smoekie schreef:
Wie oordeelt er nou? Zelf zeg ik alleen dat ik als ik voor de keuze sta dat ik kies voor een hond uit het asiel in Nederland en daarbij de vraag wat daar mis mee is. Niks meer niks minder. Ik heb ook niemand gelezen die oordeelt over het halen van een hond uit het buitenland verder hoor. Ikzelf ook niet.
Niet? Dan is wat Felix schreef dus geheel langs je heen gegaan. En ik ben bang dat je daarmee dan de enige bent in dit topic.
smoekie schreef:
Hoe de honden hier in Nederland terecht zijn gekomen doet er mijn inziens ook niet toe. Jij schrijft het nu toe aan de "broodfokkerij" tuurlijk zijn die voor een groot gedeelte daar debet aan, maar tis toch zeker niet zo dat er alleen maar "broodfokkertjes" hier in het asiel verblijven hoor. Hoe vaak ik hier wel niet gelezen heb dat men een herplaatser met stamboom uit het asiel heeft gehaald (en hier is dan maar een stipje van de rest van de Nederlandse bevolking) blijkt voor mij dat er ook meer dan genoeg "ras" honden in het asiel verblijven. Dus om alleen de vinger naar de broodfokker te wijzen en de "sukkels" die bij hen een hond kopen lijkt mij iets te kortzichtig eerlijk gezegd.
De meeste honden die in Nederland ontstaan, komen van de broodfokkerij of door achteloosheid. In ieder geval willen de mensen er wel geld aan verdienen. Ook een kruising moet rond de 200 kosten. Vindt men heel normaal. Hier in de buurt zie ik het overal. Kennelijk word jij er in veel mindere mate mee geconfronteerd. De meeste honden met stamboom kunnen terug naar de fokker die ze herplaatst.
smoekie schreef:
Voor mij zijn het gewoon de "sukkels" die ze dumpen de boosdoener en dat zijn er van beide kanten simpelweg te veel. Te veel mensen die hun broodje dumpen en te veel mensen die om welke reden dan ook hun "ras" hond dumpen
Een goede fokker van een rashond, is vaak aangesloten bij een rasvereniging, geeft zijn pups niet mee aan impulsieve mensen, peilt of de mensen geschikt zijn voor zijn pup, en verzoekt vervolgens om de hond terug te brengen indien de mensen er onverhoopt toch van af willen komen.
smoekie schreef:
Ik zal ook niet zeggen dat de honden uit zuid europa daar de oorzaak van zijn. Enige wat ik wel zeg is dat als iedereen alleen nog maar honden uit zuid europa zou halen omdat zij “zieliger” zijn en “slechter” verzorgd worden dan de honden hier in Nederland (ongeacht de reden waarom zij in het asiel verblijven) De honden hier in Nederland ook geen kans meer zouden krijgen op een goed mandje.
Dat heb je niemand hier zien zeggen, dat honden uit het buitenland voorkeur horen te genieten boven de honden hier in de asiels. Ik hou van ALLE honden zoals eerder gezegd en ik zou zo graag willen dat ik ook honden hier in het asiel een tehuis kon geven. Het is echter wel zo dat honden in zuid europa er slechter aan toe zijn dan de honden in Nederlandse asiels. DAar kun je gewoon niet om heen, dat is een feit.
toch zou ik niet willen als hondenliefhebber zijnde, dat mensen daarom honden in Nederlandse asiels lieten zitten. Ik zou graag zien dat zowel de honden hier als de honden in Zuid Europa goed terecht komen.
smoekie schreef:
Daar waar jij er voor kiest een hondje uit het buitenland te halen omdat jij vind dat die het meer verdient dat de honden hier,
Pardon? Ik wil wel eens een quote van mezelf zien waar ik dat beweerd heb.
smoekie schreef:
kies ik er als ik die keuze zou moeten maken er gewoon voor een hond hier uit het asiel te halen omdat die mijn inziens net zo veel recht heeft op een goed mandje dan het hondje uit het buitenland. Zowel in het buitenland als in Nederland worden honden dagelijks mishandeld en beide hoort niet en van beide vind ik dat de overheid en instanties daar meer wat aan zou moeten doen en de eigenaren van harder zou moeten bestraffen.
HIer worden honden niet zo grootschalig mishandeld als in Zuid Europa want dit is hier niet de norm. En ik vrees daar vaak wel. Verder ben ik het met je eens dat de overheid het zwaarder mag bestraffen, maar dat er ook vanuit de EU veel meer druk op het verbeteren van dierenwelzijn moet komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen