Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weet Me Even Geen Raad ... Help

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Weet Me Even Geen Raad ... Help

Ongelezen bericht door marian* »

Eline* schreef:Er is al veel gezegd en ik ben het voor een deel eens met wat er is gezegd. Ik ben het echter niet eens met het gedeelte dat je je er maar bij neer moet leggen. Dit soort fokkers mogen ook de rekening krijgen van hun manier van het verkopen van een pup, zodat ze hopelijk voor het volgende nest nog eens nadenken.
Ik zou contact zoeken met de arts waar hij als pup geweest is en de documentatie opvragen. En als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik daar eens informeren. Mogelijk kun je inzetten op het delen van de kosten?
Dit soort fokkers moeten niet zo wegkomen met hun manier van het verkopen van pups.
Sterkte met je mannetje en ik hoop van harte dat hij een pijnvrij leven tegemoet kan zien. :(
Het beroerde met dit soort dingen is dat het vaak om in beginsel niet al te hoge bedragen gaat en de rechtsgang lang.vervelend en meestal heel duur is.
En dus haak je snel af,maar inderdaad zouden dit soort figuren flink aangepakt moeten worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Inge O schreef:
Reny schreef:Mijn reactie is weggevallen :ugh:
Maar even klinisch gezien, volgens wetboek 7 consumentenkoop zou je de koop ongedaan kunnen maken. Moses gaat dan terug.
Volgens mij niet iets wat je over je hart kunt verkrijgen.
daar geloof ik niks van want bewijs eerst maar eens dat zijn eventueel gemank te maken heeft met zijn puppenprobleem en nog moeilijker : bewijs eens dat hij de pup op de foto was?
Nou bewijzen dat het Mozes op de foto was is makkelijk ... want Mozes heeft precies dezelfde aftekeningen.
Maar dat terzijde .. ik wil er ook eig geen moeite in steken, ik ga gewoon me best doen om het Mozes zo goed mogenlijk op te laten groeien .. naar de Da aan om latere mankementen uit te sluiten of daar in ieder geval nu al rekening mee te kunnen houden.
Maar idd geen zin om helemaal naar het gerecht te gaan en noem het op ... tis idd zoals vele van jullie al gezegd hebben mijn eigen stomme schuld .. en ik moet het zelf oplossen.
Dat ga ik ook zeker doen ... ga er gewoon het beste van maken .. misg valt het idd wel allemaal mee en groeit hij erover heen, daar ga ik maar gewoon van uit totdat ik foto's heb gemaakt.
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

christo schreef:Van mij geen advies en geen verdere antwoorden, sorry. Je hebt willens en wetens een pup gekocht bij een broodfokker. Als zij al zo omgegaan zijn met jouw pup, hoe denk jij dan dat de moeder van jouw pup nog steeds behandeld wordt?
En weet je wat nog het ergste is? Nu wordt er aan de bel getrokken, want het hondje mankeert iets. Was het hondje "gezond" geweest, had er geen woord over verschenen.

Denk toch na over wat je in stand houdt, idd de moederhond, hoe denk je hoe het dáár mee is!! Verdorie, ik kan me hier zó kwaad om maken. Ja, je wist wel....ja, je ging eigenlijk ook bij een fokker kijken. En toch doe je dit. Je houdt de dierenmishandelingen van de broodfokkers in stand. Moederhond ligt inmiddels nog in haar donkere hok vol stront met misschien nog wel broertjes en zusjes. Als ze geen nesten meer kan krijgen, krijgt ze een steen op haar kop. Dumpen die hap. Is dat wat jij wil als moeder van jouw geliefde huishond? Kun jij elke dag met droge ogen naar je hond kijken, wetende dat zijn moeder ligt weg te rotten als oud vuil in een goor hok? Want dát houd je in stand. Ja, het klinkt hard, verdorie denk toch na!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Reneey schreef:
Inge O schreef:
Maar even klinisch gezien, volgens wetboek 7 consumentenkoop zou je de koop ongedaan kunnen maken. Moses gaat dan terug.
daar geloof ik niks van want bewijs eerst maar eens dat zijn eventueel gemank te maken heeft met zijn puppenprobleem en nog moeilijker : bewijs eens dat hij de pup op de foto was?
Nou bewijzen dat het Mozes op de foto was is makkelijk ... want Mozes heeft precies dezelfde aftekeningen.
Maar dat terzijde .. ik wil er ook eig geen moeite in steken, ik ga gewoon me best doen om het Mozes zo goed mogenlijk op te laten groeien .. naar de Da aan om latere mankementen uit te sluiten of daar in ieder geval nu al rekening mee te kunnen houden.
Maar idd geen zin om helemaal naar het gerecht te gaan en noem het op ... tis idd zoals vele van jullie al gezegd hebben mijn eigen stomme schuld .. en ik moet het zelf oplossen.
Dat ga ik ook zeker doen ... ga er gewoon het beste van maken .. misg valt het idd wel allemaal mee en groeit hij erover heen, daar ga ik maar gewoon van uit totdat ik foto's heb gemaakt.
Je moet juist wél naar het gerecht gaan. Niet om je hond terug te geven, maar om mee te helpen om hier een einde aan te maken. Het enige waar dit soort broodfokkers over nadenken, is hun portomonnee. Hoe meer mensen hier geld uit weten te pulken, hoe beter. Geef er ook ruchtbaarheid aan, zeg hoe stom je bent geweest en zeg ook eerlijk tegen iedereen die het maar horen wil, dat het vreselijk is.
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

*Linda* schreef:
christo schreef:Van mij geen advies en geen verdere antwoorden, sorry. Je hebt willens en wetens een pup gekocht bij een broodfokker. Als zij al zo omgegaan zijn met jouw pup, hoe denk jij dan dat de moeder van jouw pup nog steeds behandeld wordt?
En weet je wat nog het ergste is? Nu wordt er aan de bel getrokken, want het hondje mankeert iets. Was het hondje "gezond" geweest, had er geen woord over verschenen.

Denk toch na over wat je in stand houdt, idd de moederhond, hoe denk je hoe het dáár mee is!! Verdorie, ik kan me hier zó kwaad om maken. Ja, je wist wel....ja, je ging eigenlijk ook bij een fokker kijken. En toch doe je dit. Je houdt de dierenmishandelingen van de broodfokkers in stand. Moederhond ligt inmiddels nog in haar donkere hok vol stront met misschien nog wel broertjes en zusjes. Als ze geen nesten meer kan krijgen, krijgt ze een steen op haar kop. Dumpen die hap. Is dat wat jij wil als moeder van jouw geliefde huishond? Kun jij elke dag met droge ogen naar je hond kijken, wetende dat zijn moeder ligt weg te rotten als oud vuil in een goor hok? Want dát houd je in stand. Ja, het klinkt hard, verdorie denk toch na!
Nou met de dingen die jij zegt daar heb ik mijn pup niet vandaan hoor.
Ze liepen lekker los op het erf bij hun ( boerderij ) Moeder hond zag er goed gezond uit net zoals de vader.
De honden liepen in hun huis, op het erf en speelden met de kinderen van die mensen.
Ook liepen er paarden en dergelijke en het zag er allemaal perfect verzorgd uit ... als ik hetgeen had gezien wat jij hierboven beschrijft nee dan had ik daar niet een pup meegenomen .....

En trouwens misg ook eig wel .. idd ik hou dan in stand wat die mensen doen maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om die laatste pup daar te laten zitten ( is misg ook stom van me maar is ook weer gevoels kwestie)
En oke dan zal ik nu wel weer te horen krjgen van ja gevoels kwestie je moet naar die moeder kijken die krijgt weer een nest en weer een nest en weer een nest.
Ja daar heb ik dan geen antwoord op ... want daar heb je dan ook weer gelijk in ... maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, in zo'n situatie zou ik de dierenbescherming bellen denk ik .. weet niet of die iets kunnen doen maar op zijn minst dan in de gaten houden.
Maar wat ik eig wou zeggen is dat ik mijn hond niet bij zoiets vandaan heb ... de ouder honden waren zeer vriendelijk, zagen der goed uit konden met alles overweg, kinderen, dieren, geiten, noem het op en ja Mozes was gewoon het hondje waar we op vielen.

Jeetje ik wil zoveel zeggen hierover .. maar ik weet hoe ik het moet omschrijven
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Dan heb ik voor mijn beurt gesproken, ik las Someren en dacht direct aan een grote fokschuur...Sorry daarvoor.

*toch blijft het niet handig wat je hebt gedaan :wink:
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

*Linda* schreef:Dan heb ik voor mijn beurt gesproken, ik las Someren en dacht direct aan een grote fokschuur...Sorry daarvoor.

*toch blijft het niet handig wat je hebt gedaan :wink:
Nee daar heb je zeker gelijk in ... maar kan en wil het ook niet meer terug draaien .. ik heb hier een hele grote les uit getrokken en sta weer met beide benen op de grond.
Dit zal mij in ieder geval niet meer gebeuren en zal ook zeer zeker andere daarvoor behoeden .. weet nu wel het belang van een goede, erkende fokker.

EERDER IN DIT TOPIC ZEI IEMAND IETS OVER NOORD BRABANT ..... WIL GRAAG WETEN WAT ER DAARMEE BEDOELD WERD ? KWAM OP MIJ OVER ALSOF ER IN NOORD BRABANT SLECHT GEFOKT WORD .... KLOPT DIT .... ?
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

yuki schreef:Jemig, fokkers uit Someren jagen me sowieso de schrik aan als ze niet met papieren fokken. Mag ik vragen of hij meerdere rassen had? heb je wel een bewijs van betaling gekregen?
DEZE BEDOEL IK

Nee waar wij geweest waren hadden alleen 2 duitse doggen en geen andere rassen ... en bewijs van betaling heb ik niet gehad nee we hebben het ter plekke via internet bankieren over gemaakt op hun rekening.
We hadden namelijk geen geld meegenomen omdat we niet wisten of we met pup naar huis gingen, wij dachten zelf dat dit niet het geval was maar ja achteraf dus wel .. dus hebben we het overgemaakt .. dus het enige 'bewijs ' is mijn bankafschrift
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Tja wat kun je hiermee? Niks ben ik bang. Je hebt er zelf bewust voor gekozen een hondje te kopen bij een niet erkende fokker, en dat houd o.a. ook vaak in dat als er iets met het pupje is zoals nu bij jou het geval is de kosten voor jezelf zijn. Overlijdt de pup om welke reden dan ook idem dito. Misschien dat je in je recht staat als je via de rijdende rechter of weet ik veel wat op je strepen zou gaan staan en je geld terug zou willen, maar ik zou mijn geld er in ieder geval niet om verwedden en het lekker zo laten en mijn zorgen op de pup loslaten.

Tis een goede leer voor de eventuele volgende keer :19:

Succes met de pup, ik hoop idd van harte dat hij er overheen groeit :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Reneey schreef:EERDER IN DIT TOPIC ZEI IEMAND IETS OVER NOORD BRABANT ..... WIL GRAAG WETEN WAT ER DAARMEE BEDOELD WERD ? KWAM OP MIJ OVER ALSOF ER IN NOORD BRABANT SLECHT GEFOKT WORD .... KLOPT DIT .... ?

Niet bij iedereen hoor :roll:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Zo te horen heb je gewoon een pup gekocht bij mensen die een keer een nestje hadden. De ouders zagen er gezond uit de andere dieren ook..prima toch?? Tegenwoordig kun je bij een fokker ook niet zeker zijn van een gezonde hond kijk maar eens bij de docu over pedigree veel inteelt en voornamelijk gericht op uiterlijk. Denk dat deze mensen best verantwoordelijk zijn ze hebben destijds naar het pootje laten kijken en een verbandje er om gedaan. Een scheurtje kan nog lang pijnlijk of gevoelig blijven. Zou gewoon goed voor je pup zorgen en rustig aan doen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Nuyvilaq schreef:
Reneey schreef:EERDER IN DIT TOPIC ZEI IEMAND IETS OVER NOORD BRABANT ..... WIL GRAAG WETEN WAT ER DAARMEE BEDOELD WERD ? KWAM OP MIJ OVER ALSOF ER IN NOORD BRABANT SLECHT GEFOKT WORD .... KLOPT DIT .... ?

Niet bij iedereen hoor :roll:
Nee sorry zo bedoel ik het ook niet .. vroeg me alleen af wat diegene hiermee bedoelde en daarom zette ik het even zo neer. Excuses
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Vervelend van de poot van je hond!
Helaas dus niet de beste fokker, wat dat betreft heb ik dat zelf ook mee gemaakt met mijn hond (Ed met 9 mnd geconstateerd), en daar zaten wel testen (HD) bij en een stamboom. Als je dr meer over wil weten kan je me PB-en.
Verder is het jammer maar iedereen leert van dit soort dingen, 9 jaar terug toen mijn ouders besloten een hond te kopen (ik woonde nog thuis) kwam ze ook van pupnet en hebben we dr ook gelijk meegenomen bij de eerste keer kijken, wisten wij veel...Nu zou ik het natuurlijk heel anders doen..We hebben er overigens een scheet van een hond aan overgehouden, echt een geweldig beest en nooit geen gekke medische klachten gehad...
Groetjes Lianne
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Inge O schreef:
nana schreef:Zo te horen heb je gewoon een pup gekocht bij mensen die een keer een nestje hadden. De ouders zagen er gezond uit de andere dieren ook..prima toch?? Tegenwoordig kun je bij een fokker ook niet zeker zijn van een gezonde hond kijk maar eens bij de docu over pedigree veel inteelt en voornamelijk gericht op uiterlijk. Denk dat deze mensen best verantwoordelijk zijn ze hebben destijds naar het pootje laten kijken en een verbandje er om gedaan. Een scheurtje kan nog lang pijnlijk of gevoelig blijven. Zou gewoon goed voor je pup zorgen en rustig aan doen.
lijkt me ook :ok: .

naîeviteit en onwetendheid is waarschijnlijk het ergste wat je beide 'partijen' kan verwijten.

voor we met termen als 'goede fokker' en 'slechte fokker' gaan gooien zal je toch eerst netjes moeten kunnen omschrijven hoe je beide categorieën uit elkaar houdt :wink: .
Ja klopt daarom heb ik ook een ander discussie topic gestart over broodfokker, slechte fokker enz ... ik weet zelf ook weinig van dit af en eig de hele hondenwereld en wil me hierin wijzer maken ... ben van plan namelijk mijn hele leven honden te gaan willen hebben :) dus ja iets meer verstand als wat ik nu heb is wel handig.
Boeken zijn ook leerzaam maar levenservaring nog beter
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Reneey schreef:
Inge O schreef:
nana schreef:Zo te horen heb je gewoon een pup gekocht bij mensen die een keer een nestje hadden. De ouders zagen er gezond uit de andere dieren ook..prima toch?? Tegenwoordig kun je bij een fokker ook niet zeker zijn van een gezonde hond kijk maar eens bij de docu over pedigree veel inteelt en voornamelijk gericht op uiterlijk. Denk dat deze mensen best verantwoordelijk zijn ze hebben destijds naar het pootje laten kijken en een verbandje er om gedaan. Een scheurtje kan nog lang pijnlijk of gevoelig blijven. Zou gewoon goed voor je pup zorgen en rustig aan doen.
lijkt me ook :ok: .

naîeviteit en onwetendheid is waarschijnlijk het ergste wat je beide 'partijen' kan verwijten.

voor we met termen als 'goede fokker' en 'slechte fokker' gaan gooien zal je toch eerst netjes moeten kunnen omschrijven hoe je beide categorieën uit elkaar houdt :wink: .
Ja klopt daarom heb ik ook een ander discussie topic gestart over broodfokker, slechte fokker enz ... ik weet zelf ook weinig van dit af en eig de hele hondenwereld en wil me hierin wijzer maken ... ben van plan namelijk mijn hele leven honden te gaan willen hebben :) dus ja iets meer verstand als wat ik nu heb is wel handig.
Boeken zijn ook leerzaam maar levenservaring nog beter
Het kan gaan om een toevallig nestje, maar je hebt ook geen zekerheid dat dit wel de ouderdieren van je hond waren. En als je zelf zegt dat je dit een volgende keer misschien weer zo doet, dan vraag ik mij af of je er wel wat van hebt geleerd. Juist zo wordt namelijk de broodfok in stand gehouden.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Rosita Compagner schreef:
maar omdat we eigenlijk gelijk weg waren van Mozes hebben we niet meer kritisch gekeken maar met ons gevoel ... en ja dat is achteraf misg stom geweest
en daarom krijg je bij een fatsoenlijke fokker doodgewoon nooit meteen een pup mee. Puppies kopen is géén impuls, da's een keus voor 10 tot 15 jaar. Die maak je niet even bij een kopje koffie bij de fokker thuis.

Dit topic lees ik nu ook heel anders: http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 77138.html" onclick="window.open(this.href);return false; Ik ben bang dat je heel veel leergeld gaat betalen.

Oh ja... niet bij allemaal dan denk ik.
Ik heb een JRT gehad met stamboom van een erkende fokster ( via Puppyinfo)
Maar toch werd hij ziek, Toen gaf ze niet thuis..... De rasvereniging in gelicht, maar
die zeiden (en dat vond ik wel weer terecht) dat ik te laat was met hun in te lichten.
Dat had ik moeten doen toen Max zijn eerste epilepsie aanval kreeg.
Ik heb hem na de eerste aanval nog 3.5 jaar gehad. Ik heb gebeld en gemaild...
geen reactie tot op heden. Maar er is nog wel met de vader en moeder door gefokt.
Hoezo je kop in het zand steken en hoezo broodfokker????
Ik heb nu twee hondjes van Marktplaats afgehaald, en ik geef direct toe dat ik geluk heb gehad.
Maar nu hebben deze twee een goed huis gekregen, zo kun je het ook bekijken.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Reneey schreef:Nou met de dingen die jij zegt daar heb ik mijn pup niet vandaan hoor.
Ze liepen lekker los op het erf bij hun ( boerderij ) Moeder hond zag er goed gezond uit net zoals de vader.
De honden liepen in hun huis, op het erf en speelden met de kinderen van die mensen.
Ook liepen er paarden en dergelijke en het zag er allemaal perfect verzorgd uit ... als ik hetgeen had gezien wat jij hierboven beschrijft nee dan had ik daar niet een pup meegenomen .....
Christo komt uit precies zo'n zelfde setting vandaan. :wink: En was uit een opgekocht nestje. Er liepen meerdere volwassen dobers op de boerderij die er prima uitzagen, en zelfs een half jaar oude dober die ik evt ook nog had kunnen krijgen en 'die ze teruggenomen had'. Maar de moederhond heb ik nooit gezien. En jij ook niet, tenzij je daadwerkelijk aan de tepels hebt kunnen zien dat ze zogende was.

Gezien dat jouw pup een één of andere rare schimmel op zijn poot had is de kans groot dat hij in zeer onhygiënische broodfokomstandigheden is opgegroeid. Dat wordt dan opgekocht, loopt een paar dagen rond op de boerderie, advertentie op Marktplaats voor een aantrekkelijke lage prijs en hup, weer een paar honderd euros rijker. Kassa!

let wel, ik ben er ook een keer ingetrapt, maar dat was wel vóór het internet zo'n grote vlucht nam. Maar ik zou die fout toch echt never nooit meer maken, ik hou namelijk van het ras honden dat ik heb en mijn hart bloedt voor zo'n moederhond die nooit iets anders te zien krijgt dan zo'n smerig hok. Die laatste pup blijft bij mij dus zitten.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

yuki schreef:Jemig, fokkers uit Someren jagen me sowieso de schrik aan als ze niet met papieren fokken. Mag ik vragen of hij meerdere rassen had? heb je wel een bewijs van betaling gekregen?
Alle fokkers die fokken zonder papieren moet je mee opletten. Maar om dan meteen te zeggen dat die uit Someren zo zijn vind ik gewoon grof. :pffff:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Inge O schreef:
Ze hebben de foto's ge-emaild, iets wat tegenwoordig ook al als rechtsmiddel kan en mag dienen ;)
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Is de kans niet groter dat dit idd 'gewoon' een particulie nestje is geweest? Omdat ze ook foto's etc hebben gemaak,t dat vind ik niet echt typisch voor broodfokkers?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Fin
Zeer actief

Inge O schreef:en hoe weet je dan dat die pup (ook jouw pup) niét daar is geboren?
Geen werpkist te zien, en ook geen moederhond. De pups lagen verspreid te slapen in de schuur, drie in één hoek, twee in een andere hoek, geen geborgenheid, niets. Alleen Christo was wakker en actief. Kwam met dat speelse snoetje op me afgedenderd, ik pakte hem op en legde hem over mijn schouder waar hij zich meteen tegenaan schurkte. De pups waren gecoupeerd 'in België', de boerderij was in Tilburg en omstreken, werd later aangemerkt door mijn DA als een plek waar hij veel broodfokpups vandaan zag komen. Aidan met stamboom van een rasverenigingfokker kostte me 1000 euro, Christo kostte me maar 350 euro. Chris had op zijn kop wat uitslag, witte korstjes, die later verdwenen, voor de rest was hij gelukkig gezond.

Het kon er bij mij in mijn hoofd niet in dat iemand die drie mooi uitziende dobers had rondlopen, twee volwassenen en één halfwas, in staat zou zijn om een broodfoknestje op te kopen. En er was die klik en ik had hem nodig, had iets nodig om voor te zorgen en van te houden. Dus ik ging overstag. Een paar maanden later kwam die documentaire over die oostblokbroodfokfabrieken, en om die reden komen Durga en Aidan bij rasverenigingsfokkers vandaan.
Fin
Zeer actief

Inge O schreef:dat die moederhond er niet was is wel vreemd natuurlijk (maar die was er bij ts wel) - heb jij daar niet naar gevraagd dan?
Vanwege de drie mooie gezonde vrolijke dobers die er rondliepen niet, nee. Zouden die er niet zijn geweest, dan had ik er wel naar gevraagd. Maar dan nog, ik wist niets van nestjes die opgekocht werden om in Nederland doorverkocht te worden. En als je niet op die mogelijkheid bedacht bent, dan kom je ook niet zo snel uit jezelf op die gedachte.
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

christo schreef:
Reneey schreef:Nou met de dingen die jij zegt daar heb ik mijn pup niet vandaan hoor.
Christo komt uit precies zo'n zelfde setting vandaan. :wink: En was uit een opgekocht nestje. Er liepen meerdere volwassen dobers op de boerderij die er prima uitzagen, en zelfs een half jaar oude dober die ik evt ook nog had kunnen krijgen en 'die ze teruggenomen had'. Maar de moederhond heb ik nooit gezien. En jij ook niet, tenzij je daadwerkelijk aan de tepels hebt kunnen zien dat ze zogende was.

Moeder is ook daadwerkelijk de moeder .. Mozes liep de hele tijd achter haar aan proberen te drinken .. moeder echter accepteerde dit niet meer, moeder had ook tepels die hangen .. heb der trouwens ook foto's van van mozes met vader en moeder.

Gezien dat jouw pup een één of andere rare schimmel op zijn poot had is de kans groot dat hij in zeer onhygiënische broodfokomstandigheden is opgegroeid. Dat wordt dan opgekocht, loopt een paar dagen rond op de boerderie, advertentie op Marktplaats voor een aantrekkelijke lage prijs en hup, weer een paar honderd euros rijker. Kassa!

Mijn pup had een schimmeltje ja ... hij liep ook lekker buiten los op het terrein, terrein was niet het schoonste dus kan makkelijk ook daarvandaan komen.

let wel, ik ben er ook een keer ingetrapt, maar dat was wel vóór het internet zo'n grote vlucht nam. Maar ik zou die fout toch echt never nooit meer maken, ik hou namelijk van het ras honden dat ik heb en mijn hart bloedt voor zo'n moederhond die nooit iets anders te zien krijgt dan zo'n smerig hok. Die laatste pup blijft bij mij dus zitten.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Reneey schreef:Moeder is ook daadwerkelijk de moeder .. Mozes liep de hele tijd achter haar aan proberen te drinken .. moeder echter accepteerde dit niet meer, moeder had ook tepels die hangen .. heb der trouwens ook foto's van van mozes met vader en moeder.
Dat is fijn om te horen. En toch kan dit ook nog broodfok zijn, als de moederhond bijvoorbeeld elke loopsheid gedekt wordt. Of als het alleen om een nestje gaat voor de centen en er amper aandacht is besteed aan de gezondheid van de toekomstige pups.

Hopelijk gaat Mozes een gezonde toekomst tegemoet, ik duim er in elk geval voor. :ok:
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ieder raszuivere hond moet op zijn minst een stamboom hebben,
het slaat namelijk helemaal nergens op er geen stamboom bij te doen.
Dat kost de fokker namelijk heel weinig.
Dus geen stamboom is sowieso verdacht bij iedere rashond.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

christo schreef:
Reneey schreef:Moeder is ook daadwerkelijk de moeder .. Mozes liep de hele tijd achter haar aan proberen te drinken .. moeder echter accepteerde dit niet meer, moeder had ook tepels die hangen .. heb der trouwens ook foto's van van mozes met vader en moeder.
Dat is fijn om te horen. En toch kan dit ook nog broodfok zijn, als de moederhond bijvoorbeeld elke loopsheid gedekt wordt. Of als het alleen om een nestje gaat voor de centen en er amper aandacht is besteed aan de gezondheid van de toekomstige pups.

Hopelijk gaat Mozes een gezonde toekomst tegemoet, ik duim er in elk geval voor. :ok:
Ja ik zeg ook niet dat het geen broodfok is want ben er bijna wel zeker van .. alleen worden deze honden wel redelijk goed verzorgd althans zo zagen ze er wel uit ...
Maar bedankt ... ik heb goeie hoop omdat mijn Da ook zegt dat het scheurtje goed dicht kan groeien vooral omdat hij nog zo jong is .. dus we hebben goeie hoop
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat zou inderdaad mooi zijn, als de scheur goed herstelt. Ik duim in ieder geval voor Mozes. :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Reneey schreef:
christo schreef:

Ja ik zeg ook niet dat het geen broodfok is want ben er bijna wel zeker van .. alleen worden deze honden wel redelijk goed verzorgd althans zo zagen ze er wel uit ...
Maar bedankt ... ik heb goeie hoop omdat mijn Da ook zegt dat het scheurtje goed dicht kan groeien vooral omdat hij nog zo jong is .. dus we hebben goeie hoop
Even offtopic:hebben deze mensen ook honden van een ander ras voor zover je weet?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Voor wat het waard is: http://www.ombudsmandieren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan eens informeren wat je rechten zijn en hoe deze broodfokker bij hen bekend staat voor wat betreft klachten etc.
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Even offtopic:hebben deze mensen ook honden van een ander ras voor zover je weet?[/quote][/quote]

Niet dat ik weet ... heb alleen 2 duitse doggen zien lopen ( zijn ouders dus ) ben natuurlijk niet overal geweest want was best groot terrein maar nee dat niet nee
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”