*Linda* schreef:christo schreef:Van mij geen advies en geen verdere antwoorden, sorry. Je hebt willens en wetens een pup gekocht bij een broodfokker. Als zij al zo omgegaan zijn met jouw pup, hoe denk jij dan dat de moeder van jouw pup nog steeds behandeld wordt?
En weet je wat nog het ergste is? Nu wordt er aan de bel getrokken, want het hondje mankeert iets. Was het hondje "gezond" geweest, had er geen woord over verschenen.
Denk toch na over wat je in stand houdt, idd de moederhond, hoe denk je hoe het dáár mee is!! Verdorie, ik kan me hier zó kwaad om maken. Ja, je wist wel....ja, je ging eigenlijk ook bij een fokker kijken. En toch doe je dit. Je houdt de dierenmishandelingen van de broodfokkers in stand. Moederhond ligt inmiddels nog in haar donkere hok vol stront met misschien nog wel broertjes en zusjes. Als ze geen nesten meer kan krijgen, krijgt ze een steen op haar kop. Dumpen die hap. Is dat wat jij wil als moeder van jouw geliefde huishond? Kun jij elke dag met droge ogen naar je hond kijken, wetende dat zijn moeder ligt weg te rotten als oud vuil in een goor hok? Want dát houd je in stand. Ja, het klinkt hard, verdorie denk toch na!
Nou met de dingen die jij zegt daar heb ik mijn pup niet vandaan hoor.
Ze liepen lekker los op het erf bij hun ( boerderij ) Moeder hond zag er goed gezond uit net zoals de vader.
De honden liepen in hun huis, op het erf en speelden met de kinderen van die mensen.
Ook liepen er paarden en dergelijke en het zag er allemaal perfect verzorgd uit ... als ik hetgeen had gezien wat jij hierboven beschrijft nee dan had ik daar niet een pup meegenomen .....
En trouwens misg ook eig wel .. idd ik hou dan in stand wat die mensen doen maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om die laatste pup daar te laten zitten ( is misg ook stom van me maar is ook weer gevoels kwestie)
En oke dan zal ik nu wel weer te horen krjgen van ja gevoels kwestie je moet naar die moeder kijken die krijgt weer een nest en weer een nest en weer een nest.
Ja daar heb ik dan geen antwoord op ... want daar heb je dan ook weer gelijk in ... maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, in zo'n situatie zou ik de dierenbescherming bellen denk ik .. weet niet of die iets kunnen doen maar op zijn minst dan in de gaten houden.
Maar wat ik eig wou zeggen is dat ik mijn hond niet bij zoiets vandaan heb ... de ouder honden waren zeer vriendelijk, zagen der goed uit konden met alles overweg, kinderen, dieren, geiten, noem het op en ja Mozes was gewoon het hondje waar we op vielen.
Jeetje ik wil zoveel zeggen hierover .. maar ik weet hoe ik het moet omschrijven