduld en niets moet meteen.
We hebben op dit moment een getraumatiseerde poes met 3 poten. Hij heeft zoveel verlatingsangst dat hij in je benen bijt als je bij hem wilt weglopen :mrgreen:
Hij trekt de vloerbedekking kapot als de slaapkamerdeur dicht is en hij niet bij ons kan zijn, dus hij slaapt nu elke avond bi ons op bed, al zijn we het aan het opbouwen, die tijd die hij buiten ons moet zijn.
Maar goed, een hondenforum, dus even terug naar het onderwerp.
Ik ben op dit moment ook op zoek naar een nieuwe hond. Onze Boy is op 3 juli op 15-jarige leeftijd overleden. En wat doet dat toch pijn :cry: (het was ook zo plotseling)
Ik ben nu "express" op zoek naar een moeilijker plaatsbare asielhond, omdat ik die dieren graag een warm mandje en een tweede kans wil geven.
Ik kwam trouwens stichting poor animal tegen, die zit bij ons in de buurt. Iemand ervaringen mee??
(reageer anders via pb, omdat het niet met dit onderwerp te maken heeft)
Renee1966
Zeer actief

klik is al eens een topic over deze stichting geweest
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Renee1966 schreef:klik is al eens een topic over deze stichting geweest
hmmm..weet iemand wel een betrouwbaar adres?? (via pb)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”