Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spanje: het land van achteruitgang

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Spanje: het land van achteruitgang

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben de draad een beetje kwijt. Er is ellende over de hele wereld, en dan ook nog ellende geheel verschillend van aard. leed van oorlog, leed van armoede, kinderleed, volwassenleed en oude mensenleed, dierenleed, ontbossing, milieuproblemen..ect..

is het nu ineens een topic waarin we gaan bepalen wat het meest ernstige probleem is en de discussie voeren wie dat moet gaan oplossen? :O:

mensen hebben overal verschillende belangstellingen voor, verschillende kwaliteiten en verschillende motieven. Als ieder mens doet waar hij zich bij betrokken voelt en zich inzet voor het leed in de wereld wat hem aanspreekt, wordt er overal op allerlei gebied inzet getoond om de wereld wat beter te krijgen. prachtig toch?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Eline* schreef:Ik ben de draad een beetje kwijt. Er is ellende over de hele wereld, en dan ook nog ellende geheel verschillend van aard. leed van oorlog, leed van armoede, kinderleed, volwassenleed en oude mensenleed, dierenleed, ontbossing, milieuproblemen..ect..

is het nu ineens een topic waarin we gaan bepalen wat het meest ernstige probleem is en de discussie voeren wie dat moet gaan oplossen? :O:

mensen hebben overal verschillende belangstellingen voor, verschillende kwaliteiten en verschillende motieven. Als ieder mens doet waar hij zich bij betrokken voelt en zich inzet voor het leed in de wereld wat hem aanspreekt, wordt er overal op allerlei gebied inzet getoond om de wereld wat beter te krijgen. prachtig toch?

Heb je ook wel gelijk in maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over. Zelf heb ik zoiets van er zitten hier meer dan genoeg honden in het asiel te wachten op een nieuw mandje, waarom die niet een nieuw mandje geven maar een hondje uit het buitenland wel :19: Wat maakt die hond in het buitenland dan specialer of zieliger dan de hond in Nederland? Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar zelf zou ik als ik een hondje uit een asiel zou willen hebben een hond uit het asiel in Nederland halen ipv een hond uit het buitenland. Net zo goed vwb de armoede in Nederland waar ik eerder op doelde. Zelf geef ik liever geld of wat dan ook uit aan hen die het hier nodig hebben dan elders. Zou het wel aan allemaal willen geven, maar dat kan gewoon niet dus dan is er een keuze en mijn keuze is dan simpelweg hen helpen hier in eigen land :19:

Dat dat voor andere stom is :U: prima. Ieder zijn eigen mening/keuze daarover :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Precies, wat jij doet, moet jij weten. Maar val mensen die de honden, of wat dan ook buiten ons hele kleine landje om, helpen niet aan. Want daar geldt dus ook voor dat zij er belang in zien om hulp te bieden. Waar dan ook. En dat hulp voor jou gebonden is aan grenzen is je goed recht, maar anderen kijken over die grenzen heen. En dat is ook hun goed recht.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Roelfien schreef:Precies, wat jij doet, moet jij weten. Maar val mensen die de honden, of wat dan ook buiten ons hele kleine landje om, helpen niet aan. Want daar geldt dus ook voor dat zij er belang in zien om hulp te bieden. Waar dan ook. En dat hulp voor jou gebonden is aan grenzen is je goed recht, maar anderen kijken over die grenzen heen. En dat is ook hun goed recht.
En het is ook hét goedrecht van mensen, om niet continue lastig gevallen te worden met instantie's die zonodig menen voor hun goed doel op te komen .. Werkelijk je wordt er mee dood gegooit in de diverse media ..
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Felix schreef:
Roelfien schreef:Precies, wat jij doet, moet jij weten. Maar val mensen die de honden, of wat dan ook buiten ons hele kleine landje om, helpen niet aan. Want daar geldt dus ook voor dat zij er belang in zien om hulp te bieden. Waar dan ook. En dat hulp voor jou gebonden is aan grenzen is je goed recht, maar anderen kijken over die grenzen heen. En dat is ook hun goed recht.
En het is ook hét goedrecht van mensen, om niet continue lastig gevallen te worden met instantie's die zonodig menen voor hun goed doel op te komen .. Werkelijk je wordt er mee dood gegooit in de diverse media ..
Nou, dat ben ik wel met je eens. maar dat geeft je dan weer geen recht om mensen die er anders over denken wb. hulp bieden in het buitenland belachelijk te maken :wink:
smoekie
Zeer actief

Als jij mij kan laten zien waar ik mensen aanval die honden of wat dan ook buiten ons kleine landje om helpen zou ik je zeer erkentelijk zijn Roelfien. Ik geef 1 pagina terug mijn mening waarin ik aangeef dat overal ter wereld ellende is en elk land zijn eigen cultuur heb, en dat ik van mening ben dat als ik honden hier in Nederland kan helpen dat liever dan dat ik me in zou zetten voor de honden in het buitenland. Ik zou wel willen, maar dat kan ik niet, hetgeen ik wel kan doen beperk ik dan maar tot “dichtbij huis” waar mijn inziens genoeg ellende is.

Ik vraag alleen wat er mis is om je inzet niet hier in eigen land voor de honden (mensen) hier te doen? Waar de “aanval op andere” hier is ontgaat mij dan even hoor Roelfien. Net zo goed als dat ik er geen aanval op andere inzie als ik zeg dat de overheid jaarlijks miljoenen in andere landen pompt (ontwikkelingslanden e.d.) terwijl ze dat geld (of in ieder geval een deel daarvan trouwens) beter kunnen besteden aan de dieren/mensen in eigen land. We kunnen simpelweg niet “alles en iedereen” helpen is het dan zo verschrikkelijk als ik zeg dat ik liever zie dat ze dat geld beter kunnen gebruiken om de ellende in eigen land te steken???

Nogmaals, zie ik in bovenstaande nog steeds geen aanval naar hen die er andere keuzes en meningen op na houden. De enige aanvallen die ik zie zijn van Jaap die niets beters te melden heeft dan een persoonlijke goedkope opmerking over mijn auto-goud en volle ijskast :19: (waarvan ik overigens hoop dat hij dat even zou willen toelichten wat dat er toe doet) Tineke die denkt goed te kunnen “scoren” bij gebrek aan argumenten door van hetzelfde kaliber een dergelijke opmerking te plaatsen dus ja, kan aan mij liggen hoor, maar als je spreekt over mensen aanvallen spreek je hier de verkeerde aan Roelfien.

Tis iedereens goed recht om datgene te doen wat hij of zij wil hoor, nergens waar ik zeg dat dat niet mag, maar laat mij daarin mijn eigen keuzes maken zonder die keuze aan te vallen door goedkope opmerkingen uit je (niet jij) waffel te sjissen :S:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:
Eline* schreef:Ik ben de draad een beetje kwijt. Er is ellende over de hele wereld, en dan ook nog ellende geheel verschillend van aard. leed van oorlog, leed van armoede, kinderleed, volwassenleed en oude mensenleed, dierenleed, ontbossing, milieuproblemen..ect..

Heb je ook wel gelijk in maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over. Zelf heb ik zoiets van er zitten hier meer dan genoeg honden in het asiel te wachten op een nieuw mandje, waarom die niet een nieuw mandje geven maar een hondje uit het buitenland wel :19: Wat maakt die hond in het buitenland dan specialer of zieliger dan de hond in Nederland? :
Maar ondanks dat jij dus vind dat er hier genoeg honden in het asiel zitten te wachten op een baasje koos je toch maar voor die broodfokpup :denken:

Denk je trouwens dat deze hond met een fijn karakter als het zijne in Nederland ruim 9 jaar in een asielzou zitten ,nou echt niet hoor.

http://www.dierenhulpcadiz.nl/Kimba/honden/j/Jhony.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De hond is geadopteerd uit het buitenland en is dolgelukkig een baasje te hebben gevonden na bijna zijn hele leven in een asiel te hebben verbleven.
En ja als je het dan toch over zieliger wilt hebben dan mag je stellen dat hij zieliger was dan een hond hier in het asiel want die zitten er echt niet zo lang.
Overigens is hij nu dolgelukkig met zijn leven ,en ja dat is echt niet de doelstelling van ''onze'' stichting maar voor mij is zo'n verhaal wel de krenten in de pap.
Hier is hij in Nederland
Afbeelding
Laatst gewijzigd door tineke op 31 dec 2009 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Gipsy schreef:
Vergeet de Spaanse varkens niet hé :zweep: Die hebben pas een leven :U:
Oei goei ik nu toch geen olie op t vuur hé ?

Ach k moet toch terug naar die veulentjes dus ik laat jullie t maar verder regelen :ok:

De goei winnen toch :J:
Ik weet niet zoveel van spaanse varkens. Ik neem aan dat die niet onder betere omstandigheden leven dan het gemiddelde nederlandse varken. Maar goed, dit is bioindustrie en dat is een ander onderwerp, ook al vele malen aan de orden geweest op het forum. Onlangs zelfs nog, ik heb er zelf ook in mee gereageerd.

Jij helpt paarden en honden en zelf heb ik ook al diverse dieren geholpen, waarvan eentje uit Spanje, de rest waren nederlands. Ik zal als ik met een dier geconfronteerd heeft dat ik kan helpen, en waarbij het in mijn macht ligt om te helpen, nooit de rug toekeren. Ik zal altijd doen wat ik kan.
smoekie schreef:
Ik snap heel goed dat mensen goed willen doen. Ieder doet dat op zijn of haar eigen manier, maar als je dan zo druk daarmee bent wat is er dan mis om je inzet niet hier in eigen land in te zetten??? Hebben de andere honden het dan zoveel slechter dat zij het meer verdienen dan de honden hier in Nederland of komt dat doordat men graag wat voor het 'buitenland" wil doen??
Hoe kun je die vraag nog stellen????????? Of kun je niet lezen of zo? Hier kan ik met mijn pet niet bij!

Jij wilt nu zeker gaan beweren dat gevangenen in Columbia of Bangkok zeker net zo fijn zijn als die in Nederland? Want dat is ongeveer de vergelijking met een nederlands asiel en een asiel uit zuid Europa. Met daarbij toegevoegd dat er standaard de dood bij komt kijken bij een buitenlands asiel. Maar goed, voor jou is dat hetzelfde. Zegt meer over jou dan over degenen die buitenlandse honden uit de stront willen halen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

smoekie schreef: Tineke die denkt goed te kunnen “scoren” bij gebrek aan argumenten door van hetzelfde kaliber een dergelijke opmerking te plaatsen dus ja, kan aan mij liggen hoor, maar als je spreekt over mensen aanvallen spreek je hier de verkeerde aan Roelfien.
welbewust een achterbaks aanvalletje lanceren, en ondertussen met een schijnheilige smoellie het doen voorkomen alsof je alleen maar wil discussieren. Dat tekent de hypocriet.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
smoekie schreef:

Heb je ook wel gelijk in maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over. Zelf heb ik zoiets van er zitten hier meer dan genoeg honden in het asiel te wachten op een nieuw mandje, waarom die niet een nieuw mandje geven maar een hondje uit het buitenland wel :19: Wat maakt die hond in het buitenland dan specialer of zieliger dan de hond in Nederland? :
Maar ondanks dat jij dus vind dat er hier genoeg honden in het asiel zitten te wachten op een baasje koos je toch maar voor die broodfokpup :denken:

Ik heb nooit gezegd dat die van mij bij een broodfokker vandaan komt hoor. Ik heb gezegd dat volgens de “definitie” broodfokkers die hier gehanteerd worden (daar bestaat nog wel eens verwarring over :wink: ) andere “hoogstwaarschijnlijk” zouden zeggen dat zij bij een broodfokker vandaan kwam. :F:

Denk je trouwens dat deze hond met een fijn karakter als het zijne in Nederland ruim 9 jaar in een asielzou zitten ,nou echt niet hoor.

http://www.dierenhulpcadiz.nl/Kimba/honden/j/Jhony.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De hond is geadopteerd uit het buitenland en is dolgelukkig een baasje te hebben gevonden na bijna zijn hele leven in een asiel te hebben verbleven.
En ja als je het dan toch over zieliger wilt hebben dan mag je stellen dat hij zieliger was dan een hond hier in het asiel want die zitten er echt niet zo lang.
Overigens is hij nu dolgelukkig met zijn leven ,en ja dat is echt niet de doelstelling van ''onze'' stichting maar voor mij is zo'n verhaal wel de krenten in de pap.
Hier is hij in Nederland
Afbeelding

Hoogstwaarschijnlijk niet, en het was ook een beetje een “foute” woordkeuze van me om te vragen wat de hond in het buitenland specialer of “zieliger” maakt. Ben het er wel mee eens dat er ongetwijfeld honden zijn die het “slechter” hebben dan veel honden hier in Nederland. Maar ik blijf desondanks bij mijn mening dat ik liever het “probleem” in eigen land opgelost zou zien.
Zoie schreef:
smoekie schreef: Tineke die denkt goed te kunnen “scoren” bij gebrek aan argumenten door van hetzelfde kaliber een dergelijke opmerking te plaatsen dus ja, kan aan mij liggen hoor, maar als je spreekt over mensen aanvallen spreek je hier de verkeerde aan Roelfien.
welbewust een achterbaks aanvalletje lanceren, en ondertussen met een schijnheilige smoellie het doen voorkomen alsof je alleen maar wil discussieren. Dat tekent de hypocriet.
Verder alles goed met je Zoie :scratch: Klik ff een bladzijde terug naar 7:08 uur en kijk dan wie er een aanvalletje lanceert. :19:

Wacht ik pak em er wel ff bij, hoef je geen moeite te doen. :wink:
tineke schreef:
smoekie schreef:Overal waar dan ook ter wereld is ellende. Overal heeft men hun eigen cultuur. Ik ben wel van mening dat als ik de honden hier in Nederland kan helpen ik dat liever doe dan dat ik me in zou zetten voor honden elders in de wereld. Elk land heeft zijn eigen problemen,en ook elk land heeft zijn eigen verenigingen etc die zich voor dergelijke dingen inzetten. Waarom dan ook daar nog buitenlandse (nederlandse) zelf opgerichte instanties bijpleuren terwijl je van te voren al weet dat menig donatie 9 van de 10x nog niet voor 1/3 aankomt. :19:

Ik snap heel goed dat mensen goed willen doen. Ieder doet dat op zijn of haar eigen manier, maar als je dan zo druk daarmee bent wat is er dan mis om je inzet niet hier in eigen land in te zetten??? Hebben de andere honden het dan zoveel slechter dat zij het meer verdienen dan de honden hier in Nederland of komt dat doordat men graag wat voor het 'buitenland" wil doen??

zelfde geld wat mij betreft ook voor Nederlanders hoor. Kijkend naar wat de overheid jaarlijks in andere landen pompt (ontwikkelingslanden e.d.) kunnen ze dat geld mijn inziens beter in eigen land steken zeker in tijden waarin men nu leeft, maar men wil zo graag mee doen op de "grote" kaart dat ze de eigen bevolking liever in de shit laten zitten, en dat geld niet alleen voor Nederland, dat geldt ook voor al die andere landen waaronder spanje. En dus automatisch ook voor de dierlijke "inwoners" :19:

Ah de wereld in een notedop gekeken door de ogen van “klatergoud” Smoelie :kotz:
Tis voor jullie wel verdomde moeilijk om geen “persoonlijke” reacties te geven he.
Je (algemeen gesproken) hoeft het niet met mij (of andere) eens te zijn hoor, iedereen zijn eigen mening, maarre als je het dan niet met me eens bent mag dat ook wel op een andere manier gezegd/geschreven worden dan zij hierboven doet :S: (Zelfde geld trouwens ook voor Jaap) maar gezien jouw reactie o.a. hier is “schelden” jullie niet wereldvreemd, en zoals al eerder “elders” gezegd is dat niet mijn stijl en laat ik dat maar verder aan jullie over.

Gelukkig nieuwjaar alvast :J:
smoekie
Zeer actief

iones schreef:
smoekie schreef:
Hoe kun je die vraag nog stellen????????? Of kun je niet lezen of zo? Hier kan ik met mijn pet niet bij!

Jij wilt nu zeker gaan beweren dat gevangenen in Columbia of Bangkok zeker net zo fijn zijn als die in Nederland? Want dat is ongeveer de vergelijking met een nederlands asiel en een asiel uit zuid Europa. Met daarbij toegevoegd dat er standaard de dood bij komt kijken bij een buitenlands asiel. Maar goed, voor jou is dat hetzelfde. Zegt meer over jou dan over degenen die buitenlandse honden uit de stront willen halen.
Had hierboven al gezegd dat het een wat “foute” woordkeuze was, maar dat dat voor mij niet wegneemt dat ik persoonlijk liever eerst de “problemen” (lees asielen leeg zou willen hebben) hier opgelost zou zien.
iones
Zeer actief

smoekie schreef:
Had hierboven al gezegd dat het een wat “foute” woordkeuze was, maar dat dat voor mij niet wegneemt dat ik persoonlijk liever eerst de “problemen” (lees asielen leeg zou willen hebben) hier opgelost zou zien.
WEet je hoe je dat oplost Smoekie>??? Door WELBEWUST een hond aan te schaffen en te weten waar je aan begint! En dan ben je blij met zo'n hond en die hou je dan voor de rest van je leven en dan hoeft hij nooit naar een asiel! Heel simpel!

En ik doe dat al! Maar er zullen altijd mensen zijn die dat verrekken, die lukraak maar wat doen zonder zich er eerst in te verdiepen. En door die mensen zou je dan de honden in Zuid Europa voor altijd in de STRONT moeten laten!
En daar heb je de honden hier in Nederland mee, EN die in zuid Europa! Is dit wat je wil?????? dat kan niet, dan hou je niet werkelijk van honden.

Ik heb destijds zelf wel eerst gekeken in naburige asiels toen Polleke dood was. Maar er was niets dat bij mij paste. En pas toen ging ik eens kijken over de grens. Vervolgens is Sokkie vanuit Spanje hier naartoe gereisd. Ik heb daarna nog 2 honden uit het asiel weggehouden omdat die thuis weg moesten en ze een passend adres bezorgd. Als ik het asiel in Nederland op een of andere manier kan helpen zal ik dat ook niet nalaten. Maar honden in Zuid Europa zal ik ook niet in de steek laten omdat mensen zoals jij alleen maar in staat zijn te houden van honden in Nederland.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
smoekie
Zeer actief

iones schreef:
smoekie schreef:

WEet je hoe je dat oplost Smoekie>??? Door WELBEWUST een hond aan te schaffen en te weten waar je aan begint!
Ik heb welbewust een hond aangeschaft wetende waar ik aan begon.

En dan ben je blij met zo'n hond en die hou je dan voor de rest van je leven en dan hoeft hij nooit naar een asiel! Heel simpel!
Ben opgegroeid met honden, kan me geen leven zonder hond voorstellen en hou verschrikkelijk veel van Nell en die 2 van moeders (Bell en Syll) En allen gaan die pas weg op het moment dat ze zelf ooit eens het leven laten en niet eerder, dus in het asiel zullen die van ons niet komen.

En ik doe dat al! Maar er zullen altijd mensen zijn die dat verrekken, die lukraak maar wat doen zonder zich er eerst in te verdiepen.

Ik ook, en ja helaas zijn er veel en veel te veel mensen die een hond aanschaffen die weer weg moet als de puppytijd voorbij is of als er kinderen op komst zijn etc etc. Die mensen zouden in beginsel nooit een hond aan horen te schaffen maar ja, elke rand debiel kan een hond kopen, en net zo makkelijk MP of het asiel in gooien :ugh:

En door die mensen zou je dan de honden in Zuid Europa voor altijd in de STRONT moeten laten!

Dat zeg ik niet. Liefst zou ik zien dat dat helemaal nergens gebeurd. Maar mijn keuze is simpelweg als ik die zou moeten maken omdat ik me er hard voor maak een hond aan te schaffen uit een asiel in Nederland. Ondanks dat die het waarschijnlijk beter hebben dan zij in Zuid Europa e.d. verdienen ook zij het om een goed mandje te krijgen.

En daar heb je de honden hier in Nederland mee, EN die in zuid Europa! Is dit wat je wil?????? dat kan niet, dan hou je niet werkelijk van honden.

Het zijn altijd de dieren die het nakijken hebben als het baasje ze “zat” is. Dat ben ik ook volledig met je eens.

Ik heb destijds zelf wel eerst gekeken in naburige asiels toen Polleke dood was. Maar er was niets dat bij mij paste. En pas toen ging ik eens kijken over de grens. Vervolgens is Sokkie vanuit Spanje hier naartoe gereisd. Ik heb daarna nog 2 honden uit het asiel weggehouden omdat die thuis weg moesten en ze een passend adres bezorgd. Als ik het asiel in Nederland op een of andere manier kan helpen zal ik dat ook niet nalaten. Maar honden in Zuid Europa zal ik ook niet in de steek laten omdat mensen zoals jij alleen maar in staat zijn te houden van honden in Nederland.

Hartstikke mooi dat jij je inzet voor honden uit het buitenland, je zal mij nooit zien schrijven dat je dat niet moet doen hoor, alleen mijn keuze is het niet, ik vind dat de honden hier in Nederland het ook verdienen een goed mandje te krijgen. Dat staat los van mijn liefde van honden. Ik vind die honden in het buitenland die in erbarmelijke omstandigheden leven ontzettend zielig, en ik vind de honden die hier ondanks dat zij het beter hebben ontzettend zielig. Geen enkele hond zou in een asiel terecht horen te komen. Dat jij mijn keuze direct linkt dat ik niks om honden uit het buitenland zou geven vind ik jammer maar dat is verre van hoe ik er tegen aan kijk. Ik hou net zo goed van de honden in het buitenland dan die hier in eigen land, ik vind ze alleen zieliger omdat ze daar in die landen niet wat betere regelgeving daaromtrent hebben wat ervoor zorgt dat de honden daar ook toch nog een beetje “goede” verzorging krijgen. :19:

Ik kan nog steeds niet snappen waarom ik “verguist” wordt als ik zeg dat als ik een keuze moet maken tussen dieren/mensen in eigen land ik liever ervoor kies die problemen daaromtrent opgelost te zien. Ik ben heel erg begaan met mensen en help liever de mensen hier in Nederland ben ik dan slecht omdat ik andere in het buitenland niet “help” ?? Ik wil ze allemaal wel helpen, maar dat kan simpelweg niet en dan moet je als je je daarvoor inzet een keuze maken, en mijn keuze is hen hier in Nederland te helpen. Oh, oh wat ben ik slecht zeg :piew:

En nu ga ik na nagenoeg de hele middag in de keuken te hebben gestaan ff de baklucht van me afwassen en je een fijne avond en een goed begin van het nieuwe jaar wensen. :ok:
iones
Zeer actief

je draait het om. Je wordt verguist omdat JIJ het niet kan snappen dat andere mensen OOK voor honden uit het buitenland op komen. En niet andersom!

Ik help honden in Nederland EN in het buitenland als ik het effe kan. Honden hier in Nederland hoeven niet voor de rest van hun leven te slijten in het asiel want dan wordt er iets anders voor ze bedacht. En van het doden van die honden is al HELEMAAL geen sprake. Ook niet van slechte omstandigheden waarin ze gehouden worden.

De toestand van honden in zuid europa zijn duizenden malen neipender en dat is voor mij een reden om een hond aldaar te adopteren.

Daarnaast spreek ik velen malen de wens uit dat alle honden in de wereld het goed krijgen.
Maar ik denk dat dat de hemel voor mij zou zijn en de hemel wensen is niet realistisch. Het is echter het enige dat ik kan doen. Omdat ik de wereld niet kan redden, hoe graag ik ook zou willen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben met je eens dat elke baasloze hond waar dan ook een huis verdiend. Dat jij voorkeur geeft aan een Nederlandse herplaatser is toch prima? Ik heb ook de nederlandse asiels afgespeurd toen ik een hond wilde. ;-)
Ik zie alleen niet in waarom mensen die wel kiezen voor een buitenlandse hond commentaar krijgen. Dat lees ik overigens niet van jou hoor.
Een herplaatser is een herplaatser, klaar! Als er wie dan ook moet worden aangesproken dan zijn het vermeerderaars van honden, die pups op de wereld zetten met als doel centjes en de mensen die deze dieren afnemen. Als dat zou stoppen zullen de asiels mogelijk wel wat leger raken.
Ik denk wel dat het een onhaalbaar streven is om Nederlandse asiels overbodig te maken. Dat kan in mijn ogen niet. Een asiel zal er altijd blijven. Het enige is dat ik het belangrijk vind dat er doorstroming is en de dieren dus geplaatst worden én er geen dieren worden ingeslapen omdat ze niet geplaatst kunnen worden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef: De toestand van honden in zuid europa zijn duizenden malen neipender en dat is voor mij een reden om een hond aldaar te adopteren.
Toch..als iedereen dat zou doen zal de situatie hier neipend worden. ;-) Er moet dus een balans zijn waarbij ieder doet wat hem goeddunkt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Eline* schreef:Ik ben met je eens dat elke baasloze hond waar dan ook een huis verdiend. Dat jij voorkeur geeft aan een Nederlandse herplaatser is toch prima? Ik heb ook de nederlandse asiels afgespeurd toen ik een hond wilde. ;-)
Ik zie alleen niet in waarom mensen die wel kiezen voor een buitenlandse hond commentaar krijgen. Dat lees ik overigens niet van jou hoor.
Een herplaatser is een herplaatser, klaar! Als er wie dan ook moet worden aangesproken dan zijn het vermeerderaars van honden, die pups op de wereld zetten met als doel centjes en de mensen die deze dieren afnemen. Als dat zou stoppen zullen de asiels mogelijk wel wat leger raken.
Ik denk wel dat het een onhaalbaar streven is om Nederlandse asiels overbodig te maken. Dat kan in mijn ogen niet. Een asiel zal er altijd blijven. Het enige is dat ik het belangrijk vind dat er doorstroming is en de dieren dus geplaatst worden én er geen dieren worden ingeslapen omdat ze niet geplaatst kunnen worden.
Precies, ik print het uit en doe het aan de halsband van Socrates :ok: Ik kreeg trouwens ook commentaar toen ik nog in een nederlands asiel werkte: wat ik dacht te bereiken door het asiel te beheren. Daarmee los je het niet op hoor :80: Joh, echt :oeps:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Felix schreef:
Roelfien schreef:Eh, in welke tijden leven we nu, Smoekie?
Nederland heeft zojuist met Sinterklaas, Kerst en aan vuurwerk meer dan ooit uitgegeven. Het gaat volgens mij heel erg goed met Nederland.
Tegenwoordig heeft men geen idee meer van wat armoede op alle vlakken betekent.
Gelukkig maar, maar we zijn nog steeds een zeer welvarend landje, waar alle zielige honden in mooie schone kennels wonen met twee keer per dag eten en vaak ook nog uitloop naar buiten. Met flink wat vrijwilligers die zich bezighouden met het welzijn van de dieren. Ze kwijnen hier niet weg in hun hokjes. Als we de tijden nu al als slecht ervaren, dan wordt het nog wat als het hier ooit echt slecht wordt.
Van de mensen die van het minimum moeten rondkomen, en of mischien zelf wel op de armoede grens leven in NL, daar hoor je niet zoveel van ...
Wat wil je weten ? Ik moet al meer dan een jaar, sedert ik mijn rug brak, leven op 20 € per werkdag...zowat 420-450€ per maand...
Zelfs daarmee kan ik zelfs al mijn verzekeringen niet betalen (ik ben zelfstandige) ...

Doch dat neemt niet weg dat ik nu die 9 veulens van een hongersdood heb gered :lol1:

Dus de spaarrekening wordt aangesproken...wel die is eigenlijk al lang leeg :smile: mijn erfenis draagt zorg dat we volopig nog voortkunnen en ik kan voort met mijn 15-jaar oude auto ( ook geerfd van mijn mama (RIP)) :idea:

Dus mijn stelling is hier dan ook dat geld niet de hoofdrol speelt of je helpt en je verantwoordelijkheden neemt :U: Het is je inborst die bepaalt wat je doet !

Prettige eindejaarsfeesten aan allen ! :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:[ Hartstikke mooi dat jij je inzet voor honden uit het buitenland, je zal mij nooit zien schrijven dat je dat niet moet doen hoor, alleen mijn keuze is het niet, ik vind dat de honden hier in Nederland het ook verdienen een goed mandje te krijgen.

Maar het 1 hoeft het ander toch ook niet uit te sluiten ,ik loop voor een Nederlandse hond die hulp nodig heeft net zo hard als voor een buitenlander,maar een Jhony die na 9 jaar goed terecht komt vind ik toch wel speciaal,niet omdat het een buitenlander is maar omdat hij zolang in het asiel heeft gezeten en dan toch nog een baasje vind.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

smoekie schreef:Misschien dat je dat even kunt toelichten??
Typerend dat je het punt weer volledig mist.
Misschien is de overgang van oud naar nieuw wel een goed moment om je aan het verstand te peuteren dat je iemand die het slecht heeft in nederland niet kunt vergelijken met iemand die het slecht heeft in één van de landen die door de westerse wereld worden gesteund. Het is dát waar ik niet goed van wordt, en van het feit dat ik je dat met de bek moet vertellen omdat je dat zelf niet begrijpt. Hoe stuitend dat is.
Maar volgens jou kunnen we dus beter geen geld meer in landen als soedan steken omdat jouw zus in een lastig traject zit met haar zoon.
Ja, zo bekenen denk ik ook wel dat bijvoorbeeld die duizenden volledig aan hun lot overgelaten weeskinderen in darfur met je eens zullen zijn dat zij dan nog maar even moeten wachten en in de tussentijd hun achtjarige lichaampjes voorlopig nog maar even moeten blijven ruilen voor een handreiking.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
iones
Zeer actief

Eline* schreef: Als er wie dan ook moet worden aangesproken dan zijn het vermeerderaars van honden, die pups op de wereld zetten met als doel centjes en de mensen die deze dieren afnemen.
Amen! En nog erger, degenen die bij die vermeerderaars een pup kopen en die markt in stand houden. Die moeten al helemaal hun mond houden over het aanschaffen van een hond uit het buitenland!
smoekie
Zeer actief

Jaap* schreef:
smoekie schreef:Misschien dat je dat even kunt toelichten??
Typerend dat je het punt weer volledig mist.
Misschien is de overgang van oud naar nieuw wel een goed moment om je aan het verstand te peuteren dat je iemand die het slecht heeft in nederland niet kunt vergelijken met iemand die het slecht heeft in één van de landen die door de westerse wereld worden gesteund. Het is dát waar ik niet goed van wordt, en van het feit dat ik je dat met de bek moet vertellen omdat je dat zelf niet begrijpt. Hoe stuitend dat is.
Maar volgens jou kunnen we dus beter geen geld meer in landen als soedan steken omdat jouw zus in een lastig traject zit met haar zoon.
Ja, zo bekenen denk ik ook wel dat bijvoorbeeld die duizenden volledig aan hun lot overgelaten weeskinderen in darfur met je eens zullen zijn dat zij dan nog maar even moeten wachten en in de tussentijd hun achtjarige lichaampjes voorlopig nog maar even moeten blijven ruilen voor een handreiking.

Dat is geen antwoord op mijn vraag Jaap.:pffff:
smoekie schreef:
Jaap* schreef:Ik wordt niet goed van je.
Wij in de 'shit'. Hoe kom je er bij mens, in je chrysler, met je spiegeltjes en kraaltjes en meer vreten dan je op kunt.

Wat mijn auto , spiegeltje en kraaltjes er toe doen mag joost weten, evenmin als mijn goed gevulde ijskast die alleen maar zo goed gevuld is omdat daar hard voor gewerkt is :19: Misschien dat je dat even kunt toelichten??
Dat je iemand ie het slecht heeft hier in Nederland niet kunt vergelijken met iemand die het slecht heeft in een ander (niet westers) land ben ik wel met je eens hoor, daar hoef je niet zoveel verstand voor te hebben. Waar ik het simpelweg over heb is dat er hier meer dan genoeg ellende is, maar blijkbaar voor jou niet. Ik kijk gewoon naar de algemeenheid. Niemand hoeft het “slecht” te hebben en in armoede te hoeven leven, juist niet in een welvarend land als Nederland, dat dat wel zo is zou ik graag opgelost zien, maar omdat ik zeg dat ik liever heb dat de overheid de eigen bevolking voor andere mensen elders in het land wordt jij daar niet goed van. Prima hoor, dat mag. Jij jouw mening, ik de mijne. Snap niet zo goed wat daar mis mee is hoor, of telt alleen jouw mening/jouw visie :19:

Dus nogmaals, misschien zou je zo vriendelijk willen zijn om toe te willen lichten wat je met vetgedrukte bedoelt :ok:

tineke schreef:
smoekie schreef:[ Hartstikke mooi dat jij je inzet voor honden uit het buitenland, je zal mij nooit zien schrijven dat je dat niet moet doen hoor, alleen mijn keuze is het niet, ik vind dat de honden hier in Nederland het ook verdienen een goed mandje te krijgen.

Maar het 1 hoeft het ander toch ook niet uit te sluiten ,ik loop voor een Nederlandse hond die hulp nodig heeft net zo hard als voor een buitenlander,maar een Jhony die na 9 jaar goed terecht komt vind ik toch wel speciaal,niet omdat het een buitenlander is maar omdat hij zolang in het asiel heeft gezeten en dan toch nog een baasje vind.

Het 1 hoeft het andere ook niet uit te sluiten Tineke, maar ik snap gewoon niet dat “jullie” er zo over vallen dat iemand anders (ik) een andere mening heeft. In geval van een keuze zie ik liever de problemen in eigen land opgelost worden. Als iedereen zou kiezen om honden uit het buitenland te halen omdat zij het zoveel slechter hebben dan de honden in ons eigen land komen de asielen helemaal vol te zitten en wordt “ons” (honden) probleem natuurlijk nooit opgelost.

Stel je hebt hier in Nederland een weeshuis vol met kinderen die goed verzorgt worden terwijl elders in de wereld andere weeshuizen zijn waar kinderen verblijven die veel “slechter” verzorgt worden. Moet je dan de kinderen hier in het weeshuis laten zitten en daarom kiezen voor een kind uit een ander land omdat die het “slechter” hebben?

Zo kijk ik dus ook een beetje aan tegen het “honden” probleem. Hoe treurig ook voor de andere honden elders kies ik voor de hond hier in eigen land. Ik snap dan ook werkelijk niet waarom ik daarop wordt aangevallen hoor. Ik val zelf ook niemand aan die liever kiezen voor honden uit het buitenland, ik vraag alleen wat er dan mis is om je inzit niet hier in eigen land voor de honden (mensen) in te zetten, niks meer niks minder. :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als jij graag wilt lezen dat het alleen over jouw spiegeltjes en kraaltjes gaat moet je dat zelf weten.
Het gaat om het argument wat je gebruikt om aan te geven dat je vind dat we volgens jouw moeten stoppen met het helpen van andere mensen.
Jouw argument is dat wij het hier al zo slecht hebben. En van zulk dom gelul wordt ik boos.
Want voor mensen zoals jij is het meer toch nooit vol. Wij hebben genoeg, als je dat gaat ontkennen is er iets mis met je kijk op de wereld.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
smoekie
Zeer actief

Jaap* schreef:Als jij graag wilt lezen dat het alleen over jouw spiegeltjes en kraaltjes gaat moet je dat zelf weten.
Het gaat om het argument wat je gebruikt om aan te geven dat je vind dat we volgens jouw moeten stoppen met het helpen van andere mensen.
Jouw argument is dat wij het hier al zo slecht hebben. En van zulk dom gelul wordt ik boos.
Want voor mensen zoals jij is het meer toch nooit vol. Wij hebben genoeg, als je dat gaat ontkennen is er iets mis met je kijk op de wereld.
Ik zeg helemaal niet dat men geheel moet stoppen met het helpen van andere mensen en of dieren. Maar gezien de miljoenen die er jaarlijks in andere landen wordt gepompt (waarvan heel veel aan die welbekende strijkstok blijft hangen) ben ik van mening dat men te weinig voor de mensen-dieren in eigen land doet en men beter eerst hier de helpende hand te bieden.

Jij kunt dan wel zeggen dat je boos wordt van "dom gelul" dat wij het hier al zo slecht hebben. (Zo zeg ik het trouwens niet, ik zei dat er meer dan genoeg mensen in de shit zitten, en daar reageerde jij op.) Dat mag best hoor. Zolang ik dat dagelijks mee maak en te veel om me heen zie kan ik daarentegen boos worden als mensen zeggen "hoe goed" we het hier wel niet hebben. Ja heel veel wel ja, maar te veel nog steeds niet. En ik ontken nergens dat we "niet genoeg" hebben. Dat is wat jij er zelf van gemaakt hebt. Jij zegt dat we het hier niet "slecht" hebben. Prima hoor :ok: Ik (gezin) heb het niet slecht, mijn moeder heeft het niet slecht, jij hebt het niet slecht, zoveel mensen hebbben het niet "slecht" Trouwens, ik kan wel zeggen dat wij het heel goed hebben, maar als jij blijft ontkennen dat mensen het hier niet "slecht" (lees in de "shit" zitten) hebben en dat wij hier geen last hebben van "armoede" e.d. dan is er mijn inziens is mis met jouw kijk op de wereld. (lees Nederland) Als mensen het hier zo goed zouden hebben, en niet in de shit zouden zitten, zouden voedselbanken e.d. overbodig zijn namelijk. Zolang een "welvarend" land als Nederland nog steeds voedselbanken nodig heeft om te zorgen dat mensen die op/onder de armoede grens leven toch nog enigzins wat "fatsoenlijks" te vreten heben hoef jij mijn inziens toch echt niet te doen voorkomen alsof we het alleaal zo goed hebben en of niet in de "shit" zitten :F:

Dus ik heb je antwoord heel goed begrepen en gelezen hoor, en bovenstaande is dan ook nog steeds geen antwoord op mijn vraag die ik je al eerder stelde wat mijn auto-spiegeltjes en kraaltjes en goed gevulde ijskast er toe doen, dus nogmaals Jaap. Zou je dat kunnen/willen toelichten???? :ok:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Alles in de wereld is relatief.
Voor de éen is armoede geen eten hebben en met een lege maag 20 kilometer lopen om ieder geval bij de waterput een emmer water te kunnen bemachtigen, terwijl voor de ander armoede is dat hij geen flatscreen kan kopen en niet op wintersport kan.
Ik vind persoonlijk dat je ook niet kan oordelen over hoe anderen de wereld ervaren en of de ene armoede erger is dan de ander.
Mensen in arme landen hebben ook een ander referentiekader, hoe cru dat ook klinkt.
Ieder die een helpende hand biedt aan mensen of dieren die het minder hebben, waar dan ook ter wereld en op welke manier dan ook, doet dat vanuit eigen goeddunken en ik vind het aan niemand om daar een oordeel over te hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik vind het in ieder geval een hoop gezeik om te oordelen over het halen van een hond in het buitenland en dan met je hypocriete wijsvingertje naar de nederlandse asiels te wijzen omdat daar ook honden zitten.
En dan intussen de werkelijke oorzaak daarvan uit het oog te verliezen: broodfokkerij! Laat ze daar maar tegen reageren! Het zijn de broodfokkers hier die voor aanvoer in het asiel zorgen en de sukkels die bij hen een hond kopen. Niet de honden uit Zuid Europa zijn daar oorzaak van!
smoekie
Zeer actief

iones schreef:Ik vind het in ieder geval een hoop gezeik om te oordelen over het halen van een hond in het buitenland en dan met je hypocriete wijsvingertje naar de nederlandse asiels te wijzen omdat daar ook honden zitten.
En dan intussen de werkelijke oorzaak daarvan uit het oog te verliezen: broodfokkerij! Laat ze daar maar tegen reageren! Het zijn de broodfokkers hier die voor aanvoer in het asiel zorgen en de sukkels die bij hen een hond kopen. Niet de honden uit Zuid Europa zijn daar oorzaak van!

Wie oordeelt er nou? Zelf zeg ik alleen dat ik als ik voor de keuze sta dat ik kies voor een hond uit het asiel in Nederland en daarbij de vraag wat daar mis mee is. Niks meer niks minder. Ik heb ook niemand gelezen die oordeelt over het halen van een hond uit het buitenland verder hoor. Ikzelf ook niet. Hoe de honden hier in Nederland terecht zijn gekomen doet er mijn inziens ook niet toe. Jij schrijft het nu toe aan de "broodfokkerij" tuurlijk zijn die voor een groot gedeelte daar debet aan, maar tis toch zeker niet zo dat er alleen maar "broodfokkertjes" hier in het asiel verblijven hoor. Hoe vaak ik hier wel niet gelezen heb dat men een herplaatser met stamboom uit het asiel heeft gehaald (en hier is dan maar een stipje van de rest van de Nederlandse bevolking) blijkt voor mij dat er ook meer dan genoeg "ras" honden in het asiel verblijven. Dus om alleen de vinger naar de broodfokker te wijzen en de "sukkels" die bij hen een hond kopen lijkt mij iets te kortzichtig eerlijk gezegd.

Voor mij zijn het gewoon de "sukkels" die ze dumpen de boosdoener en dat zijn er van beide kanten simpelweg te veel. Te veel mensen die hun broodje dumpen en te veel mensen die om welke reden dan ook hun "ras" hond dumpen :ugh:

Ik zal ook niet zeggen dat de honden uit zuid europa daar de oorzaak van zijn. Enige wat ik wel zeg is dat als iedereen alleen nog maar honden uit zuid europa zou halen omdat zij “zieliger” zijn en “slechter” verzorgd worden dan de honden hier in Nederland (ongeacht de reden waarom zij in het asiel verblijven) De honden hier in Nederland ook geen kans meer zouden krijgen op een goed mandje.

Daar waar jij er voor kiest een hondje uit het buitenland te halen omdat jij vind dat die het meer verdient dat de honden hier, kies ik er als ik die keuze zou moeten maken er gewoon voor een hond hier uit het asiel te halen omdat die mijn inziens net zo veel recht heeft op een goed mandje dan het hondje uit het buitenland. Zowel in het buitenland als in Nederland worden honden dagelijks mishandeld en beide hoort niet en van beide vind ik dat de overheid en instanties daar meer wat aan zou moeten doen en de eigenaren van harder zou moeten bestraffen.

Net zo goed als het verschil in “armoede”. Tuurlijk zit er verschil in. Voor mij is armoede als je nagenoeg niets te eten hebt en dagen op brood moet leven zonder gezond fruit en al dat soort dingen nog meer. Voor mij is armoede zoals in bijv. Afrika waar ze geen “voedselbank” hebben en soms dagenlang niets eten. Beide is leven in armoede mijn inziens. Zij in Afrika zouden zich de “koning” te rijk voelen met een voedselpakket zoals mensen hier deze wekelijks op kunnen halen, maar aangezien zij een geheel ander cultuur hebben en een “arm” land zijn hebben zij dat niet. Houd dat dan voor andere automatisch weer in dat zij hier in Nederland die dat wel krijgen niet in “armoede” leven. Voor mij niet. Juist omdat wij in tegenstelling tot Afrika een “welvarend” land zijn zou dat hier niet aan de orde hoeven te zijn. :19:

Dus ja, er is wel degelijk verschil. Maar dat verschil maakt voor mij in ieder geval geen “verschil” vwb de keuze als ik zou mogen kiezen wie ik zou willen helpen.
iones
Zeer actief

smoekie schreef:

Wie oordeelt er nou? Zelf zeg ik alleen dat ik als ik voor de keuze sta dat ik kies voor een hond uit het asiel in Nederland en daarbij de vraag wat daar mis mee is. Niks meer niks minder. Ik heb ook niemand gelezen die oordeelt over het halen van een hond uit het buitenland verder hoor. Ikzelf ook niet.
Niet? Dan is wat Felix schreef dus geheel langs je heen gegaan. En ik ben bang dat je daarmee dan de enige bent in dit topic.
smoekie schreef: Hoe de honden hier in Nederland terecht zijn gekomen doet er mijn inziens ook niet toe. Jij schrijft het nu toe aan de "broodfokkerij" tuurlijk zijn die voor een groot gedeelte daar debet aan, maar tis toch zeker niet zo dat er alleen maar "broodfokkertjes" hier in het asiel verblijven hoor. Hoe vaak ik hier wel niet gelezen heb dat men een herplaatser met stamboom uit het asiel heeft gehaald (en hier is dan maar een stipje van de rest van de Nederlandse bevolking) blijkt voor mij dat er ook meer dan genoeg "ras" honden in het asiel verblijven. Dus om alleen de vinger naar de broodfokker te wijzen en de "sukkels" die bij hen een hond kopen lijkt mij iets te kortzichtig eerlijk gezegd.
De meeste honden die in Nederland ontstaan, komen van de broodfokkerij of door achteloosheid. In ieder geval willen de mensen er wel geld aan verdienen. Ook een kruising moet rond de 200 kosten. Vindt men heel normaal. Hier in de buurt zie ik het overal. Kennelijk word jij er in veel mindere mate mee geconfronteerd. De meeste honden met stamboom kunnen terug naar de fokker die ze herplaatst.
smoekie schreef: Voor mij zijn het gewoon de "sukkels" die ze dumpen de boosdoener en dat zijn er van beide kanten simpelweg te veel. Te veel mensen die hun broodje dumpen en te veel mensen die om welke reden dan ook hun "ras" hond dumpen :ugh:
Een goede fokker van een rashond, is vaak aangesloten bij een rasvereniging, geeft zijn pups niet mee aan impulsieve mensen, peilt of de mensen geschikt zijn voor zijn pup, en verzoekt vervolgens om de hond terug te brengen indien de mensen er onverhoopt toch van af willen komen.
smoekie schreef: Ik zal ook niet zeggen dat de honden uit zuid europa daar de oorzaak van zijn. Enige wat ik wel zeg is dat als iedereen alleen nog maar honden uit zuid europa zou halen omdat zij “zieliger” zijn en “slechter” verzorgd worden dan de honden hier in Nederland (ongeacht de reden waarom zij in het asiel verblijven) De honden hier in Nederland ook geen kans meer zouden krijgen op een goed mandje.
Dat heb je niemand hier zien zeggen, dat honden uit het buitenland voorkeur horen te genieten boven de honden hier in de asiels. Ik hou van ALLE honden zoals eerder gezegd en ik zou zo graag willen dat ik ook honden hier in het asiel een tehuis kon geven. Het is echter wel zo dat honden in zuid europa er slechter aan toe zijn dan de honden in Nederlandse asiels. DAar kun je gewoon niet om heen, dat is een feit.
toch zou ik niet willen als hondenliefhebber zijnde, dat mensen daarom honden in Nederlandse asiels lieten zitten. Ik zou graag zien dat zowel de honden hier als de honden in Zuid Europa goed terecht komen.
smoekie schreef: Daar waar jij er voor kiest een hondje uit het buitenland te halen omdat jij vind dat die het meer verdient dat de honden hier,
Pardon? Ik wil wel eens een quote van mezelf zien waar ik dat beweerd heb.
smoekie schreef: kies ik er als ik die keuze zou moeten maken er gewoon voor een hond hier uit het asiel te halen omdat die mijn inziens net zo veel recht heeft op een goed mandje dan het hondje uit het buitenland. Zowel in het buitenland als in Nederland worden honden dagelijks mishandeld en beide hoort niet en van beide vind ik dat de overheid en instanties daar meer wat aan zou moeten doen en de eigenaren van harder zou moeten bestraffen.
HIer worden honden niet zo grootschalig mishandeld als in Zuid Europa want dit is hier niet de norm. En ik vrees daar vaak wel. Verder ben ik het met je eens dat de overheid het zwaarder mag bestraffen, maar dat er ook vanuit de EU veel meer druk op het verbeteren van dierenwelzijn moet komen.
smoekie
Zeer actief

iones schreef:
smoekie schreef:

Wie oordeelt er nou? Zelf zeg ik alleen dat ik als ik voor de keuze sta dat ik kies voor een hond uit het asiel in Nederland en daarbij de vraag wat daar mis mee is. Niks meer niks minder. Ik heb ook niemand gelezen die oordeelt over het halen van een hond uit het buitenland verder hoor. Ikzelf ook niet.
Niet? Dan is wat Felix schreef dus geheel langs je heen gegaan. En ik ben bang dat je daarmee dan de enige bent in dit topic.
Ik heb idd niet het hele topic doorgelezen dus idd zal die “veroordeling” me ontgaan zijn, daarbij dacht ik dat je doelde op mijn eerste reactie hier in dit topic waarin ik aangaf als ik voor de keuze zou staan liever zou kiezen voor een hond hier uit het asiel.
smoekie schreef: Hoe de honden hier in Nederland terecht zijn gekomen doet er mijn inziens ook niet toe. Jij schrijft het nu toe aan de "broodfokkerij" tuurlijk zijn die voor een groot gedeelte daar debet aan, maar tis toch zeker niet zo dat er alleen maar "broodfokkertjes" hier in het asiel verblijven hoor. Hoe vaak ik hier wel niet gelezen heb dat men een herplaatser met stamboom uit het asiel heeft gehaald (en hier is dan maar een stipje van de rest van de Nederlandse bevolking) blijkt voor mij dat er ook meer dan genoeg "ras" honden in het asiel verblijven. Dus om alleen de vinger naar de broodfokker te wijzen en de "sukkels" die bij hen een hond kopen lijkt mij iets te kortzichtig eerlijk gezegd.
De meeste honden die in Nederland ontstaan, komen van de broodfokkerij of door achteloosheid. In ieder geval willen de mensen er wel geld aan verdienen. Ook een kruising moet rond de 200 kosten. Vindt men heel normaal. Hier in de buurt zie ik het overal. Kennelijk word jij er in veel mindere mate mee geconfronteerd. De meeste honden met stamboom kunnen terug naar de fokker die ze herplaatst.

Of de meeste honden ontstaan door de broodfok weet ik niet en ik kan ook niet zeggen of je daarin wel of geen gelijk hebt in ieder geval. Ik kan alleen maar aangeven wat ik zie/lees. En wat ik hier vaak genoeg lees is dat men een herplaatser met stamboom vaak genoeg uit het asiel haalt, aangezien het HF zoals ik al aangaf maar een minimaal percentage is van Nederland denk ik dat je toch wel degelijk hier een conclusie uit kunt trekken. Koop je je hond bij een goede fokker zul je in het geval er iets met de hond is bij de fokker terug kunnen, maar als jij na 2 jaar besluit dat je je hond zat bent om welke reden dan ook hoef je die ook niet zomaar terug te brengen hoor, in het beste geval kan de fokker je helpen met het herplaatsen van een hond maar vele mensen kiezen er toch liever voor deze in het asiel te “dumpen” :19:
smoekie schreef: Voor mij zijn het gewoon de "sukkels" die ze dumpen de boosdoener en dat zijn er van beide kanten simpelweg te veel. Te veel mensen die hun broodje dumpen en te veel mensen die om welke reden dan ook hun "ras" hond dumpen :ugh:
Een goede fokker van een rashond, is vaak aangesloten bij een rasvereniging, geeft zijn pups niet mee aan impulsieve mensen, peilt of de mensen geschikt zijn voor zijn pup, en verzoekt vervolgens om de hond terug te brengen indien de mensen er onverhoopt toch van af willen komen.

Daar heb je ook gelijk in, alleen jammer dat ook een goede fokker niet in de toekomst kan kijken en ook een goede fokker kan ondanks “mensenkennis” er wel eens “naast” zitten en denken met iemand te maken te hebben die weloverwogen een pup aanschaft. Ten tijde dat ik destijds op een zwangerschapsforum vertoefde maakte ik het meer dan eens mee (zo ook hier trouwens) dat in geval er een kindje op komst was de hond hoe weloverwogen aangeschaft plaats moest maken en elders werd “gedumpt”.

Mijn ouders hebben vroeger ook wel eens mensen weggestuurd aan wie ze geen hond wilde verkopen, en het is hun 1x gebeurd dat ze een pup hadden verkocht die binnen 2 mnd (reden weet ik ff niet meer) werd terug gebracht. Het had maar net zo goed kunnen gebeuren dat diezelfde mensen er (uit schaamte??) voor zouden hebben gekozen de hond (prachthond-pracht stamboom etc) via een andere weg te verkopen.

smoekie schreef: Ik zal ook niet zeggen dat de honden uit zuid europa daar de oorzaak van zijn. Enige wat ik wel zeg is dat als iedereen alleen nog maar honden uit zuid europa zou halen omdat zij “zieliger” zijn en “slechter” verzorgd worden dan de honden hier in Nederland (ongeacht de reden waarom zij in het asiel verblijven) De honden hier in Nederland ook geen kans meer zouden krijgen op een goed mandje.
Dat heb je niemand hier zien zeggen, dat honden uit het buitenland voorkeur horen te genieten boven de honden hier in de asiels. Ik hou van ALLE honden zoals eerder gezegd en ik zou zo graag willen dat ik ook honden hier in het asiel een tehuis kon geven. Het is echter wel zo dat honden in zuid europa er slechter aan toe zijn dan de honden in Nederlandse asiels. DAar kun je gewoon niet om heen, dat is een feit.
toch zou ik niet willen als hondenliefhebber zijnde, dat mensen daarom honden in Nederlandse asiels lieten zitten. Ik zou graag zien dat zowel de honden hier als de honden in Zuid Europa goed terecht komen.

Ik zeg niet dat ik dat iemand heb zien schrijven, maar dat is wel hoe het overkomt omdat ik dus aangeef de voorkeur te hebben een hond hier uit het asiel een gouden mandje te geven in geval ik zelf voor die keuze zou staan.

Jij geeft zelf hier aan dat jij een hond uit het buitenland “liever’ helpt dan hen hier in het asiel omdat ze er in het buitenland slechter aan toe zijn dan de honden in de Nederlandse asielen. Je hebt wel gelijk als je stelt dat de honden hier in het asiel beter verzorging krijgen dan zij in het buitenland, maar dat maakt voor mij nog niet dat ik daarom eerder zou kiezen voor een hond uit het buitenland.

Jij zegt zelf ook dat je niet zou willen dat mensen daarom honden hier in het asiel zouden laten zitten, maar iedereen die voor een hond uit het buitenlands asiel kiest doet dat dus eigenlijk wel.

smoekie schreef: Daar waar jij er voor kiest een hondje uit het buitenland te halen omdat jij vind dat die het meer verdient dat de honden hier,
Pardon? Ik wil wel eens een quote van mezelf zien waar ik dat beweerd heb.

Dat is wat er op te maken valt uit je eigen tekst. Jij haalt een hond uit het buitenland omdat die “slechter” verzorgd worden dan die hier in Nederland. Dus kies je bewust liever-eerder-sneller voor een hond uit het buitenland.
smoekie schreef: kies ik er als ik die keuze zou moeten maken er gewoon voor een hond hier uit het asiel te halen omdat die mijn inziens net zo veel recht heeft op een goed mandje dan het hondje uit het buitenland. Zowel in het buitenland als in Nederland worden honden dagelijks mishandeld en beide hoort niet en van beide vind ik dat de overheid en instanties daar meer wat aan zou moeten doen en de eigenaren van harder zou moeten bestraffen.
HIer worden honden niet zo grootschalig mishandeld als in Zuid Europa want dit is hier niet de norm. En ik vrees daar vaak wel. Verder ben ik het met je eens dat de overheid het zwaarder mag bestraffen, maar dat er ook vanuit de EU veel meer druk op het verbeteren van dierenwelzijn moet komen.

Ik zeg ook niet dat ze zo grootschalig mishandeld worden als in Zuid Europa, maar het gebeurt wel degelijk. Hoe vaak lees je weer niet dat er weer tientallen honden elders zijn meegenomen omdat die verwaarloosd/mishandeld werden etc. Voor mij hoeft de ellende niet “gelijk” te zijn. Zolang de broodfokkers nog steeds hun gang kunnen gaan, gewone fokkers maar door blijven gaan met vermeerderen zal er geen “stop” op zitten.

Zolang men de straffen niet opneemt en men nog steeds nagenoeg “ongestraft” honden (dieren) kan en mag mishandelen zal er ook hier niet veel veranderen. En als iedereen doordat de honden daar in het buitenland het slecht hebben de keuze maken hen te “redden” ipv de honden hier in het asiel wordt het “probleem” er in ieder geval buiten eerstgenoemde ook niet minder om.
iones
Zeer actief

smoekie schreef: Of de meeste honden ontstaan door de broodfok weet ik niet en ik kan ook niet zeggen of je daarin wel of geen gelijk hebt in ieder geval. Ik kan alleen maar aangeven wat ik zie/lees. En wat ik hier vaak genoeg lees is dat men een herplaatser met stamboom vaak genoeg uit het asiel haalt, aangezien het HF zoals ik al aangaf maar een minimaal percentage is van Nederland denk ik dat je toch wel degelijk hier een conclusie uit kunt trekken. Koop je je hond bij een goede fokker zul je in het geval er iets met de hond is bij de fokker terug kunnen, maar als jij na 2 jaar besluit dat je je hond zat bent om welke reden dan ook hoef je die ook niet zomaar terug te brengen hoor, in het beste geval kan de fokker je helpen met het herplaatsen van een hond maar vele mensen kiezen er toch liever voor deze in het asiel te “dumpen” :19:
smoekie schreef:
Daar heb je ook gelijk in, alleen jammer dat ook een goede fokker niet in de toekomst kan kijken en ook een goede fokker kan ondanks “mensenkennis” er wel eens “naast” zitten en denken met iemand te maken te hebben die weloverwogen een pup aanschaft. Ten tijde dat ik destijds op een zwangerschapsforum vertoefde maakte ik het meer dan eens mee (zo ook hier trouwens) dat in geval er een kindje op komst was de hond hoe weloverwogen aangeschaft plaats moest maken en elders werd “gedumpt”.

Mijn ouders hebben vroeger ook wel eens mensen weggestuurd aan wie ze geen hond wilde verkopen, en het is hun 1x gebeurd dat ze een pup hadden verkocht die binnen 2 mnd (reden weet ik ff niet meer) werd terug gebracht. Het had maar net zo goed kunnen gebeuren dat diezelfde mensen er (uit schaamte??) voor zouden hebben gekozen de hond (prachthond-pracht stamboom etc) via een andere weg te verkopen.
Tja, en dat is nu exact de reden waarom ik geen honden fok. Zelfs niet de beste rashonden zou ik fokken. Omdat mensen zo onvoorspelbaar en onbetrouwbaar zijn.

Ja maar dat is een overbodige opmerking want dat is niet aan de orde.

smoekie schreef: Ik zeg niet dat ik dat iemand heb zien schrijven, maar dat is wel hoe het overkomt omdat ik dus aangeef de voorkeur te hebben een hond hier uit het asiel een gouden mandje te geven in geval ik zelf voor die keuze zou staan.

En mij kwam het dus precies andersom over. WAnt het topic ging namelijk over de honden in Zuid Europa (en adoptie kwam nog niet eens aan de orde in de eerste instantie) en vervolgens gaan mensen dus zeuren om het feit dat er arme nederlandse honden in asiels achterblijven omdat mensen honden halen uit Zuid Europa.

smoekie schreef: Jij geeft zelf hier aan dat jij een hond uit het buitenland “liever’ helpt dan hen hier in het asiel omdat ze er in het buitenland slechter aan toe zijn dan de honden in de Nederlandse asielen.

Nou beweer je het alWEER! Waar heb ik dat dan beweerd? Quote graag! Je moet me geen dingen in de mond leggen die ik niet beweerd heb.

smoekie schreef: Jij zegt zelf ook dat je niet zou willen dat mensen daarom honden hier in het asiel zouden laten zitten, maar iedereen die voor een hond uit het buitenlands asiel kiest doet dat dus eigenlijk wel.
Nee, dat is niet waar. Als iemand zegt dat een koe een beest is, moet je niet zeggen dat die persoon beweert dat een beest een koe is. Want dat hoeft niet perse zo te zijn. Er zijn ook nog andere diersoorten. Toen ik voor Sokkie koos, liet ik geen hond zitten in het nederlandse asiel. Ik ben er wezen kijken maar kon niets vinden.

smoekie schreef:
Dat is wat er op te maken valt uit je eigen tekst. Jij haalt een hond uit het buitenland omdat die “slechter” verzorgd worden dan die hier in Nederland. Dus kies je bewust liever-eerder-sneller voor een hond uit het buitenland.
Dat is niet waar. Dat staat nergens in mijn tekst, nergens kun je dat concluderen.
Ik zeg niet "ik kies voor een zuid europeaanse hond omdat". Dat staat nergens geschreven. Zie je wel? Als je kiest voor een hond uit het buitenland, moet je jezelf verdedigen voor je keuze zoals ik me nu moet verdedigen tegen jou voor mijn keuze. Je gaat me gewoon woorden in de mond leggen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”